Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Gisteren de nieuwe wagen van mijn moeder gaan ophalen.

    Golf VI TSI 1.8 TFSI 160pk met DSG
    Highline, vancouver sport pack, getinte ruiten, ...

    Man man, wel van verschoten hoeveel auto je krijgt voor je geld. Echt wel een trap boven alles binnen dezelfde klasse. Afwerking staat een stuk hoger dan in de Golf V. En die vond ik al héél goed.

    Binnenkort meer hierover incl; Pics
    Veel plezier ermee... Is inderdaad qua kwaliteit een hele verbetering!!!!

    Comment


    • En als ge deze laat chippen bij APEC gaat ge nog contenter zijn

      Dat was ik met mijn 2.0 liter diesel ook en nog steeds trouwens :p alleen is het moeilijk om mij in te houden soms

      Comment


      • test ritje

        Half december ga ik test rijden met de golf VI 1.4 tsi 122 pk, de golf VI 2.0 tdi 140 pk en de sirocco 1.4 tsi 160 pk (er is blijkbaar geen golf VI 1.4 tsi 160 pk beschikbaar in het testcentrum).

        Mijn voorkeur gaat uit naar de Golf VI 1.4 tsi 160 pk (manuele bak) maar graag had ik wat meer info gekregen van iemand op dit forum die reeds met zo'n karretje rondbolt. Wat geeft het verbruik van deze wagen? Ik zou een benzine verkiezen omdat ik slechts 15.000 km bol per jaar.

        Iemand een idee wat een onderhoudsbeurt kost bij een officiële dealer? Momenteel heb ik een offerte met 7 % korting en eentje van 5 % korting. Er werd me verteld dat de prijzen licht gaan stijgen (volgens mij zijn ze dat al dacht ik) naar aanloop van het autosalon. De voorwaarde op het autosalon zijn zover ik echter weer nog niet gekend.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
          Half december ga ik test rijden met de golf VI 1.4 tsi 122 pk, de golf VI 2.0 tdi 140 pk en de sirocco 1.4 tsi 160 pk (er is blijkbaar geen golf VI 1.4 tsi 160 pk beschikbaar in het testcentrum).

          Mijn voorkeur gaat uit naar de Golf VI 1.4 tsi 160 pk (manuele bak) maar graag had ik wat meer info gekregen van iemand op dit forum die reeds met zo'n karretje rondbolt. Wat geeft het verbruik van deze wagen? Ik zou een benzine verkiezen omdat ik slechts 15.000 km bol per jaar.

          Iemand een idee wat een onderhoudsbeurt kost bij een officiële dealer? Momenteel heb ik een offerte met 7 % korting en eentje van 5 % korting. Er werd me verteld dat de prijzen licht gaan stijgen (volgens mij zijn ze dat al dacht ik) naar aanloop van het autosalon. De voorwaarde op het autosalon zijn zover ik echter weer nog niet gekend.
          Als je naar de 160pk TSI gaat zou ik toch opteren voor de DSG bak... De normale handbak zijn spreiding is niet optimaal, en daardoor gaat een deel van het plezier verloren...

          Comment


          • Ik zou ver weg blijven van de 122Pk... Die is echt traag (en niet goed te tunen!).
            De 160Pk daarentegen :-) En idd liefst met DSG!

            Comment


            • Ik heb met golf 1.4TSI 160PK gereden van Dieteren. Deze was wel met DSG en instelbaar chassis.
              Rijd nu zelf met een scirocco 1.4 TSI 160PK ook met DSG.
              122 PK is normaal vlot rijden zonder veel meer denk ik.
              160PK is zeer sportief en betaalbaar.
              De 210 paardjes in de GTI is maar al vrij kostelijk alles bij elkaar getelt.

              Last edited by Fredje07; 24/11/2009, 20:58.
              2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
              2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

              Comment


              • Bedankt.

                Maar de Dsg kost wel een pak meer en ik zou liever de xenon's hebben. Allé, tis maar om te zeggen dat mijn budget niet ongelimiteerd is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                  Ik zou ver weg blijven van de 122Pk... Die is echt traag (en niet goed te tunen!).
                  De 160Pk daarentegen :-) En idd liefst met DSG!
                  Een 1.4 TSI met 122pk 'traag' noemen, vind ik een brug te ver. In België heb je zelden tot nooit meer power nodig ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                    Een 1.4 TSI met 122pk 'traag' noemen, vind ik een brug te ver. In België heb je zelden tot nooit meer power nodig ...
                    ²nd that, ik dacht dat die 122 al onder de 10sec aan de 100 zit. Traag noem ik dat niet!

                    Comment


                    • In theorie is de 122Pk in minder dan 10sec aan de honderd, 9,5 als ik mij niet vergis en dat is behoorlijk in het hedendaags verkeer.

                      @ severus: Ik had ook een limiet op mijn budget en plaats van instelbaar onderstel en Xenons heb ik de DSG genomen omdat ik dit meer van nut vond in het dagelijks verkeer in mijn geval. Maar dat is ieder zijn keuze en dat verdient respect want niet iedereen is en wil hetzelfde.
                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                      2014 Opel Astra OPC
                      2015 Audi TT TDI S-Line

                      Comment


                      • 9.5 seconden naar 100 is meer dan snel genoeg. Ik heb geen idee hoe lang min A3 105 pk tdi er over doet , ik heb eigenlijk nog nooit volgas gegeven met deze wagen.

                        Comment


                        • Fredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor

                          Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                            Fredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor

                            Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)
                            NOOT : een Astra 1.9 CDTI met 125pk heeft Opel nooit aangeboden ...

                            Comment


                            • Leveren ze de 1.8 nu ook al. Dacht enkel de 1.4 TSI 160pl.
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                NOOT : een Astra 1.9 CDTI met 125pk heeft Opel nooit aangeboden ...
                                Ik dacht 120 pk dan, zal wat overdreven hebben zeker

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                  Leveren ze de 1.8 nu ook al. Dacht enkel de 1.4 TSI 160pl.
                                  Het is een limited edition dacht ik ...

                                  Rijdt echt zalig !

                                  Comment


                                  • Gisteren een test gereden met een golf 1.6 tdi.
                                    Leuke auto, voelt zeer stevig en robust aan. Motor is wat wennen. Je moet wat hoger in toeren gaan om de power te doen komen. Eens je dit onder de knie hebt rijd deze auto best vlot. En wat me opviel is dat deze zo stil is.
                                    Daarna met een nieuwe astra 1.7 gereden en het viel me op dat het motor geluid zoveel "ouder" en luider was van deze diesel. Ook de rijhouding van de astra was wat raar. Het stuur zit zo laag. Ook op de hoogste stand.

                                    Enkel jammer dat je bij vw om de bluemotion geen regensensor en zulke dingen kan steken. Die policy versta ik toch niet.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                                      Fredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor

                                      Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)
                                      Waarom plankgas als je wil genieten van autorijden? . Ik geniet er eerder van om in alle rust en met een verbruik van 4l/100 km over de wegen te glijden om dan na 1200 km te gaan tanken. 75 pk lijkt me meer dan voldoende om te gneieten van een zuinige wagen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                                        Gisteren een test gereden met een golf 1.6 tdi.
                                        Leuke auto, voelt zeer stevig en robust aan. Motor is wat wennen. Je moet wat hoger in toeren gaan om de power te doen komen. Eens je dit onder de knie hebt rijd deze auto best vlot. En wat me opviel is dat deze zo stil is.
                                        Daarna met een nieuwe astra 1.7 gereden en het viel me op dat het motor geluid zoveel "ouder" en luider was van deze diesel. Ook de rijhouding van de astra was wat raar. Het stuur zit zo laag. Ook op de hoogste stand.
                                        Wat je met een 1.6 zéker niet mag doen, is schakelen wanneer de indicator erom vraagt !!! Tussen 2.200 en 2.400 t/min opschakelen is ideaal.

                                        Pfff, die motor van de nieuwe Astra dateert nog van voor WOI Volgens mij was de eerste Astra er zelfs mee uitgerust (zonder directe injecte e.d. welteverstaan).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                                          Bedankt.

                                          Maar de Dsg kost wel een pak meer en ik zou liever de xenon's hebben. Allé, tis maar om te zeggen dat mijn budget niet ongelimiteerd is.
                                          het genot van een DSG hebt je voortdurend als je onderweg bent, dag en nacht
                                          de Xenons zijn in onze fel verlichte België haast nuttig...
                                          eerst even denken hoe vaak je het verschil daadwerkelijk zal ondervinden met de gewone (goede...) uitrusting ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X