Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind hem absoluut niet mis. Het zal wel weer efkes wennen zijn, maar dat heb ik met elke nieuwe Golf-editie. Hoewel deze het minst gewenning zal vragen, denk ik.
Golf VI: alle info
5 augustus 2008 · Tekst Roy Kleijwegt
Het had ons eerlijk gezegd verbaasd als de Golf VI níet van tevoren was uitgelekt. Na de foto’s kunnen we nu echter ook alle beschikbare technische informatie vrijgeven.
Zoals verwacht wordt de Golf VI vanaf de start leverbaar met een hele rits TSI en TDI-motoren. Als u een benzineversie wilt kunt u kiezen uit met vier motoren: 80, 102, 122 en 160 pk, de laatste twee zijn een 1.4 TSI´s. Bij de krachtigste versie wordt het 1.4-tje voortgestuwd door een compressor en een turbo, de 122 pk-versie heeft alleen een turbo. Later volgen uiteraard nog sterkere versies, onder meer voor de nog te onthullen Golf GTI. Op dieselgebied zijn er bij de start twee keuzes: 110 pk en 140 pk. Deze nieuwe commonrail-dieselmotor die we kennen uit de Tiguan en de Passat CC, heeft in de Golf een uitstoot van respectievelijk 119 gram en 129 gram CO2/km. Later volgt nog zowel een 90- en een 170 pk dieselmotor. Met 110 pk zijn we dit blok overigens nog niet tegengekomen. Op de instapmodellen na, worden alle
uitvoeringen leverbaar met de DSG-versnellingsbak. Afhankelijk van het koppel worden dat zes- of zeventrapsautomaten.
Het interieur is er behoorlijk op vooruitgegaan. We zien erg veel elementen van de Passat CC terug, onder meer de in kokers gelegde meters, het stuurwiel en de bediening van de klimaatcontrole. De handgreep in de deur loopt schuin omhoog, zoals in de Tiguan, waardoor de bediening van de elektrische namen meer binnen handbereik komt.
Naast designkenmerken krijgt de nieuwe Golf optioneel ook enkele technologische ontwikkelingen van de Passat CC. Kopers kunnen onder meer een adaptief onderstel, radargestuurde cruisecontrol en een parkeerassistent aankruisen op de optielijst. Dagverlichting is standaard en krijgt bij de duurste versie en de GTI de vorm van de bekende LEDjes aan de buitenkant van de koplamp.
Volkswagen heeft naar eigen zeggen ook erg zijn best gedaan om de Golf de ‘stilste auto in zijn klasse’ te maken. Onder meer door aerodynamische aanpassingen aan de buitenspiegels te maken en een extra isolatielaag in de voorruit aan te brengen.
In september kunnen we voor het eerst op pad met de nieuwe Golf, eind oktober staan de eerste demo’s bij de dealer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De 110pk versie hadden ze gerust aan de 1.6 TDI mogen koppelen imo
Eigenlijk wel ja, 110 pk voor een 2-liter is een beetje uit de tijd. Langs de andere kant zou dat blok dan wel heel betrouwbaar moeten zijn, wetende dat maar zo'n fractie van de ware capaciteit wordt aangesproken. Er zullen wel hardware verschillen zijn met de 170-variant maar toch.
Uiteindelijk is het verbruik en de uitstoot op het niveau van de concurrenten met hun 1.6 denk ik, 119gr CO2 is helemaal niet slecht. Fiscaal gezien is die cilinderinhoud in ons belgenlandje wel vrij pijnlijk...
Ik denk dat die 2.0 110pk een tijdelijke oplossing voor de instapmotor. Heb geruchten opgevangen van een 1.6 TDI die zou komen van VW zelf (dus niet in samenwerking met andere constructeurs) die dan later als instapmotor zou worden aangeboden. De 2.0 110pk zou dan geschrapt worden. Zo'n scenario lijkt me logisch. De overstap naar common rail is sowieso gebeurd nu (de 1.9TDI is nog met pompverstuivers) maar waarschijnlijk is die lichte motor nog niet helemaal op punt.
precies of ze houden rekening met België waar taxatie gebeurt op longinhoud & kracht
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Met de poespas over verbruik en uitstoot moeten de constructeurs wel mee op de kar springen.
VW zit daar nog met zijn verouderde 1.9TDI. Met die commonrailmotoren zijn de grenzen qua verbruik nog te verleggen, dacht ik te hebben gelezen. Ze kunnen bij die motoren het rendement nog verbeteren.
Comment