Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lotus heeft plannen met de Evora. Al meteen bij de introductie is gemeld dat een cabriolet onderweg is en nu is ook duidelijk dat er een supercharged-variant komt.

    De Lotus Evora heeft een levenscyclus van acht jaar. De Engelse pers weet te melden dat in 2011 tijd is voor de cabrioletversie. Dat model moet er voor zorgen dat wanneer de grootste aandacht rond de Evora is weggeëbd, de productie in Hethel op tweeduizend stuks per jaar blijft. Dat aantal moet samen met de Elise worden gehaald.
    De Evora leent een deel van zijn techniek aan de opvolger van de Esprit, die voor 2011 op stapel staat. De wielophanging en een deel van de bodem worden ook voor die sportauto met V8-motor gebruikt.
    Binnen twee jaar staat er een 320 pk sterke Evora klaar die de huidige 280 pk-variant de loef moet afsteken. Ook is men in Hethel bezig met een S-versie van de Evora. Daarvoor is in het motorruim ruimte gehouden voor een supercharger die aan de Toyota 3,5-liter V6 wordt geplakt. Met zijn 400 pk moet de Evora S een concurrent worden voor auto’s in de klasse van de 911 Turbo. De nul-tot-honderd-tijd ligt rond de vier seconden.
    AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...


    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    cc

    Comment


    • Hadden ze da spel nu ni direct kunnen superchargen?

      Comment


      • Ik vind em echt niet mooi, net alsof ze verschillende type wagens in één wilde stoppen.

        Lotus onwaardig imho.

        Comment


        • Ik vind het een erg mooi wagen! Het interieur sluit ook beter aan qua vorm met lotus wagens uit het verleden.

          Comment




          • Comment




            • Comment




              • Comment


                • die deurhandgrepen komen wel zeer jaren 70 over

                  Comment


                  • De deur die zo mooi aansluit bij de carrosserie ook

                    Comment


                    • 1) preproductie

                      en als dat op de productiemodellen ook zo is, is er nog altijd dat andere vangnet

                      2) Engels



                      Nog overtuigender op circuit dan op zo'n autosalon of in een fotostudio, uiteraard. Knap.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • Hoeveel moet deze gaan kosten?

                        Comment


                        • Lotus Evora tests at ‘Ring

                          Visitors to the London Show have already had a chance to see the new Evora up close, but Lotus’s new mid-engined sportscar is still undergoing a gruelling test programme ahead of its launch next May.

                          Our spy photographers have snapped this prototype being tested hard at the Nurburgring. With no need for disguise, it also gives us a chance to see what the Evora looks like in a colour other than the white it used on the show stand, with this example looking pretty good in blue.

                          The Evora uses a 3.5-litre Toyota V6 engine producing 280bhp and should be capable of a top speed of over 170mph. Engineers who have driven the car claim that it is more than a dynamic match for its major price-point rival, the Porsche Cayman. The car has been tested extensively at the Nurburgring, with Lotus conducting its biggest ever pre-launch drive programme to ensure the car can deliver on the claims.

                          Lotus has also confirmed that a convertible version of the Evora will follow the coupe, and we also know that the car’s ‘versatile vehicle architecture’ will underpin the forthcoming V8-engined Esprit replacement, which will go on sale in 2011.



                          Bron: [www.autocar.co.uk]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment





                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • Nog erger als in een Porsche precies

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                Nog erger als in een Porsche precies
                                Cayman?









                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • En nu ook op de Salon van Parijs:





                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment






                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment




                                    • Bron: [www.omniauto.it]
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Blown Lotus Evora to get 350bhp

                                        A supercharged version of the new Lotus Evora 2+2 is planned – and the blown version will have at least 350bhp.

                                        The normally aspirated 276bhp version of the Lotus Evora is on target for launch in May 2009 and, although official performance figures on that car have yet to be revealed, company sources have confirmed that it will be capable of cracking 60mph in around 5.5sec and hitting 160mph.

                                        The supercharged Lotus Evora should cut the former figure to comfortably below 5.0sec and boost the top speed to around 175mph.

                                        However, the ‘Evora SC’ is still a relatively distant priority for Lotus; it’s likely to arrive around 2011. Before then, attention at Hethel will be concentrated on finishing the ‘federal’ version of the standard Lotus Evora, due on sale in the US in the autumn of 2009, and on other versions of the model.

                                        A torque-converter auto version of the Lotus Evora is also in the product plan and would have strong appeal in the US, but Autocar understands that it will not be ready in time for the US launch.

                                        “Right now, it’s looking unlikely that we’ll have the auto version next year,” a spokesman said. “There’s quite a lot of development work still to be done on it.”

                                        After the automatic will come the Evora roadster, due late in 2010. “The open-top car will be a more difficult one for us than you might expect,” our source said. “At the £50,000 price point customers expect an integrated electric roof mechanism [unlike the manual hood on the Elise], and that presents packaging challenges for us.”

                                        With those cars delivered and at least 24 months of clear air given to the standard Evora, Lotus will time the supercharged variant to arrive in mid-2011. “We’ve already had a blown version of the V6 engine running on a bench,” said our contact. “It delivered 350bhp and 290lb ft of torque [up from 252lb ft in the standard car] without any modifications at all.”

                                        The braking (and most of the cooling) performance that the faster Evora will require has already been engineered into the standard car, which should shorten the faster model’s development time.

                                        Also in preparation for the blown car, the Evora’s engine bay as been designed to accommodate its supercharger between the cylinder banks, so as not to obstruct rear-view mirror visibility (which is compromised in the Elise SC).

                                        Prices have yet to be confirmed for the standard Lotus Evora; early indications suggest that it will start from around £45,000, but currency fluctuations have made a final commitment to that price difficult.

                                        Expect the Evora SC to eventually come in somewhere between £55,000 and £60,000, depending on specification.









                                        Bron: [www.autocar.co.uk]
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Live @ Salon van Genève:





                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X