Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • even een vraagje: indien je een golf bleumotion 99co2 met 15% korting(fiscus) gekocht heb , ...kan je dat zonder problemen terug verkopen na een jaar ? kan de fiscus het verkregen bedrag terugvorderen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner15 Bekijk Berichten
      even een vraagje: indien je een golf bleumotion 99co2 met 15% korting(fiscus) gekocht heb , ...kan je dat zonder problemen terug verkopen na een jaar ? kan de fiscus het verkregen bedrag terugvorderen?
      De fiscus heeft hier niets mee te maken. Die korting is gewoon een ECO korting. Het is geen belastingsvoordeel! Dus al heb je de auto gisteren verkocht, je mag hem vandaag gewoon verkopen.
      Ik denk persoonlijk dat je er zeker niet meer voor gaat krijgen dan de aankoopprijs. Wanneer een auto de showroom(winkel) verlaat, dan daalt de waarde al snel met 10-20%...

      Elektrische voertuigen kan je wel aangeven aan de fiscus(belastingen). Daarvoor krijg je een belastingteruggave als je aan de wetten en normen voldaan hebt.
      Maar ik denk zelfs dat je hem dan mag verkopen want het staat nergens expliciet. Diegene die hem dan van jouw koopt, kan hem zeker niet meer aangeven aan de fiscus omdat hij niet meer nieuw is.

      Comment


      • vriendelijk bedankt stigske, (vandaag vertelde men me in de VW garage dat ik zes maand eigenaar moet blijven, iets wat ik ook sterk aan twijfelde)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner15 Bekijk Berichten
          vriendelijk bedankt stigske, (vandaag vertelde men me in de VW garage dat ik zes maand eigenaar moet blijven, iets wat ik ook sterk aan twijfelde)
          Graag gedaan. Die 6 maanden zijn al zeker voorbij vermits die premies eind vorig jaar zijn afgeschaft.

          Comment


          • Iemand enig idee of ik onder mijn VW Golf VI 1.6 TDI (géén BM) 235/45/R17 94Y mag leggen? De pa van mijn vriendin heeft zich net een tweedehands VW Caddy aangeschaft en vindt de velgen (type Goal Antraciet) niet mooi :-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
              Iemand enig idee of ik onder mijn VW Golf VI 1.6 TDI (géén BM) 235/45/R17 94Y mag leggen? De pa van mijn vriendin heeft zich net een tweedehands VW Caddy aangeschaft en vindt de velgen (type Goal Antraciet) niet mooi :-)
              Zeker niet doen ! Dit verknoeit alleen maar het verbruik en het comfort van deze sublieme wagen.

              Comment


              • Wa voor een antwoord is da nu weer ^^?
                Waarom zou je iemand afraden om nieuwe velgen te leggen? Als hij de huidige velgen niet mooi vindt, kan je er toch geen bezwaren tegen hebben?
                De nieuwe velgen zullen er wel veel beter op staan, het zal de golf enkel maar mooier maken en nog beter naar zijn smaak zetten
                porsche 4ever
                '06 Skyteam Dax 50cc

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                  Iemand enig idee of ik onder mijn VW Golf VI 1.6 TDI (géén BM) 235/45/R17 94Y mag leggen? De pa van mijn vriendin heeft zich net een tweedehands VW Caddy aangeschaft en vindt de velgen (type Goal Antraciet) niet mooi :-)
                  De gehomologeerde bandmaten staan normaal gezien op een sticker op ergens in de deurslagen, samen met de voorgeschreven bandendruk. Als die maat daar tussen staat, mag het.

                  Ik vrees er echter voor, maar ik vermoed dat 225/45R17 wél gehomologeerd zal zijn voor jouw auto. Volgens de Belgische wetgeving is 235/45R17 dan wél legaal. En ja, dan mag het dus.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk had ik plastic wieldeksels die ik vorig jaar door een set Atlanta's vervangen heb.

                    De nieuwe velgen (met Pirelli P Zero Rosso - 9.000km gebold) zijn gratis, dus die kan ik maar moeilijk laten liggen. Mijn 'schoonvader' neemt genoegen met 16", iets wat ze bij de keuring (was ondermaats - chassis van een VW Caddy is niet gemaakt voor 17", hoewel hij zo van de garage is gekomen) alleen maar toejuichen(

                    Ik ga maandag eens horen bij mijn garagist. Wordt vervolgd. En op die manier wordt mijn drang naar een nieuwe auto misschien wat gestild :-)

                    Comment


                    • Volgens mij mag het wel: http://www.banden-ackermans.be/cms/i...111&Itemid=103
                      Je mag een tolerantie van +1,5% en -2%(http://www.autoveiligheid.be/html/ak_regl_banden.asp) hebben zoals hier in dit forum al meermaals is aangehaald. Als je uitgaat van een bandenmaat 195/65R15 (meestal standaard op de BM dus ik denk ook op de meeste gewone golf's) dan zit je aan een tolerantie van +1,39%.
                      Je moet ook eens kijken naar de velgen. Daar staat iets van op de website van autoveiligheid: "De velgen gemonteerd op het voertuig dienen overeen te stemmen met de referentie van de constructeur. Indien hiervan afgeweken wordt dient het spoor binnen tolerantie te vallen. Spoor tolerantie: + 2 %, + 4 % voor 4x4-voertuigen."
                      Last edited by ; 08/10/2012, 21:35.

                      Comment


                      • Hier het antwoord van mijn garagist:

                        Beste,


                        zoals afgesproken bezorg ik je de chassisnummers en bandenmaten van
                        beide voertuigen:

                        VW Golf 1.6 CRTDI Trendline '09
                        Chassis: WVWZZZ1KZAW131174
                        Banden: 205/55/R16 91H
                        Velgen: Atlanta 16"
                        Deze band-wielcombinatie is OK voor de Golf, maar toch niet voor de Caddy!
                        De velgbreedte is niet gelijk en de beladingscode is te laag voor op de Caddy ! (Laadindex= 91 , maar moet voor de Caddy 94 zijn)

                        VW Caddy 1.6 CRTDI '11
                        Chassis: WV1ZZZ2KZBX284943
                        Banden: 235/45/R17 94Y
                        Velgen: Goal Antr. 17"
                        Zijn dit extern aangekochte wielen? Kan dit type niet terugvinden bij Volkswagen en bij de "niet originele" velgen die via D'ieteren kunnen worden aangekocht. De bandenmaat en ook de velgmaat, mag NIET op de Golf en op de Caddy gemonteerd worden ! (volgens de technische gegevens die ik bij Volkswagen aan de hand van het chassis-n° kan opvragen althans)
                        Om 100% zekerheid te hebben dient men van beide voertuigen het "C.O.C. Europees Gelijkvormigheidsattest" te raadplegen en te vergelijken. Op dit "officieel" (wettelijk) voertuigdocument staan de diverse velg/bandcombinaties vermeld die op dat specifieke voertuig mogen gemonteerd worden.


                        De bedoeling is dat de 17" velgen onder de VW Golf komen en de 16"
                        onder de VW Caddy.
                        Zou je eens kunnen checken of die switch mogelijk is?


                        Mijn advies is dus, NIET omwisselen indien niet vermeld op het bovengenoemde voertuigdocument !

                        Comment


                        • Dat was toch te verwachten? Ook in Duitsland worden dergelijke bandenmaten op Golfjes gelegd, legaal. Net zoals hier in België. Daar is de autokeuring wel strenger dus je zal met zoiets naar een speciale keuring moeten en de wielen en banden zullen in je voertuigpapieren worden ingeschreven. Maar het kan technisch 100% veilig. Het is alleen geen door VW gehomologeerde maat. In België is de 225/45R17 gehomologeerd voor de Golf, dus wettelijk gezien mag ook 235/45R17.

                          Comment


                          • OK, dit is de eerste keer dat je de volledige band geeft. Ik dacht dat de lastindex hetzelfde was. Je kan hier bekijken welke last- en snelheidsindex er zijn en wat ze betekenen: http://www.banden-pneus-online.nl/la...en-advies.html
                            Nu moet je op de papieren van je wagen bekijken welke je nodig hebt.
                            Als je nu de lastindex van 91(615Kg) neemt en je wilt deze op uw caddy(94 of 670Kg) gaan monteren, dan KAN het zijn dat deze ontploffen of stuk gaan! Omdat de caddy zwaarder is dan de golf volgens de fabriekant.
                            De snelheidsindex is H of 210 km/u en Y of 300 km/u.
                            Als zomerband mag je NOOIT lager gaan dan de voorgeschreven index van de fabriekant zowel voor snelheids- als lastindex! Voor winterbanden is dat anders(enkel voor de snelheidsindex) maar dan mag je er niet mee naar de keuring en moet je een sticker plekken op je wagen!

                            Voor de rest zie mijn vorig antwoord! -2% en +1,5% is de tolerantie voor de wielomtrek.

                            Comment


                            • Bedankt voor jullie deskundige uitleg

                              Comment


                              • Daarnet iets raars voorgehad .. Stond op de parking om te vertrekken, in neutraal, motor was aan het draaien .. En ineens ging de motor tot 2000 toeren (diesel) zonder dat ik aan de gaspedaal kwam. Koppeling ingeduwd, zakte terug naar stationair, om dan terug naar 1300 toeren te gaan. Is dat normaal?

                                Er stond niks aan buiten de radio. Had daarvoor al een stukje gereden, dus van de kou lijkt het mij ook niet te zijn. Nog mensen die dit al gehad hebben?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                                  Daarnet iets raars voorgehad .. Stond op de parking om te vertrekken, in neutraal, motor was aan het draaien .. En ineens ging de motor tot 2000 toeren (diesel) zonder dat ik aan de gaspedaal kwam. Koppeling ingeduwd, zakte terug naar stationair, om dan terug naar 1300 toeren te gaan. Is dat normaal?

                                  Er stond niks aan buiten de radio. Had daarvoor al een stukje gereden, dus van de kou lijkt het mij ook niet te zijn. Nog mensen die dit al gehad hebben?
                                  Ik, maar dan tot 2500 toeren, daarna nooit meer voor gehad.
                                  Was wel geen VW.
                                  Ze denken dat het de sensor van de regeneratie was die even de mist in ging.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Regeneratie om kat schoon te blazen?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                      Regeneratie om kat schoon te blazen?

                                      Ons kat wast gelukkig zichzelf, proper beestje.

                                      Comment


                                      • Als de golf 6 in neutraal staat en hij staat stil, gaat hij maar tot 2500 toeren heb ik ondervonden. Dus het kan zijn dat gaspedaal of gaskabel bleef steken misschien?
                                        Is het eigenlijk een probleem voor de keuring dat de wagen "maar" tot 2500rpm gaat voor de uitstoot-test?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stigske Bekijk Berichten
                                          Als de golf 6 in neutraal staat en hij staat stil, gaat hij maar tot 2500 toeren heb ik ondervonden. Dus het kan zijn dat gaspedaal of gaskabel bleef steken misschien?
                                          Is het eigenlijk een probleem voor de keuring dat de wagen "maar" tot 2500rpm gaat voor de uitstoot-test?
                                          Ik denk dat dat normaal is, dat is niet het enige type auto dat dat heeft tegenwoordig, uiteindelijk is het voor niets nodig om in neutraal 2500 rpm te draaien dus maken ze dat dat niet gaat. Bij de 520d van ons thuis krijg je het toerental niet voorbij de 2700 tenzij je alle rijhulpsystemen afzet. De link gaspedaal-motor is vandaag de dag zuiver elektronisch, kabels die bleven hangen dateert voor de diesels al makkelijk tien jaar terug, of verder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X