Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    ik moet met de 318d/320d een te grote stap achteruit doen vergeleken met mijn huidige V6-benzine; dit is ook het geval met de kleine diesels van Audi
    vandaag heb ik een V6 TDI 2,7 (163pk) in een A4 getest, en dat was positiever, zowel voor de motorisatie als het comfort (ook was de wagen uitgerust met sportvering en 17"-ers)
    natuurlijk duurder in taksen, maar toch nog geen fiskaal zelfmoord
    ik ben niet op het einde van mijn testritten !
    Een TDI 2.7 kan je natuurlijk niet naast een 2.0 dieseltje plaatsen. Kopen die 2.7TDI en TUNEN is de boodschap. Niet ! Naar het schijnt valt de A4 wat tegen op gebied van afvering. Zeer hard zeggen ze.
    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
      Een TDI 2.7 kan je natuurlijk niet naast een 2.0 dieseltje plaatsen. Kopen die 2.7TDI en TUNEN is de boodschap. Niet ! Naar het schijnt valt de A4 wat tegen op gebied van afvering. Zeer hard zeggen ze.
      Ik ben met de A4 S-Line berline met 18" gaan rijden en dat viel goed mee. Rijdt zeker niet te hard.

Een 318d ga je niet veilig naar 200pk chippen hoor, dan moet je de 320d nemen. Die gaat tot 210pk.

Comment

• De neerklapbare hoofdsteunen achteraan is dat een must? Of is het niet veel verschil qua zicht?

Comment

• 320I

Heeft er eigenlijk al iemand met een 320i gereden?
          Ik rij ongeveer 13000 km per jaar en wil benzine rijden.
          Bij BMW wil men altijd een diesel aanraden en ik krijg zelfs de kans niet om met een benzine te rijden.
          Graag jullie mening.
          Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
            Bij BMW wil men altijd een diesel aanraden en ik krijg zelfs de kans niet om met een benzine te rijden.
            Graag jullie mening.
            Alvast bedankt.
            Naverkoop ligt minder interessant bij een benzinemotor.

Comment

Graag jullie mening.
              Alvast bedankt.
              Niet opgeven, kan zijn dat je hem in Bornem zal moeten gaan testen. En anders naar een andere dealer gaan.

Comment

• Ik ging ook eerst voor de 320i in de coupé omdat ik maar 10000km per jaar doe.
                Na een de testritten wist ik het wel. 320d.

Comment

• Heb je met een 320i gereden?
                  Ik heb met een 320D en 318D gereden.

Comment

• Wist er hier iemand dat BMW Bornem geld vraagt aan de dealers als een klant daar een testrit komt doen? Ik alleszins niet en verschoot er wel van.

Grrr, ik wil gewoon een 320d touring M-Pack testrijden en een gewone 325d maar dat blijkt een hele opgave te worden wegens niet beschikbaar in Bornem. Ze zouden dus 3x 1u moeten betalen en dat was precies een probleem dus hij ging nu vragen als dat niet kan getest worden in een verkorte versie. Die verkoper kan daar niets aan doen maar vind het maar zwak van BMW zelf.

Dus ik zou met een pre-fl 320d berline moeten rijden voor de motor, met een 325d cabrio voor die motor en een 335d m-pack voor het sportpack/ophanging. Die laatste vind ik niet erg hoor maar ze zouden voor heel België toch wat meer demowagens mogen importeren. I'll keep you posted
                    Last edited by dragonfly; 30/09/2008, 21:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                      Koop een 318d (dezelfde motor als 320d) en laat hem oppimpen tot 200 pk. Klaar is kees. Maar dat wist je wel zeker.
                      De motor lijkt erop, maar hij is niet dezelfde. Chippen aanraden als alternatief voor een 320d lijken me klinkklare nonsens. Jaarlijkse taks maakt geen verschil, BIV wel, en aankoopprijs, maar die kan je recupereren voor een deel bij herverkoop, hetgeen met chiptuning het geval niet is, integendeel zelfs.

En dan zit je nog met garantie, en verzekering. Neen, het lijkt me veel verstandiger dat meteen voor een 320d te gaan.

Comment

Graag jullie mening.
                        Alvast bedankt.
                        heb ik ook geprobeerd...
                        in Bornem hebben ze nu in totaal één demo 320i in coupé-cabrio versie...
                        in een concessie ga je er geen vinden, zeker niet als demowagen.
                        na mijn test van de 320d heb ik begrepen dat de 3-reekss voor mij niet comfortabel genoeg is
                        dat zal wellicht te maken hebben met mijn leeftijd !

Comment

• Het is hier precies nog geen financiële crisis...
                          2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

• 320i

Ik heb in Antwerpen een ganse dag!!!!!! met een 320D en 318D gereden.
                            Toen ik vroeg om met een 320i te rijden kreeg ik het antwoord dat er bij geen enkele dealer in België een 320I in Demo was.
                            De wagen is wel 3000 EURO goedkoper dan een 320D.
                            Ik wil gewoon met een benzine rijden.
                            Graag jullie mening.

Comment

• Ik had een 120i en dat reed wel lekker maar je hebt totaal geen snelheidsgevoel.

Comment

• Heb met één gereden een tweedehands 320i.

Comment

• Toch gek. In Nederland zweren de meesten nog steeds bij een benzine...Ik denk dat het een kwestie van gewoonte is. Ik verwacht wel dat het gaat veranderen, ook in België
                                  2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

• Ik rij nu met een 320i van 1995 6 cilinder.
                                    Als je dan in een diesel rijdt weet je het wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
                                      Toch gek. In Nederland zweren de meesten nog steeds bij een benzine...Ik denk dat het een kwestie van gewoonte is. Ik verwacht wel dat het gaat veranderen, ook in België
                                      In Nederland betaal je voor een diesel vééééééééél meer taksen. Ik heb het ook pas een paar maanden geleden geleerd...

Comment

Ik rij nu met een 320i van 1995 6 cilinder.
                                        Als je dan in een diesel rijdt weet je het wel.
                                        De nieuwe 320i zal minder koppel hebben (4 cilinder) en veel minder mooi klinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                          De motor lijkt erop, maar hij is niet dezelfde. Chippen aanraden als alternatief voor een 320d lijken me klinkklare nonsens. Jaarlijkse taks maakt geen verschil, BIV wel, en aankoopprijs, maar die kan je recupereren voor een deel bij herverkoop, hetgeen met chiptuning het geval niet is, integendeel zelfs.

En dan zit je nog met garantie, en verzekering. Neen, het lijkt me veel verstandiger dat meteen voor een 320d te gaan.
                                          een downtuned motor naar zijn origineel vermogen met chippen heropvoeren, dat kan m.i. (technisch) geen kwaad
                                          erboven betekent dat de veiligheidsmarges van motor uitbuiten, en dat doe ik liever niet omdat ik mijn wagens lang behoud
                                          mij niet gelaten, iedereen doet wat hij wil, en ik wil niemand zijn pret bederven

Comment

Working...
                                          X