Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Reeks E90/E91 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat betreft het wieltje van de airco ben ik blij dat ze het terug ingevoerd hebben.

Want als je nu wat koude lucht in het gezicht wilt dan moet je eerst gans de instellingen van de i-drive herinstellen en das toch behoorlijk wat werk als je gehaast bent...
    2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Meen je dat? Als je I-drive hebt kan je de temperatuur niet meer regelen via de knoppen of zo?
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Maar jawel, BMW heeft ook zo'n optie net zoals Audi. Iets van 500euro en dan heb je knoppen met een display.
        En ik haat zo'n knop, heb nu een golf als vervangwagen en als die knop open staat komt er koude lucht aan de voeten. Duurde wel even voor ik het door had.

Comment

• juist het artikel in AW gelezen die de 320Xdrive vergelijkt met de .... Subaru Legacy
          heel leerrijk
          de journalist heeft nog veel bla-bla mogen bijschrijven over de deugden van de automaat van de BMW om eindelijk de BMW als eerste te kunnen classeren in de subrubriek "motor/transmissie", waar het evident is dat Subaru nu de beste diesel heeft uitgedokterd in de 2,0l klasse
          voor de rest spreekt de optelling van de punten boekdelen
          jammer dat er zo weinig Subaru-dealers zijn...

Comment

• Subaru is zeker een ondergewaardeert merk !
            Ik heb onlangs een Legacy berline mogen testen met de boxer diesel en was toch positief verrast over het rijgedrag en het comfort.
            De wagen was zeer mooi uitgerust en volgens mij prijs-kwaliteit een goede keuze.

Ik vrees enkel voor de restwaarde, dus voor mensen die er 10 jaar willen mee rijden geen probleem, maar in de fleet...

Hier in Koningshooit zit alleszins een goede dealer !

Comment

• Ik heb vernomen dat de 2liter van de 116d ook in deze 3 zou verschijnen
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                Subaru is zeker een ondergewaardeert merk !
                Ik heb onlangs een Legacy berline mogen testen met de boxer diesel en was toch positief verrast over het rijgedrag en het comfort.
                De wagen was zeer mooi uitgerust en volgens mij prijs-kwaliteit een goede keuze.

Ik vrees enkel voor de restwaarde, dus voor mensen die er 10 jaar willen mee rijden geen probleem, maar in de fleet...

Hier in Koningshooit zit alleszins een goede dealer !
                restwaarde van mijn A4 na 12 jaar is ook nul, komma nul
                die was duurder in 1997 (1,55 mlj met de opties...) dan een full option Subaru van vandaag....
                dat de Subaru zijn waarde verliest na 5 jaar laat mij dus koud als ik hem even lang kan gebruiken als mijn A4 (die nog altijd ver van versleten is !)
                ik beschouw Subaru een beetje als de Saab van de jaren 80/90 : geen glitter, maar en wagen die zijn geld waard is
                Last edited by guyugy; 15/01/2009, 19:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  jammer dat er zo weinig Subaru-dealers zijn...
                  Nochtans is Subaru de laatste tijd bezig met hun dealernetwerk aan het uitbreiden.

Comment

die was duurder in 1997 (1,55 mlj met de opties...) dan een full option Subaru van vandaag....
                    dat de Subaru zijn waarde verliest na 5 jaar laat mij dus koud als ik hem even lang kan gebruiken als mijn A4 (die nog altijd ver van versleten is !)
                    ik beschouw Subaru een beetje als de Saab van de jaren 80/90 : geen glitter, maar en wagen die zijn geld waard is
                    Daar heb je gelijk in, als je je wagen oprijdt is dat een optie.
                    Maar anders zal het pijn doen na 3-4j, een beetje het probleem met Alfa. Mooie auto's maar je krijgt er niets meer voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Daar heb je gelijk in, als je je wagen oprijdt is dat een optie.
                      Maar anders zal het pijn doen na 3-4j, een beetje het probleem met Alfa. Mooie auto's maar je krijgt er niets meer voor
                      als je de richtprijzen voor gebruikte wagens nuchter en objectief bekijkt is het verschil tussen premiummerken en de andere merken niet zo groot : je recupereert meestal wat je bij de aankoop meer hebt betaald; en dit zonder te spreken over de talloze peperdure opties die je bij een premiummerk betaalt om er een deftige auto van te maken, en die voor een groot deel gewoon verloren gaan bij de verkoop van de wagen omdat ze zogezegd niet als nodig geacht worden door de volgende gebruiker
                      dit is ook (naast mijn gering jaarlijkse kilometrage) waarom ik mijn wagens oprijd : ik onderhoud ze altijd onberispelijk en heb dan ook nooit een echte reden op ze te dumpen; nu nog doet de koper van mijn Audi een betere financiële zaak dan ikzelf...

Comment

• Hallo daar, BMW-kenners,
                        is er iemand die al gereden heeft met de 335 xi?
                        Wat zijn de testresultaten etc.?
                        mvg,
                        BWS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                          Hallo daar, BMW-kenners,
                          is er iemand die al gereden heeft met de 335 xi?
                          Wat zijn de testresultaten etc.?
                          mvg,
                          BWS
                          Ik heb vandaag de 335 xi gezien en gehoord. Alleen een klein probleemke , bij de start hoorde men alleen één enkele uitlaatpijp en geen twee. Naar het schijnt moet er een chip uitgetrokken worden ergens in de koffer ( verkoper wist alleen niet waar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lainke Bekijk Berichten
                            Ik heb vandaag de 335 xi gezien en gehoord. Alleen een klein probleemke , bij de start hoorde men alleen één enkele uitlaatpijp en geen twee. Naar het schijnt moet er een chip uitgetrokken worden ergens in de koffer ( verkoper wist alleen niet waar)
                            tnx voor je antwoord,

niemand anders die er al mee gereden heeft of... ?

Comment

• Nope, sorry.

Wat wil je precies weten? Er is hier op 't forum voldoende ervaring met de motor van die auto (ik denk aan hwelvaar en bmwmb), en er zijn ook wel enkelen hier die wel ervaring hebben met de x-versies van bepaalde BMW-modellen.

Comment

• Wel, ik zou willen weten of de motor echt zo 'ongelofelijk' is qua prestaties als de cijfers doen uitschijnen, hoe de xdrive zich gedraagt in sneeuw(eventueel tov Audi Quattro's), hoe het zit met de betrouwbaarheid van de motor, de onderhoudskosten, het verbruik etc. (eigenlijk zo veel mogelijk dus )

M'n vader, die normaal gezien Audi zou kopen kan misschien(nog niet 100% zeker) met een heel grote korting een bmw aankopen. Z'n RS6 is de deur uit wegens te hoge kosten en z'n A4(B6) zit aan 200.000 km's dus hij zou iets willen aankopen dat zo 'compact' is als de A4 en prestaties heeft die niet moeten onderdoen voor een (R)S. Aangezien hij in Zwitserland woont is vierwielaandrijving een must en kom je al rap bij de 335xi terecht.

tnx in advance

Comment

• Veel van die zaken zijn uiteraard eerder persoonlijk.

Wat de motor betreft : souplesse en kracht heeft die meer dan voldoende (een 335i is ongeveer even snel als een Audi S5). Hij klinkt mooi (niet te luid), en kan zuinig zijn bij een normale rijstijl.

Het BMW X-Drive systeem is hypermodern en zeer efficiënt. Er zijn niet zoveel tests van te vinden, omdat het aandeel 4WD-BMW's nog altijd zeer klein is, vergeleken met b.v. Audi die al sinds decennia z'n 4WD-imago heeft opgebouwd. De nieuwste X-Drive aandrijving moet echter in niets onderdoen voor het quattro-systeem : ze zijn evenwaardig. Zowel qua grip, efficiëntie, intelligentie als rijplezier.

Ik vrees echter dat je zo'n auto moet testrijden vooraleer je echt weet of 'ie je ligt. De kans is groot dat je in België of Nederland geen 335xi zal vinden. Als dat het geval is, zou ik even de grens overwippen met Duitsland, en bij Kohl in Aachen navragen of zij geen kunnen regelen.

Comment

Wat verwacht je na 12 jr?
                                    Geen enkele auto is dan nog echt veel waard. Buiten enkele zéér exclusieve stukken na.

Comment

• wachttijd

Hoelang bedraagt de levertijd ongeveer als ik vandaag een bestelbon onderteken? En vinden jullie 9% korting genoeg of moet er meer uit te halen zijn ?
                                      bedankt voor de reakties ......

Comment

• Bij mij is de levertijd 3 weken. Heb de auto 4 mei besteld en hij ging de week daarop in productie gaan. Uiteindelijk was hij die week van 4 mei in productie gegaan en het zit er dik in dat hij er volgende week al is. Anders de 1ste week van juni.

De korting die ik gekregen heb was 10% maar ik heb een focus van 20.600 euro binnengebracht en heb er 17250 voor gekregen. Dus het was de moeite :-)

Nu heb ik een vraag aan iedereen. Zou er iemand foto's van de Touring in het zwart willen plaatsen? Ik vind dat dus nergens op het net. Zou het graag eens willen zien.

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Karlo_S Bekijk Berichten
                                          Bij mij is de levertijd 3 weken. Heb de auto 4 mei besteld en hij ging de week daarop in productie gaan. Uiteindelijk was hij die week van 4 mei in productie gegaan en het zit er dik in dat hij er volgende week al is. Anders de 1ste week van juni.

De korting die ik gekregen heb was 10% maar ik heb een focus van 20.600 euro binnengebracht en heb er 17250 voor gekregen. Dus het was de moeite :-)

Nu heb ik een vraag aan iedereen. Zou er iemand foto's van de Touring in het zwart willen plaatsen? Ik vind dat dus nergens op het net. Zou het graag eens willen zien.

Thx!

Comment

Working...
                                          X