Oorspronkelijk geplaatst door Subartje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-Reeks E90/E91 facelift
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichtenelke raad welkom
zucht... moet beslissen dit weekend wat ik wil doen....
De BMW staat nu natuurlijk volop in de schijnwerpers door z'n facelift. Dat een BMW 3 sportiever is dan een Merc C, dat is al sinds mensenheugnis, dus in januari ook al...
Je hebt die destijds toch wel met overtuiging gekocht (denk ik). Zo'n C Break is ook een prachtige wagen en met de 320 cdi en 4-matic heb je een droom van een wagen. Ik heb onlangs eens met een CLS 320cdi gereden en was toen toch wel onder de indruk van de prestaties en de stilte van deze motor.
Blijf maar wachten op je Mercedes C. Je zal er geen spijt van hebben...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
tja omdat de C nieuw was in januari en ik er een heel goede korting op kreeg...
eerst was er levering in mei
dan werd het augustus
dan midden september
en nu einde september
daar werd ik een beetje moe van en toen was er idd die facelift 3 en de A4 Avant... laatste te duur en dan heb ik is een 330xd (prefacelift...) getest die ik echt goed vond en.. dan heb ik vandaag eindelijk die 3 facelift in real life gezien en tja.... toch een beetje verkocht...
maar misschien heb je gelijk... al vond ik de C toch echt wel lui sturen in vergelijking met een 3
Comment
-
Ben vandaag even langs de BMW garage gereden om te zien of hij al in de showroom staat, kwestie hem toch eens rustig 'in het echt' te kunnen bekijken. In de showroom niets, maar in de afgesloten parking stonden er een 6-tal, dacht 1-2 berline en de rest breaks. Conclusies:
- Achterkant is echt enorm veel beter, het is vooral de nieuwe lijn net boven de uitlaat die het hem doet. Ook de nieuwe lichten staan veel beter, en zijn in het echt heus niet zo overdreven rood. Denk trouwens dat ze er al brandend best fantastisch uit zullen zien.
- De standaard styling 282 16" velgen zijn best knap, met een nogal gesculpteerd 'turbine' design. Een enorme verbetering tov. de ondingen die vroeger standaard waren. De styling 268 zijn niet veranderd, maar blijven visueel best groot ogen voor 16", ook mooi dus. Tenslotte stond er ook een styling 283 16", en ook die waren heel leuk. Zien er een pak duurder uit dan de andere twee, maar zijn dat spijtig genoeg ook (+305€ tov. std zie ik in de configurator). M.a.w. een zeer geslaagd selectie 16-duimers (hoewel ik zelf toch liefst de styling 285 17" zou hebben).
- En dan de verrassing: Tasman! Er stond nl. een Tasman grijs-groene break, en ik vond dat echt een heel knappe kleur. Het is een pak minder groen dan in de configurator, veel meer grijs feitelijk. Ik dacht eerst dat het een Spacegraue was, hoewel het duidelijk donkerder is. Feitelijk een mooi(er) alternatief voor Sparkling Graphite (wat een - voor mij - vreselijke paarse schijn heeft in zonlicht), voor mensen die graag wat donkerder grijs willen. Het doet wat denken aan het Highland groen v/d X3, maar dan nog grijzer. Lijkt mij ook een goeie kleur om te combineren met een niet-zwart lederen interieur, bv. Oyster, Sattelbraun of Beige.
Comment
-
Ben ook gaan kijken en het is echt een vooruitgang! Superknappe wagen geworden. Er stond bij Beckers in Genk zo'n zwarte met dat oyster interieur met zwarte dakhemel en pianolak afwerking en dan de 18" velgen. Dat is een sublieme combinatie! Mochten ze mij zo buiten rijden
Comment
-
Ook gaan kijken.. achterkant vind ik echt allesbehalve een verbetering Vroeger was het een 'mooier' geheel, voorkant is wel verbeterd.. Interieur is niet echt veel verandert, idrive zit heel leuk in elkaar en die extra toetsen zijn nog wel redelijk handig te gebruiken.. Er stonden er 3 binnen bij Van Osch, de zwarte met oyster open dak en 18'ers stak er echt boven uit-
Comment
-
Met deze heb ik een ritje gedaan, had 200 km op de teller. Er lagen de nieuwe 283 velgen op. Persoonlijk vind ik deze iets te 'vol' en geef ik de voorkeur aan de 268; Deze zijn meer open en lijken daar door groter. Foto's zijn wel met mijn gsm genomen. Vooral die van de voorkant is niet zo duidelijk door de felle zon op de motorkap. Zo zie je de lijnen niet zo duidelijk. Vind m trouwens beter in een donkere kleur, vooral in spacegrau . In vgl met mijn 318 van begin vorig jaar merk ik wel het verschil in PK. Nu krijg je al een 'push' bij het vertrekken. Het stuur is er ook op vooruit gegaan. Bij mij is dit nog zwaar, nu past het stuur zich aan bij lagere snelheden. Gelukkig krijg je nog voldoende feedback en is het niet overbekrachtigd. Als je de cruise control insteld, zie je dit ingestelde snelheid op de boordcomputer. Aan het stilvallen aan de lichten moest ik wel even wennen . De nieuwe I-drive is ook super (stond wel niet op deze). Zeker de 3D kaarten a la Google Earth zijn grafisch het beste wat ik ooit bij een navi gezien heb. Er zit nu een USB ingang in het handschoenkastje (bij de navi prof) waar je een ipod of pc kan op aansluiten om muziek te copieren naar de HD. Dit wordt ook gebruikt om de navi te updaten.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Vanmiddag bij BMW De Mey geweest. Er stond een berline in zilver, een in safierzwart, een in tasman, een zwarte met sportpakket en een touring in spacegrau. Voorkant vind ik zeer geslaagd. De nieuwe motorkap komt iets agressiever over, de led knipperlichten zijn super en ook de angel eyes op alle uitvoeringen is een goeie zaak. Xenon blijft wel het mooist. De niertjes weer volledig in het front vind ik ook beter.
De nieuwe achterkant valt mij tegen. De rode achterlichten vind ik minder mooi dan de oude Blackline achterlichten. Ook de vorm van de achterlichten blijft wennen. Waarom geen witte streep in de rode achterlichten zoals bij de X5? Was m.i. veel mooier geweest en had het rode blok gebroken.
De nieuwe kleur Tasman: niet echt mijn ding. Ik vind het een senioren kleur. Spacegrau en Safierzwart blijven mijn voorkeur.
Opvallend hoe weinig de verkopers weten van de nieuwigheden op de facelift. Ik noemde een aantal zaken. 'Ah, ja, inderdaad da's ook gewijzigd...'
Binnenin enkele kleine subtiele wijzigingen: randje rond de startknop, chrome op de lichtschakelaar, andere instaplijsten en de knoppen rond de i-drive.
Verder stond er een X6 5.0i in Bordeaux rood klaar voor aflevering. Machtige machine, verschrikkelijke kleur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichtentja omdat de C nieuw was in januari en ik er een heel goede korting op kreeg...
eerst was er levering in mei
dan werd het augustus
dan midden september
en nu einde september
daar werd ik een beetje moe van en toen was er idd die facelift 3 en de A4 Avant... laatste te duur en dan heb ik is een 330xd (prefacelift...) getest die ik echt goed vond en.. dan heb ik vandaag eindelijk die 3 facelift in real life gezien en tja.... toch een beetje verkocht...
maar misschien heb je gelijk... al vond ik de C toch echt wel lui sturen in vergelijking met een 3
En je bent sowieso nog altijd welkom in de BMW-lover topic, omdat ik weet dat je BMW in je hart draagt
Comment
-
heb alles afgewogen en ook mijn vrouwke laten spreken en die is volledig voor de 3 !!!!
dus tenzij ze morgen kunnen leveren, gaat dinsdagmorgen de brief uit de deur....
tuurlijk is die C ook een kanjer van een wagen maar als je dergelijk geld uitgeeft moet het toch echt een volledig overtuigde keuze zijn en dan wordt het toch de 3....
ik heb deze gisteren gezien in Leuven en ik vond em bangelijk...
een zwarte met 18inch wielen... slik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenMet deze heb ik een ritje gedaan, had 200 km op de teller. Er lagen de nieuwe 283 velgen op. Persoonlijk vind ik deze iets te 'vol' en geef ik de voorkeur aan de 268; Deze zijn meer open en lijken daar door groter. Foto's zijn wel met mijn gsm genomen. Vooral die van de voorkant is niet zo duidelijk door de felle zon op de motorkap. Zo zie je de lijnen niet zo duidelijk. Vind m trouwens beter in een donkere kleur, vooral in spacegrau . In vgl met mijn 318 van begin vorig jaar merk ik wel het verschil in PK. Nu krijg je al een 'push' bij het vertrekken. Het stuur is er ook op vooruit gegaan. Bij mij is dit nog zwaar, nu past het stuur zich aan bij lagere snelheden. Gelukkig krijg je nog voldoende feedback en is het niet overbekrachtigd. Als je de cruise control insteld, zie je dit ingestelde snelheid op de boordcomputer. Aan het stilvallen aan de lichten moest ik wel even wennen . De nieuwe I-drive is ook super (stond wel niet op deze). Zeker de 3D kaarten a la Google Earth zijn grafisch het beste wat ik ooit bij een navi gezien heb. Er zit nu een USB ingang in het handschoenkastje (bij de navi prof) waar je een ipod of pc kan op aansluiten om muziek te copieren naar de HD. Dit wordt ook gebruikt om de navi te updaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichtenheb alles afgewogen en ook mijn vrouwke laten spreken en die is volledig voor de 3 !!!!
dus tenzij ze morgen kunnen leveren, gaat dinsdagmorgen de brief uit de deur....
tuurlijk is die C ook een kanjer van een wagen maar als je dergelijk geld uitgeeft moet het toch echt een volledig overtuigde keuze zijn en dan wordt het toch de 3....
Al zou het nu de 3 Touring zijn geworden(het zal atlijd iets/moeilijk zijn als een nieuwe auto uikomt en die dan nieuw en mooier is ofzo )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichtenheb alles afgewogen en ook mijn vrouwke laten spreken en die is volledig voor de 3 !!!!
Geef je gelijk. Heb dit weekend met beide gereden. De 3 wint het qua looks en rijden. Ik kan er niet aan doen, maar ik vind de C nog steeds zeer klassiek. Enkel met AMG pack spreekt hij me aan, maar daar hangt natuurlijk een prisj aan vast. Tegen de 3touring in Spacegrau of zwart met donkere ramen achteraan, die ik in zijn standaard uitvoering met 268 velgen al prachtig vind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk BerichtenDat zilver valt mij eigenlijk goed mee op je foto's, heb altijd gevonden dat de nogal rode achterlichten v/d 3 daar goed mee combineren. Plus, als je geen 6-cilinder neemt is het de kleur waarin het ontbreken van chromen raamomlijsting minst opvalt / niet echt een gemis is.
Comment
-
Niet dat je binnen enige tijd beide wagens moet kopen...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenEr zit nu een USB ingang in het handschoenkastje (bij de navi prof) waar je een ipod of pc kan op aansluiten om muziek te copieren naar de HD. Dit wordt ook gebruikt om de navi te updaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBen je zeker dat je de Merc. kosteloos kan annuleren?
Niet dat je binnen enige tijd beide wagens moet kopen...
Ik ben niet gek
ik heb de algemene verkoopsvoorwaarden goed gelezen en ter extra zekerheid het advies gevraagd van een advocaat... tenzij dat ze hem vandaag nog kunnen leveren, kan ik morgen kosteloos annuleren..
Natuurlijk bestel ik pas een andere van zodra ik mijn voorschot heb teruggekregen...
Wie weet smeekt mercedes wel om hem toch te nemen met nog meer korting, dan zou ik nog altijd kunnen van gedacht veranderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenMet deze heb ik een ritje gedaan, had 200 km op de teller. Er lagen de nieuwe 283 velgen op. Persoonlijk vind ik deze iets te 'vol' en geef ik de voorkeur aan de 268; Deze zijn meer open en lijken daar door groter. Foto's zijn wel met mijn gsm genomen. Vooral die van de voorkant is niet zo duidelijk door de felle zon op de motorkap. Zo zie je de lijnen niet zo duidelijk. Vind m trouwens beter in een donkere kleur, vooral in spacegrau . In vgl met mijn 318 van begin vorig jaar merk ik wel het verschil in PK. Nu krijg je al een 'push' bij het vertrekken. Het stuur is er ook op vooruit gegaan. Bij mij is dit nog zwaar, nu past het stuur zich aan bij lagere snelheden. Gelukkig krijg je nog voldoende feedback en is het niet overbekrachtigd. Als je de cruise control insteld, zie je dit ingestelde snelheid op de boordcomputer. Aan het stilvallen aan de lichten moest ik wel even wennen . De nieuwe I-drive is ook super (stond wel niet op deze). Zeker de 3D kaarten a la Google Earth zijn grafisch het beste wat ik ooit bij een navi gezien heb. Er zit nu een USB ingang in het handschoenkastje (bij de navi prof) waar je een ipod of pc kan op aansluiten om muziek te copieren naar de HD. Dit wordt ook gebruikt om de navi te updaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk BerichtenNatuurlijk bestel ik pas een andere van zodra ik mijn voorschot heb teruggekregen...
Comment
Comment