Lotus Evora binnenkort in S(nelle) uitvoering
Van alle Lotussen verschijnt vroeg of laat een extra gepeperde S-uitvoering. Anderhalf jaar na de lancering zal Lotus dit ook doen met de Evora. Vermoedelijk in Parijs trekken ze het doek ervan af.
Rood en de letter “S” staat synoniem voor snelheid, dit wordt binnen korte tijd tweemaal bevestigd. De Lotus op deze foto’s is niet de Evora S zoals deze waarschijnlijk binnen enkele maanden op de Autosalon van Parijs zal schitteren naast een nog ander nog onbekend nieuwe model van de Britse constructeur. Om de Evora S enige waardigheid mee te geven komt Lotus echt niet alleen met een agressieve diffuser op de proppen.
Aerokit en tuning
Op z’n minst ontvangt de Lotus Evora S ook diverse onder handen genomen plaatwerkdelen; een meer aerodynamische voor- en achterspoiler bijvoorbeeld. En speciale, grotere wielen plus verschillende onderscheidende details in het interieur. Misschien zelfs een afgeslankt wagengewicht. Het immers een Lotus, dus de filosofie ‘minder is meer’ gaat op. In combinatie met een iets krachtigere 3.5 liter V6 zal de S dan al een behoorlijk sprong voorwaarts maken. Hoe dan ook, de Evora S zal zich heus wel meer distantiëren van de standaard uitvoering dat het testexemplaar op deze foto’s laat zien.
Van alle Lotussen verschijnt vroeg of laat een extra gepeperde S-uitvoering. Anderhalf jaar na de lancering zal Lotus dit ook doen met de Evora. Vermoedelijk in Parijs trekken ze het doek ervan af.
Rood en de letter “S” staat synoniem voor snelheid, dit wordt binnen korte tijd tweemaal bevestigd. De Lotus op deze foto’s is niet de Evora S zoals deze waarschijnlijk binnen enkele maanden op de Autosalon van Parijs zal schitteren naast een nog ander nog onbekend nieuwe model van de Britse constructeur. Om de Evora S enige waardigheid mee te geven komt Lotus echt niet alleen met een agressieve diffuser op de proppen.
Aerokit en tuning
Op z’n minst ontvangt de Lotus Evora S ook diverse onder handen genomen plaatwerkdelen; een meer aerodynamische voor- en achterspoiler bijvoorbeeld. En speciale, grotere wielen plus verschillende onderscheidende details in het interieur. Misschien zelfs een afgeslankt wagengewicht. Het immers een Lotus, dus de filosofie ‘minder is meer’ gaat op. In combinatie met een iets krachtigere 3.5 liter V6 zal de S dan al een behoorlijk sprong voorwaarts maken. Hoe dan ook, de Evora S zal zich heus wel meer distantiëren van de standaard uitvoering dat het testexemplaar op deze foto’s laat zien.
Comment