Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tussen de 8 en 10 liter.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      tussen de 8 en 10 liter.
      Als dat echt zo is, valt dat wel mee. Hopelijk geen waarden van in de boekskes !
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
        Toch benieuwd naar verbruik ...
        Dat valt mee hoor met Efficient Dynamics. Mijn tante heeft een 325i Cabrio (meergewicht van een cabrio + 3 liter + benzine + automaat), en zij verbruikt 9 liter. (al denk ik wel dat ze 80% van de tijd met een ei onder haar gaspedaal rijdt...)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
          Als dat echt zo is, valt dat wel mee. Hopelijk geen waarden van in de boekskes !
          Dat is het juist, benzines testen ze nog amper in 'de boekskes'.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
            Waarom?
            na 10 jaar is geen enkele wagen nog iets waard, ook een diesel niet

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
              Als dat echt zo is, valt dat wel mee. Hopelijk geen waarden van in de boekskes !
              Ik haalde in m'n 120i met 18' wielen tussen de 7 en 9l .
              de nieuwe BMW's zijn ook zuiniger nu.

              Comment


              • Een 2.0i benzine is inderdaad zeer zuinig... op voorwaarde dat je er niet te snel mee rijdt. Bij een sportieve rijstijl en korte afstanden zal je toch boven de 10l uitkomen...
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Rijstijl is alles... allé, toch veel.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Dat is het juist, benzines testen ze nog amper in 'de boekskes'.
                    ik ben niet eens
                    zelfs in Autowereld, waar men al jaren enkel diesels promoot, verschijnen nu af en toe vergelijkingen waar de benzineversie niet als een miskoop gepresenteerd wordt
                    ik heb trouwens nooit verstaan hoe het komt dat iedereen nu een diesel koopt ondanks een nationale gemiddelde van 11/15.000km/jaar : dit zou betekenen dat minstens 1 op de 2 iets koopt dat hij niet nodig heeft

                    Comment


                    • Ik blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...
                        kleine diesels trekken (of pushen) inderdaad beter op dan kleine benzinemotoren vanuit lage toeren, en het klopt dat wij heel vaak in het huidig verkeer vanuit een lage toerental terug moeten optrekken) daarom is een automaat erg geschikt met een diesel, want de bak schakelt bij rustig gebruik vrij vlug naar een hogere versnelling, wat het geronk van de motor onderdrukt
                        maar op zeer lage toerental blijven de 318d en 320d even mak als een 320i op dezelfde lage toeren : pas rond de 2000t/tm is de kracht wel voelbaar
                        wie echt van een heel lage toerental de kick moet hebben, moet naar de 6-cyl grijpen
                        alle 4-cyl diesels klinken in elk geval wat ruw, ook met common rail
                        het wordt op dit ogenblik een hartschreurende keuze (gekoppeld aan een finaciële aderlating indien het een 6 cyl wordt) ....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...

                          da's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Waarom diesel?

                            Zuiniger en rijdt plezanter dan een benzine met evenveel pk...
                            Zuiniger ok, maar plezanter Diesel = bah.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              da's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound
                              Idd, met mijn A3 kan ik ook lekker doortrekken vanuit lage toeren. Zou geen diesel moeten hebben. TFSI

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                da's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound
                                waar is de tijd dat men een BMW voor zijn heerlijke 2,0 liter 6cyl kocht, ondanks zijn bedenkelijke baanvastheid op het nat ?
                                de laatste BMW die ik met plezier gebruikte is de 528i van mijn zus
                                BMW is zijn ziel eerst verloren met de 4 cylinders, en nu met de diesels.
                                in de showrooms blijft bij mij de aantrekkingskracht van deze mooie wagens intakt, maar deze vervliegt heel wat achter het stuur van de kleinere (4 cyl) motorisaties, zijnde de enige die ik redelijkerwijze overweeg.

                                Comment


                                • laat BMWMB es een atmosferische 2.0 diesel met een 2.0 Benzine vergelijken, hij zal rap voor de benzine kiezen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    waar is de tijd dat men een BMW voor zijn heerlijke 2,0 liter 6cyl kocht, ondanks zijn bedenkelijke baanvastheid op het nat ?
                                    de laatste BMW die ik met plezier gebruikte is de 528i van mijn zus
                                    BMW is zijn ziel eerst verloren met de 4 cylinders, en nu met de diesels.
                                    in de showrooms blijft bij mij de aantrekkingskracht van deze mooie wagens intakt, maar deze vervliegt heel wat achter het stuur van de kleinere (4 cyl) motorisaties, zijnde de enige die ik redelijkerwijze overweeg.
                                    een 528i heb ik ook gehad, nooit mogen wegdoen

                                    Comment


                                    • Golf IV 1.9 SDI vs de 2.0 benzine.

                                      Ik denk niet dat die eerste hem meer sportief rijplezier zal geven

                                      Comment



                                      • Comment


                                        • De perfectie is volgens mij: een BMW met een 2.O benzine motor met twee turbo's zoals op de 335i. Daarbij een mooi motorgeluid en laag verbruik en ik ben verkocht.

                                          Momenteel gaat mijn voorkeur naar 320D met als enige nadeel het geluid bij hogere toerentallen. Leg de nieuwe 2.0 TFSI ( 211pk) in een BMW en je komt al aardig in de buurt.

                                          Hopelijk komt ie er ooit.


                                          en dan bedoel ik de 2.O TFSI zoals in de Q5 met 211pk en 350 Nm en niet die van de nieuwe GTI
                                          Last edited by ; 01/10/2008, 19:06. Reden: vervollediging

                                          Comment

                                          Working...
                                          X