Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door funcup Bekijk Berichten
    Via de USB in het handschoenkastje kan je alleen navi updaten en muziek laden van een USB stick. Gaat niet van harde schijf of Ipod. Je kan wel muziek afspelen van een Ipod of harde schijf maar dan heb je een USB aansluiting in de armsteun nodig: optie 6FL. Copieren naar de harde schijf van muziek op Ipod of externe harde schijf gaat ook via die USB niet!
    Zo hebben ze me het wel uitgelegd bij de dealer. Lijkt me wel vreemd dat het van een usb stick wel kan en niet via een Ipod. Je kan een Ipod nl gebruiken als opslag. Hij is dan niet meer dan een ordinaire usb stick.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Aha, dat is het hem net. Je kan hem mss wel annuleren zonder extra kosten maar volgens mij ben je je voorschot kwijt hoor. Zou anders te makkelijk zijn...
      no way !

leveringstermijn mag slecht verlengd worden met maximaal 25% van de periode tussen bestelling en leveringsdatum op bestelbon; dit moet ook aangetekend gebeuren door de garagehouder of de klant kan opzeggen (per aangetekend schrijven) de dag na de gemiste leveringsdatum ! Indien garagehouder nieuwe leveringsdatum opgeeft mag deze dus niet die 25% regel overschrijden. Geeft hij een datum minder dan 25% dan wordt deze datum bindend en haalt ie wederom deze datum niet, dan mag de koper de dag na de verlengde leveringsdatum met aangetekend schrijven annuleren en het voorschot terugvragen (moet binnen 8 dagen teruggestort worden door garage) en zelfs schadevergoeding vragen (wat ik ni doe weliswaar...).
      Dit is de wet en deze voorwaarden staan op elke bestelbon voor een nieuwe wagen.
      En heb dit dan nog is getoetst met advocaat ervaring die dit alles bevestigde en dus...
      Natuurlijk vinden ze dit niet leuk maar anderzijds vind ik het ook niet leuk om 8 maand op een auto te moeten wachten en ie dan nog is uitgesteld zien worden met 1.5 maand... als klant heb je ook wel rechten hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
        Zo hebben ze me het wel uitgelegd bij de dealer. Lijkt me wel vreemd dat het van een usb stick wel kan en niet via een Ipod. Je kan een Ipod nl gebruiken als opslag. Hij is dan niet meer dan een ordinaire usb stick.
        had ook de indruk dat ze dat allemaal nog niet perfect wisten die verkopers en ze gaven toe dat hier ook nog training omtrent moest gegeven worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          Een iPod is veel meer dan een ordinaire USB stick. Apple heeft zo zijn truckjes om ervoor te zorgen dat een iPod niet gewoon kan uitgelezen worden zoals een USB stick, jammer genoeg. Zo heb ik zelf ook een iPod interface moeten nemen (en niet de gewone USB interface), en is het zelfs zo dat bij mij de ID3 tags zelf niet uitgelezen worden indien de iPod afspeelt. Dat is pas dom

Comment

• Iemand al een idee welke kortingen er gegeven worden en hoelang de levertijd zou bedragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Zo heb ik zelf ook een iPod interface moeten nemen (en niet de gewone USB interface), en is het zelfs zo dat bij mij de ID3 tags zelf niet uitgelezen worden indien de iPod afspeelt. Dat is pas dom
              Jawel toch? Bij de Audi A3 niet maar bij de A4 Audi Music Interface wel. En bij de BMW 3 ook als je een usb-aansluiting in je middenconsole hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                Aha, dat is het hem net. Je kan hem mss wel annuleren zonder extra kosten maar volgens mij ben je je voorschot kwijt hoor. Zou anders te makkelijk zijn...
                Je bent als klant zelfs niet verplicht een voorschot te betalen, ik heb dit nog nooit gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                  Je bent als klant zelfs niet verplicht een voorschot te betalen, ik heb dit nog nooit gedaan.
                  Hangt af van merk tot merk hoor.

@Subartje: dan heb je inderdaad volledig recht op je voorschot. En een BMW heb je op 2 maanden dus zal niet veel schelen. Standaardkorting 7% maarja wie sleept er meer uit? En wat wordt het met het salon...??

Comment

• Voorschot mogen ze vragen maar je moet dat niet doen.
                    Als ze het vragen zeg je nee ik zal hem dan op een ander kopen.
                    Wettelijk gezien mag er geen voorschot meer gevraagd worden.

@ subartje Ze zullen moeilijk doen maar ze moeten het terug geven als de termijn verlopen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boo-lee Bekijk Berichten
                      Jawel toch? Bij de Audi A3 niet maar bij de A4 Audi Music Interface wel. En bij de BMW 3 ook als je een usb-aansluiting in je middenconsole hebt.
                      Ja, heb het idd wel over de A3. Bij de AMI zou dit idd opgelost zijn, al ben ik daar vet mee Maar het is enkel omdat de AMI ervoor ontwikkeld is om ze uit te lezen, moest een iPod gewoon een veredelde USB-stick zijn, dan kon je die gewoon via USB aansluiten en dan zou zelfs ik in m'n A3 de tags moeten zien. Dat was wat ik eigenlijk bedoelde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subartje Bekijk Berichten
                        heb alles afgewogen en ook mijn vrouwke laten spreken en die is volledig voor de 3 !!!!

dus tenzij ze morgen kunnen leveren, gaat dinsdagmorgen de brief uit de deur....

tuurlijk is die C ook een kanjer van een wagen maar als je dergelijk geld uitgeeft moet het toch echt een volledig overtuigde keuze zijn en dan wordt het toch de 3....

ik heb deze gisteren gezien in Leuven en ik vond em bangelijk...

een zwarte met 18inch wielen... slik...
                        Een facelift..? Of de mijne? (ik rijd dagelijks in Leuven)
                        -

Comment

• een facelift of course....

sorry maar die oude 3 vond ik ni echt mooi (al rijdt ie wel zalig....)

die facelift is een grote verbetering (mijn mening of course) en hierdoor is ie voor mij terug een echte beemer

morgen toch nog is EVO X testen (who knows... )

Comment

• weet er iemand of die steptronic van bmw ook een comfort en sportstand heeft zoals bijvoorbeeld de 7g tronic van mercedes ?

iemand ervaring met het vergelijken van deze twee automaten ?

Comment

• De steptronic van BMW heeft ook een Comfort- en Sport-stand. Als je 'm gewoon in 'D' zet, ben je in de Comfort-stand. Klik je dan de pook naar links, dan kom je automatisch in de Sport-stand. Eens in de Sport-stand kan je ook manueel schakelen door de de pook vooruit (terugschakelen) en achteruit (opschakelen) te duwen. Optioneel kan je dan nog de paddles aan het stuur krijgen.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hallo, weet er iemand een nieuwe 3 staan met zwart buitenkleur ( saffierzwart ) en met oyster binnenbekleding. Wij hadden graag de pré-fl gekocht maar door onvoorziene investeringen moeten we wachten. Wij waren ZOT van het lemon leder maar dat is nu niet meer te verkrijgen natuurlijk, 't moet weer lukken. Als ik op de CC kijk spreekt mij dat oyster wel aan met sportpakkert natuurlijk. Ik het met geinformeert over de 323d en voorlopig komt deze niet in produktie, BMW ontkent ten stelligste dat hij er zou komen MAAR als BMW iets ontkent is dit een goed teken !!!
                                We weten allemaal dat bij MB de C 250d in de pijplijn zit, deze heeft ook 204 pk en een koppel van '500' Nm. BMW moet daar toch op antwoorden met de 323d........... hopelijk.

Comment

• Die komt er waarschijnlijk wel, gezien de downsizing bij de motoren. Ik gok dat 'ie pas komt bij de eerste upgrade van de twinturbo vierpitter, die zou 218pk en 450Nm hebben (eerste geruchten). Zou dus de 325d volledig overvleugelen...

Comment

• Zijn alle 2009 330d's nu die nieuwe blue performance, of valt dat gewoon onder een soort efficient dynamics optie?

Comment

• Als ik me niet vergis is de EURO6-versie (dus met AdBlue of hoe dat ding ook heet) optioneel.

*checkt prijslijst*

Yep, optioneel op de 330d, kost in Duitsland 990 EUR. Op vandaag zelfs nog niet eens te combineren met automatische versnellingsbak, evenmin met xDrive.

Comment

• Dan weet ik genoeg...geen zin in een halfjaar wachten om zo'n kar onder m'n kont te krijgen.

Comment

• Als je op zo'n facelift de automaat besteld (318d of 320d), is dat nu ook de nieuwe automaat zoals op de 5 en X5? (incl. raketlanceerder-pookje). 't is dat een collega hier er eentje in bestelling heeft staan, en op de site van BMW staat nog de cataloog van MY2008
                                          ----------------------------------------------------------------------------------
                                          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                          Pictures here: BMW 7 Series
                                          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                          It might need half a starsystem to turn around,
                                          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Working...
                                          X