tussen de 8 en 10 liter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-Reeks E90/E91 facelift
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichtentussen de 8 en 10 liter.AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenToch benieuwd naar verbruik ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenAls dat echt zo is, valt dat wel mee. Hopelijk geen waarden van in de boekskes !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk BerichtenWaarom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenAls dat echt zo is, valt dat wel mee. Hopelijk geen waarden van in de boekskes !
de nieuwe BMW's zijn ook zuiniger nu.
Comment
-
Een 2.0i benzine is inderdaad zeer zuinig... op voorwaarde dat je er niet te snel mee rijdt. Bij een sportieve rijstijl en korte afstanden zal je toch boven de 10l uitkomen...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenDat is het juist, benzines testen ze nog amper in 'de boekskes'.
zelfs in Autowereld, waar men al jaren enkel diesels promoot, verschijnen nu af en toe vergelijkingen waar de benzineversie niet als een miskoop gepresenteerd wordt
ik heb trouwens nooit verstaan hoe het komt dat iedereen nu een diesel koopt ondanks een nationale gemiddelde van 11/15.000km/jaar : dit zou betekenen dat minstens 1 op de 2 iets koopt dat hij niet nodig heeft
Comment
-
Ik blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...
maar op zeer lage toerental blijven de 318d en 320d even mak als een 320i op dezelfde lage toeren : pas rond de 2000t/tm is de kracht wel voelbaar
wie echt van een heel lage toerental de kick moet hebben, moet naar de 6-cyl grijpen
alle 4-cyl diesels klinken in elk geval wat ruw, ook met common rail
het wordt op dit ogenblik een hartschreurende keuze (gekoppeld aan een finaciële aderlating indien het een 6 cyl wordt) ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...
da's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWaarom diesel?
Zuiniger en rijdt plezanter dan een benzine met evenveel pk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk blijf erbij dat hier op de Belgische wegen een diesel meer sportief rijplezier kan bieden dan een vergelijkbare benzine. Met een benzine moet je hoog in de toeren kunnen gaan om een beetje sportief vooruit te gaan. Als je in 2de versnelling eens doortrekt ben je hier in België meestal al in overtreding. Bij een diesel heb je die heerlijke duw vanuit de laagste toeren. Deze duw vind ik toch wel verslavend. Ik zou veel liever een 318d willen dan een 320i. Ik heb onlangs nog eens met een 320d met 150pk gereden. Dat was al een zeer vinnig bakske. Een 320i voelt nooit echt vinnig aan...Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenda's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenda's gewoon omdat die diesel een turbo heeft, mijn A4 1.8T trok ook lekker door in de lage toeren, gecombineerd met een iets lekkerder sound
de laatste BMW die ik met plezier gebruikte is de 528i van mijn zus
BMW is zijn ziel eerst verloren met de 4 cylinders, en nu met de diesels.
in de showrooms blijft bij mij de aantrekkingskracht van deze mooie wagens intakt, maar deze vervliegt heel wat achter het stuur van de kleinere (4 cyl) motorisaties, zijnde de enige die ik redelijkerwijze overweeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwaar is de tijd dat men een BMW voor zijn heerlijke 2,0 liter 6cyl kocht, ondanks zijn bedenkelijke baanvastheid op het nat ?
de laatste BMW die ik met plezier gebruikte is de 528i van mijn zus
BMW is zijn ziel eerst verloren met de 4 cylinders, en nu met de diesels.
in de showrooms blijft bij mij de aantrekkingskracht van deze mooie wagens intakt, maar deze vervliegt heel wat achter het stuur van de kleinere (4 cyl) motorisaties, zijnde de enige die ik redelijkerwijze overweeg.
Comment
-
De perfectie is volgens mij: een BMW met een 2.O benzine motor met twee turbo's zoals op de 335i. Daarbij een mooi motorgeluid en laag verbruik en ik ben verkocht.
Momenteel gaat mijn voorkeur naar 320D met als enige nadeel het geluid bij hogere toerentallen. Leg de nieuwe 2.0 TFSI ( 211pk) in een BMW en je komt al aardig in de buurt.
Hopelijk komt ie er ooit.
en dan bedoel ik de 2.O TFSI zoals in de Q5 met 211pk en 350 Nm en niet die van de nieuwe GTI
Comment
Comment