Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
    ben ook jaloers. Heb dezelfde kleur als jou gekozen. Heb deze week nog gebeld naar Claessens maar ze kunnen nog altijd geen productieweek geven. Leveringstijd was april. Het is een TDI 136pk dus is er geen vertraging zeggen ze maar toch kunnen ze geen verdere informatie geven. Is dit normaal denken jullie?

+ Had nog een vraagje, heb een pack cool and sound genomen met radio RCD510, kun je met deze radio liedjes beluisteren via een USB stick? Iemand ervaring mee? Of kan dit slechts met SD-memory kaartjes?

dank
    USB stick denk ik niet.. Wel met SD kaartjes en in de armsteun is een miniJack aansluiting voor ipod of andere MP3 speler!
    Wel spijtig dat je de liedjes moet kiezen op je ipod en niet op de radio zelf..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
      ben ook jaloers. Heb dezelfde kleur als jou gekozen. Heb deze week nog gebeld naar Claessens maar ze kunnen nog altijd geen productieweek geven. Leveringstijd was april. Het is een TDI 136pk dus is er geen vertraging zeggen ze maar toch kunnen ze geen verdere informatie geven. Is dit normaal denken jullie?

+ Had nog een vraagje, heb een pack cool and sound genomen met radio RCD510, kun je met deze radio liedjes beluisteren via een USB stick? Iemand ervaring mee? Of kan dit slechts met SD-memory kaartjes?

dank
      Als je de optie Mobile Device Interface neemt dan lukt USB stick waarschijnlijk wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kroel Bekijk Berichten
        Als je de optie Mobile Device Interface neemt dan lukt USB stick waarschijnlijk wel.
        Inderdaad, standaard enkel SD kaart. Voor USB of iPod dien je inderdaad de MDI te nemen (+ optionele USB of iPod kabel) of een dension gateway achteraf bij te plaatsen.

Comment

• CRDTI 2.O (11O pk) of CRDTI 1.6 (90 pk) ?

Mijn vrouw wil haar golf IV sdi vervangen door een golf VI.
          Een blik op de cc levert het volgende resultaat:
          2.O Trendline 5 d metaalkleur + sportpack + Pack City + ESP + Hill Hold Control + Radio 31O + Tapijten ..............22098.62 €
          Idem met 1.6 motor :............................23018.62 €

D.i. dus een verschil van : 92O € bij aankoop, maar als je ook de B.I.V. en de verzekering in rekening brengt is het verschil redelijk klein.

DUS : wat is de beste keuze ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
            CRDTI 2.O (11O pk) of CRDTI 1.6 (90 pk) ?

2.O Trendline 5 d metaalkleur + sportpack + Pack City + ESP + Hill Hold Control + Radio 31O + Tapijten ..............22098.62 €

D.i. dus een verschil van : 92O € bij aankoop, maar als je ook de B.I.V. en de verzekering in rekening brengt is het verschil redelijk klein.

Was net hetzelfde aan het doen voor mijn ega en kwam op hetzelfde resultaat, de 1.6 is ddurder dan de 2.0, dan blijf ik bij de 2.0, beproefde techniek en grotere motor ipv dat opgedreven gedoe.

Comment

• Bijkomende informatie over de Golf GTD met foto's (en een filmpje) vanop AMI Leipzig: http://www.autobild.de/artikel/sitzp...td_876107.html

Ik vind de GTD persoonlijk wel echt cool. De prestaties t.o.v. de BMW 120d mogen dan wat tegenvallen (maar 0.3 seconden is eigenlijk verwaarloosbaar), zijn prijs t.o.v. een 120d met M-pack maakt veel goed (en dan hebben we nog niet over de opties gesproken).

Edit: Blijkbaar werd het motor-geluid kunstmatig aangepast en zou het een sportieve brom zijn.

Der elektromagnetische Soundgenerator wertet dazu die Drehzahl sowie Leistungsanforderung und Geschwindigkeit aus und stimmt den im Innenraum hörbaren Motorsound darauf ab.
              Ik ben eens benieuwd wat dit gaat geven...
              Last edited by ; 30/03/2009, 14:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Was net hetzelfde aan het doen voor mijn ega en kwam op hetzelfde resultaat, de 1.6 is ddurder dan de 2.0, dan blijf ik bij de 2.0, beproefde techniek en grotere motor ipv dat opgedreven gedoe.
                zoals voorheen al gezegd: is dit geen fout? waarom zouden ze in godsnaam een motor met minder vermogen duurder maken?

Comment

• Ik vind dat triest, die elektronisch verbeterde sound...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                    zoals voorheen al gezegd: is dit geen fout? waarom zouden ze in godsnaam een motor met minder vermogen duurder maken?
                    Om dat je op de 2.0 meer taksen moet betalen en dus goedkoper moet zijn om dat te compenseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Ik vind dat triest, die elektronisch verbeterde sound...
                      Is idd een beetje fake, al vrees dat zowat bij alle auto's aan het geluid wordt gesleuteld. Als het maar goed klinkt zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
                        Voila nieuwe auto is gearriveerd!

foto's op http://users.pandora.be/leo.bonne

wel maar snel ff paar foto's genomen want is veel te fun om mee te rijden
                        sjieke bak !!!

Comment

• Deze week gespot. Zo kan ik hem wel smaken.

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                            Deze week gespot. Zo kan ik hem wel smaken.
                            ben je deze week in Polen geweest?

Is trouwens dezelfde Golf die op autogaleria.pl heeft gestaan (zie nummerplaat) :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              CRDTI 2.O (11O pk) of CRDTI 1.6 (90 pk) ?

Een bedenking ivm de carconfigurator:
                              De 2.0tdi zou maar een 5-bak hebben...Klopt dat wel?
                              En de keuzes die je moet maken op vlak van motorisatie als je een highline of trendline wil vind ik ook wat bizar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                ben je deze week in Polen geweest?

Is trouwens dezelfde Golf die op autogaleria.pl heeft gestaan (zie nummerplaat) :
                                Ik ben momenteel in Polen (Lublin) ja De foto heb ik zelf genomen met mijn Canon Digital Ixus 75 op 25/03/2008 om 18u2O. Zie eigenschappen van de foto als je hem saved.

Zie ook :

en

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                  Een bedenking ivm de carconfigurator:
                                  De 2.0tdi zou maar een 5-bak hebben...Klopt dat wel?
                                  En de keuzes die je moet maken op vlak van motorisatie als je een highline of trendline wil vind ik ook wat bizar...
                                  toen de golf juist uit was gaf de carconfig gelijkaardige fouten op: trendline kon je enkel nemen met 110 pk, higline meerdere... als je toen op trendline klikte ging de prijs plots 2000 euro omhoog omdat de config automatisch het pack sport bij de gekozen opties zette, enzovoort.

een weekje of zo wachten, en ze krijgen dat ding wel weer helemaal in orde

edit: als je de 110 pk 2.0tdi bedoelt: die heeft idd maar een vijfbak...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                    Bijkomende informatie over de Golf GTD met foto's (en een filmpje) vanop AMI Leipzig: http://www.autobild.de/artikel/sitzp...td_876107.html

Ik vind de GTD persoonlijk wel echt cool. De prestaties t.o.v. de BMW 120d mogen dan wat tegenvallen (maar 0.3 seconden is eigenlijk verwaarloosbaar), zijn prijs t.o.v. een 120d met M-pack maakt veel goed (en dan hebben we nog niet over de opties gesproken).

Edit: Blijkbaar werd het motor-geluid kunstmatig aangepast en zou het een sportieve brom zijn.

Ik ben eens benieuwd wat dit gaat geven...
                                    'k Ging die link ook net posten. Ik vind hem super, heel mooi op die 18". Die kunstmatig aangepaste sound stel ik me ook wel vragen bij, we shall see...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                      sjieke bak !!!
                                      Pfff nu heb ik nog meer verlangen naar mijn Golfke :p Trekt als 2 druppels water op den uwe op enkele details na

De mijne word den 13de gemaakt in Duitsland en dan huppeldepup naar Hier Hopelijk dus zoals laatste keer beloofd rond einde april :p
                                      Ik heb eens gekeken en hebbem besteld op 30 januari.

Heeft er iemand soms mooie fotokes van de 18" Vancouver velgjes??? (liefst echte fotokes en geen gefotoschopte :p)

Zou je achteraf door het plaatsen van enkel de Xenonlampjes ook een mooi effect hebben? Heb eens een website gezien waar je enkel die lampen kon kopen zonder die lichtbakkies zelf te veranderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Da's de leeftijd he... niet dat ik een ouwe knakker ben, maar toen ik 21 was, stonden de prestaties ook erg hoog op het prioriteitenlijstje. Of hoe je visie dan uiteindelijk op zo'n korte tijd toch enorm kan veranderen. 't Is me trouwens al lang duidelijk geworden dat je in het drukke verkeer met een 1.0 n/a diesel net zo snel op je bestemming bent (met uitzondering van de late of vroege uurtjes misschien ).
                                        Ik begrijp je volledig hoor. Ik bedoelde gewoon het technische aspect. Een gt topmodel van de mk6 is voor mij hetzelfde als de 170pk mk5 (gt dus). En die zou dus best technisch gezien wat boven de rest mogen uitsteken.

Maar ook voor de rest vind ik het persoonlijk wat weinig evolutie. Natuurlijk zijn veel zaken die toen optie waren nu standaard (nuja ook weer niet zo superveel) maar een echte zichtbare vooruitgang is er gewoon niet vind ik. Ok de motor kan wat zuiniger zijn, stiller is hij toch niet. Het interieur is erg knap maar dat was bij de mk4 10 jaar geleden ook zo, en nu nog moet het eigenlijk niet onderdoen. De radio/navigatie heeft een touch interface, dat is best leuk inderdaad. Dat automatisch inparkeren werkt irl ook niet zoals het hoord enz...

Nee ik bedel gewoon dat er volgens mij geen 20 verbeteringen zijn tov de mk4 (tov de mk3 eerder wel)

Dat neemt niet weg dat ik het een mooie auto vind, zowel buiten als binnen. De gti is echt prachtig al mochten de velgen wel eens veranderd worden. Ook de zetels mochten voor mij eens vernieuwd worden ipv gewoon een ander overtrekje. Zo stevig waren de mk5 trendline stoelen trouwens ook niet

Comment

• Is er iemand een beetje op de hoogte van de opties op de golf want ik kom over heel wat dingen tegenstrijdige berichten tegen...

Ik heb hier op forum al gelezen dat automatische vergrendeling tijdens het rijden niet beschikbaar isbij de Golf 6 , terwijl in Autogids staat dat dit standaard uitrusting is ....

In de Golf catalogus op de VW site staat ook dat in combinatie met een RCD 510 radio of GPS 510 en parkeerhulp er een Achteruitrij camera is die het beeld van achter de auto op de radio of gps weergeeft maar ik kan daar voor de rest niks over terug vinden ...

Weet iemand hier meer over want bij de officiele voorstelling van de Golf zijn wel meer opties aangekondigd waar achteraf geen spoor van terug te vinden is ..
                                          Last edited by ; 05/04/2009, 16:20.

Comment

Working...
                                          X