Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
    Nope een setje replica's. Maar daar ligt het normaal niet aan, zijn gecontroleerd in de bandencentrale vandaag. Kans is groot dat het in de achterste banden zit.



    Het zit zowel tussen de oren als in mijn wielen, vrees ik.
    Heb er ook last van gehad door wissel naar winterbanden. Uiteindelijk alle banden een halve toer gedraaid op de velg en het was veel beter.

    Comment


    • Een vraag voor de langere personen onder ons

      Hoe ervaren jullie de beenruimte, hebben jullie last dat je tegen de stuurkolom zit met de knie of een ambetante middenconsole? Zelf ben ik 1m96 en aan het kijken voor een golf variant highline (met alcantara zetels dus). Ik ga deze binnenkort nog testrijden, maar is toch 1 van de dingen waar ik schrik van heb.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
        Een vraag voor de langere personen onder ons

        Hoe ervaren jullie de beenruimte, hebben jullie last dat je tegen de stuurkolom zit met de knie of een ambetante middenconsole? Zelf ben ik 1m96 en aan het kijken voor een golf variant highline (met alcantara zetels dus). Ik ga deze binnenkort nog testrijden, maar is toch 1 van de dingen waar ik schrik van heb.
        Als er een auto is die geschikt is voor lange mensen dan is het de golf wel ... Massas plaats

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Als er een auto is die geschikt is voor lange mensen dan is het de golf wel ... Massas plaats
          Inderdaad. Ben zelf 1m96 en heb zelfs de indruk dat ik meer plaats heb dan in onze A6 Avant.
          De zetel staat wel op de laagste stand, maar kan nog een stuk verder naar achter en het stuur kan ook nog alle kanten op .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
            Inderdaad. Ben zelf 1m96 en heb zelfs de indruk dat ik meer plaats heb dan in onze A6 Avant.
            De zetel staat wel op de laagste stand, maar kan nog een stuk verder naar achter en het stuur kan ook nog alle kanten op .
            Ideaal zeg, dezelfde lengte :-)

            Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?

            Comment


            • De vriendin laat weten dat ze de melding krijgt met een oranje lichtje de melding reifen prüfen; dat zal wel de bandendruk zijn zeker? Liggen pas andere velgen op, 17'ers (VW avignon);


              Binnenkort eens foto's maken als hij gewassen is.

              ''k Heb er 1400 km mee gereden de voorbije dagen en 'k vind het echt een zalig bakje.
              Op zich een 'geniaal' ding, zo'n golf van tegenwoordig. Een 1600'tje waarbij ik me nooit gestoord heb aan een te kort aan vermogen ofzo; ding loopt zo zacht trouwens. Ik denk dat het meeste lawaai op de autosnelweg nu van de banden komt, motor praktisch niets.
              Ik weet niet hoe hij zich verhoudt t.o.v. 1.9tdi 100; qua 'duw in de rug' lijkt de 1.9 net iets pittiger, maar de 105pk in de VI zijn beter gespreid en dat kan wel eens dat gevoel bepalen.

              Ben ook zeer blij dat ze op het laatste moment de lendesteun heeft kunnen aanvinken! Na die 1400km had ik 0,0 last van m'n rug (heb een zwakke rug, dus dat is de beste test). Ik stapte in mijn golf (welliswaar verlaagd) en na een uur was het weer zo ver, zelfs met sportzetels die normaal al goed steun moeten geven.

              Voor de rest stond ik eigenlijk te kijken van een aantal opties die er 'standaard' op zitten tegenwoordig, zelfs de spiegel draait naar onder bij het achteruit parkeren. Welliswaar niet genoeg vind ik, maar het principe is er al.
              Verder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
              En nog een dikke pluim voor de standaard olietemperatuurmeter, blijft voor mij een van de tofste dingen die er op zitten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
                Ideaal zeg, dezelfde lengte :-)

                Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?
                Mijn knie zit nog steeds een beetje tegen de middenkolom, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de Golf (gewoonte...). Sleutels zitten niet in de weg, terwijl ik dat probleem dan wel weer had bij de A3 van mijn broer. Top qua ruimte dus .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                  Verder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
                  1x tikken = 3x pinken? Heeft een Golf VI dat niet?

                  Comment


                  • Ja, de 6 heeft het, en ik besefte snel dat ik het miste in mijn 4 daarna.

                    Comment


                    • Is zeer gemakkelijk bij inhalen, verlaten van parkeerplaats ed.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
                        Ideaal zeg, dezelfde lengte :-)

                        Dus geen problemen met de stuurkolom of de sleutels die in de weg zitten of knieeen tegen de middenkolom?
                        keyless access is amazing

                        -jinxed-

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jinxedfire Bekijk Berichten
                          keyless access is amazing

                          -jinxed-
                          Ook al aan zitten denken....

                          De meerprijs waard?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
                            Ook al aan zitten denken....

                            De meerprijs waard?
                            heb de mijne nog niet ma heb da erop bestelt is altijd handig en was maar 300€ ofzo dus nie van te zegge dat die optie duur is
                            en weet van mensen die da wel hebben da da wel leuk is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                              De vriendin laat weten dat ze de melding krijgt met een oranje lichtje de melding reifen prüfen; dat zal wel de bandendruk zijn zeker? Liggen pas andere velgen op, 17'ers (VW avignon);


                              Binnenkort eens foto's maken als hij gewassen is.

                              ''k Heb er 1400 km mee gereden de voorbije dagen en 'k vind het echt een zalig bakje.
                              Op zich een 'geniaal' ding, zo'n golf van tegenwoordig. Een 1600'tje waarbij ik me nooit gestoord heb aan een te kort aan vermogen ofzo; ding loopt zo zacht trouwens. Ik denk dat het meeste lawaai op de autosnelweg nu van de banden komt, motor praktisch niets.
                              Ik weet niet hoe hij zich verhoudt t.o.v. 1.9tdi 100; qua 'duw in de rug' lijkt de 1.9 net iets pittiger, maar de 105pk in de VI zijn beter gespreid en dat kan wel eens dat gevoel bepalen.

                              Ben ook zeer blij dat ze op het laatste moment de lendesteun heeft kunnen aanvinken! Na die 1400km had ik 0,0 last van m'n rug (heb een zwakke rug, dus dat is de beste test). Ik stapte in mijn golf (welliswaar verlaagd) en na een uur was het weer zo ver, zelfs met sportzetels die normaal al goed steun moeten geven.

                              Voor de rest stond ik eigenlijk te kijken van een aantal opties die er 'standaard' op zitten tegenwoordig, zelfs de spiegel draait naar onder bij het achteruit parkeren. Welliswaar niet genoeg vind ik, maar het principe is er al.
                              Verder mis ik intussen de comfortpinkers weer in mijn IV, zalig als je autostrade rijdt he.
                              En nog een dikke pluim voor de standaard olietemperatuurmeter, blijft voor mij een van de tofste dingen die er op zitten.

                              Dat lichtje is inderdaad te wijten aan de 17". Vriendin had hetzelfde na een paar dagen met de 18" Vancouvers. Gewoon een paar seconden duwen op het bandenspanningsknopje in het handschoenkastje tot het weg is en opgelost.

                              Comment


                              • Thanks voor de tip!
                                Had daarstraks even gekeken en alle banden op gelijke druk gezet, maar het was er inderdaad nog.
                                Hoe zou zoiets dan werken, hoe ruikt dat systeem dat de grootte van uw velg veranderd is.

                                Comment


                                • Als jullie op een golf variant 1 van de volgende opties zouden "moeten" kiezen, dewelke dan (en waarom ):

                                  - panorama dak
                                  - keyless access
                                  - verduisterde ruiten

                                  Budget moet op :-)

                                  Comment


                                  • Ik heb net slecht nieuws gekregen van de dealer.
                                    Mijn bluemotion is besteld in de laatste week van januari. De levering was voorzien (ten laatste) begin april. Het ziet er naar uit dat het niet voor midden mei zal zijn.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
                                      Als jullie op een golf variant 1 van de volgende opties zouden "moeten" kiezen, dewelke dan (en waarom ):

                                      - panorama dak
                                      - keyless access
                                      - verduisterde ruiten

                                      Budget moet op :-)
                                      panorama dak is denk ik de leukste: veel licht en gevoel van ruimte; akoestiek is misschien wel minder goed (galm en meer geluid van buiten)
                                      keyless access heeft gewoon een coolness-factor (de racy start knop), maar heeft bij het rijden geen enkele toegevoegde waarde
                                      verduisterde ruiten zijn vervelend in de winter, je kan beter een volledige set aanpassende zonneschermen kopen (Sonniboy kost 169 euro als je rechtstreeks van de fabrikant koopt via internet), die kan je 's winters gewoon in de koffer steken.

                                      Ik zou waarschijnlijk kiezen voor het panorama dak, maar toch graag eerst een proefrit. Anders de keyless acess.

                                      Als je het winterpakket (ongeveer zelfde prijs) nog niet hebt aangestipt op de optielijst kan ik deze anders wel aanbevelen, zeker op de 1.6 BM: de motor warmt traag op als 't vriest, dat je de zetelverwarming wel kan gebruiken; de verwarmde ruitensproeiers (is geen Webasto Hot-Shot, gewoon een toevriesbeveiliging op de sproeimondjes) en koplampsproeiers zijn een leuke bijkomstigheid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                        Thanks voor de tip!
                                        Had daarstraks even gekeken en alle banden op gelijke druk gezet, maar het was er inderdaad nog.
                                        Hoe zou zoiets dan werken, hoe ruikt dat systeem dat de grootte van uw velg veranderd is.
                                        Als je auto rechtdoor aan het rijden is merken sensoren aan uw wielassen dat het ene wiel sneller draait dan het andere. Zuiver software dus, die dingen zitten er toch al voor data-input voor esp en abs en asr.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door C-Sharp Bekijk Berichten
                                          panorama dak is denk ik de leukste: veel licht en gevoel van ruimte; akoestiek is misschien wel minder goed (galm en meer geluid van buiten)
                                          keyless access heeft gewoon een coolness-factor (de racy start knop), maar heeft bij het rijden geen enkele toegevoegde waarde
                                          verduisterde ruiten zijn vervelend in de winter, je kan beter een volledige set aanpassende zonneschermen kopen (Sonniboy kost 169 euro als je rechtstreeks van de fabrikant koopt via internet), die kan je 's winters gewoon in de koffer steken.

                                          Ik zou waarschijnlijk kiezen voor het panorama dak, maar toch graag eerst een proefrit. Anders de keyless acess.

                                          Als je het winterpakket (ongeveer zelfde prijs) nog niet hebt aangestipt op de optielijst kan ik deze anders wel aanbevelen, zeker op de 1.6 BM: de motor warmt traag op als 't vriest, dat je de zetelverwarming wel kan gebruiken; de verwarmde ruitensproeiers (is geen Webasto Hot-Shot, gewoon een toevriesbeveiliging op de sproeimondjes) en koplampsproeiers zijn een leuke bijkomstigheid.
                                          Voorlopig staat de offerte zo:

                                          - Golf variant 1.6 highline
                                          - Pack City
                                          - Pack Business GPS
                                          - Wintermodule
                                          - Carkit (mobridge)
                                          - Scheidingsnet
                                          - USB lezer
                                          - gechromeerde dakraling

                                          maar naar schatting ga ik nog een € 400 over hebben voor 1 of andere optie. Eerlijk gezegd is er geen enkele van die 3 opties die me echt aantrekken (mss het panoramisch dak, maar dan nog...). Zijn er opties die niet op de car configurator online staan die je wel kunt bestellen via Dieteren?

                                          Een ander alternatief zou een passat sedan zijn (variant valt buiten budget), maar dan heb ik wel geen break & ga ik licht boven budget.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X