Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Komt er ook een GTD Polo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
      http://www.autobild.de/artikel/vw-go...09_874659.html

Want!

En hopelijk testen 'de boekskes' nu eens de GTI vs de GTD. Kan nog mooi uitdraaien voor de GTD qua hernemingen...
      Hernemingen vergelijken bij sportieve auto's is gewoon belachelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Waarom?

Comment

In lage versnellingen niet, in hoge wel.

Comment

Waarom?
            Omdat je geen diesel naast een naft moet gaan zetten om dan aan 80 per uur op te trekken in 6e versnelling tot 150 om te zien wie de snelste is.
            Bij sportieve auto's moet je vergelijkingen maken als ze beide in het optimale toerengebied zitten, dat is dan met die benzinekar beginnen in 3e of zelfs 2e versnelling aan 80 per uur.

Schakellui rijden en een sportieve kar willen sturen gaan voor mij niet samen, althans toch niet als je de snelste wilt zijn

Comment

• Om nog een voorbeeld te geven. Met mijn 350Z in 6e versnelling aan 110 per uur planken, en ik werd er gewoon afgereden door gelijk welke Golf V 1.9 TDI

Comment

Omdat je geen diesel naast een naft moet gaan zetten om dan aan 80 per uur op te trekken in 6e versnelling tot 150 om te zien wie de snelste is.
                Bij sportieve auto's moet je vergelijkingen maken als ze beide in het optimale toerengebied zitten, dat is dan met die benzinekar beginnen in 3e of zelfs 2e versnelling aan 80 per uur.

Schakellui rijden en een sportieve kar willen sturen gaan voor mij niet samen, althans toch niet als je de snelste wilt zijn
                Ja dat is inderdaad wel waar, 't is eigenlijk appelen en peren vergelijken é. Het blijven twee verschillende dingen, een diesel en een benzine.

Comment

• Toch wel erg knap hoor die GTD. Iets lager, grotere velgen en eventueel 3-deurs graag...

De uitlaten vind ik ook mooier dan bij de GTI, dubbel links in plaats van aan elke kant één.

Het interieur vind ook zeer geslaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Toch wel erg knap hoor die GTD. Iets lager, grotere velgen en eventueel 3-deurs graag...

Kan er niks aan doen, maar sinds de Golf IV (al wil ik daar nog twijfelen) staat de Golf beter met 5 dan 3 deuren.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ja dat is inderdaad wel waar, 't is eigenlijk appelen en peren vergelijken é. Het blijven twee verschillende dingen, een diesel en een benzine.
                      Je kan wel zo een dingen doen als je "cruise-karren" met mekaar gaat vergelijken, waar comfort en rijgemak primeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Kan er niks aan doen, maar sinds de Golf IV (al wil ik daar nog twijfelen) staat de Golf beter met 5 dan 3 deuren.
                        Dat vind ik dus ook.

Die GTD is wel dik in orde btw.
                        En ik sta ervan versteld hoeveel nieuwe Golfjes je al op de baan ziet! Vooral in Parijs.

Comment

• Onder de motorkap ligt dan ook een dieselblokje, namelijk een 2.0 TDI met 170 pk. Dat is de niet de oude bekende met pompverstuivertechniek, maar een vernieuwd blok met commonrail technologie. Met 170 pk zet de Golf GTD niet echt nieuwe records qua vermogen, maar de prestaties vallen zeker niet tegen. De sprint naar de 100 legt de Golf GTD in 8,1 seconden af en de topsnelheid ligt op 222 km/u. Natuurlijk wordt dit gecombineerd met een aangenaam verbruik (5,3 liter per 100 km) en een dito CO2 uitstoot (139 gram per kilometer).
                          Een GTI/ GTD moet ook een lekker dik uiterlijk krijgen en dus heeft VW ook daar behoorlijk wat aandacht aan besteed. Net als zijn benzine drinkende broer, krijgt de GTD een sportonderstel, grotere 17″ lichtmetaal en nog meer GTD frutsels. Vooral van voren wordt de GTD herkenbaar als sportieveling, want dat is overgenomen van de GTI. Ook het interieur is leuker met halfleren sportstoelen, een sportstuurwiel en een donkere “sportieve” hemelbekleding. De nieuweling staat nog niet op de AutoRAI en prijzen zijn ook nog niet bekend.

De plastic handschoentjes kunnen weer van zolder worden gehaald, want VW stoft een roemruchte type-aanduiding uit het verleden weer eens af. Onder de motorkap ligt dan ook een dieselblokje, namelijk een 2.0 TDI met 170 pk. Dat is de niet de oude bekende met pompverstuivertechniek, maar een vernieuwd blok met commonrail technologie. Met 170 pk […]

Comment

• Voila nieuwe auto is gearriveerd!

foto's op http://users.pandora.be/leo.bonne

wel maar snel ff paar foto's genomen want is veel te fun om mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
                              Voila nieuwe auto is gearriveerd!

aaaargh shit man ik ben jaloers, da wachten duurt gvd lang

Comment

• Jammer van de matige prestaties van zo een GTD in vergelijk met bvb een 120d van BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  Jammer van de matige prestaties van zo een GTD in vergelijk met bvb een 120d van BMW
                                  Jammer van de op papier matige prestaties van de gtd in vergelijking met de mk4. Mijn golf 4ke gaat officieel in 8.6 sec naar de 100, de mk6 doet dat amper 0.5 sneller. Ook de topsnelheid ligt op papier maar 4km/h hoger :s

K ben benieuwd of de sensatie in de mk6 echt zoveel beter gaat zijn.

LAngs de andere kant moet je natuurlijk ook achter de schermen kijken, emissie eisen en dergelijke zullen wel roet in het eten hebben gegooid. K wil gewoon zeggen dat mn 8 jaar oude golf op papier niet moet onderdoen

Comment

• Topsnelheid 4 per uur hoger ? Een zeer groot voordeel op het Belgische wegennet dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fernandel Bekijk Berichten
                                      Topsnelheid 4 per uur hoger ? Een zeer groot voordeel op het Belgische wegennet dus.
                                      Da's de leeftijd he... niet dat ik een ouwe knakker ben, maar toen ik 21 was, stonden de prestaties ook erg hoog op het prioriteitenlijstje. Of hoe je visie dan uiteindelijk op zo'n korte tijd toch enorm kan veranderen. 't Is me trouwens al lang duidelijk geworden dat je in het drukke verkeer met een 1.0 n/a diesel net zo snel op je bestemming bent (met uitzondering van de late of vroege uurtjes misschien ).

Comment

• Xenons

Ik begrijp niet dat op de nieuwe VW Golf nog steeds geen xenonkoplampen beschikbaar zijn...

Vriend heeft aantal maanden geleden Golf VI besteld met optie xenon (hoewel dat toen nog niet kon aangevinkt worden), werd apart vermeld op bestelbon. Nu bericht gekregen dat Xenons op Golf VI wss niet meer voor dit jaar zijn...

Hoe kan dat nu... op nieuwe auto, geen xenons kunnen kiezen... misser van VW... (hoewel ik gewone koplampen ook best mooi vind hoor...)

P.S GTD is mooi en die van jou ook Bonné (ik zie dat Clissen nieuwe stickertjes heeft voor op achterruit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
                                          Voila nieuwe auto is gearriveerd!

ben ook jaloers. Heb dezelfde kleur als jou gekozen. Heb deze week nog gebeld naar Claessens maar ze kunnen nog altijd geen productieweek geven. Leveringstijd was april. Het is een TDI 136pk dus is er geen vertraging zeggen ze maar toch kunnen ze geen verdere informatie geven. Is dit normaal denken jullie?

+ Had nog een vraagje, heb een pack cool and sound genomen met radio RCD510, kun je met deze radio liedjes beluisteren via een USB stick? Iemand ervaring mee? Of kan dit slechts met SD-memory kaartjes?

dank

Comment

Working...
                                          X