Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Is er geen stand tussen ook niet?

Als ik bij de mijne de rem net niet volledig loslaat, stijgt het toerental al naar een 1000 tal toeren en lijkt die bak zich al klaar te zetten. Weet wel niet of het gezond is voor de bak, maar zo vermijd je wel die enkele fracties van een seconde dat hij aan het rekenen gaat.
    Een 'stand' zou ik het niet noemen. Die DSG is waarschijnlijk zo geprogrammeerd dat wanneer je in D staat en de rem loslaat, de koppeling sluit en je dus idd vooruit 'kruipt'. Maar omdat je de rem niet volledig lost hou je'm dus eigenlijk tegen. Lijkt me idd niet ideaal voor de koppeling.

Comment

• Ik heb ook wel dat die DSG7 in D nogal traag reageert, je rijdt dan rustig 70 in 7e en als je dan deftig wilt optrekken duurt het echt te lang vooralleer hij terugschakelt naar 5e of 4e om genoeg toeren te maken. Maar dat blijkt normaal te zijn, terugschakelen naar 6e gaat heel snel omdat die versnelling klaarligt maar naar 5e of 4e duurt een pak langer.
      Bij vertrekken vanuit stilstand geen klagen, hij schakelt wel enorm snel naar 2e in D en dat zelfs bij plankgas. Daarom zet ik hem in manuele stand bij een sprintje, kan ik de 1e volledig gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
        Ik heb ook wel dat die DSG7 in D nogal traag reageert, je rijdt dan rustig 70 in 7e en als je dan deftig wilt optrekken duurt het echt te lang vooralleer hij terugschakelt naar 5e of 4e om genoeg toeren te maken. Maar dat blijkt normaal te zijn, terugschakelen naar 6e gaat heel snel omdat die versnelling klaarligt maar naar 5e of 4e duurt een pak langer.
        Dan smijt je'm toch gewoon ff in 'S' een second of twee voor je deftig wil optrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
          Dan smijt je'm toch gewoon ff in 'S' een second of twee voor je deftig wil optrekken.
          Tja de mensen zullen niet weten dat je ook "kunt schakelen" met een automaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
            Ik heb ook wel dat die DSG7 in D nogal traag reageert, je rijdt dan rustig 70 in 7e en als je dan deftig wilt optrekken duurt het echt te lang vooralleer hij terugschakelt naar 5e of 4e om genoeg toeren te maken. Maar dat blijkt normaal te zijn, terugschakelen naar 6e gaat heel snel omdat die versnelling klaarligt maar naar 5e of 4e duurt een pak langer.
            Bij vertrekken vanuit stilstand geen klagen, hij schakelt wel enorm snel naar 2e in D en dat zelfs bij plankgas. Daarom zet ik hem in manuele stand bij een sprintje, kan ik de 1e volledig gebruiken.
            Ik vind dat nooit storend, maar ik druk dan ook niet bruusk mijn gas in, maar ik ga echt de versnellingen af door gebruik te maken van het gaspedaal. Ik vind dat veel aangenamer, van hem van 7 naar 5 te laten gaan door echt van 7 naar 6 en dan van 6 naar 5 te gaan, is volgens mij ook bijna even snel. Toeren maken heeft toch geen zin met die motor, tenzij je natuurlijk houdt van dieselgekletter
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De S stand gebruik ik nooit, dan gaat de motor veel te hoog in toeren zelfs als je weinig gas geeft. En de schakelpaddles werken niet in S stand. In D is hij goed te beïnvloeden met het gaspedaal, en anders is er altijd de manuele stand. Voor volledige controle ben je beter met een handbak, maar ik ben in het algemeen zeer tevreden over de DSG7

Comment

• dit weekend naar de vw-garage => voorstelling van de nieuwe golf.
                ben eens benieuwd
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                  dit weekend naar de vw-garage => voorstelling van de nieuwe golf.
                  ben eens benieuwd
                  In alle vw garages?
                  Heb er nog niks van gelezen of gehoord.
                  Ben ook benieuwd.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik ga morgen met de nieuwe golf VII rijden. Ben eens benieuwd.
                    BMW X5 45e

Comment

• @ Gunter: Normaal werken schakelpaddles ook in S stand. Als dat bij jou niet het geval is, dan is er iets mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        In alle vw garages?
                        Heb er nog niks van gelezen of gehoord.
                        Ben ook benieuwd.
                        geen idee of dit plaatsvindt in alles vw-garages...
                        ik werd gisteren opgebeld door de plaatselijke vw-garage (had offerte gevraagd) en deze wist mij te vertellen dat ze dit weekend opendeur deden mbt het voorstellen van de nieuwe golf 7
                        Last edited by psycho dad; 17/11/2012, 12:17.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Op de radio maken ze er ook reclame van.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                            geen idee of dit plaatsvindt in alles vw-garages...
                            ik werd gisteren opgebeld door de plaatselijke vw-garage (had offerte gevraagd) en deze wist mij te vertellen dat ze dit weekend opendeur deden mbt het voorstellen van de nieuwe golf 7
                            Zal er eens passeren, zal het rap zien.
                            Bedankt, grtz
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Iemand een idee waar je een nieuwe spiegelkap rechts kan bestellen, met kleur (United Grey)? Bij de dealer, maar daar heb ik ooit een nieuwe stootstrip laten steken op mijn toen Golf V, en dat was al 470€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                                Iemand een idee waar je een nieuwe
                                spiegelkap rechts kan bestellen, met kleur (United Grey)? Bij de dealer, maar daar heb ik ooit een nieuwe stootstrip laten steken op mijn toen Golf V, en dat was al 470€
                                Beetje zoeken en je vindt wel wat: http://www.schademobiel.com/adverten...n-spiegel.html

Comment

• Heb sinds vandaag een probleem met mijn RNS310 .. Bij het starten van de wagen start deze niet meer mee op, en moet ik dit handmatig doen. Bovendien brandt de verlichting op de knoppen niet meer, en kan ik deze niet meer bedienen via mijn stuur. Als ik de wagen afzet, blijft deze spelen. Net hetzelfde als volgende link, maar hier staat er helaas geen oplossing bij: http://www.vwforum.nl/i-c-e-in-car-e...g-t134811.html

Iemand dit ooit al gehad? Ik ga sowieso naar de garage bellen, maar mogelijks zie ik iets over het hoofd? Al zou met dat sterk lijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                                    Heb sinds vandaag een probleem met mijn RNS310 .. Bij het starten van de wagen start deze niet meer mee op, en moet ik dit handmatig doen. Bovendien brandt de verlichting op de knoppen niet meer, en kan ik deze niet meer bedienen via mijn stuur. Als ik de wagen afzet, blijft deze spelen. Net hetzelfde als volgende link, maar hier staat er helaas geen oplossing bij: http://www.vwforum.nl/i-c-e-in-car-e...g-t134811.html

Iemand dit ooit al gehad? Ik ga sowieso naar de garage bellen, maar mogelijks zie ik iets over het hoofd? Al zou met dat sterk lijken.
                                    Weet iemand die dit ook heeft voorgehad.
                                    Ze hebben een batterij reset gedaan en het was opgelost.
                                    Was gewoon de batterij 10 sec. losmaken en weer aansluiten.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Bedankt Zal het melden aan de garage

Comment

• Hetzelfde al eens meegemaakt met een RNS510. Gewoon batterij een minuutje loskoppelen en dan terug aansluiten. Kan je zelf doen , geen bezoek aan de garage nodig dus.

Comment

• Zijn de oplossingen hier al bekend van krakende schokdempers en een ramelend daschbaord en deur .

Ik heb ook last van krakende schokdempers , nu dit kan ik misschien wel op één of andere manier oplossen .

Maar stel me toch vragen over oplossingen voor het piepende geluid van de deur passagierskant en eventueel het geramme ergens aan het dacshboard want dit is moeilijk op te sporen .

Bij mij is er niet aan die kant wel de deur uit geweest voor nieuwe raam en deuk van lichte aanrijding aan die kant.

Comment

Working...
                                          X