Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeer knap sinds de facelift vind ik. In Duitsland staan er al enige tijd enkele te koop.
Hier is nogmaals duidelijk dat de 18" Alpina Classic velgen te klein zijn. 19" moet je hebben imo.
Ik droom van een Alpina B3 Biturbo Touring FL met manuele bak, lsd en het uiterlijk van een 335i M-sport (ook de 2 pijpen ipv 4)
Zou Alpina nog met een manuele B3 komen?
Maar chippen is zo... onOEM
Met een gechipte zou ik niet veel durven planken omdat er buiten een chip niets aangepast is, bij de Alpina zijn er onderdelen in de motor aangepast zodat het de krachten kan verdragen en dan kan er een OEM Alpina sper in. OEM
Een van m'n absolute droomauto's.
Iemand trouwens al meer info over de nieuwe Performance onderdelen voor de 3?
Ik dacht niet dat er veel aangepast is aan het blok zelf (heb dat hier enige tijd geleden nog gevraagd).
Op hun website heb ik daar nog 'es naar gezocht, ze maakten enkel melding van Mahle zuigers. Stel nog dat die vervangen zijn, er zijn genoeg serieuze tuners die dat blok 360 pk en meer meegeven.
Oppassen ermee, maar Wikipedia zegt dit:
"Alpina deed dit door de sturing van de directe injectie aan te passen en de standaardzuigers te vervangen door exemplaren van Mahle. Daardoor kon de relatieve turbodruk verhoogd worden tot 1,1 bar (335i: 0,6 bar). Zo werd de compressieverhouding verlaagd van 10,2:1 naar 9,4:1."
Ik dacht niet dat er veel aangepast is aan het blok zelf (heb dat hier enige tijd geleden nog gevraagd).
Op hun website heb ik daar nog 'es naar gezocht, ze maakten enkel melding van Mahle zuigers. Stel nog dat die vervangen zijn, er zijn genoeg serieuze tuners die dat blok 360 pk en meer meegeven.
Oppassen ermee, maar Wikipedia zegt dit:
"Alpina deed dit door de sturing van de directe injectie aan te passen en de standaardzuigers te vervangen door exemplaren van Mahle. Daardoor kon de relatieve turbodruk verhoogd worden tot 1,1 bar (335i: 0,6 bar). Zo werd de compressieverhouding verlaagd van 10,2:1 naar 9,4:1."
Door die kleine aanpassingen zou ik toch geruster zijn dan bij een gewoon gechipt exemplaar
Dat Bluewater is zo'n frisse kleur eh, ik vind het wel knap.
Spijtig dat ze dit Xdrive's hoger zetten
Mooie facelift,
Die van mij is spijtig genoeg nog van voor de facelift,
Vooral de idrive is knap geworden en de lijnen op de motorkap.
Ik ga hem er toch niet voor inwisselen!! hehe
Comment