Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spannende auto's bestaan mijns inziens niet. Degelijkheid is het belangrijkste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
      Neemt niet weg dat een Golf een Golf blijft, hé !! Of je nu een 1.4 met 80 of een R met 270 pk neemt. Voor een 'spannende' auto kan je best ergens anders gaan shoppen
      Dus een 500 met straffere motor gaat dan wel spannend zijn?

Ik denk dat dit juist om smaken en gevoel gaat...

Ikzelf heb ook een VI GTI en ik ben naar veel van dergelijke wagens gaan zien en testrijden, en qua gebruiksgemak, prestaties, onderhoud, verbruik, kwaliteit, ... denk ik dat je niet veel beter kunt zitten op dit moment...

En inderdaad een Golf een Golf, is zijn sterkste troef nog altijd

Comment

• Ik ga akkoord met Kurtje. En ook al vinden velen de Golf VI saai, ik vind dit zowat de knapste Golf tot nog toe. Uiteraard vooral in GTI-uitvoering, maar ook voor een gewone die een beetje deftig uitgerust is, zal ik mijn hoofd al eens draaien. Ook binnenin vind ik hem trouwens knap.
        Een Abarth 500 is ook niet mis, maar toch liever de GTI (ook qua looks).
        Trouwens, op financieel vlak, is een Abart Grande Punto toch interessanter dan een 500. Meer vermogen, groter en goedkoper. OK, mss kan je het vermogen niet upgraden, dat weet ik niet.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik ga akkoord met Kurtje. En ook al vinden velen de Golf VI saai, ik vind dit zowat de knapste Golf tot nog toe. Uiteraard vooral in GTI-uitvoering, maar ook voor een gewone die een beetje deftig uitgerust is, zal ik mijn hoofd al eens draaien. Ook binnenin vind ik hem trouwens knap.
          Een Abarth 500 is ook niet mis, maar toch liever de GTI (ook qua looks).
          Trouwens, op financieel vlak, is een Abart Grande Punto toch interessanter dan een 500. Meer vermogen, groter en goedkoper. OK, mss kan je het vermogen niet upgraden, dat weet ik niet.
          Ik vind ze alle 2 wel te pruimen. Een Abarth Esse esse voor mijne schat en een GolfR of sciroccoR voor mij. Zo is bij ons iedereen tevreden
          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
          2014 Opel Astra OPC
          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Een highline is pakken anders dan de gewone Trendline versie. Moest dit niet het geval geweest zijn dan had ik hem waarschijnlijk nooit genomen denk ik.

Ik zeg niet dat er 100 verschillen zijn hé, maar de verschillen die er WEL zijn die maken dan ook echt een verschil.

En ik vind dat elke wagen altijd wel iets heeft wat negatief oogt en wat positief oogt. Zo wil ik bv de voorkant van wagen X en de achterkant van wagen Y en de Motor van wagen Z en het interieur van wagen Q. Maar je moet nu eenmaal een keuze maken.

Maar Trendline vergelijken met Highline, No Way je moet eerlijk blijven :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
              Een highline is pakken anders dan de gewone Trendline versie. Moest dit niet het geval geweest zijn dan had ik hem waarschijnlijk nooit genomen denk ik.

Ik zeg niet dat er 100 verschillen zijn hé, maar de verschillen die er WEL zijn die maken dan ook echt een verschil.

En ik vind dat elke wagen altijd wel iets heeft wat negatief oogt en wat positief oogt. Zo wil ik bv de voorkant van wagen X en de achterkant van wagen Y en de Motor van wagen Z en het interieur van wagen Q. Maar je moet nu eenmaal een keuze maken.

Maar Trendline vergelijken met Highline, No Way je moet eerlijk blijven :p
              Gisteren is mijn zoon zijn Golf Highline gaan afhalen, gewoon klasse afwerking, als BMW lover moet ik zelfs toegeven dat sommige BMW modellen hier nog iets te leren hebben .

Comment

• Een highline is idd mooier dan een trendline golf.
                Last edited by ; 12/05/2011, 16:58.

Comment

• Jah,

De basis is hetzelfde, dat vind ik dus zever hé. Carosserie; motor, plastiek, zetels, lichten, ... das bij elken auto de basis. Maar velgen van 1000€ of wieldoppen van 100€ dat is een verschil.

Zo is de Highline en de Trendline ook een verschil, ok ze vertrekken van eenzelfde Type van wagen, maar de meerkost dat je betaald toont hem in het verschil en de afwerking.

Vandaar dat de Highline stukken mooiter oogt dan de Trendline. En dat was het feit dat ik aanhaalde en niets anders.

De scirocco van nu is een kopie van de scirocco van vroeger, want daar is hij op gebaseerd maar toch heb je nu een totaal andere wagen al is het concept van vroeger wel overgenomen. (snap je het principe?)

Comment

• De wieldoppen in plastic zijn handiger om te reinigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                      De wieldoppen in plastic zijn handiger om te reinigen.
                      Die van de Golf alvast niet

Persoonlijk vind ik het uiterlijk van een Highline niet mooier dan dat van een Trendline. Chroom is niet aan mij besteed. Maar da's een kwestie van goesting, hé !!

Wel moet ik toegeven dat de stoffen/alcantara zetels van de Highline knapper zijn dan de standaardstoelen. De afwerking is op beide uitrustingsniveau's dezelfde !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                        De wieldoppen in plastic zijn handiger om te reinigen.
                        En geen wieldoppen nog makkelijker ONNOZELAARKE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten

Persoonlijk vind ik het uiterlijk van een Highline niet mooier dan dat van een Trendline. Chroom is niet aan mij besteed. Maar da's een kwestie van goesting, hé !!

Wel moet ik toegeven dat de stoffen/alcantara zetels van de Highline knapper zijn dan de standaardstoelen. De afwerking is op beide uitrustingsniveau's dezelfde !!
                          Er zijn nog verschillen hé Ni alleen de chroom en de zetel :p
                          En ik vind de chroom net sjiek, vooral omdat hij niet overdreven is maar net sober gehouden en dat heeft meer stijl tov de trendline. Op bv de grille van de oude passat was dit zeer overdreven... Eenvoud siert

Comment

• ik begin me af te vragen van welke forumgebruiker ferdinand een alias is...

Comment

• [quote=TOM1978;3731315]Die van de Golf alvast niet

Wel moet ik toegeven dat de stoffen/alcantara zetels van de Highline knapper zijn dan de standaardstoelen.

Dan ben je beter af met een trendline met sportpack, dan is er praktisch geen verschil meer en heb je geen chroom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                ik begin me af te vragen van welke forumgebruiker ferdinand een alias is...
                                Daar zit ook al de hele tijd over na te denken
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• [quote=Beeimwee3;3733303]
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten

Wel moet ik toegeven dat de stoffen/alcantara zetels van de Highline knapper zijn dan de standaardstoelen.

Dan ben je beter af met een trendline met sportpack, dan is er praktisch geen verschil meer en heb je geen chroom.

Mistlampen doen ook veel aan het uiterlijk.
                                  Je voelt dat er iets ontbreekt bij een Golf zonder mistlampen.

Comment

• [QUOTE=Zeno2;3733539]
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Mistlampen doen ook veel aan het uiterlijk.
                                    Je voelt dat er iets ontbreekt bij een Golf zonder mistlampen.
                                    Mistlampen maken de auto idd. mooier. Maar goed, die heb ik dus niet
                                    Het enige dat zsm moet veranderen, zijn die wieldeksels !!

Comment

• [quote=TOM1978;3734057]
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten

Mistlampen maken de auto idd. mooier. Maar goed, die heb ik dus niet
                                      Het enige dat zsm moet veranderen, zijn die wieldeksels !!
                                      kunt daar achteraf nog mistlampen laten insteken hoor

Comment

• Wieldeksels kan je makkelijk vervangen door exemplaren uit de Auto 5.

Comment

• Gisteren de nieuwe wagen van mijn moeder gaan ophalen.

Golf VI TSI 1.8 TFSI 160pk met DSG
                                          Highline, vancouver sport pack, getinte ruiten, ...

Man man, wel van verschoten hoeveel auto je krijgt voor je geld. Echt wel een trap boven alles binnen dezelfde klasse. Afwerking staat een stuk hoger dan in de Golf V. En die vond ik al héél goed.

Binnenkort meer hierover incl; Pics

Comment

Working...
                                          X