Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vind niet dat je enkel naar de goedkoopste mag kijken,ook rekening houden met klantvriendelijkheid en goed onderhoud etc..
Zoals hierboven vermeld,polo blue motion rijdt ook super zenne,heb al een 4 tal weken een 1,6 tdi blue motion en moet zeggen, superauto voor zijn prijs, zeer goede afwerking,zeer stil werkende motor en nog eens superzuinig en van ruimte kom je ook goed aan je trekken, maw een zeer goede koop zou ik zeggen.
De 1.6 zal - in een Polo - ongetwijfeld lekker rijden, maar bij de 1.2 heb ik zo mijn vragen. Zo'n driecilinder diesel loopt niet zo mooi, al zouden ze sinds de vorige generatie een serieuze vooruitgang geboekt hebben. Nu ja, zolang ze die 1.6 als Bluemotion Technology aanbieden, zie ik geen enkele reden om een driepitter te bestellen
Kunnen jullie eens vermelden hoeveel % korting jullie bij welke dealer krijgen op een Golf Blue Motion zodat ik hem bij de goedkoopste dealer kan aankopen ?
15% premie (initieel van de overheid, nadien overgenomen door D'Ieteren), 6,5 % korting en 210€ voor de roetfilter ... Ergens in het Waasland, een goeie garage trouwens
15% premie (initieel van de overheid, nadien overgenomen door D'Ieteren), 6,5 % korting en 210€ voor de roetfilter ... Ergens in het Waasland, een goeie garage trouwens
bedoelt u dan 21.5 % korting? 15% ecopremie + nog 6.5 % korting?
ferdinand, ik denk dat jij beter gaat kijken voor een nieuwe polo bluemotion. die stoot namelijk slechts een 87tal gram CO2 uit: nog economischer en ecologischer dus!
verder heeft de nieuwe polo ook alle veiligheidsopties aan boord die je je maar kunt inbeelden. Dé perfecte wagen voor jou dus!
Mijn vrouw gaat voor een Polo Blue Motion , ikzelf prefereer de Golf Blue Motion wegens de hogere veiligheid. De Golf heeft namelijk een extra knie airbag voor de bestuurder. Het is hier blijkbaar een taboe om dealers en hun kortingsperecentages te vermelden.
Mijn vrouw gaat voor een Polo Blue Motion , ikzelf prefereer de Golf Blue Motion wegens de hogere veiligheid. De Golf heeft namelijk een extra knie airbag voor de bestuurder. Het is hier blijkbaar een taboe om dealers en hun kortingsperecentages te vermelden.
Imschoot in Waasmunster ... We hebben er ondertussen al drie auto's gekocht.
Zowel de Polo als de Golf scoren 5 sterren op de Euro NCAP crashtest, dus ik denk dat je op dat vlak sowieso gebeiteld zit. Het beste is natuurlijk nog steeds niet botsen
Heb net een bericht gekregen van mijn dealer, dat de wagen pas in week 14 ( vanaf 5 april) in productie gaat, kan verschoven worden, normaal zou die dan geleverd moesten worden !!! Ze verwachten hem pas in week 16( vanaf 19 april), die zitten een maand achter !
Dat kan gebeuren hé. Was bij mijn wagen ook zo. Wel +- 7 maand geleden geleverd geweest, een Golf 6 Highline. Volgens mij heeft het soms met de opties te maken. Vancouvers worden bv niet veel genomen... doen ze minder in stock, dus als ze op zijn stellen ze dan ff uit..?
Hoe het juist allemaal werkt weet ik niet, maar er zal wel een goede rede voor zijn hé, maar het wil niet zeggen dat de uwe is uitgesteld dat die van iedereen word uitgesteld want kenissen hebben +- zelfde tijd als ik besteld, beetje andere config maar niet veel en ze hadden hem ook voor mij.
Golf VI R-Line Reflexsilver
140Pk TDI 4-Motion Manueel geschakeld
Pack City
Climatronic
Chrome lijntje op koffer
Chrome uitlaatstuk
Zij-airbags
Open dak
Alarm
Verdonkerde ruiten
Zonder modelaanduiding
Chiptuning ABT naar 170Pk en 370nm
De mijne heeft geen 4-motion en ik ben gechipt tot 183pk :p en ik kan mijn wagen perfect op de baan houden hoor. Het enige wat ik wel zou moeten doen is andere banden kopen. Kheb soms het gevoel dat deze de kracht van 110pk naar 183pk moeilijk aankunnen, slippen zelfs soms eens door op droog wegdek en niet alleen bij optrekken vanaf 0
Maar de rest van de auto merk ik geen problemen op hoor...
Al zal een 4 motion altijd wel beter zijn denk ik.
De mijne heeft geen 4-motion en ik ben gechipt tot 183pk :p en ik kan mijn wagen perfect op de baan houden hoor. Het enige wat ik wel zou moeten doen is andere banden kopen. Kheb soms het gevoel dat deze de kracht van 110pk naar 183pk moeilijk aankunnen, slippen zelfs soms eens door op droog wegdek en niet alleen bij optrekken vanaf 0
Maar de rest van de auto merk ik geen problemen op hoor...
Al zal een 4 motion altijd wel beter zijn denk ik.
Jawadde,
184pk uit een 110pk versie.
Zal ook goed vooruit gaan denk ik.
Is deze auto daar dan echt op gemaakt om al deze pk's meer aan te kunnen?
Koppeling, versnellingen etc?
184pk uit een 110pk versie.
Zal ook goed vooruit gaan denk ik.
Is deze auto daar dan echt op gemaakt om al deze pk's meer aan te kunnen?
Koppeling, versnellingen etc?
Hoeveel kunnen ze dan uit een 1,6 105 halen?
Nee, de 2.0 110 is een 140 pk die teruggeschroefd is, beide chippen geeft zelfde resultaat.
Nee, de 2.0 110 is een 140 pk die teruggeschroefd is, beide chippen geeft zelfde resultaat.
Niet helemaal correct, het is idd dezelfde motor als die van de 140 pk. MAAR de 110pk heeft een 5-versnellingsbak en de 140pk een 6-versnellingsbak.
Bij de 6-versnellingsbak kan je dus nog net iets meer uithalen omdat je het koppel meer kan verspreiden...
Moest ik dus een nieuwe versnellingsbak steken met 6-versnellingen dan kan ik nog wat hoger gaan tot bv 190pk. Wat natuurlijk te weinig opbrengt tov de kosten die gemaakt worden.
Wagentje gaat idd goed vooruit. Het is een serieuze verbetering en dan begin je je af te vragen waarom ze dit in godsnaam doen hé. Ik denk om de "uitstoot" enz.... groen te houden omdat dat tegenwoordig beter verkoopt dan het aantal paardjes.
En als je weet dat een 2.0 110pk heeft en een 1.6 105pk dan weet je gewoon dat er ergens iets niet klopt hé :p
Niet helemaal correct, het is idd dezelfde motor als die van de 140 pk. MAAR de 110pk heeft een 5-versnellingsbak en de 140pk een 6-versnellingsbak.
Bij de 6-versnellingsbak kan je dus nog net iets meer uithalen omdat je het koppel meer kan verspreiden...
Moest ik dus een nieuwe versnellingsbak steken met 6-versnellingen dan kan ik nog wat hoger gaan tot bv 190pk. Wat natuurlijk te weinig opbrengt tov de kosten die gemaakt worden.
Wagentje gaat idd goed vooruit. Het is een serieuze verbetering en dan begin je je af te vragen waarom ze dit in godsnaam doen hé. Ik denk om de "uitstoot" enz.... groen te houden omdat dat tegenwoordig beter verkoopt dan het aantal paardjes.
En als je weet dat een 2.0 110pk heeft en een 1.6 105pk dan weet je gewoon dat er ergens iets niet klopt hé :p
Die 2.0 met 110 pk heeft VW dan ook enkel maar op de markt gebracht om de periode tot de 1.6 te overbruggen.
Niet helemaal correct, het is idd dezelfde motor als die van de 140 pk. MAAR de 110pk heeft een 5-versnellingsbak en de 140pk een 6-versnellingsbak.
Bij de 6-versnellingsbak kan je dus nog net iets meer uithalen omdat je het koppel meer kan verspreiden...
Moest ik dus een nieuwe versnellingsbak steken met 6-versnellingen dan kan ik nog wat hoger gaan tot bv 190pk. Wat natuurlijk te weinig opbrengt tov de kosten die gemaakt worden.
Wagentje gaat idd goed vooruit. Het is een serieuze verbetering en dan begin je je af te vragen waarom ze dit in godsnaam doen hé. Ik denk om de "uitstoot" enz.... groen te houden omdat dat tegenwoordig beter verkoopt dan het aantal paardjes.
En als je weet dat een 2.0 110pk heeft en een 1.6 105pk dan weet je gewoon dat er ergens iets niet klopt hé :p
Nothing beats cubic inches.
Ik durf te wedden dat als je beide achter elkaar zou rijden, de 1.6 en de 2.0, je zeker verschil zou merken.
Comment