Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
    Veregelijkende tests in Duitse tijdschriften beweren dan weer het tegendeel . Maar die zullen er dan wel weer niks van kennen zeker :-). Ik merk in elk geval niks van de zgn. betere afwerking.
    Tests uit tijdschriften interesseren mij niet, ik heb zelf al genoeg met een Golf meegereden, en heb de nodige ervaring met mijn A3. Het verschil is er, en maar best ook. Of is een Seat Ibiza ook evengoed als een VW Golf?

    Plus dat mijn pa al 30 jaar bij VW werkt, en door het feit dat de A3 daar samen met de Golf op de band gelopen heeft meer dan genoeg ervaring heeft met de gebruikte materialen. Ofwel is hij incompetent en kent hij er niets van, wie zal het zeggen.

    En ten slotte heb ik zelf mijn stage bij VW in Vorst gedaan, en daar zeiden de ingenieurs waar ik toen bijzat ook dat er weldegelijk verschillen zijn. Maar omdat een Golf zelf al zo goed in elkaar zit en afgewerkt is, valt dat minder op. Maar het verschil is er, en onderhuids is dat verschil nog groter dan je denkt.

    Maar never mind, ieder heeft recht op zijn mening. Ook al klopt die niet

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
      Waar zitten die betere materialen twv 5000 euro dan wel verstopt ?
      Je gaat ons nergens horen ontkennen dat je de naam niet meebetaalt. Maar denk jij nu echt dat een Audi gewoon een VW is met een andere badge op? En als we de lijn doortrekken, dan is een Audi een Skoda met een andere badge op. Of een Seat met een andere badge op. En een Lamborghini is dat dan ook

      Comment


      • Zeker wanneer je al met beide gereden hbt, merk je een duidelijk verschil.

        Ook qua rijgeluiden, een A3 is nog steeds beter geïsoleerd dan een Golf.

        Binnenkort (2010) wordt den A3 vervangen en dan zal het verschil nog groter worden met de nieuwe Golf VI, want de huidige A3 versie dateert eigenlijk al van 2003.


        Grtz.
        Nick

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
          Zeker wanneer je al met beide gereden hbt, merk je een duidelijk verschil.

          Ook qua rijgeluiden, een A3 is nog steeds beter geïsoleerd dan een Golf.

          Binnenkort (2010) wordt den A3 vervangen en dan zal het verschil nog groter worden met de nieuwe Golf VI, want de huidige A3 versie dateert eigenlijk al van 2003.


          Grtz.
          Nick
          Audi , Skoda , VW en Seat zijn vergelijkbaar . Op het ene merk pakken ze alleen maar wat meer winst dan op het andere. Ik vond de 1.9 tdi motor nu niet bepaald beter geisoleerd in de A3 dan de 2.0 CR in de Golf. Lamborghini is natuurlijk niet te vergelijken met de rest , de betrouwbaarheid zal waaeschijnlijk een pak lager zijn dan bij de andere merken

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
            Audi , Skoda , VW en Seat zijn vergelijkbaar . Op het ene merk pakken ze alleen maar wat meer winst dan op het andere. Ik vond de 1.9 tdi motor nu niet bepaald beter geisoleerd in de A3 dan de 2.0 CR in de Golf. Lamborghini is natuurlijk niet te vergelijken met de rest , de betrouwbaarheid zal waaeschijnlijk een pak lager zijn dan bij de andere merken
            appelen <=> peren? een pompverstuiver motor gaan vergelijken met een nieuwe common rail... En zowiezo logisch dat de Golf nu dicht in de buurt zal komen,het is nog maar net een nieuw model. De Audi draait al enkele jaren mee;
            vergelijk eens met de Golf V, denk dat je dan je mening snel zal herzien...

            Een Audi vgl met pakwg een Skoda/Seat is gewoon (god forbid the word) ridicuul

            Comment


            • Ik denk toch ook wel dat er een verschil is in materiaal.

              Laat ons zeggen:

              Als je voor een Audi 30.000€ betaald en bv voor een golf 25000€ betaald dan zit dat geld bv in:

              - betere kwaliteit van leder
              - betere afwerking
              - duurdere bedradingkeuze
              - ...

              in al die verschillende onderdelen kan je enkele euro's duurder of goedkoper gaan. Uiteraard zal de winstmarge hoe liggen bij een audi dan bij een skoda. omdat je idd ook altijd een beetje de naam betaald.
              Maar ik ben zeker als je bv kwaliteitsleer pakt van audi en skoda dat er wel merkbaar een verschil gaat zijn... en zo is dat bij alles trouwens, niet alleen bij auto's

              Comment


              • Mijn schoonbroer was ingenieur bij Volkswagen Vorst, 15 jaar lang waarvan 10 jaar lang processing wat betreft interieur. Laat ons zeggen dat hij er dus wel wat van kent. In Vorst zijn zowel Golf als A3 gebouwd.

                Als ik de kostprijsanalyses van sommige 'kenner' hier lees heb ik mijn bedenkingen bij hun kennis.

                Comment


                • Wel Stefanus, kun je dan vertellen waar het verschil zit? Ben daar eigenlijk al lang benieuwd naar. Want inderdaad de merknaam alleen kan zulk een hoger kostplaatje toch niet verantwoorden..?

                  Comment


                  • Dat wil ik nu toch ook wel eens weten.
                    Ik zou de verhalen van Stefanus' schoonbroer en caoimhin's vader hier graag zien samensmelten.

                    Comment


                    • Zie mijn onderschrift, zelfde motor en alles, ik kan vergelijken Het is gewoon wat je zelf wilt, ik wissel bijna dagelijks tussen die wagens en er zijn verschillen maar veel dingen zitten toch ook tussen de oren hoor van wat ik hier lees

                      Ik ga trouwens met mijn Jetta bij een Audi dealer op onderhoud en krijg dezelfde service dus daar kan het verschil ook niet zitten
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Zie mijn onderschrift, zelfde motor en alles, ik kan vergelijken Het is gewoon wat je zelf wilt, ik wissel bijna dagelijks tussen die wagens en er zijn verschillen maar veel dingen zitten toch ook tussen de oren hoor van wat ik hier lees

                        Ik ga trouwens met mijn Jetta bij een Audi dealer op onderhoud en krijg dezelfde service dus daar kan het verschil ook niet zitten
                        Met dank voor uw ervaring.
                        Graag had ik ook de fabrieksgerelateerde ervaringingen gehoord.
                        M.a.w. laat de bron maar eens spreken.

                        Comment


                        • Eerst gaat het hier 20 pagina's over het al dan niet standaard zijn van de ESP
                          En nu gaat het over het verschil in kwaliteit tussen Audi en VW.
                          Wanneer gaan we terug ontopic praten over de Golf VI?

                          2 maanden geleden onze VI gaan halen, verbruik van die 1.4 valt heel goed mee. 6 liter en een klets gemiddeld verbruik. Had toch wel graag wat meer pit gehad (hoewel ik ervoor ook gewoon een 1.4 gewend was, van de Citroën C4) Het verschil tussen de C4 en de GVI is echt dag en nacht. Motor, AFWERKING, rijplezier. Ben er erg tevreden over, had wel liever de 1.4 TSI gehad of de 2.0 TDI
                          Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

                          Comment


                          • groot gelijk geef ik jou!

                            de mijne 2.0 TDI (136pk), besteld eind januari, heeft nog altijd een D-status volgens de dealer. Dwz bestelling ontvangen in Duitsland maar nog niet in productie. Ik kijk er naar uit...

                            Comment


                            • Ikzelf verwacht de mijne een van deze weken Kzit vol ongeduld te wachten...
                              De mijne is trouwens ook eind Januari besteld.

                              Ik heb de 2.0 Diesel 110pk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                groot gelijk geef ik jou!

                                de mijne 2.0 TDI (136pk), besteld eind januari, heeft nog altijd een D-status volgens de dealer. Dwz bestelling ontvangen in Duitsland maar nog niet in productie. Ik kijk er naar uit...
                                Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                Ikzelf verwacht de mijne een van deze weken Kzit vol ongeduld te wachten...
                                De mijne is trouwens ook eind Januari besteld.

                                Ik heb de 2.0 Diesel 110pk.
                                Wat zijn jullie configuraties?
                                Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

                                Comment


                                • Golf VI 136pk 2.0TDI
                                  Zwart (pareleffect)
                                  Pack Cool and Sound 510 RNS
                                  Pack City
                                  ESP

                                  Comment


                                  • Volkswagen Golf VI

                                    110pk Diesel - manueel
                                    Highline
                                    5 deurs
                                    Pareleffect zwart - titaanzwart interieur (volledig)
                                    Sportpack "Vancouver"
                                    Citypack
                                    pack cool and sound 310 RCD
                                    Wintermodule

                                    Comment


                                    • voila week 12 zit erop en normaal zou hij nu van den productieband moeten rollen!
                                      Nog twee weken en hij is normaal hier!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
                                        voila week 12 zit erop en normaal zou hij nu van den productieband moeten rollen!
                                        Nog twee weken en hij is normaal hier!
                                        Kheb deze morgend slechter nieuws gehad, mijn zal pas den 13de april van de band rollen en zal hem dus maar eind april gaan hebben. Ze hadden mij eerst gezegd begin april
                                        Crisis zeggen ze dan :p :p :p

                                        Comment


                                        • Er komt weer een Volkswagen Golf GTD

                                          23 maart 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen
                                          Volkswagen introduceert van de Golf VI een GTD-versie, een snelle diesel dus. Dat wordt een Golf die veel uiterlijke kenmerken van de GTI krijgt en die de 170 pk sterke 2.0 TDI onder de kap heeft.
                                          De auto zal sterk op de VW Golf GTI lijken, maar is niet helemaal hetzelfde uitgerust, bevestigt een betrouwbare bron aan AutoWeek. De GTD debuteert op de AMI autoshow in Leipzig. Reken voor het uiterlijk in elk geval op een diffusor aan de achterzijde, gepast gebruik van verchroomde details en 17 inch wielen. Voor de voortstuwing zorgt een 2.0 TDI commonrail met 170 pk, die gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een DSG voor passende prestaties zorgt. Hij sprint in 8,2 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op een slordige 220 km/u.
                                          Met de aanduiding GTD keert een aanduiding terug die ook al te zien was op de Golf I, II en ook van de derde generatie Golf was er een versie die GTD heette. Van de Golf IV bestonden GTI TDI´s, de sterkste had de 1.9 TDI met 150 pk. Ook de Golf V was er als snelle diesel, maar die ging als GT TDI door het leven.



                                          Last edited by Jocar; 25/03/2009, 09:10.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X