Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
    Hopelijk is dat niet nefast voor de motor, want die upgrade is wel indruk/onrustwekkend !!!
    een 110pk is niets anders als een software terugetunede 140pk
    Dus dan is de extra 40pk niet meer zo ongerustwekkend eh

Dacht trouwens dat het enigste verschil erin zat dat ze een andere versnellingsbak hadden, en dat gunsmoke007 niet het volledige koppel heeft dat normaal eruit te halen valt (om de bak wat te sparen...)

Comment

• Het is zoals Kurtje al zei, ik heb totaal dezelfde motor als een 136pk af garage. Enige verschil is de versnellingsbak, dat is een 6-bak en ik heb een 5-bak. Dus ik zal iets minder snel kunnen optrekken en iets minder koppel hebben dan een 136/40pk versie.
      Maar ik kan wel idd een grote verbetering hebben, wat zeer uitzonderlijk is

Ik merk het verschil uiteraard zeer goed en het is zeer fijn om met een wagen te rijden die 70pk meer heeft en eigenlijk bijne niet zoveel extra zuipt... ik denk zelfs minder dan dat ik een standaard 180pk zou nemen

Dus het was en is idd zen geld meer dan waard en ik zal niet twijfelen bij mijn volgende aankoop om dit opnieuw te doen. Hopelijk komt er in de komende jaren niets aan de motor aan want het is natuurlijk altijd een risico, aan een gewone motor kan ook vanalles aankomen dus... we zien wel

Comment

• 70 pk extra op een 110 pk mag je waarschijnlijk wel met een korreltje zout nemen =:-) . 30 zal eerder in de buurt komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
          70 pk extra op een 110 pk mag je waarschijnlijk wel met een korreltje zout nemen =:-) . 30 zal eerder in de buurt komen.
          gij kent er niks van dus hou u bakkes nu is gewoon

Comment

• 70 pk extra op een wagentje dat slechts voorzien is voor 110 pk zonder aanpassingen aan remmen , koppeling enz lijkt me niet echt professioneel en niet bevorderlijk voor de levensduur van dit wagentje.

Comment

70 pk extra op een wagentje dat slechts voorzien is voor 110 pk zonder aanpassingen aan remmen , koppeling enz lijkt me niet echt professioneel en niet bevorderlijk voor de levensduur van dit wagentje.
              Ter info: De 2.0TDI 110Pk is op de versnellingsbak en koppeling na geheel identiek aan de 136/140Pk versie, dus ook remmen etc! Vermogen is geen probleem, koppel moeten we beperken om de koppeling te sparen

Volvo heeft zo ook 163Pk en zelfs minder moteren (D5), die zijn IDENTIEK aan de 180Pk versie :-)

Comment

• Ik vrees idd. een beetje voor de versnellingsbak en de koppeling. De toekomst zal raad brengen

Momenteel ben ik tevreden met mijn 105pk. Mijn volgende (jaja, daar denk ik nu al aan ) wordt toch iets met meer dan 150 paardjes en DSG ...

Comment

• Op de nederlands vw website kan je een brochure digitaal aanvragen.
                  Van de golf werkt de link helaas niet. Wel van de prijslijst.
                  En daarin kan je zien dat de bluemotion 99gr daar de 15 inch velgen standaard heeft. Ook de donkere achterlichten etc. Echter op de belgische site is daarvan niets terug te vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                    GloednIeuwe motor verbruikt in het begin altijd iets meer dacht ik. En het ijskoude weer doet je verbruik ook stijgen, het duurt langer vooralleer je motor op bedrijfstemp. is.

+ mijn 18" Vancouver velgen doen er vermoedelijk ook geen goed aan ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                      Op de nederlands vw website kan je een brochure digitaal aanvragen.
                      Van de golf werkt de link helaas niet. Wel van de prijslijst.
                      En daarin kan je zien dat de bluemotion 99gr daar de 15 inch velgen standaard heeft. Ook de donkere achterlichten etc. Echter op de belgische site is daarvan niets terug te vinden.
                      15" STALEN velgen...

Comment

70 pk extra op een wagentje dat slechts voorzien is voor 110 pk zonder aanpassingen aan remmen , koppeling enz lijkt me niet echt professioneel en niet bevorderlijk voor de levensduur van dit wagentje.
                        als ge niks van de motor kent moet ge er ook niks over zeggen,
                        nogmaals bewezen daje er niks van kent.

Comment

• Ergens heeft hij toch een punt. Deze keer dan.
                          Ik vind het een beetje naïef om ervan uit te gaan dat chippen geen kwaad zou kunnen. Als het zo gemakkelijk was, zouden de constructeurs dergelijke modificaties toch gewoon zelf als optie aanbieden. Of gewoon bepaalde programma's (bv. m.b.t. verbruik) standaard in de software van de wagen aanbrengen. Dat ze dat niet doen, weerhoudt mij er toch ook van om te gaan chippen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oh maar de constructeurs bieden dit ook aan hoor, kijk maar bvb naar ABT bij VW...
                            Deze chippen de wagen ook met volledige garantie.

Het is gewoon zo dat deze motors en softwares ontworpen zijn om overal te kunnen presteren...
                            Daar kunnen de chiptuners nog wel iets vanaf pitsen...

En natuurlijk ligt het er ook veel aan hoe je zelf met de wagen omgaat... Warmrijden, nadraaien, op tijd op onderhoud enz...

Comment

• Fabrikanten hanteren idd gewoon veel ruimere marges. Ik ben dan ook van mening dat chippen, als het goed gedaan is, niks van de levensduur hoeft at te nemen. Om mijn alfa als voorbeeld te nemen deze loopt al 84000 km gechipt van de 256000km die hij er nu heeft en die loopt nog steeds als een trein. Volgens mij valt nog eerder al de rest uit elkaar alvorens het motortje ermee stopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                Oh maar de constructeurs bieden dit ook aan hoor, kijk maar bvb naar ABT bij VW...
                                Deze chippen de wagen ook met volledige garantie.

Het is gewoon zo dat deze motors en softwares ontworpen zijn om overal te kunnen presteren...
                                Daar kunnen de chiptuners nog wel iets vanaf pitsen...

En natuurlijk ligt het er ook veel aan hoe je zelf met de wagen omgaat... Warmrijden, nadraaien, op tijd op onderhoud enz...
                                Is de jouwe al gechipt?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                                  Fabrikanten hanteren idd gewoon veel ruimere marges. Ik ben dan ook van mening dat chippen, als het goed gedaan is, niks van de levensduur hoeft at te nemen. Om mijn alfa als voorbeeld te nemen deze loopt al 84000 km gechipt van de 256000km die hij er nu heeft en die loopt nog steeds als een trein. Volgens mij valt nog eerder al de rest uit elkaar alvorens het motortje ermee stopt.
                                  Turbo's zijn toch een zwak punt, dacht ik. En aangezien chippen vooral nut heeft bij geblazen motoren ...
                                  Ik zou trouwens niet snel geneigd zijn een Golf 1.9 TDI (maakt niet uit welke vermogensversie) met een chip van iemand over te kopen. Of die motor steeds goed ingereden is, kan je toch niet te weten komen.
                                  Enfin, mijn 120d zal zeker niet direct gechipt worden. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar voorlopig heb ik helemaal geen plannen in die richting.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Turbo's zijn toch een zwak punt, dacht ik. En aangezien chippen vooral nut heeft bij geblazen motoren ...
                                    Ik zou trouwens niet snel geneigd zijn een Golf 1.9 TDI (maakt niet uit welke vermogensversie) met een chip van iemand over te kopen. Of die motor steeds goed ingereden is, kan je toch niet te weten komen.
                                    Een Golf 2.0 TDi wel? Er zijn er genoeg geweest met gescheurde cilinderkoppen. Chippen zal zeker geen positief effect op de levensduur hebben.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                      Een Golf 2.0 TDi wel? Er zijn er genoeg geweest met gescheurde cilinderkoppen. Chippen zal zeker geen positief effect op de levensduur hebben.
                                      Ik schreef 1.9 TDI bij wijze van voorbeeld.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Is de jouwe al gechipt?
                                        Neen nog niet, maar na de wintermaanden gaat dit zeker gebeuren...

Twijfel nog steeds om bij Apec of JD te gaan...

Comment

• Even misschien enkele leuke grafieken van een GTI gechipt door ABT en door JD

ABT

Comment

Working...
                                          X