Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Instap is een stuk beter als in de Exige/Elise. Veel meer ruimte, echte stoelen ook. Je merkt dat je in een stoel zit, niet in één of ander 'bakje'. Pedaaltjes zijn wel erg klein maar dat was in de Elise en Exige ook al het geval. Al met al een gave auto. Van de drie die ik nu gezien heb prefereer ik eentje in een opvallende kleur, wit of oranje.
Should I buy one?
Absolutely, if your priority is driving fulfilment. You’ll get that, whether you want to swap lap times with your friends at Castle Combe, or drive to Rome with a close friend. The Evora’s great in all modes, and can carry the gear you’ll need for either activity. There’s a completeness in its chassis development that surely matches Porsche (Steve Sutcliffe will expand further on this when this road test is updated later today) plus a unique brand of Hethel-bred sensitivity and stability.
What is more, the Evora will always be more exclusive than any Porsche, and several types of Ferraris. It will be as special on the road as it feels behind the wheel. The near-£50k price may present a hurdle to early buyers, but a good, long drive in the car should turn this obstacle into a modest bump in the road.
Hmm. Ik kijk soms naar auto's in deze prijsklasse in de hoop "autonirvana" te bereiken hopelijk zonder al men geld in een bodemloze put te smijten. Rijplezier en een "special feeling" bij dagelijks gebruik staan dan heel hoog op de priolijst. Als we dan toch auto moeten rijden en de aardbol mee helpen verpesten, dan mag je er toch iets uithalen ook.
Analyse van de concurrentie:
BMW M3 E90: - Voor: echte 4/5-zitter. Competent in zijn klasse.
- Tegen: beetje steriel eenmaal gewoon, meerwaarde tov huidige auto zen prijs niet waard. Verschrikkelijke waardeverlies. Als deze kan, waarom dan geen GT-R?
- Verdict: NO WAY
Porsche Cayman:
- Voor: best drivers car
- Tegen: Hoe lang nog best drivers car? Erg beperkt in bruikbaarheid (behalve kofferruimte). Beetje saai, beetje imagoprobleem. Duur.
- Verdict: NO
Nissan GT-R:
- Voor: "goedkoop" in de aankoop en fantastische prestaties. Bruikbaarheid en vierzitter met bagageruimte
- Tegen: waar die prestaties gebruiken? Gebruikskost op niveau van een Porsche Turbo? Hoog gewicht heeft toch zijn consequenties voor de handling.
- Verdict: NO
- Voor: onvervalst rijplezier en bruikbaarheid (2+2 ongedacht) met redelijke gebruikskost. Exclusief. "Ma nee, het is geen Koenigsegg" (zweden hé). Komende klassieker?
- Tegen: niet de absoluut snelste but who cares if you're having the most fun? Past er een fietsendrager op het dak?
- Verdict: who knows
Comment