Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenKunnen jullie eens vermelden hoeveel % korting jullie bij welke dealer krijgen op een Golf Blue Motion zodat ik hem bij de goedkoopste dealer kan aankopen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten15% premie (initieel van de overheid, nadien overgenomen door D'Ieteren), 6,5 % korting en 210€ voor de roetfilter ... Ergens in het Waasland, een goeie garage trouwens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenferdinand, ik denk dat jij beter gaat kijken voor een nieuwe polo bluemotion. die stoot namelijk slechts een 87tal gram CO2 uit: nog economischer en ecologischer dus!
verder heeft de nieuwe polo ook alle veiligheidsopties aan boord die je je maar kunt inbeelden. Dé perfecte wagen voor jou dus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichtenbedoelt u dan 21.5 % korting? 15% ecopremie + nog 6.5 % korting?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenMijn vrouw gaat voor een Polo Blue Motion , ikzelf prefereer de Golf Blue Motion wegens de hogere veiligheid. De Golf heeft namelijk een extra knie airbag voor de bestuurder. Het is hier blijkbaar een taboe om dealers en hun kortingsperecentages te vermelden.
Zowel de Polo als de Golf scoren 5 sterren op de Euro NCAP crashtest, dus ik denk dat je op dat vlak sowieso gebeiteld zit. Het beste is natuurlijk nog steeds niet botsen
Comment
-
Dat kan gebeuren hé. Was bij mijn wagen ook zo. Wel +- 7 maand geleden geleverd geweest, een Golf 6 Highline. Volgens mij heeft het soms met de opties te maken. Vancouvers worden bv niet veel genomen... doen ze minder in stock, dus als ze op zijn stellen ze dan ff uit..?
Hoe het juist allemaal werkt weet ik niet, maar er zal wel een goede rede voor zijn hé, maar het wil niet zeggen dat de uwe is uitgesteld dat die van iedereen word uitgesteld want kenissen hebben +- zelfde tijd als ik besteld, beetje andere config maar niet veel en ze hadden hem ook voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichtenbedoelt u dan 21.5 % korting? 15% ecopremie + nog 6.5 % korting?Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk BerichtenWe have a winner
Comment
-
-
Ik heb eind december m'n Golfke besteld!
Golf VI R-Line Reflexsilver
140Pk TDI 4-Motion Manueel geschakeld
Pack City
Climatronic
Chrome lijntje op koffer
Chrome uitlaatstuk
Zij-airbags
Open dak
Alarm
Verdonkerde ruiten
Zonder modelaanduiding
Chiptuning ABT naar 170Pk en 370nm
Levering midden Maart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten4-motion gekozen omwille van de afgelopen 2 winters of om het gechipte vermogen beter op de weg te krijgen?
Comment
-
De mijne heeft geen 4-motion en ik ben gechipt tot 183pk :p en ik kan mijn wagen perfect op de baan houden hoor. Het enige wat ik wel zou moeten doen is andere banden kopen. Kheb soms het gevoel dat deze de kracht van 110pk naar 183pk moeilijk aankunnen, slippen zelfs soms eens door op droog wegdek en niet alleen bij optrekken vanaf 0
Maar de rest van de auto merk ik geen problemen op hoor...
Al zal een 4 motion altijd wel beter zijn denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenDe mijne heeft geen 4-motion en ik ben gechipt tot 183pk :p en ik kan mijn wagen perfect op de baan houden hoor. Het enige wat ik wel zou moeten doen is andere banden kopen. Kheb soms het gevoel dat deze de kracht van 110pk naar 183pk moeilijk aankunnen, slippen zelfs soms eens door op droog wegdek en niet alleen bij optrekken vanaf 0
Maar de rest van de auto merk ik geen problemen op hoor...
Al zal een 4 motion altijd wel beter zijn denk ik.
184pk uit een 110pk versie.
Zal ook goed vooruit gaan denk ik.
Is deze auto daar dan echt op gemaakt om al deze pk's meer aan te kunnen?
Koppeling, versnellingen etc?
Hoeveel kunnen ze dan uit een 1,6 105 halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk BerichtenJawadde,
184pk uit een 110pk versie.
Zal ook goed vooruit gaan denk ik.
Is deze auto daar dan echt op gemaakt om al deze pk's meer aan te kunnen?
Koppeling, versnellingen etc?
Hoeveel kunnen ze dan uit een 1,6 105 halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenNee, de 2.0 110 is een 140 pk die teruggeschroefd is, beide chippen geeft zelfde resultaat.
Bij de 6-versnellingsbak kan je dus nog net iets meer uithalen omdat je het koppel meer kan verspreiden...
Moest ik dus een nieuwe versnellingsbak steken met 6-versnellingen dan kan ik nog wat hoger gaan tot bv 190pk. Wat natuurlijk te weinig opbrengt tov de kosten die gemaakt worden.
Wagentje gaat idd goed vooruit. Het is een serieuze verbetering en dan begin je je af te vragen waarom ze dit in godsnaam doen hé. Ik denk om de "uitstoot" enz.... groen te houden omdat dat tegenwoordig beter verkoopt dan het aantal paardjes.
En als je weet dat een 2.0 110pk heeft en een 1.6 105pk dan weet je gewoon dat er ergens iets niet klopt hé :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenNiet helemaal correct, het is idd dezelfde motor als die van de 140 pk. MAAR de 110pk heeft een 5-versnellingsbak en de 140pk een 6-versnellingsbak.
Bij de 6-versnellingsbak kan je dus nog net iets meer uithalen omdat je het koppel meer kan verspreiden...
Moest ik dus een nieuwe versnellingsbak steken met 6-versnellingen dan kan ik nog wat hoger gaan tot bv 190pk. Wat natuurlijk te weinig opbrengt tov de kosten die gemaakt worden.
Wagentje gaat idd goed vooruit. Het is een serieuze verbetering en dan begin je je af te vragen waarom ze dit in godsnaam doen hé. Ik denk om de "uitstoot" enz.... groen te houden omdat dat tegenwoordig beter verkoopt dan het aantal paardjes.
En als je weet dat een 2.0 110pk heeft en een 1.6 105pk dan weet je gewoon dat er ergens iets niet klopt hé :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenNiet helemaal correct, het is idd dezelfde motor als die van de 140 pk. MAAR de 110pk heeft een 5-versnellingsbak en de 140pk een 6-versnellingsbak.
Ik durf te wedden dat als je beide achter elkaar zou rijden, de 1.6 en de 2.0, je zeker verschil zou merken.
Comment
Comment