Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
    Ik ben wel al sedert september aan het wachten op een proefrit met een benzinemotor.
    Ik heb een proefrit met een benzine gemaakt, (318i) dat was binnen de week geregeld, maar de proefrit is wel niet bij de dealer maar in Bornem, waar ze een speciaal centrum hebben voor testritten. De proefrit moet wel door de dealer aangevraagd worden, je kunt dat niet zelf regelen.
    Ah ja, en ik heb ook gebeld daarvoor. Via het internet krijg je geen antwoord.

    Comment


    • Wat vond je van de 318i?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
        Wat vond je van de 318i?
        Ik reed met een 318i zonder ook maar 1 optie, wat ik bijzonder goed vind want zo heb je tenminste een idee van wat je minstens hebt.

        - positief: zeer goeie zetels en zithouding (sportzetels niet echt nodig), motor is voldoende krachtig in dagdagelijks gebruik, heel goeie versnellingsbak, voldoende ruimte, afwerkingskwaliteit tip-top in orde. De auto geeft een zeer solide indruk.
        - negatief: ophanging is eerder oncomfortabel. Dit ligt niet aan de wielmaat want het waren de standaard stalen wielen. Misschien ligt het wel aan de run flat banden. Voor mij is dit een heel belangrijk minpunt omdat ik problemen met de rug heb waardoor het rijden op slechte wegen pijnlijk wordt. De standaard radio en luidsprekers in de BMW vind ik bijna waardeloos.

        Ik twijfel nog tussen de BMW318i en de Audi A4 1.8TFSI. De Audi is ruimer en de motor (160pk) is zeker performanter. Ook de ophanging is comfortabeler op de A4. Nadeel is dan weer een hoger brandstofverbruik, een minder aangename versnellingsbak en natuurlijk geen achterwielaandrijving. Op 100 EUR na zijn beide offertes gelijk, maar de BMW heeft het duurste audio systeem terwijl de Audi slechts het Audi sound system heeft. Moeilijk keuze...

        Om even terug te komen op de motor. De 318i heeft een motor die voor mij ruim voldoende is in dagdagelijks verkeer. Eigenlijk ideaal. Als je echt sportief wilt rijden dan is ie volgens mij net onvoldoende. Dan moet je voor de 320i gaan. De 318i heeft gewoon te weinig koppel in lage toeren en te weinig vermogen in hoge toeren om sportief te rijden. Maar zoals gezegd: voor een normale rijstijl is dit een ideale motor. De A4 heeft (zoals een diesel) ook in lage toeren heel veel koppel zonder de korte adem van een diesel. De motor is voor mij nog het grootste onderscheid tussen de 2 auto's.

        Comment


        • Bedankt voor het verslag.
          Ik heb met een 318D en 320D gereden op aanraden van de verdeler.
          318D reed pittig maar maakt lawaai, 320D is beter maar wel bijna 3000 EURO duurder.
          Ik doe weinig kilometers en daarom vroeg ik naar een benzine. Tot op heden toe nog niet mee gereden. Volgens de verdeler worden er geen benzinemotoren meer verkocht en gaf mij de raad om een diesel te kopen.
          Ik blijf echter uitkijken naar benzine.
          Hoe was het geluid van de 318I?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
            Bedankt voor het verslag.
            Ik heb met een 318D en 320D gereden op aanraden van de verdeler.
            318D reed pittig maar maakt lawaai, 320D is beter maar wel bijna 3000 EURO duurder.
            Ik doe weinig kilometers en daarom vroeg ik naar een benzine. Tot op heden toe nog niet mee gereden. Volgens de verdeler worden er geen benzinemotoren meer verkocht en gaf mij de raad om een diesel te kopen.
            Ik blijf echter uitkijken naar benzine.
            Hoe was het geluid van de 318I?
            Wat een ongelofelijke onzin voor een bmw dealer. Ge kiest toch wel uw eigen brandstof.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Wat een ongelofelijke onzin voor een bmw dealer. Ge kiest toch wel uw eigen brandstof.
              Als je hem ooit achteraf wil verkopen is dat toch geen onzin? Welke wagen zal je achteraf het snelste kwijt zijn denk je: een 318i of een 318d?
              AutoMinded.be

              Comment


              • Hij zegt dat benzines niet meer verkocht worden(in de garage), dat is toch weldegelijk onzin, en ik denk dat een 318i 2e hands niet zo heel veel moeilijker verkoopt dan een 318d

                Comment


                • True, ook naar mijn mening is het (deels) de taak van een verkoper om de mensen, soms tegen hun eigen mening in, naar het "betere" alternatief te leiden. Denken aan een veel hogere herverkoopwaarde en dus denken aan de portemonnaie van de klant, is m.i. iets dat zeker niet als negatief mag worden ervaren.

                  Maar het blijft moeilijk, uiteraard. Je kan een klant nooit helemaal peilen, en vooral : in hoeverre denkt de verkoper dan aan de klant en niet aan z'n eigen quota en de hele resem reeds bestelde 318d die nog verkocht moeten geraken? Plus : met de huidige 4-cilinder benzines is het logisch dat BMW aanraadt om naar diesel over te stappen : als de klant na een testrit met een 318i of 320i 'es gaat rijden met eentje van de meest directe concurrentie (zijnde A4 1.6T FSI of Benz C 180 K of C 200 K), dan weet die BMW-verkoper dat 'ie hoogst waarschijnlijk aan 't kortste eind zal trekken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Hij zegt dat benzines niet meer verkocht worden(in de garage), dat is toch weldegelijk onzin, en ik denk dat een 318i 2e hands niet zo heel veel moeilijker verkoopt dan een 318d
                    Tuurlijk. Voor een kleine benzinemotor is er nog genoeg vraag naar. Niet iedereen doet +30.000km per jaar.

                    Comment


                    • Pittige discussie.
                      Graag jullie mening over de 4 cylinders benzines van BMW, blijkbaar levert de concurrentie betere motoren?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
                        Pittige discussie.
                        Graag jullie mening over de 4 cylinders benzines van BMW, blijkbaar levert de concurrentie betere motoren?
                        Daar ga ik me niet over uitspreken.

                        Feit is wel dat een drukgevoede motor 'n duidelijk potentere indruk geeft (logisch ook, een flinke teug extra koppel kan je niet verbergen), en de atmosferische 4-pitter van BMW komt in ieder geval theoretisch (op papier, niet noodzakelijk de constructeursgegevens) en in praktijk maar zwakjes over tegenover z'n concurrenten.

                        Als je 'm helemaal vloert en tot tegen de begrenzer rijdt niet ... maar wie doet dat ook? Zo'n drukgevulde motor (turbo of compressor) rijdt een pak soepeler en potenter in lage toeren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          Hij zegt dat benzines niet meer verkocht worden(in de garage), dat is toch weldegelijk onzin
                          Als je die uitspraak letterlijk opneemt wel ja Maar er worden wel degelijk (heel) veel meer diesels verkocht dan benzine auto's, zeker in de klasse van de 318. Als je me niet gelooft: kijk maar eens rond je op de baan. Bijna alle 3-series die ik tegenkom zijn 318d of 320d. Of kijk eens op een tweedehands site, op autoscout bijvoorbeeld vond ik welgeteld 17 318i's terug tegenover 260 318d's (vanaf bouwjaar 2006, dus het pre-facelift model van de huidige 3-serie)

                          Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          , en ik denk dat een 318i 2e hands niet zo heel veel moeilijker verkoopt dan een 318d
                          Als er al bijna geen kandidaat kopers zijn voor een nieuwe 318i, waarom zouden die er dan wel zijn voor een tweedehands?
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Als er al bijna geen kandidaat kopers zijn voor een nieuwe 318i, waarom zouden die er dan wel zijn voor een tweedehands?
                            Iedereen denkt en zegt dat diesels beter verkopen en van die tralalala, maar er is nog steeds genoeg vraag achter benzines.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Als je 'm helemaal vloert en tot tegen de begrenzer rijdt niet ... maar wie doet dat ook? .
                              en daar gaan de efficient dynamics dan weer

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Iedereen denkt en zegt dat diesels beter verkopen en van die tralalala, maar er is nog steeds genoeg vraag achter benzines.
                                Het hangt er vanaf over welke klasse je spreekt. Voor kleine stadswagens en performance auto's is die vraag er nog wel ja, maar voor de gemiddelde middenklasser? Veel minder.
                                AutoMinded.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                  Iedereen denkt en zegt dat diesels beter verkopen en van die tralalala, maar er is nog steeds genoeg vraag achter benzines.
                                  True. En het aandeel benzinewagens zou op termijn wel 'es weer kunnen stijgen, met name als de zwaardere taxering van bedrijfswagens erdoor komt (waardoor bedrijfswagens minder interessant worden, en er dus ook minder zullen worden verkocht) en ook de tax op brandstoffen wordt gekoppeld aan milieuvriendelijkheid (en de literprijs van diesel dus, vergeleken met die van benzine, serieus stijgt). En dan vergeten we nog de intrinsieke factoren van de benzinemotor zelf : met directe injectie en intelligente en geavanceerde drukvulling zijn die de laatste tijd een pak zuiniger aan 't worden... op termijn zal dat toch ook geleidelijk aan voor meerverkoop zorgen, lijkt me?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Het hangt er vanaf over welke klasse je spreekt. Voor kleine stadswagens en performance auto's is die vraag er nog wel ja, maar voor de gemiddelde middenklasser? Veel minder.
                                    In België niet, neen. Maar België is de wereld niet. In Duitsland is het al helemaal anders, in Nederland nog meer, en in Landen zoals Zwitserland en grote delen van andere landen zoals Frankrijk en Italië ook.

                                    Oké, 't is ewa moeilijk om als Belgische boer Teun uwe C 180 in Zwitserland te gaan verpatsen, dat begrijp ik ook. Maar 't is dus helemaal zo erg niet als 't soms wel 'es lijkt... Er worden wereldwijd nog altijd veel meer benzinewagens verkocht dan dieselwagens.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Als je die uitspraak letterlijk opneemt wel ja Maar er worden wel degelijk (heel) veel meer diesels verkocht dan benzine auto's, zeker in de klasse van de 318. Als je me niet gelooft: kijk maar eens rond je op de baan. Bijna alle 3-series die ik tegenkom zijn 318d of 320d. Of kijk eens op een tweedehands site, op autoscout bijvoorbeeld vond ik welgeteld 17 318i's terug tegenover 260 318d's (vanaf bouwjaar 2006, dus het pre-facelift model van de huidige 3-serie)
                                      Ik had het idd wat letterlijk opgenomen. Het is wel zo dat er veel meer diesels verkocht worden, en voor de herverkoopwaarde is het ook goed, maar om nu te zeggen dat een benzine een slechte koop is...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Ik had het idd wat letterlijk opgenomen. Het is wel zo dat er veel meer diesels verkocht worden, en voor de herverkoopwaarde is het ook goed, maar om nu te zeggen dat een benzine een slechte koop is...
                                        In de meeste gevallen is (voor België) een 318d een betere koop dan de 318i, wat de 318i niet perse slecht maakt natuurlijk. Ik vind het dan ook terecht dat de verkoper daar op wijst. Langs de andere kant zal het, zoals gTa al zei, ook wel meespelen dat de concurrentie (Audi) momenteel veel lekkerder 4-cylinder benzinemotoren in zijn gamma heeft.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Het hangt er vanaf over welke klasse je spreekt. Voor kleine stadswagens en performance auto's is die vraag er nog wel ja, maar voor de gemiddelde middenklasser? Veel minder.
                                          Gewone gezinswagens ook. Een simpele Passat, Laguna, Vectra, ... met een 1.8 - 2.0 verkoopt ook nog eenvoudig. Handig voor iemand die een ruime jonge auto zoekt en die weinig kms doet. Het aanbod is heeel klein maar er is toch vraag naar.

                                          Iemand in mijn fitnesszaak heeft altijd een benzine als firmawagen. Hij doet ongeveer 25.000km per jaar terwijl hij er 30 mag doen of 120 op 4 jaar. Steeds heeft hij een gewone gezinswagen; met enkele opties zoals airco, navi, velgen etc. en de auto wordt steeds prima onderhouden. Van de 4 firmawagens die hij heeft gehad, was de verkoop na afloop leasing snel. De langste heeft nog geen week te koop gestaan. Zijn laatste, een Vectra 1.8 GTS had zelfs geen advertentie nodig want iemand van de leasingfirma nam die over. De reden: vrouw met 2 kinderen, doet weinig kms maar wilt toch een ruime vlotte auto die toch niet zo duur is. Verkocht voor ongeveer 10k.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X