Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
test ritje
Half december ga ik test rijden met de golf VI 1.4 tsi 122 pk, de golf VI 2.0 tdi 140 pk en de sirocco 1.4 tsi 160 pk (er is blijkbaar geen golf VI 1.4 tsi 160 pk beschikbaar in het testcentrum).
Mijn voorkeur gaat uit naar de Golf VI 1.4 tsi 160 pk (manuele bak) maar graag had ik wat meer info gekregen van iemand op dit forum die reeds met zo'n karretje rondbolt. Wat geeft het verbruik van deze wagen? Ik zou een benzine verkiezen omdat ik slechts 15.000 km bol per jaar.
Iemand een idee wat een onderhoudsbeurt kost bij een officiële dealer? Momenteel heb ik een offerte met 7 % korting en eentje van 5 % korting. Er werd me verteld dat de prijzen licht gaan stijgen (volgens mij zijn ze dat al dacht ik) naar aanloop van het autosalon. De voorwaarde op het autosalon zijn zover ik echter weer nog niet gekend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk BerichtenHalf december ga ik test rijden met de golf VI 1.4 tsi 122 pk, de golf VI 2.0 tdi 140 pk en de sirocco 1.4 tsi 160 pk (er is blijkbaar geen golf VI 1.4 tsi 160 pk beschikbaar in het testcentrum).
Mijn voorkeur gaat uit naar de Golf VI 1.4 tsi 160 pk (manuele bak) maar graag had ik wat meer info gekregen van iemand op dit forum die reeds met zo'n karretje rondbolt. Wat geeft het verbruik van deze wagen? Ik zou een benzine verkiezen omdat ik slechts 15.000 km bol per jaar.
Iemand een idee wat een onderhoudsbeurt kost bij een officiële dealer? Momenteel heb ik een offerte met 7 % korting en eentje van 5 % korting. Er werd me verteld dat de prijzen licht gaan stijgen (volgens mij zijn ze dat al dacht ik) naar aanloop van het autosalon. De voorwaarde op het autosalon zijn zover ik echter weer nog niet gekend.
Comment
-
Ik heb met golf 1.4TSI 160PK gereden van Dieteren. Deze was wel met DSG en instelbaar chassis.
Rijd nu zelf met een scirocco 1.4 TSI 160PK ook met DSG.
122 PK is normaal vlot rijden zonder veel meer denk ik.
160PK is zeer sportief en betaalbaar.
De 210 paardjes in de GTI is maar al vrij kostelijk alles bij elkaar getelt.
Last edited by Fredje07; 24/11/2009, 20:58.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk BerichtenIk zou ver weg blijven van de 122Pk... Die is echt traag (en niet goed te tunen!).
De 160Pk daarentegen :-) En idd liefst met DSG!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk BerichtenEen 1.4 TSI met 122pk 'traag' noemen, vind ik een brug te ver. In België heb je zelden tot nooit meer power nodig ...
Comment
-
In theorie is de 122Pk in minder dan 10sec aan de honderd, 9,5 als ik mij niet vergis en dat is behoorlijk in het hedendaags verkeer.
@ severus: Ik had ook een limiet op mijn budget en plaats van instelbaar onderstel en Xenons heb ik de DSG genomen omdat ik dit meer van nut vond in het dagelijks verkeer in mijn geval. Maar dat is ieder zijn keuze en dat verdient respect want niet iedereen is en wil hetzelfde.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Fredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor
Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk BerichtenFredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor
Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)
Comment
-
Leveren ze de 1.8 nu ook al. Dacht enkel de 1.4 TSI 160pl.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk BerichtenNOOT : een Astra 1.9 CDTI met 125pk heeft Opel nooit aangeboden ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenLeveren ze de 1.8 nu ook al. Dacht enkel de 1.4 TSI 160pl.
Rijdt echt zalig !
Comment
-
Gisteren een test gereden met een golf 1.6 tdi.
Leuke auto, voelt zeer stevig en robust aan. Motor is wat wennen. Je moet wat hoger in toeren gaan om de power te doen komen. Eens je dit onder de knie hebt rijd deze auto best vlot. En wat me opviel is dat deze zo stil is.
Daarna met een nieuwe astra 1.7 gereden en het viel me op dat het motor geluid zoveel "ouder" en luider was van deze diesel. Ook de rijhouding van de astra was wat raar. Het stuur zit zo laag. Ook op de hoogste stand.
Enkel jammer dat je bij vw om de bluemotion geen regensensor en zulke dingen kan steken. Die policy versta ik toch niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk BerichtenFredinand : Nog nooit plankgas? Rijden mag ook wel eens genieten zijn hoor
Fredje07, je hebt gelijk, het hangt af van wat je zelf leuk vind hé. Die 122 pk is wel behoorlijk maar nu wil ik wel eens een karretje met wat pit. Momenteel bol ik nog met een audi80 1.8s 90 pk van 1991...mijn andere auto is een astra break 1.7 tdi 110 pk. (reed tot september met een astra break 1.9 tdi 125 pk maar die is nu perte totale na een ongelukje en deze wordt in deze motorinhoud niet meer aangeboden wat jammer is)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk BerichtenGisteren een test gereden met een golf 1.6 tdi.
Leuke auto, voelt zeer stevig en robust aan. Motor is wat wennen. Je moet wat hoger in toeren gaan om de power te doen komen. Eens je dit onder de knie hebt rijd deze auto best vlot. En wat me opviel is dat deze zo stil is.
Daarna met een nieuwe astra 1.7 gereden en het viel me op dat het motor geluid zoveel "ouder" en luider was van deze diesel. Ook de rijhouding van de astra was wat raar. Het stuur zit zo laag. Ook op de hoogste stand.
Pfff, die motor van de nieuwe Astra dateert nog van voor WOI Volgens mij was de eerste Astra er zelfs mee uitgerust (zonder directe injecte e.d. welteverstaan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk BerichtenBedankt.
Maar de Dsg kost wel een pak meer en ik zou liever de xenon's hebben. Allé, tis maar om te zeggen dat mijn budget niet ongelimiteerd is.
de Xenons zijn in onze fel verlichte België haast nuttig...
eerst even denken hoe vaak je het verschil daadwerkelijk zal ondervinden met de gewone (goede...) uitrusting ?
Comment
Comment