Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Onehp, voor een GT-R is dit absoluut geen concurrentie eh, toch? Ik veronderstel (hoop) dat de Evora iets(je) goedkoper is.

    Jammer dat de 3.5 v6 geen pk/liter wonder is, een beetje meer (320pk) had gerust gemogen. All in all, best nog effe wachten...

    Wacht maar tot ze met de Evora S afkomen ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Onehp, voor een GT-R is dit absoluut geen concurrentie eh, toch? Ik veronderstel (hoop) dat de Evora iets(je) goedkoper is.

      Jammer dat de 3.5 v6 geen pk/liter wonder is, een beetje meer (320pk) had gerust gemogen. All in all, best nog effe wachten...
      In aankoopprijs zal het verschil niet zo groot zijn. Gebruikskost is vast een zeker een heel ander verhaal. Dus ergens niet vergelijkbaar idd.

      Voor mij is Pk/liter ondergeschikt aan voldoening aan het stuur. Ook karakter, bruikbaarheid, genietbaarheid zijn belangrijker. Een eenvoudige atmosferische v6 met een goede handbak in een strakke koets kan veel doen voor de rijvoldoening. Beetje zoals een Elise SC sneller maar eigenlijk niet leuker is dan een Elise S.

      Ik denk ook, eenmaal de initiele WOW faktor voorbij is dat ik met een GT-R snel gefrustreerd raak omdat je daarmee hard moet doorrijden om van de rijervaring te kunnen genieten. Zodanig hard dat het in direkt konflikt is met mijn gezond verstand en geweten

      Het gaat om het vinden van de beste balans en soms is minder = meer
      ST Cupra 290 PP - GT86+

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
        Wacht maar tot ze met de Evora S afkomen ...
        Twijfel daar niet aan hoor... en daarbij, de Toyota krachtbron is nu goed voor een miljoen (of 2, 3) kilometers. Met zo'n lichte koets gaat dat heel rap gaan.

        Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
        Ik denk ook, eenmaal de initiele WOW faktor voorbij is dat ik met een GT-R snel gefrustreerd raak omdat je daarmee hard moet doorrijden om van de rijervaring te kunnen genieten. Zodanig hard dat het in direkt konflikt is met mijn gezond verstand en geweten
        Good point. Maar voor mij speelt -toch zeker in die prijsklasse- het high-tech karakter een grote rol. En dan stoppen ze in de Evora zo'n krachtbron... , nuja, ik oordeel te vroeg, maar op papier is het niet spectaculair. Als je puur voor de rijervaring wil gaan, zijn er sowieso goedkopere dingen te vinden die misschien ook meer (en andere) sensaties bieden, maar er is er geen één zoals de GT-R. De Evora gaat de lat niet dadelijk hoger leggen. Hij ziet er echt fantastisch uit, 'k zou hem maar wat graag willen hebben... tot je langs de kassa passeert (of ik kijk in m'n portefeulle, wat op hetzelfde neerkomt ). Nee, als 'ie echt zoveel moet kosten als een GT-R, pfffff, 'k zou me echt dwaas voelen om dan ook geen GT-R te kopen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Als je puur voor de rijervaring wil gaan, zijn er sowieso goedkopere dingen te vinden die misschien ook meer (en andere) sensaties bieden, maar er is er geen één zoals de GT-R. De Evora gaat de lat niet dadelijk hoger leggen.
          Niet puur rijervaring, het gaat om rijervaring én bruikbaarheid. Elke dag. De Evora is zo gebruiksvriendelijk als een 911 lijkt me maar met een nog meer stuurplezier.
          En rijervaring is niet hetzelfde als sensaties. Waar het voor mij om gaat is het één voelen met de auto, een volledige controleerbaarheid/doseerbaarheid, in een flow geraken tesamen. Rijden, niet per se zo snel mogelijk, maar steeds connected en genietend van de feedback.

          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Nee, als 'ie echt zoveel moet kosten als een GT-R, pfffff, 'k zou me echt dwaas voelen om dan ook geen GT-R te kopen.
          Als de pond zijn koers van vandaag geldt is ie een stuk goedkoper. Maar de invoerder wacht zeker af. Zal wel iets van 70-75duizend zijn. Maar zelfs al waren ze even duur, gewoon de auto kopen ben je er nog niet. Verzekering, belasting, brandstof, banden(!), onderhoud etc., er zal daar een serieus verschil in zitten. Een camry is goedkoper om te bezitten/gebruiken dan een porsche turbo...

          Nu, er is natuurlijk een reden dat ze van de Evora maar 2000/jaar verwachten te verkopen... niet iedereen zal er een willen. En niet iedereen die er een wil zal ook echt kopen. Blijft grotendeels hypotetisch voor mij dees, maar ik ben wel een fan
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Uit wat ik verstond op het launch-event is de basisprijs van een Evora iets van een 65.000 € ... Echter zou men het eerste jaar enkel de Launch Edition aan de man brengen, en die is voorzien van een heel pak opties (mooi kleurke, satnav, park assist, leder interieur, specifieke velgen ...) waardoor het prijskaartje rond de 72.000-73.000 € schommelt!

            Tegen de tijd dat je een basic Evora kan kopen, zal men met de Evora S en cabrio-variant beginnen opdagen.

            De lage koers van de £ is trouwens weinig voelbaar bij een Lotus Dealership hier in België ... Wat ze wel gedaan hebben (of nog steeds?) is 10% korting geven op stockvoertuigen, want uiteraard is de verkoop ook bij Lotus stilgevallen "door de crisis".

            Comment


            • Rij-impressie Evora
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Wat een lekkere bak
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • Ik lees hier "wacht maar tot ze met de Evora S afkomen". Zijn daar al geruchten over?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ik lees hier "wacht maar tot ze met de Evora S afkomen". Zijn daar al geruchten over?
                      06 aug 2008
                      Er is meer informatie uitgelekt over de toekomst van de Lotus Evora. Zo heeft Lotus nu al laten vallen dat de atmosferische 3,5l V6-motor van fabrikant Toyota over twee jaar een vermogensupgrade krijgt. Dan gaat de centrale van 280 naar 320pk. En reeds bij de lancering werd stevig gesuggereerd dat er een krachtiger variant aan zat te komen. Het extra vermogen zal Lotus zoeken in een compressor. Er wordt al voorzichtig getipt op 400pk. De achterwielaangedreven 2+2 moet z'n sprinttijd daardoor zien slinken tot minder dan 4 tellen. Voor de Evora ‘S' moet het voldoende zijn om de Porsche 911 het vuur aan de schenen te leggen. Lotus nam die sportwagen van meet af aan in het vizier, maar de ‘gewone' Evora moet de krachtigste creaties uit Stuttgart toch laten voorgaan. Een cabrio volgt in 2011.

                      Wat ik gehoord heb op de launch-event is dat ze 1 jaar lang enkel de Evora Launch Edition verkopen, en dat nadien pas kan samengesteld worden zoals het je uitkomt.

                      De Evora S zou ergens eind 2010 moeten gelanceerd worden, uiterlijk begin 2011. Nog even wachten dus, maar hij komt er zeker en vast hoor ...

                      Ben eigenlijk zelf meer benieuwd naar het wat en hoe van de nieuwe Esprit, en of ze daar terug naar een (moderne? compacte?) V8 gaan grijpen ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                        Wat ik gehoord heb op de launch-event is dat ze 1 jaar lang enkel de Evora Launch Edition verkopen, en dat nadien pas kan samengesteld worden zoals het je uitkomt.
                        En wat is dan die Launch Edition?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          En wat is dan die Launch Edition?
                          The Lotus Evora Launch Edition
                          The first 450 cars will be built to a high level standard specification which includes the following equipment:
                          · 2+2 seating configuration
                          · Tech Pack
                          · Premium Pack
                          · Sport Pack
                          · Hi-power silver cast alloy wheels
                          · Bi-Xenon Headlamps
                          · Alpine Imprint Audio System
                          · Reversing Camera
                          · Electric Powerfold Mirrors

                          Prijzen:
                          Lotus Evora 2+0 :: 61.809€
                          Lotus Evora 2+2 :: 65.378€

                          Tech Pack :: 3.549€
                          Sport Pack :: 1.515€
                          Premium Pack :: 3.040€

                          Metallic Paint :: 1.007€
                          Lifestyle Paint :: 1.881€
                          Premium Paint :: 2.783€
                          Powerfold Door Mirrors :: 295€
                          Bi-Xenon Headlamps :: 1.007€
                          Alpine/Lotus IMPRINT Sound :: 1.515€
                          Alpine Reversing camera :: 600€
                          Stealth Grey cast alloy wheels :: 559€
                          Silver forged alloy wheels :: 2.023€
                          Gloss Anthracite forged alloy wheelsv 2.796€
                          Sports ratio 6-speed manual transmission :: 1.830€


                          Tel de rode prijzen op, en je weet hoeveel een Launch Edition moet kosten ...

                          (Prijzen zijn van begin maart, maar veel zal daar niet aan veranderd zijn.)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                            Tel de rode prijzen op, en je weet hoeveel een Launch Edition moet kosten ...
                            Bij Lotus krijg je niks cadeau? (achja, waarom zouden ze ook, de jaarproductie is wellicht rap uitverkocht) Je koopt de versie met potentiële eerste editie foutjes... dan geeft een constructeur vaak wat meer uitrusting voor de prijs van een habbekrats, voorbeelden legio.

                            Comment


                            • 80k, da's er niet naast. Maar 'n Boxster met die uirusting kost ook zoveel.

                              Zijn er al pics van de 2-zitter achteraan? Wordt dat dan gewoon een storage compartment?

                              Comment


                              • Er zal wel een kleine afronding gemaakt worden van de prijs bij een Launch Edition ... maar verwacht geen wonderen.

                                Nog geen beelden gezien van de achterbank (of gebrek daaraan) bij een normale versie.
                                Wordt idd storage compartment.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
                                  Er zal wel een kleine afronding gemaakt worden van de prijs bij een Launch Edition ... maar verwacht geen wonderen.
                                  Ik had iets van een 70k in m'n achterhoofd... dunno why, gevoelsmatig plaats ik 'em daar ergens. Anders is 't veel geld en komt het akelig dichtbij de GT-R (die dan sowieso al volgepropt zit met veel lekkers).

                                  Ik voel dat gTa een poll gaat openen.

                                  Comment


                                  • Ik heb het vermoeden dat men bij Lotus weinig nieuwe klanten zal aantrekken met de Evora, en anderzijds dan weer wel ...

                                    Weinig 'nieuwe' klanten omdat je toch nog altijd voor een Lotus moet vallen, een Porsche zou ik een veel rationelere keuze vinden. En als je reeds in het bezit bent van een sportwagen, weet ik niet zo zeker of je bij Lotus aan het juiste adres bent voor gunstige overnameprijzen.

                                    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze klanten afsnoepen van andere merken met de Evora, nu ze wat meer comfort en status proberen te koppelen aan hun duurste product.

                                    Volgens mij gaat minstens de helft van de productie gaan naar liefhebbers die reeds klant waren, en ofwel eentje bijkopen ofwel hun Elise/Europa/Exige overlaten en bijleggen voor een blinkende Evora ...

                                    Comment


                                    • Ik denk dat de Evora wel heel wat nieuwe klanten zal aantrekken. De Elise is voor velen te Spartaans, te klein (ik kan daar niet eens deftig in). Met alle respect, is dat het type auto wat niets meer kan zijn dan een circuitkar(t). De Evora biedt veel meer van hetzelfde. Meer comfort en meer sportwagen présence..., een V6 ipv 4cyl., zeer exclusief (tov M3,S5,...) en bloedmooi. 't Moet zonder twijfel een populair recept zijn dit.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat de Evora wel heel wat nieuwe klanten zal aantrekken. De Elise is voor velen te Spartaans, te klein (ik kan daar niet eens deftig in). Met alle respect, is dat het type auto wat niets meer kan zijn dan een circuitkar(t). De Evora biedt veel meer van hetzelfde. Meer comfort en meer sportwagen présence..., een V6 ipv 4cyl., zeer exclusief (tov M3,S5,...) en bloedmooi. 't Moet zonder twijfel een populair recept zijn dit.
                                        Ik geloof nooit dat je die en-masse gaat zien verkopen.

                                        De Cayman S is hetzelfde prijssegment en principe. Die zie je ook niet op elke hoek van de straat. Ik kom meer 911 tegen dan Cayman S.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ik geloof nooit dat je die en-masse gaat zien verkopen.

                                          De Cayman S is hetzelfde prijssegment en principe. Die zie je ook niet op elke hoek van de straat. Ik kom meer 911 tegen dan Cayman S.
                                          Wie kijkt er nog op van een Porsche? Voor de leek lijken de Cayman en de 911 geweldig veel op elkaar.

                                          Als ik op dit moment in de markt zou zijn voor een dergelijke wagen zou de Evora toch zeer hoog op mijn lijstje staan, met de Cayman als directe concurrent.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X