Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Liever een oude Esprit V8
    Uiteraard. Daarvoor zit ook een vervanger in de pijplijn, maar ook die zal De Legende nooit evenaren.



    Interieur van de Eagle
    Cockpit³


    Ik ben waarschijnlijk een moedwilligaard als ik er het dash van de Elite in terugvind.
    Kijk maar eens naar de vorm van het alu(-kleurige) deel bij beide wagens.

    Last edited by Lotuzzz; 16/07/2008, 14:25.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Zalig interieur, dat stuurtje...

      Comment


      • #23
        2+2?? kan je dáár met 4 in?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          2+2?? kan je dáár met 4 in?
          5x Tomski gaat zelfs ook .

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            2+2?? kan je dáár met 4 in?
            Vraag ik me ook af .

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              2+2?? kan je dáár met 4 in?
              In een 911 toch ook, schijnt het
              En dan is dit nóg wat kleiner he.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • #27
                niet slecht
                lijkt mij wel een mini ferrari vooral het voorste
                behalve het interieur vindt ik maar kaal .(te weinig knopjes)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Inside story: Lotus Eagle

                  Lotus, at last, is bound for the big time. On the 22 July at the London motor show, it will reveal this revolutionary £45,000, mid-engined, 2+2 coupé, codenamed the Lotus Eagle.

                  This is the car that Lotus believes will take it right to the heart of Porsche territory and transform Lotus Cars into the vibrant, 5000-cars-a-year manufacturing business that successive bosses have wanted for so long.

                  The 280bhp, 3.5-litre V6-powered coupé is being launched in both 2+2 and 2+0 forms. It takes Lotus back into the 170mph league it vacated when the Esprit ceased production in 2004.

                  Due in showrooms in early summer next year, the car’s real handle – a new ‘E’ name never before used by Lotus – won’t be revealed until the London show. Three names are still under consideration, and a decision will be made at the very last minute.

                  Design

                  The new coupé’s wheelbase is just 275mm – around 13 inches – longer than that of the Elise, but into that space goes an extra 75mm of driver’s seat travel, a V6 engine instead of an in-line four and enough rear legroom for a 5ft-tall female passenger.

                  Despite the fact that the overall length is 4344mm – 80mm shorter than a Porsche 911 – the safety structure waltzes through today’s toughest crash tests, and the boot can house a full set of golf clubs. “We set out to build a Tardis,” says Kimberley, “and I think we’ve succeeded.”

                  There’s nothing too radical about the interior, but it’s far classier and more comfortable than anything Lotus has done before. A key part of interior designer Anthony Bushell’s job has been searching out and negotiating with suppliers of prime-quality trim materials; Lotus is determined to convey longevity and class in the Eagle interior.

                  Body, chassis

                  The Eagle chassis uses Elise principles; it’s a self-supporting, bonded and riveted structure that combines folded sheet aluminium and extrusions.

                  This time, however, it is made in three pieces. A rear structure houses the V6 engine and impressively compact double wishbone rear suspension. A bolt-on front structure carries the double wishbone front suspension and provides a crash structure, which has proved a huge success in crash testing.

                  The Eagle suspension is the same ultra-modern assembly of forged aluminium wishbones, coil-over shock absorbers and specially designed uprights shown in Geneva earlier this year.

                  Some pretty extreme testing of the car at the Nürburgring has established, according to engineering director Roger Becker, that the car is already “a peach” to drive.

                  Engine, performance

                  Lotus has a close relationship with Toyota (which supplies its Elise engines) so it’s no surprise that the Eagle uses a 3.5-litre, Toyota-sourced V6. The electronic engine controls are Lotus’s, however, allowing it to have a sportier-than-Camry character.

                  Again, there is scope for development (the cleverly packaged engine bay is believed to have room for a supercharger) but for now Lotus believes that 280bhp in a car weighing less than 1400kg car is enough. The engine drives through a Toyota six-speed transmission, but this isn’t a link that Toyota makes in its own cars, so Lotus has engineered the clutch and gearchange.

                  The car is usefully faster around a track, we hear, than key rivals such as Porsche’s Cayman S. We suggested 165-170mph as a top speed and a 0-60mph time in the five-second bracket, and no one disagreed. The car is also expected to be easier on fuel and produce less CO2 than £50,000 performance cars usually do.

                  The future

                  Lotus planners foresee an eight-year life for the Eagle, and will launch a drophead version between two and three years into the car’s life. As with the Elise, there will be other versions of the car, which is even more versatile in its structure than its smaller sibling.

                  The Eagle will be made on a new production line alongside the Elise at Hethel, at a volume of around 2000 a year. Assembly of fully fledged production models will start at the very end of this year, with a target for first customer delivery of 1 May 2009.

                  At that stage, according to Mike Kimberley, Lotus will have changed its centre of gravity completely, while staying entirely true to its principles.







                  Bron: [www.autocar.co.uk]
                  Ma jongens toch... wat een prachtig interieurtje zeg!!

                  die deurhandgrepen aan de luchtmonden... Die glooiende lijnen... Wat een kar

                  Comment


                  • #29
                    Nuttig van die 3 schermen helemaal te quoten daarvoor

                    Comment


                    • #30
                      Interieur is prachtig! Maar zoals reeds eerder gezegd: de Exige blijft ook in mijn ogen de "überlotus". Hij is prachtig, zowel binnen als buiten maar ik vind hem een beetje braaf ogen in vgl met een exige of elise, net als de Europa. Zal waarschijnlijk wel vrij goed verkopen naar Lotusnormen aangezien dit nu eens echt een Lotus is die praktisch is en als ik die interieurpics zo bezie ook nog eens vrij luxueus is uitgerust.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Kwestie van budgetten he.
                        Waarom is een Porsche 911 mooier dan een Toyota Yaris?
                        Dat moet je aan toyota vragen. Als je nu eens naar alfa romeo kijkt, de 159 is niet zo'n dure auto en toch een prachtige carrosserie

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Hier ga ik niet op in .
                          Zou je meer moeten doen (ge zou gene poot gehad hebben om op te staan anyway). Goeie start van een hopelijk lange reeks, dus.
                          Last edited by ; 17/07/2008, 00:51.

                          Comment


                          • #33


                            Smiley is niet op de auto bedoeld

                            Comment


                            • #34




                              Bron: [www.carmagazine.co.uk]
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik aan zagato moet denken. En vooral dan aan die prachtige Spyker C12.

                                Comment


                                • #36
                                  't Ding is zalig knap, vind ik ook.

                                  'k Heb precies wel wat moeite om zo van op de foto af te leiden hoe groot 'ie is. Ik zit met "Lotus" in m'n kop dus ik probeer 'm te zien als een kleine auto, zoals de Elise/Exige, maar 'ie ziét er precies groter uit. Maar hoé groot? Maar een beetje groter dan z'n kleine tweeilngszusjes, of eerder formaat Cayman?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    't Ding is zalig knap, vind ik ook.

                                    'k Heb precies wel wat moeite om zo van op de foto af te leiden hoe groot 'ie is. Ik zit met "Lotus" in m'n kop dus ik probeer 'm te zien als een kleine auto, zoals de Elise/Exige, maar 'ie ziét er precies groter uit. Maar hoé groot? Maar een beetje groter dan z'n kleine tweeilngszusjes, of eerder formaat Cayman?
                                    LOL

                                    Ik ben dus niet de enige die zich in zn hoofd zit voor te stellen hoe je een achterbank in een exige propt

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wielbasis is 27,5 cm langer dan een Elise (een Elise/Exige S2 meet slechts 3,80m hoor, keep that in mind ), en de hele auto is slechts dik 8 cm korter dan een 911. En dus ongeveer even lang als een Cayman.

                                      Elise/Exige: 3,80m
                                      Eagle: 4,34m
                                      Cayman: 4,34m
                                      911: 4,43m
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Wielbasis is 27,5 cm langer dan een Elise (een Elise/Exige S2 meet slechts 3,80m hoor, keep that in mind ), en de hele auto is slechts dik 8 cm korter dan een 911. En dus ongeveer even lang als een Cayman.

                                        Elise/Exige: 3,80m
                                        Eagle: 4,34m
                                        Cayman: 4,34m
                                        911: 4,43m
                                        Zalig, en de breedte en hoogte?



                                        Comment


                                        • #40
                                          zit de motor hier ook achteraan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X