Vraag me trouwens af wat er nu zo slecht afgewerkt is aan dat motorschild. Ziet er toch prima uit?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lotus Evora
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals 't is om belachelijk te doen dan kunt ge mijn kloten kussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
Flappy: "Ja ik heb er mee gereden en 't was fantastisch, maar ik heb er uiteindelijk niet voor gekozen want het afdekschild van de motor was niet goed afgewerkt."
Iemand anders: "Je bedoelt de motorkap?"
Flappy: "Neen ik bedoel de afdekkap die over het motorblok heen zit. Dat wat je ziet als je de motorkap opendoet."
Iemand anders: "... ah ja... Ik begrijp het."
(Ja ik weet dat daar de koffer zit)
en neen, het zou geen reden zijn om zo'n auto niet te kopen. De reden waarom ik dat niet zou doen is omdat mijn portefeuille dat niet kan betalen.
Als ge wat opzoekwerk zou doen op het internet, dan zou ge zien dat lotus daar een veel elegantere oplossing voor heeft. Op andere modellen is die cover mat van kleur. Door de blinkende rode lak is het zelf geen appelsienstructuur meer in de lak, eerder cellulitis. Omdat ik zelf veel met lak bezig ben komt dit dan ook heel amateuristisch over, of eerder: we moeten iets anders doen dan bij de andere modellen, dan maar kiezen voor een blinkend kleurke. Voor dat geld moogt ge toch wel een iets betere afwerking verlangen.
Als ze dan toch willen kiezen voor een blinkende cover dan hadden ze evengoed even via de cnc machine kunnen passeren en die mooi glad laten zetten eer ze er lak hadden opgezet. Dat men een label D geeft aan een onderdeel dat visueel niet in het oog springt kan ik begrijpen, maar hier slaan ze voor mij de bal toch mis. Ofwel mat, en als het blinkend moet dan toch even dat gegoten stuk vlak zetten. Sparen ze bij het proces weeral 100 gram uit waar ze volgens hen toch altijd naartoe op zoek zijn om de auto lichter te maken.
Mocht ik de auto kunnen betalen, wat niet is, dan zou dat hetgeen ik het eerste zou doen: afvijzen, glad schuren, eventueel laatste puttekes opvullen met spuitplamuur en daarover een mooie gladde laklaag. En of de motorkap nu dicht is of niet maakt voor mij geen zak uit. Mijn eigen auto zit bijna aan 270k en als ge de motorkap opendoet dan kunt ge daar nog altijd van eten. Ik verzorg dat tot in de puntjes. Dat het u geen zak kan schelen is uw zaak, maar trek zeker u manier van leven niet door naar die van iemand anders. Hautain... weet ge wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
hautaine post en daarvoor de "kust mijn kloten"
en neen, het zou geen reden zijn om zo'n auto niet te kopen. De reden waarom ik dat niet zou doen is omdat mijn portefeuille dat niet kan betalen.
Als ge wat opzoekwerk zou doen op het internet, dan zou ge zien dat lotus daar een veel elegantere oplossing voor heeft. Op andere modellen is die cover mat van kleur. Door de blinkende rode lak is het zelf geen appelsienstructuur meer in de lak, eerder cellulitis. Omdat ik zelf veel met lak bezig ben komt dit dan ook heel amateuristisch over, of eerder: we moeten iets anders doen dan bij de andere modellen, dan maar kiezen voor een blinkend kleurke. Voor dat geld moogt ge toch wel een iets betere afwerking verlangen.
Als ze dan toch willen kiezen voor een blinkende cover dan hadden ze evengoed even via de cnc machine kunnen passeren en die mooi glad laten zetten eer ze er lak hadden opgezet. Dat men een label D geeft aan een onderdeel dat visueel niet in het oog springt kan ik begrijpen, maar hier slaan ze voor mij de bal toch mis. Ofwel mat, en als het blinkend moet dan toch even dat gegoten stuk vlak zetten. Sparen ze bij het proces weeral 100 gram uit waar ze volgens hen toch altijd naartoe op zoek zijn om de auto lichter te maken.
Mocht ik de auto kunnen betalen, wat niet is, dan zou dat hetgeen ik het eerste zou doen: afvijzen, glad schuren, eventueel laatste puttekes opvullen met spuitplamuur en daarover een mooie gladde laklaag. En of de motorkap nu dicht is of niet maakt voor mij geen zak uit. Mijn eigen auto zit bijna aan 270k en als ge de motorkap opendoet dan kunt ge daar nog altijd van eten. Ik verzorg dat tot in de puntjes. Dat het u geen zak kan schelen is uw zaak, maar trek zeker u manier van leven niet door naar die van iemand anders. Hautain... weet ge welMaar ik weet het goed gemaakt. Ik ga morgen een testritje doen met een Elise, ik zal eens vragen in de garage of ze mijn cellulitis-ego onder de CNC willen leggen voordat ze 't in Evora-motordekselrood spuiten. En dan zal ik er een foto van posten, ter goedkeuring. Zijn we allemaal content
BTW, ik ging er altijd al van uit dat dat deksel van kunststof was gemaakt, omwille van gewichtsredenen.
All kidding aside, je begrijpt ongetwijfeld waarom je droge opmerking over de lakkwaliteit me als grappig overkwam. Wist ik veel dat je 't serieus meende. Duizendmaal excuses, ik zal je vanaf nu minder gevoel voor humor toedichten.
Comment
-
een forum laat nu eenmaal niet toe om uw fijnbesnaarde humor naar waarde te kunnen schatten
prettig kerstfeest!!
Comment
-
Allez vooruit, er is nog plaats voor een andere variant
LOTUS PRESENTEERT EVORA GT410 SPORT
LICHTER ÉN SNELLER DAN SPORT 410
Een nieuw jaar, een nieuwe Lotus. De Engelsen trappen 2018 af met wéér een nieuwe variant van een bestaand model. Vandaag maken we kennis met de Lotus Evora GT410 Sport.
We kunnen het ons goed voorstellen dat je het overzicht op het Lotus-gamma ietwat dreigt te verliezen. De Engelsen presenteren om de haverklap een nieuwe uitvoering van een al jaren bestaand model en ook in dit nieuwe jaar laat het merk gelukkig weer van zich horen. Het Evora-aanbod bestaat momenteel al uit de 400, de Sport 410, de GT430 en de GT430 Sport. Lotus ziet nu ruimte om een GT-smaak van de Sport 410 aan de line-up toe te voegen.
De Sport 410 is in de basis al een iets krachtiger maar vooral lichtere versie van de Evora 400. Het is die Evora die nu wordt overgoten met Lotus' GT-kruidenmix, een smaakmaker die vooral bestaat uit aerodynamische aanpassingen die voor een deel afkomstig zijn van topmodel GT430.
De GT410 Sport perst net als de Sport 410 415 pk en 420 Nm uit zijn 3,5-liter supercharged V6, in de basis afkomstig van de planken van Toyota. Daarmee sprintde nieuwe variant, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak in 4,2 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Wie de variant met automaat bestelt, legt dat klusje zelfs 0,1 seconde rapper af. De topsnelheid van de handgeschakelde uitvoering ligt op 305 km/h, die van de Evora met automaat op 275 km/h. Daarmee is de nieuwe variant 0,1 seconde rapper dan de non-GT-uitvoering. Het gewicht van de GT410 Sport ligt op 1.97 kilo, 28 kilo minder dan de Sport 410 en 98 kilo minder dan het origineel, de Evora 400.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En nu de GT410 ook zonder Sport
COMFORTABELER
LOTUS INTRODUCEERT EVORA GT410
Lotus stuurt een nieuwe versie van de Evora de wereld in. De GT410 is bedoeld voor een meer alledaags gebruik.
De nieuwe uitvoering van de Evora is gebaseerd op de potentere GT410 Sport en wordt ook door dezelfde 410 pk sterke 3,5-liter V6 supercharged benzinemotor aangedreven. Bij de jongste editie draait het vooral om het dagelijkse comfort. Zo is de GT410 standaard voorzien van airconditioning, een achteruitrijcamera, nettere deurbekleding en een achterklep met meer glas.
Het premium aangeklede multimediasysteem biedt standaard navigatie, DAB+ en Apple CarPlay. Verder belooft Lotus meer rust binnenin de GT410, door het gebruik van beter isolatiemateriaal. In Groot-Brittannië is de jongste Evora een ‘koopje’, want met een basisprijs van £ 82.900 (Duitsland: € 99.900) is de GT410 meer dan £3.000 (€ 11.000 in Duitsland) goedkoper dan de Sport.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment