Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zo is dat. Ik heb het niet in m'n duck en ik mis het hard, want het is een fantastisch systeem. Temperatuur laten staan zoals altijd, maar zetelverwarming op en dat wieltje wat kouder = aangenaam warm in de auto en aan de poep, maar frissere lucht in het gezicht. Niks vervelender dan sloten warme lucht die je in 't gezicht kletsen door die middelste luchtmonden.

    Comment


    • yep, ik heb dat systeem ook en ik vind dat geweldig

      staat altijd op het streepje centraal en als ik es een frisse teug wind in mijn smoel nodig heb draai ik 'm effe blauw zonder dat ik aan de temperatuur in de wagen dien te prutsen
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        yep, ik heb dat systeem ook en ik vind dat geweldig

        staat altijd op het streepje centraal en als ik es een frisse teug wind in mijn smoel nodig heb draai ik 'm effe blauw zonder dat ik aan de temperatuur in de wagen dien te prutsen
        Geen verwijten ofzo aan niemand zijn adres, hoor. Want 't zijn de details die het 'm doen, zeker??

        Maar serieus, ík vind zo'n systeem eigenlijk een beetje foemp. Net zoals dien airscarf bij sommige Merc cabrio's.
        Als je open rijdt, wel dan kan je toch verwachten dat er koude lucht langs je hoofd stroomt, eh...?
        =>Misschien is de volgende stap een systeem uitdokteren dat rondom het voertuig de lucht (regelbaar, natuurlijk) op een aangename temperatuur brengt of, waarom niet, gewoon de luchtstroom wegwerkt!!

        Comment


        • AirScarf is een zeer goed idee, dat echter bij de SLK (naar mijn mening) behoorlijk aan efficiëntie ontbreekt, het zou bij de 2e facelift SL beter werken. Het concept vind ik echter schitterend, als het ook nog 'es mooi zou worden kunnen geïntegreerd (wat bij de SL helaas geenszins het geval is). 't Is niet omdat je iets 'normaals' verwacht, dat je er ook geen draai aan kan geven. Lederen zetels in de winter zijn pokkekoud, is zetelverwarming dan zo debiel? En waarom automatische airco als je ook zelf aan het wieltje kan draaien? Hé, en nu we 't toch over airco hebben : in de zomer weet je dat het warm is, dus dan is een airco eigenlijk ook maar dom, right? En een airbag: stomste uitvinding ever, want je wéét toch dat je dood gaat als je met een koekenblik aan 120 tegen een boom rijdt?



          't Is niet omdat je de functie van iets niet snapt of waardeert, dat het daarom ook meteen al slecht is, of belachelijk.

          Comment


          • Weet er iemand wat die optie "BMW Diesel met Blueperformance" aan 1200 euro op de carconfigurator allemaal inhoudt?
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              Weet er iemand wat die optie "BMW Diesel met Blueperformance" aan 1200 euro op de carconfigurator allemaal inhoudt?
              De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

              Comment


              • vind ik toch maar een kostelijk optie "op dit moment"

                Ok, naar herverkoop toe is dat een leuk argument dat ie klaar is voor de toekomst maar je zit sowieso met een bij ons minder interessante motor.
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  AirScarf is een zeer goed idee, dat echter bij de SLK (naar mijn mening) behoorlijk aan efficiëntie ontbreekt, het zou bij de 2e facelift SL beter werken. Het concept vind ik echter schitterend, als het ook nog 'es mooi zou worden kunnen geïntegreerd (wat bij de SL helaas geenszins het geval is). 't Is niet omdat je iets 'normaals' verwacht, dat je er ook geen draai aan kan geven. Lederen zetels in de winter zijn pokkekoud, is zetelverwarming dan zo debiel? En waarom automatische airco als je ook zelf aan het wieltje kan draaien? Hé, en nu we 't toch over airco hebben : in de zomer weet je dat het warm is, dus dan is een airco eigenlijk ook maar dom, right? En een airbag: stomste uitvinding ever, want je wéét toch dat je dood gaat als je met een koekenblik aan 120 tegen een boom rijdt?



                  't Is niet omdat je de functie van iets niet snapt of waardeert, dat het daarom ook meteen al slecht is, of belachelijk.
                  Ik begrijp je punt. Comfort kan je zover doortrekken als je zelf wil. Dat is inderdaad iets persoonlijks en de ene kan er meer van genieten en belang aan hechten dan de ander. Vergeef me daarom dat ik vind dat die airscarf een onnodige uitvinding is.
                  Je gaat echter behoorlijk kort door de bocht door veiligheids- en comfortopties met elkaar te vergelijken in je laatste illustraties als wederwoord op mijn bemerking...
                  Ik had het enkel over een comfortfunctie die ik een beetje overdreven vind. Decadent misschien zelfs.
                  Cabrio rijden doe je eigenlijk toch omwille van de flair van het open rijden en de wind door de haren te kunnen voelen enzo?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                    Cabrio rijden doe je eigenlijk toch omwille van de flair van het open rijden en de wind door de haren te kunnen voelen enzo?
                    Dat is net het punt van de Airscarf vind ik.
                    Deze in combinatie met zetelverwarming zorgt ervoor dat je veel meer kan genieten van je dak dat eraf kan, zelfs als het eens een dag een stuk frisser is.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Dat is net het punt van de Airscarf vind ik.
                      Deze in combinatie met zetelverwarming zorgt ervoor dat je veel meer kan genieten van je dak dat eraf kan, zelfs als het eens een dag een stuk frisser is.
                      Ik vrees dat ik misschien een purist ben dan .
                      => Bekijk het zo: Rijden met een fijne auto die een communicatief stuur heeft en diezelfde auto maar met een stuurbekrachtiging die artificieel aanvoelt. Van welke ga je het meest genieten als je een leuk baantje hebt gevonden in de Ardennen? Hier spreek ik ook over genieten maar net in een iets andere context...

                      Comment


                      • Is er eigenlijk nog nieuws van die dubbelgeblazen 2.0d in de facelift? Mercedes heeft ondertussen de C250Cdi 204pk wel steken. Anderzijds hebben zij natuurlijk geen "gedowngrade" 3liter zoals de 325d.

                        Of mogen ze niet van Alpina?

                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                          Ik begrijp je punt. Comfort kan je zover doortrekken als je zelf wil. Dat is inderdaad iets persoonlijks en de ene kan er meer van genieten en belang aan hechten dan de ander. Vergeef me daarom dat ik vind dat die airscarf een onnodige uitvinding is.
                          Je gaat echter behoorlijk kort door de bocht door veiligheids- en comfortopties met elkaar te vergelijken in je laatste illustraties als wederwoord op mijn bemerking...
                          Ik had het enkel over een comfortfunctie die ik een beetje overdreven vind. Decadent misschien zelfs.
                          Cabrio rijden doe je eigenlijk toch omwille van de flair van het open rijden en de wind door de haren te kunnen voelen enzo?
                          Ja, en ook neen.

                          Ik weet niet of je al cabrio gereden hebt, ik wel, enkele jaren, en ik deed dat rigoureus ook in de winter als 't pokkekoud was maar het zonnetje scheen. En dan kan het verdorie zeer koud zijn. Oké, een dikke vest met hoge kraag, en een pet of muts, de zetelverwarming op maximum en de blazers volle pétard warme lucht laten blazen op je handen ... en dan gaat dat best.
                          Maar AirScarf is niet meer dan die blazers op je handen, maar dan voor je schouders en nek. En het is daar dat 't het gevaarlijkste is om echt koud te krijgen en evt. ziek te worden. Op de SLK vind ik het nu niet meteen de meest efficiënte uitvinding (van zodra je iets hogere snelheden rijdt gaat het effect imo teveel verloren), maar in de SL zou het efficiënt zijn.

                          Ik vind het dus, voor de doorwinterde cabriorijders (letterlijk en figuurlijk) even 'zinvol' en even weinig 'onnozel' als verwarmde zetels, een verwarmd stuurwiel (beschikbaar op veel auto's reeds), of vele andere comfortverhogende zaken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                            Is er eigenlijk nog nieuws van die dubbelgeblazen 2.0d in de facelift? Mercedes heeft ondertussen de C250Cdi 204pk wel steken. Anderzijds hebben zij natuurlijk geen "gedowngrade" 3liter zoals de 325d.

                            Of mogen ze niet van Alpina?

                            Die is tot op heden ongewijzigd, als ik me niet vergis dus 214 pk nog steeds (of 211 in België) en 450 Nm. Ze leveren wel zo goed als allemaal rond de 230 pk en 480 Nm, als ik de eigenaars en de dynosheets mag geloven. Maar bon.

                            Misschien dat er nog een upgrade komt, maar ik vind dat niet meteen noodzakelijk.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Die is tot op heden ongewijzigd, als ik me niet vergis dus 214 pk nog steeds (of 211 in België) en 450 Nm. Ze leveren wel zo goed als allemaal rond de 230 pk en 480 Nm, als ik de eigenaars en de dynosheets mag geloven. Maar bon.

                              Misschien dat er nog een upgrade komt, maar ik vind dat niet meteen noodzakelijk.
                              Ja maar het punt was of de 3 niet beter zou verkopen met een 2.0 twinturbodiesel dan met die teruggeschroefde 3.0 met 2.5d badge
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • Ah, zo. Geen idee. Je leest toch her en der dat die zou komen? 't Is wel lang wachten erop, vind ik. Maar inderdaad geleidelijk aan gaan we wel naar die tijden : liever kleinere motor met meer drukvulling dan een grotere motor. Helaas.

                                In België zou dat alvast een goei zaak zijn, 'k denk dat er veel meer 323d dan 325d zouden worden verkocht (tax). Anderzijds : een 325d mag dan nauwelijks sneller zijn dan een 320d, 't rijdt toch wel een pak aangenamer, kar voelt echt edeler aan.

                                Comment


                                • Daar zal de loopcultuur wel voor iets tussenzitten

                                  Ik rij ook liever 6cilinder maar ja, economie breekt wet
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    In België zou dat alvast een goei zaak zijn, 'k denk dat er veel meer 323d dan 325d zouden worden verkocht (tax). Anderzijds : een 325d mag dan nauwelijks sneller zijn dan een 320d, 't rijdt toch wel een pak aangenamer, kar voelt echt edeler aan.
                                    Dat klopt maar dat ze dan een echte 6-cyl 2.5 uitbrengen ipv een halve 3.0.
                                    Nu 1000euro tax per jaar betalen voor een 325 vind ik er wat over.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Dat klopt maar dat ze dan een echte 6-cyl 2.5 uitbrengen ipv een halve 3.0.
                                      Nu 1000euro tax per jaar betalen voor een 325 vind ik er wat over.
                                      Welcome to a decade ago.

                                      Daar komen ze van, maar om wille van kostenbesparingsredenen is dat niet meer zo. Plus : het enige land waar dat nog een beetje van belang zou kunnen zijn, is België (met tax zuiver op cilinderinhoud), al de andere landen hebben geen zo'n archaïsch belastingssysteem.

                                      Comment


                                      • Nederland onrechtstreeks wel hé.. daar is de BPM wel een taks op de waarde van een auto (ongeacht de cilinderinhoud) maar ook daar is een 330d duurder in aanschaf dan een 320d
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                        Comment


                                        • Maakt geen zak uit, een 323d van b.v. 30k EUR netto zal daar evenveel kosten om mee te rijden dan een 325d van v.v. 30k EUR netto. Niet zo in België.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X