Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik haal met mijn BM 1020km en tank dan iets van 52liter.
    Dus als ik reken iets van 5.1l. Boordcomp zegt 5.2.
    Wanneer het natuurlijk 35° is en de airco vollen bak draaid toont die rap 5,5 - 6.0l voor die rit.

    Ik heb echter ook al ritten kunnen doen waar ik zonder veel problemen aan 3.7 - 3.8l geraak.

    Bij mij ook de std schijven. Wel merk ik op dat er niet de "groene" banden onder staan.
    Maar een "gewone" band.

    Veel hangt af van de rijstijl en soort weg denk ik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
      Is dat als je geen multifonctioneel stuur hebt? Want bij mij moet dat via het multifunctioneel stuur. Die optie staat trouwens al aangevinkt. Moet die dan uitgevinkt staan?

      Edit: Eindelijk gevonden. :o) Wij zijn er echt niet goed in... Het is geprogrammeerd in Engels bij ons. Dit zijn de stappen die je moet doen: Settings => Convenience => Door Open => Automatic => Automatic Close en/of Open.

      Deze 2 waren bij mij uitgevinkt. Heb beide aangevinkt. Ik weet niet of dat het beste is. Wat raden jullie aan?
      Ja ik gn multi stuur.Maar dat is ht toch ,nu moeten ze toch vanzelf sluiten automatic close(sluiten) aanvinken.Bij mij is ht toch zo,en nu je toch in ht menu bent geraakt kan je ht ook in duits zetten als j dat makkelijker vind.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
        Ik haal met mijn BM 1020km en tank dan iets van 52liter.
        Dus als ik reken iets van 5.1l. Boordcomp zegt 5.2.
        Wanneer het natuurlijk 35° is en de airco vollen bak draaid toont die rap 5,5 - 6.0l voor die rit.

        Ik heb echter ook al ritten kunnen doen waar ik zonder veel problemen aan 3.7 - 3.8l geraak.

        Bij mij ook de std schijven. Wel merk ik op dat er niet de "groene" banden onder staan.
        Maar een "gewone" band.

        Veel hangt af van de rijstijl en soort weg denk ik.
        Ik heb vandaag mn airco uitgelaten, gn binnenwegen maar stuk autostrade en verder een hoofdweg naar mijn werk gereden(afstand woon werk zo wel wat verder),maar inderdaad nu stond ht gemiddeld op5.3l.Dus ht ga ng goed komen(nooit gedacht dat ik over verbruik zou zeuren ik begin oud te worden).

        Comment


        • Hey

          Iemand nog last van dit fenomeen? Als ik mijn airco opzet met dees temeraturen heb ik het gevoel dat ik niet echt doortrek met de wagen (ik DENK dat het alleen is met de airco op).

          Mijn wagen is gechipt, en met de airco op is het precies of ik heb een niet gechipte, hij trekt nog wel maar niet het volle pond. Rare is dat hij wanneer de airco minder moet doen hij het wel blijft hebben.

          Hopelijk niks aan de turbo, zou raar zijn alsie de ene keer wel werkt en de andere keer niet :p

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
            Hey

            Iemand nog last van dit fenomeen? Als ik mijn airco opzet met dees temeraturen heb ik het gevoel dat ik niet echt doortrek met de wagen (ik DENK dat het alleen is met de airco op).

            Mijn wagen is gechipt, en met de airco op is het precies of ik heb een niet gechipte, hij trekt nog wel maar niet het volle pond. Rare is dat hij wanneer de airco minder moet doen hij het wel blijft hebben.

            Hopelijk niks aan de turbo, zou raar zijn alsie de ene keer wel werkt en de andere keer niet :p
            Ik merk dit ook als de airco aanstaat.
            Vooral bij optrekken van 0 is dit goed voelbaar.
            Is ook normaal. Omdat er een pomp of zo aangedreven moet worden. (vraag me niet wat juist)
            Last edited by ; 12/05/2011, 16:33.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
              Hey

              Iemand nog last van dit fenomeen? Als ik mijn airco opzet met dees temeraturen heb ik het gevoel dat ik niet echt doortrek met de wagen (ik DENK dat het alleen is met de airco op).

              Mijn wagen is gechipt, en met de airco op is het precies of ik heb een niet gechipte, hij trekt nog wel maar niet het volle pond. Rare is dat hij wanneer de airco minder moet doen hij het wel blijft hebben.

              Hopelijk niks aan de turbo, zou raar zijn alsie de ene keer wel werkt en de andere keer niet :p
              Ja hetzelfde fenomeen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                Hey

                Iemand nog last van dit fenomeen? Als ik mijn airco opzet met dees temeraturen heb ik het gevoel dat ik niet echt doortrek met de wagen (ik DENK dat het alleen is met de airco op).

                Mijn wagen is gechipt, en met de airco op is het precies of ik heb een niet gechipte, hij trekt nog wel maar niet het volle pond. Rare is dat hij wanneer de airco minder moet doen hij het wel blijft hebben.

                Hopelijk niks aan de turbo, zou raar zijn alsie de ene keer wel werkt en de andere keer niet :p
                Klopt ja. Er gaan enkele Pk's af als je de airco opzet. Blijkbaar wanneer de airco goed draait en je gewoon op je koppeling wilt vertrekken, valt hij zelfs stil omdat hij daar niet genoeg kracht voor heeft dan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door spike 06 Bekijk Berichten
                  Ja ik gn multi stuur.Maar dat is ht toch ,nu moeten ze toch vanzelf sluiten automatic close(sluiten) aanvinken.Bij mij is ht toch zo,en nu je toch in ht menu bent geraakt kan je ht ook in duits zetten als j dat makkelijker vind.
                  Ja ik heb het nu zo gedaan. Ook heb ik die andere optie, automatisch openen, aangevinkt. Dat is wel makkelijk als iemand de deur open doet, dat alles los is of als je de sleutel uit het contact haalt. Maar als je bv ergens moet zijn en er blijft volk inzitten(in een achterbuurtje) is het wel vervelend. Dan moet je ze zelf terug afsluiten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                    Hey

                    Iemand nog last van dit fenomeen? Als ik mijn airco opzet met dees temeraturen heb ik het gevoel dat ik niet echt doortrek met de wagen (ik DENK dat het alleen is met de airco op).

                    Mijn wagen is gechipt, en met de airco op is het precies of ik heb een niet gechipte, hij trekt nog wel maar niet het volle pond. Rare is dat hij wanneer de airco minder moet doen hij het wel blijft hebben.

                    Hopelijk niks aan de turbo, zou raar zijn alsie de ene keer wel werkt en de andere keer niet :p
                    alles normaal hier, airco op ofnie, gaan met die banaan

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                      Ik haal met mijn BM 1020km en tank dan iets van 52liter.
                      Dus als ik reken iets van 5.1l. Boordcomp zegt 5.2.
                      Wanneer het natuurlijk 35° is en de airco vollen bak draaid toont die rap 5,5 - 6.0l voor die rit.

                      Ik heb echter ook al ritten kunnen doen waar ik zonder veel problemen aan 3.7 - 3.8l geraak.

                      Bij mij ook de std schijven. Wel merk ik op dat er niet de "groene" banden onder staan.
                      Maar een "gewone" band.

                      Veel hangt af van de rijstijl en soort weg denk ik.
                      Gisteren gaan tanken. Exact 51l voor 945km. Airco draait meestal altijd op 22°. Gemengd gebruik autostrade - gewestwegen - stad/dorp

                      Comment


                      • Hier ook een Golf VI Variant besteld. Volgens de VW-dealer én volgens de leasingmaatschappij was er echter geen alternatief voor de Parrot, die toch overal in de weg hangt (en snel stuk gaat).
                        Dankzij een kennis ben ik teweten gekomen dat er zoiets bestaat als mObridge (zoals in deze thread reeds besproken) en heb zowel de VW-dealer als leasing op de hoogte gesteld. Blijkbaar kan dit gewoon, net zoals een Parrot, via d'Ieteren besteld worden als officieel VW-accessoire.
                        Zie http://www.youtube.com/watch?v=IT_BM...eature=related voor een demo. Heeft als belangrijkste systeemvereiste een multifunctiestuur en als belangrijkste feature volledige integratie (i.t.t. die Parrot).

                        M'n contract is gelukkig nog aangepast geweest (terwijl de auto al op de boot zat ). Levering eind deze of begin volgende maand. Wie niet waagt blijft maagd (met een Parrot) zeggen ze dan!

                        't Is een BlueMotion Variant met Pack Business, Park City, schuifdak, 230V-stopcontact, MDI en gechromeerde dakrailing (omdat het budget op moest) geworden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RogerThat Bekijk Berichten
                          Hier ook een Golf VI Variant besteld. Volgens de VW-dealer én volgens de leasingmaatschappij was er echter geen alternatief voor de Parrot, die toch overal in de weg hangt (en snel stuk gaat).
                          Dankzij een kennis ben ik teweten gekomen dat er zoiets bestaat als mObridge (zoals in deze thread reeds besproken) en heb zowel de VW-dealer als leasing op de hoogte gesteld. Blijkbaar kan dit gewoon, net zoals een Parrot, via d'Ieteren besteld worden als officieel VW-accessoire.
                          Zie http://www.youtube.com/watch?v=IT_BM...eature=related voor een demo. Heeft als belangrijkste systeemvereiste een multifunctiestuur en als belangrijkste feature volledige integratie (i.t.t. die Parrot).

                          M'n contract is gelukkig nog aangepast geweest (terwijl de auto al op de boot zat ). Levering eind deze of begin volgende maand. Wie niet waagt blijft maagd (met een Parrot) zeggen ze dan!

                          't Is een BlueMotion Variant met Pack Business, Park City, schuifdak, 230V-stopcontact, MDI en gechromeerde dakrailing (omdat het budget op moest) geworden.
                          Het maakt niet uit of je de auto al hebt ofniet. Deze wordt toch in de garage geïnstalleerd net zoals de instellingen. De auto wordt ook in je garage ingesteld omdat hij standaard in het Duits komt.
                          Enkel de spraakherkenning werkt niet in Nederlands(wordt door de meeste toch niet gebruikt). Ik dacht dat je de telefoon enkel kon bedienen met de RNS 510 en 810. Ik dacht dat hij niet werkte met de RNS 310. Maar dat weet ik niet. Heb zelf de RNS 510 maar ik dacht dat ze het zo tegen mij gezegd hadden in de garage.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                            Het maakt niet uit of je de auto al hebt ofniet. Deze wordt toch in de garage geïnstalleerd net zoals de instellingen. De auto wordt ook in je garage ingesteld omdat hij standaard in het Duits komt.
                            Inderdaad, anders was het sowieso een 'njet' geweest. Ben toch blij dat ze een accessoire van 250 euro (Parrot) weggelaten hebben en een van 437 euro (mObridge) in de plaats gekregen hebben.
                            Enkel de spraakherkenning werkt niet in Nederlands(wordt door de meeste toch niet gebruikt). Ik dacht dat je de telefoon enkel kon bedienen met de RNS 510 en 810. Ik dacht dat hij niet werkte met de RNS 310. Maar dat weet ik niet. Heb zelf de RNS 510 maar ik dacht dat ze het zo tegen mij gezegd hadden in de garage.
                            Ja, met de RNS510 is bediening mogelijk via het touchscreen (nummer bellen, etc.), met de RNS310 helemaal niets dacht ik. Maar het belangrijkste is dat er nu wel mogelijkheid is om het multifunctiestuur ten volle te benutten (telefoon opnemen en toeleggen, nummer kiezen uit het telefoonboek). Dit was met de Parrot niet het geval.

                            Comment


                            • Heb nu zelf een 2-tal maanden een Golf VI BM.
                              Ondertussen al bijna 9000km en hem al een weekje kwijt geweest omdat iemand zo leuk was geweest om mijn spiegel eraf te rijden Gelukkig perfect hersteld (spiegel + deurpaneel vervangen).

                              Tot nu toe relatief tevreden van met uitzondering van de hier al genoemde puntjes:
                              - Slecht zicht in de spiegels bij hevige regen door slechte afwatering
                              - Soms wat gekraak in de deuren bij warm weer

                              Hiervoor had ik een Golf V (105pk 1.9TDI, 6 vit.) en het grote verbeterpunt is het rustige binnenin, echt een wereld van verschil. Qua verbruik scheelt het zo'n 1-1,5l/100km met hetzelfde gebruik. Heb wel de indruk dat ik wat rustiger rijd omdat de auto zo rustig is binnenin.
                              Onlangs nog 1000km aan een stuk gereden (met enkele kleine pauzes) en ruim onder de 5l kunnen blijven (aan +-140 (Frankrijk) op de teller met cruise control aan). Gemiddeld doe ik iets meer dan 1000km met een tank.

                              Ook de RNS510 ben ik echt tevreden van. Vroeger vond ik het altijd ambetant om mijn GPS op de ruit te monteren en daardoor stelde ik het wel eens uit. Het is ook gewoon properder. De DVD-functie is wat overbodig aangezien je toch niet naar een film kunt kijken tijdens het rijden.

                              Het enige wat met echt stoort op dit moment zijn krassen op de wijzerplaten. Al van de eerste keer kuisen zaten er kleine krassen (en ik was echt voorzichtig). Bij de herstelling aan mijn spiegel heeft de garage de auto waarschijnlijk naar de carwash gebracht en sindsdien zijn er echt grote krassen/vlekken op het glas/plastic boven de wijzers

                              Misschien weet iemand hoe je dit zou kunnen wegwerken of verminderen?
                              Kan er wel een foto van nemen mocht het niet duidelijk zijn.
                              Het is niet echt een groot probleem maar ik stoor er mij wel constant aan.

                              Verder heb ik nog een vraagje wat de onbekende aansluiting in het handschoenkastje kan zijn. (net bij het knopje om de bandenspanning te resetten). Er zit een AUX-in in de middenconsole maar wat daar zit heb ik geen idee van. Het staat ook nergens vermeld in de boekjes. (indien niet duidelijk, neem ik ook wel een foto).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                PK verhoging doet er niveel toe é, ge rijd gelak een janet. Nooit iemand u geleerd dagge ook moogt optrekken dan gade misschien boven de 10 geraken
                                hmm wie kon er nu ook alweer niemeer volgen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door lalalalaaaa Bekijk Berichten
                                  Het enige wat met echt stoort op dit moment zijn krassen op de wijzerplaten. Al van de eerste keer kuisen zaten er kleine krassen (en ik was echt voorzichtig). Bij de herstelling aan mijn spiegel heeft de garage de auto waarschijnlijk naar de carwash gebracht en sindsdien zijn er echt grote krassen/vlekken op het glas/plastic boven de wijzers

                                  Misschien weet iemand hoe je dit zou kunnen wegwerken of verminderen?
                                  Kan er wel een foto van nemen mocht het niet duidelijk zijn.
                                  Het is niet echt een groot probleem maar ik stoor er mij wel constant aan.

                                  Verder heb ik nog een vraagje wat de onbekende aansluiting in het handschoenkastje kan zijn. (net bij het knopje om de bandenspanning te resetten). Er zit een AUX-in in de middenconsole maar wat daar zit heb ik geen idee van. Het staat ook nergens vermeld in de boekjes. (indien niet duidelijk, neem ik ook wel een foto).
                                  De krassen kan je mss verwijderen met HQ displex (krassenverwijderaar). Kan je een foto maken van de onbekende aansluiting? Ik zie er geen. Hoe ziet het eruit?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                                    De krassen kan je mss verwijderen met HQ displex (krassenverwijderaar). Kan je een foto maken van de onbekende aansluiting? Ik zie er geen. Hoe ziet het eruit?



                                    Links naast het knopje voor de bandenspanning.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door lalalalaaaa Bekijk Berichten
                                      Links naast het knopje voor de bandenspanning.
                                      Aha, bij mij zit daar zoals aan de andere kant gewoon een rubber om het handschoenkastje te sluiten. Mss is het ergens verloren gegaan. Anders moet je het eens in de garage vragen om er een nieuw rubbertje op te zetten.
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                                        Aha, bij mij zit daar zoals aan de andere kant gewoon een rubber om het handschoenkastje te sluiten. Mss is het ergens verloren gegaan. Anders moet je het eens in de garage vragen om er een nieuw rubbertje op te zetten.
                                        Hmm, het zal inderdaad dat wel zijn Nog nooit echt naar de andere kant gekeken.
                                        Had al een kleine hoop dat er een video-out zou zijn

                                        Bedankt voor de hulp in ieder geval. Dit weekend ook eens kijken voor die krasjes.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door lalalalaaaa Bekijk Berichten
                                          Het enige wat met echt stoort op dit moment zijn krassen op de wijzerplaten. Al van de eerste keer kuisen zaten er kleine krassen (en ik was echt voorzichtig). Bij de herstelling aan mijn spiegel heeft de garage de auto waarschijnlijk naar de carwash gebracht en sindsdien zijn er echt grote krassen/vlekken op het glas/plastic boven de wijzers

                                          Misschien weet iemand hoe je dit zou kunnen wegwerken of verminderen?
                                          Kan er wel een foto van nemen mocht het niet duidelijk zijn.
                                          Het is niet echt een groot probleem maar ik stoor er mij wel constant aan..
                                          Ik heb ook krassen op de wijzerplaten (zo afgeleverd) ; enkel bij bepaalde invashoek vh zonnelicht stoort het.
                                          Maar het is een feit, die plastic is bijzonder krasgevoelig. Dat is echt een minderwaardige plastic.
                                          Bij mijn vorige wagen, een renault, heb ik ooit met een waxproduct lijmresten van de wijzeplaat geveegd en daar was achteraf niet 1 krasje te zien. Kwaliteitsplastiek Als ik dat zou doen met de Golf dan zou ik de wijzers niet meer zien doorheen de krassen.

                                          Ik begrijp echter het verband niet tussen naar de carwash gaan en de krassen op je plastiek boven de wijzers???

                                          Comment

                                          Working...
                                          X