Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    Wat een ongelofelijke onzin voor een bmw dealer. Ge kiest toch wel uw eigen brandstof.
    jazeker, maar BMW doet weinig moeite om de deugden van hun benzinemotoren in de verf te zetten
    in september heb ik geprobeerd een testrit te maken met 320i Touring
    in Bornem hadden ze welgeteld 1 (één) cabrio aan te bieden
    al de rest waren diesels, die ik dan toch getest heb (318d en 320d) met als besluit dat ik geen BMW zal kopen (te hard vergeleken met Mercedes C, Audi A4 en Honda Accord Tourer)
    dat de diesels van BMW beter zouden zijn dan deze van andere merken is mij niet opgevallen, misschien omdat ik geen BMW-fanaat ben
    na al mijn testen (en in de huidige context van crisis) heb ik besloten mijn (benzine V6) Audi nog een jaartje ga houden...

    Comment


    • Eigenlijk moet het toch de moeite zijn om met een BMW benzine een proefrit te maken.
      Wat mij ook opvalt: kijk eens naar het verschil in aankoopprijs tussen diesel en benzine.

      Toch ook nog een vraag over het geluid van een benzine.
      Toen ik met de proefrit van de 318D begon had ik het gevoel om hem onmiddellijk terug te brengen zoveel lawaai.

      Comment


      • Wat te denken van deze aanbieding?


        Aanbieding van 318I bij Verstraeten in Lochristi
        Last edited by ; 28/10/2008, 21:32.

        Comment


        • De facelift is echt wel knap, dit weekend er een gezien en de achterkant vind ik nu echt geslaagd. En dat kon ik niet onmiddellijk zeggen van de pré-facelift.

          Comment


          • dealers pushen altijd diesel hier in belgië, groot gelijk dat je een 318i verkiest boven een ratelende 318d.
            en prijsverschil bij aanschaf is groot, dat maak je daarna met een diesel nooit meer goed

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
              Pittige discussie.
              Graag jullie mening over de 4 cylinders benzines van BMW, blijkbaar levert de concurrentie betere motoren?

              Heb er eentje wel ne e46 316i,tis zoals er hier al iemand vertelde gééne wagen om de sportieve toer op te gaan maar eerder ne aangename stille krachtbron.Dankzij het valvetronic systeem kan je bij een rustige rijstijl weinig verbruiken (gem. 7,5L/100km) wat mooi meegenomen is.

              Heb een benzine gekocht omdat ik weinig kilometers doe (minder dan 10.000km in een jaar) de dealer heeft me nooit afgeraden om een benzine te kopen en een testrit was géén probleem.
              Nora!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
                Toen ik met de proefrit van de 318D begon had ik het gevoel om hem onmiddellijk terug te brengen zoveel lawaai.
                huh ?

                U bent precies nogal kieskeurig

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
                  Bedankt voor het verslag.
                  Ik heb met een 318D en 320D gereden op aanraden van de verdeler.
                  318D reed pittig maar maakt lawaai, 320D is beter maar wel bijna 3000 EURO duurder.
                  Ik doe weinig kilometers en daarom vroeg ik naar een benzine. Tot op heden toe nog niet mee gereden. Volgens de verdeler worden er geen benzinemotoren meer verkocht en gaf mij de raad om een diesel te kopen.
                  Ik blijf echter uitkijken naar benzine.
                  Hoe was het geluid van de 318I?
                  Wel, bij mij ging het als volgt: Ik ging eerst naar de dealer en legde hem uit dat ik nu met een oude BMW 318i rijdt en eigenlijk naar de nieuwe 318i kwam kijken. Hij vroeg mij of ik opnieuw voor een benzin zou kiezen. Ik zei: "Ja, want ik doe te weinig km om de meerprijs van een benzine te rechtvaardigen en bovendien vind ik een benzine nog altijd aangenamer rijden dan een diesel, vooral voor wat geluid betreft". Nu, dit was een echte verkoper en die zei dus van: "Ja, goeie keuze, mensen die diesel kiezen kennen niks van rijplezier, etc"... Dus die pushte absoluut niet richting diesel. Hij zei nog iets van "een diesel is snel, maar een bezine is leuker". Wat ik dus ook vind. Dus de proefrit vastleggen met benzine was geen probleem. Na mijn testrit in Bornem (want een benzin testwagen hadden ze niet bij de dealer) stelden ze mij ginds voor om ook absoluut eens met de diesel te rijden. Een jong gastje in maatpak en zijn haar vol gel zei: "Ik zou sowieso voor diesel kiezen ook al doe ik weinig kilometers", waarop ik antwoordde: "Doe maar, ik kies sowieso voor benzin ook al doe ik veel kilometers". Enfin, ik heb dan toch nog met de diesel gereden en dit heeft mij enkel meer overtuigd om voor de benzine te gaan. De diesel is nog altijd een heel stuk lawaaieriger. Dit heb ik hun dan ook gezegd. En daarbij hebben ze zich dan neergelegd. Ze zeggen wel dat ze 90% diesel verkopen, maar dat is natuurlijk ook onder invloed van de leasingmarkt.

                  Het geluid van de 318i kan ik moeilijk beschrijven. Het is stil (gedempt), maar niet onhoorbaar. Vooral het laag is gedempt, maar het hogere geluid hoor je nog goed, en dat vind ik persoonlijk prima. De motor "zingt" daardoor als het ware. Het is geen eentonig geluid, ook niet direct een sportief geluid, maar gewoon een aangename sound waarmee je uren kunt rondbollen zonder de radio hoeven op te zetten.

                  Natuurlijk verkopen ze liever diesel. Die zijn duurder en ze zijn ook duurder in onderhoud. Vooral in belgie wordt idd diesel heel veel verkocht, maar dat heeft met onze fiscaliteit te maken (leasingwagens en autotaxen) en niet met de auto's op zich. Het is toch niet omdat de helft van de belgen de verkeerde auto kopen dat jij dat ook moet doen? Ik zou kijken naar hoeveel je denkt te rijden en als dat minder dan 20.000 a 25.000 km per jaar is, koop dan een benzine.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Als je hem ooit achteraf wil verkopen is dat toch geen onzin? Welke wagen zal je achteraf het snelste kwijt zijn denk je: een 318i of een 318d?
                    Hangt ervan af. Jij weet niet wat de benzineprijzen gaan doen in de toekomst. Het meest logische is dat diesel evebn duur of duurder wordt dan benzine.

                    Een met durbo opgefokte dieselmotor met 150.000 km op de teller kan al versleten zijn, tegenover een benzinemotor die dan nog maar halfweg zijn cariere zit.

                    Nu ga ik niet ontkennen dat 2de handse diesels momenteel beter in de markt liggen, maar kijk eens naar de prijzen van 2de hands BMW benzine auto's op de website van BMW. Daar vragen ze ook nog behoorlijk wat geld voor hoor.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
                      Pittige discussie.
                      Graag jullie mening over de 4 cylinders benzines van BMW, blijkbaar levert de concurrentie betere motoren?
                      Beter, wat is beter? Ik heb met de A4 1.8 TFSI (160pk ) gereden en de 318i (143pk). Ja, de Audi is sneller. Hij levert in lage toeren direct koppel en dat heeft de BMW veel minder. Maar de BMW is zuiniger, heeft een groter slagvolume en minder complexiteit dan de Audi, dus op papier zou BMW betrouwbaarder moeten zijn en/of een langere levensduur hebben. Het feit dat Audi alleen keuze heeft uit 120 pk en 16pk is eerder in het voordeel van BMW dat met de 318i een perfect motor levert die net tussenin zit. Zuinig, betrouwbaar (denk ik toch), fiscaal interessant en voor mij voldoende van performantie. Dus ik ben er niet van overtuigd dat de concurrentie beter is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                        Het hangt er vanaf over welke klasse je spreekt. Voor kleine stadswagens en performance auto's is die vraag er nog wel ja, maar voor de gemiddelde middenklasser? Veel minder.
                        Dames en heren, mag ik even het recente onderzoek van de VAB (of was het Febiac?) aanhalen waarin duidelijke gesteld wordt dat in Belgie 50% van de dieselrijders beter een benzine hadden gekocht? Dit zijn die 50% die zich door verkopers laten doen ipv zelf na te denken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                          Gewone gezinswagens ook. Een simpele Passat, Laguna, Vectra, ... met een 1.8 - 2.0 verkoopt ook nog eenvoudig. Handig voor iemand die een ruime jonge auto zoekt en die weinig kms doet. Het aanbod is heeel klein maar er is toch vraag naar.
                          Juist doordat het aanbod klein is, is de prijs hoog. Dus een benzine auto verkoopt (bijna) even goed als een diesel hoor.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Frankieboy Bekijk Berichten
                            Eigenlijk moet het toch de moeite zijn om met een BMW benzine een proefrit te maken.
                            Wat mij ook opvalt: kijk eens naar het verschil in aankoopprijs tussen diesel en benzine.

                            Toch ook nog een vraag over het geluid van een benzine.
                            Toen ik met de proefrit van de 318D begon had ik het gevoel om hem onmiddellijk terug te brengen zoveel lawaai.
                            Ik ook. Zeker alsd je eerst met de benzin gereden hebt valt het gewoon verschrikkelijk op.

                            Ze kunnen van mij nu toch niet verwachten dat ik een nieuwe auto ga kopen (318d) die meer lawaai maakt dan mijn huidge auto (318i van 1994)?? Van een nieuwe auto verwacht je dat ie stiller is.

                            Comment


                            • Wel ja, wat een "verkeerde" auto is, of niet, kan uiteraard elk maar voor zichzelf uitmaken. Voor zeer veel mensen die autorijden niet als een leuke bezigheid zien, maakt het eigenlijk geen zak uit of hun motor mooi klinkt of niet, bijvoorbeeld.

                              Bovendien is de afweging benzine vs. diesel voor iedereen anders. Je hebt vooreerst (en vooral) het financiële aspect (niet alleen zitten er verschillen, in die zin dat bij het ene merk/model de benzine behoorlijk goedkoper is en bij het andere merk/model de prijs van de twee ongeveer gelijk ligt, maar bovendien zijn sommigen bereid wat méér te betalen voor b.v. meer rijplezier in de vorm van een benzine terwijl anderen daar geen rotte frank voor over hebben), maar daarnaast zijn er ook nog andere factoren.
                              Boer Gustaaf wil altijd een diesel, omdat 'ie z'n Benz dan aan z'n tankje met rode tractordiesel kan hangen. Sjonnie Descheur wil sowieso een benzine omdat 'ie dan een Bosal uitlaat kan monteren en 'ie z'n 1,8-liter vierpitter kan doen klinken als een 2-liter vierpitter met keelkanker. Josephine-Eléonore Sophistiquée wil sowieso een benzine omdat diesel de brandstof voor arme mensen en vrachtwagens is. Ayrton Driftah wil zeker een benzine omdat het de enige brandstof is waarop atmosferische sportmotoren, zoals die van z'n Integra Type R of z'n BMW M3, draaien. Burgerlijke burgerlijk ingenieur Jos Secuur wil een kleine benzine omdat 'ie met de 6.731,14 km die 'ie gemiddeld jaarlijks rijdt (waarvan 13,89% aandeel met koude motor, godbetert!), daarmee de auto heeft die het minst afziet van het gebruik. En Marinka Lisseweeghe, ex-cafébazin van Zaal Sportief en nu timeshare zaakvoerder van zonnebankcenter 't Rimpelvel, die kocht 3 jaar geleden een CLK cabrio met chroom wielboogskes, en nu die versleten is kocht ze een Golfke cabrio, en ze zou langs geen kanten weten welke brandstof erin moet aangezien 't toch De Langen (hare minnaar) is die ermee gaat tanken onder het motto "als ik de madam mag volsteken moet ik ook haar kar volsteken".

                              Ik bedoel maar : iedereen kiest wat 'ie wil, en dat is niet noodzakelijk een verkeerde keuze. Benzinemotoren blijven inderdaad een pak meer potentieel houden voor rijplezier (in welke vorm dan ook, de één wil ultieme lineariteit en beheersbaarheid tijdens op-de-limiet rondjes op circuit tijdens trackdays, de andere wil een dikke motor met een mooi diep geluid en een souplesse waar niks anders aan kan tippen), maar diesels zijn de laatste jaren echt volledig volwassen geworden : ze zijn een pak beschaafder geworden, zijn krachtig, zijn enorm soepel, en ze verbruiken weinig. Dat zijn nu eenmaal dingen waar je niet om heen kunt. En zoals genoegzaam geweten is : de massa heeft nooit ongeljik (tenzij er eentje met een snorretje onder z'n neus aan die massa heeft gezegd wat ze mogen denken en wat niet).

                              Ik voorzie (of hoop althans) een revival van de benzinemotoren. Door de recent rijp geworden innovaties (zoals directe brandstofinjectie, variabele nokkenasstellingen, intelligente drukvulling, ...) is het mogelijk geworden om een kleine benzinemotor met drukvulling véél minder te laten verbruiken dan een turbo-benzine vroeger deed, waardoor die motoren echt interessant worden voor de beurs van Jan Modaal. Ze zijn ook duidelijk minder schadelijk voor 't milieu dan diesels ... en als de Staat nu nog 'es dat onevenwicht inzake taxatie van brandstoffen (diesel vs. benzine) zou opheffen en diesel dus, zoals b.v. in Zwitserland, minstens even duur als benzine zou worden), dan zou het tij zeker wel (deels) kenteren...
                              Last edited by ; 29/10/2008, 11:47.

                              Comment


                              • wat heb jij dat knap gezegd

                                wauw...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Boer Gustaaf wil altijd een diesel, omdat 'ie z'n Benz dan aan z'n tankje met rode tractordiesel kan hangen. Sjonnie Descheur wil sowieso een benzine omdat 'ie dan een Bosal uitlaat kan monteren en 'ie z'n 1,8-liter vierpitter kan doen klinken als een 2-liter vierpitter met keelkanker. Josephine-Eléonore Sophistiquée wil sowieso een benzine omdat diesel de brandstof voor arme mensen en vrachtwagens is. Ayrton Driftah wil zeker een benzine omdat het de enige brandstof is waarop atmosferische sportmotoren, zoals die van z'n Integra Type R of z'n BMW M3, draaien. Burgerlijke burgerlijk ingenieur Jos Secuur wil een kleine benzine omdat 'ie met de 6.731,14 km die 'ie gemiddeld jaarlijks rijdt (waarvan 13,89% aandeel met koude motor, godbetert!), daarmee de auto heeft die het minst afziet van het gebruik. En Marinka Lisseweeghe, ex-cafébazin van Zaal Sportief en nu timeshare zaakvoerder van zonnebankcenter 't Rimpelvel, die kocht 3 jaar geleden een CLK cabrio met chroom wielboogskes, en nu die versleten is kocht ze een Golfke cabrio, en ze zou langs geen kanten weten welke brandstof erin moet aangezien 't toch De Langen (hare minnaar) is die ermee gaat tanken.

                                  Comment


                                  • oh ja... en ik denk dat je ook nog is gelijk hebt....

                                    verwacht revival van benzine.... heb ergens al spijt dat ik een 320cdi heb genomen ipv de 350benzine... (nu dat ze hier een ecotec versie van uitbrengen)

                                    Comment


                                    • Mijn E91 is toegekomen!


                                      Comment


                                      • netjes

                                        proficiat

                                        Motorisatie? (aan de uitlaat te zien 320d)

                                        edit: ik had 'm zonder dakrails genomen

                                        Comment


                                        • Niiiiice.

                                          Is dat rotbraun? Ziet er grandioos uit, 'k zou dat ook kiezen denk ik bij de huidige E91 als interieur (en niet het oyster).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X