Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment






    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Deze blijft ook na de facelift vet.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Zeker en vast, prachtige update. Mooie sportwagen !

          Spijtig dat je het geen nieuw topic waardig acht.
          Last edited by TT-911; 18/02/2015, 18:32.

          Comment


          • Veel beter die nieuwe voorbumper.
            Ik was al fan van de pre facelift, maar deze ziet er nog mooier/agressiever uit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Veel beter die nieuwe voorbumper.
              Ik was al fan van de pre facelift, maar deze ziet er nog mooier/agressiever uit.
              Is die trim niet voorbehouden aan deze specifieke tuning (400hp)?

              Comment


              • De Evora 400 vervangt alle andere Evora's. Is een echte facelift met bovendien een prachtig nieuw interieur/dashboard. Ook is het chassis grondig aangepakt.
                Denk 996 -> 997 maar dan met Lotus geld. Zeer goed gedaan van Lotus !
                Een droomwagen als je de tekortkomingen kan aanvaarden. Een manuele A/C bv is voor mij een no go. Als ze auto A/C in een compactwagen aanbieden waarom dan niet in het topmodel van Lotus ??

                Comment


                • Lotus heeft de Evora een boost gegeven met de 406 pk sterke Evora 400. Die staat nu op Genève. De kans is groot dat hij daar volgend jaar als roadster staat. Dat bevestigde een woordvoerder van Lotus.

                  De Lotus 400 heeft 400 Britse hp. Omgerekend in DIN-pk’s zijn dat er 406, maar Evora 400 bekt nu eenmaal lekkerder dan Evora 406. Met zo veel vermogen is het ook nog eens de snelste Lotus ooit, want hij haalt een top van 300 km/h en voor de 0 naar 100-sprint heeft de bolide dankzij een 3,5-liter V6 met compressor achter het passagierscompartiment maar 4,2 tellen nodig.
                  De 400 is meteen ook voorzien van de nodige updates, zo zit er een nieuw interieur in, zien we led-verlichtingsbalken en ook de afstelling is verbeterd ten opzichte van de Evora S die tot 350 pk kwam.
                  Er zit echter nog meer in de pijplijn voor de Evora. Het merk werkt namelijk aan een Roadster en die komt zoals gemeld dus volgend jaar.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Comment


                    • Dat geluid!



                      (had 'em iets sneller verwacht, maar dat geluid!)

                      Comment





                      • Send from somewhere, used Tapatalk.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • DÍT IS DE LOTUS EVORA GT430

                          STERKSTE STRAAT-LOTUS OOIT!

                          Lotus liet gisteren al weten dat het vandaag iets nieuws naar voren zou schuiven. De nieuweling die werd aangekondigd, is nu daadwerkelijk gepresenteerd: de Evora GT430!

                          In februari vorig jaar ontketende Lotus de Evora Sport 410, tot dan toe de krachtigste Lotus voor de openbare weg die ooit werd gebouwd. Vandaag doen de heren en dames uit het Engelse Hethel daar een schep bovenop met de Evora GT430.

                          De van Toyota afkomstige 3,5-liter grote supercharged V6 die achter de voorstoelen ligt, levert maar liefst 436 pk en 440 Nm. Tel daar het lage gewicht van 1.258 kilo bij op en het recept voor een autoleven vol Brits gooi-en-smijtwerk is geleverd. Een sprint vanuit stilstand naar 60 mph (97 km/h) is in 3,7 tellen achter de rug. De topsnelheid van de GT430 ligt op 305 km/h. Dankzij een enorme hoeveelheid spoilerwerk profiteert de Evora van tot 250 kilo aan neerwaartse druk. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak. Een sperdifferentieel is aanwezig voor extra hoekgenot.

                          De GT430 onderscheidt zich met zijn koolstofvezel spoilerwerk en simpelweg enorme achtervleugel van zijn braver ingestelde broers. Het koolstofvezel zorgt er tevens voor dat de GT430 maar liefst 26 kilo lichter is dan de al verre van zwaarlijvige Sport 410. Michelin Pilot Sport Cup 2-banden zorgen voor genoeg contact met de weg. Daarmee is de GT430 niet alleen de sterkste, maar ook nog eens de lichtste Evora ooit.

                          Het is voor het eerst in jaren dat Lotus zich weer aan het GT-label waagt. In de jaren negentig had het merk de Esprit V8 GT en de Esprit GT3 in zijn portfolio.

                          Wie er eentje wil hebben, moet snel handelen. Lotus gaat slechts 60 exemplaren produceren.

                          Lotus is zijn modellengamma de laatste tijd behoorlijk aan het uitbreiden. Om de haverklap wordt een nieuwe variatie op een bekend thema naar voren geschoven, en we zijn het nog niet zat. De Elise wordt pas in 2020 opgevolgd door een nieuwe generatie.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • LOTUS VOEGT GT430 SPORT AAN GAMMA TOE

                              HOELANG BLIJFT DIT DE SNELSTE?

                              Lotus weet van geen ophouden. In juli presenteerde het merk met de Evora GT430 nog zijn krachtigste en snelste straatauto ooit. Vandaag mag dat model het stokje overdragen aan de GT430 Sport.

                              De GT430 is met zijn 436 pk en 440 Nm sterke 3,5-liter grote supercharged V6 slechts enkele maanden de sterkste en snelste Lotus ooit geweest, want hier is al zijn net iets krachtigere jongere broer: de GT430 Sport.

                              Deze nieuwe variant is overigens net zo sterk als de al bekende GT430, maar de nieuwkomer moet diverse downforce-verhogende spoilers en lipjes ontberen. Het gevolg: een gewicht dat tien kilo onder die van de GT430 ligt. Het model is dan ook in staat om 0,1 tel eerder naar een snelheid van 97 km/h (60 mph) te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 315 km/h, waar de al bekende GT430 het tot 305 km/h schopt. De speciale remmerij van de GT430 is aanwezig om het gevaarte weer tot stilstand te brengen. Hetzelfde geldt voor het speciale onderstel en het sperdifferentieel. In tegenstelling tot de GT430 is de GT430 Sport ook met een automatische transmissie te krijgen. Ongetwijfeld scoort de reguliere GT430 dankzij zijn extra spoilerwerk dat voor maximaal 250 kilo extra neerwaartse druk zorgt beter op het gebied van stabiliteit en grip. Deze nieuwe Sport-variant is in het leven geroepen om een bredere groep klanten aan te spreken, aldus Lotus.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Dit ding wordt beter met de jaren

                                Comment


                                • Rij-impressie: LOTUS EVORA GT430 & GT430 SPORT

                                  DE ÜBER-LOTUS

                                  Op een geheel nieuwe Lotus is het nog minstens drie jaar wachten. Tot die tijd doet het sportwagenmerk uit Hethel gewoon waar het goed in is, namelijk speciale versies van bestaande modellen concipiëren. Al is die omschrijving in het geval van de Evora GT430 en GT430 Sport een beetje kort door de bocht.

                                  Dat lees je goed: Lotus brengt meteen twéé speciale versies uit van de Evora, elk in een beperkte oplage van zestig exemplaren. Gek genoeg heeft de Sport-variant ditmaal geen spoilers, terwijl de GT430 zonder toevoeging er juist uitziet als een ontsnapte langeafstandsracer. Waarom dat zo is, wilden ze ons in de fabriek niet vertellen. Je kunt er evenwel van uitgaan dat de bespoilerde variant iets té bleek is voor de gegoede clientèle, wat de gestroomlijnde Sport-versie noodzakelijk heeft gemaakt. Dat de downforce daardoor is gedaald en de topsnelheid gestegen, blijkt een aangename bijkomstigheid.


                                  VERHULDE CIRCUITRACER

                                  Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. De GT430 is in de eerste plaats een doorontwikkeling van de Evora die al sinds 2009 op de markt is. De ruimere coupébegon zijn loopbaan als 2+2 met atmosferische 3,5-liter V6 en veranderde gaandeweg in de licht verhulde circuitracer die zich vandaag aandient. Onder de GT430 zit namelijk het chassis van de GT4-raceversie, compleet met alle lekkernijen die traditioneel bij die variant horen. Bredere wielen met plakkerige Michelin Cup 2-banden bijvoorbeeld, raceremmen van AP Racing, instelbare dempers en veren van Öhlins respectievelijk Eibach en de variabele tractieregeling die de raceversie van de auto gebruikt in het Britse GT-kampioenschap.

                                  Lotus zou geen Lotus zijn als het geen extra gewicht van de specials had afgeschaafd. Zo tikt de spoilerloze Sport af op 1248 kg (106 kg minder dan de Evora 400 en 36 kg minder dan de Sport 410), De versie met spoiler weegt 10 kg meer maar genereert ook 150 kg extra downforce bij 305 km/h. Om een dergelijk dieet te bewerkstelligen, hebben de Chapman-discipelen zo'n beetje alles wat maar mogelijk was uitgevoerd in koolstofvezel. Denk aan de voor- en achterbumper, de onderbouw van de neuspartij en het achterdek inclusief motorafdekking. Daaronder schuilt nog steeds een 3,5-liter V6 met supercharger die – zoals de nomenclatuur aangeeft – goed is voor 430 brake horsepower, oftewel 436 pk.



                                  VERSLAVEND SPEELGOED

                                  Op de openbare weg valt vooral het lineaire karakter van de Toyota-motor op. De koppelpiek van 440 Nm mag zich dan al aandienen bij 2.600 toeren per minuut, de V6 doet over het hele toerengebied krachtig aan waardoor je nooit het gevoel hebt met een geblazen motor te rijden. Een andere, zo mogelijk nog frappantere vaststelling is dat de voorgeschreven setup Road echt goed is, zelfs op de pokdalige wegen rond de fabriek in Hethel. De demping is weliswaar stug, maar nooit onbeholpen, wat meteen een vrijgeleide is om het tempo snel en veilig op te voeren. Daarvoor staat er trouwens een heerlijk mechanische aanvoelende zesbak klaar, al levert Lotus de GT430's ook met een klassieke Aisin-automaat met evenveel verzetten. Twijfel niet, maar ga voor de handbak, zeker als je de GT430 in zijn correcte habitat wilt gebruiken. Want dat is natuurlijk het circuit.

                                  Je hoeft de dempers maar een paar clicks te verzetten om de ophanging van vergeeflijk naar competitief te promoveren, waarna de tractieregeling van standje 6 naar 1 kan – of helemaal uit. Aan grip is op een droog wegdek immers geen gebrek, zelfs in die mate dat je de Evora echt moet bruuskeren om ermee te kunnen spelen. Volg de geprogrammeerde cadans en je gaat binnen de kortste keren harder dan hard, zo transparant is de hydraulische stuurinrichting en zo scherp de schichtige voortrein. Een seconde later remmen dan je van plan was en tweemaal zo agressief insturen? De auto trekt zich er niets van aan. Sterker, de GT430 zet je ertoe aan om het ronde na ronde beter te doen en de raceset-up echt te laten werken.


                                  SPELBREKER

                                  Vooraf konden nauwelijks geloven dat dit het snelste model is dat Lotus tot dusver over zijn testbaan heeft gestuurd. Sneller dan de spartaanse 3-Eleven in Road-spec zelfs. Maar na afloop van de circuitsessies kunnen we dat des te beter. In GT430-configuratie heeft de Evora nog maar weinig overeenkomsten met de 280 pk sterke GT uit 2008, maar des te meer met een homologatiespecial die op kenteken is gezet. Het beste is dat het apparaat even goed, zo niet beter presteert op de openbare weg. Als de ingenieurs het motorgehuil onder de 4.500 toeren per minuut niet hadden moeten beteugelen omwille van nieuwe EU-regels, was de GT430 een nagenoeg foutloze exercitie geweest.

                                  OORDEEL

                                  • +Circuitauto voor op straat
                                  • +Straatracer voor het circuit
                                  • +Geweldige prestaties
                                  • -Spoilers smaakgevoelig









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment










                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • dat rode afdekschild op de motor had voor die prijs toch net ietsjes mooier afgewerkt mogen zijn
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        dat rode afdekschild op de motor had voor die prijs toch net ietsjes mooier afgewerkt mogen zijn
                                        Lotus staat niet echt bekend om zijn afwerking hé, eerder voor geweldig veel rijplezier
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          dat rode afdekschild op de motor had voor die prijs toch net ietsjes mooier afgewerkt mogen zijn
                                          Flappy: "Ja ik heb er mee gereden en 't was fantastisch, maar ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen want het afdekschild van de motor was niet goed afgewerkt."
                                          Iemand anders: "Je bedoelt de motorkap?"
                                          Flappy: "Neen ik bedoel de afdekkap die over het motorblok heen zit. Dat wat je ziet als je de motorkap opendoet."
                                          Iemand anders: "... ah ja... Ik begrijp het."



                                          (Ja ik weet dat daar de koffer zit)
                                          Last edited by ; 22/12/2017, 10:18.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X