Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
DE BESTE GOLF ALLER TIJDEN
• Design nieuwe Golf verwijst naar toekomst van Volkswagen
• Eerste Golf met adaptief onderstel en “adaptive cruise control”
• Hoog uitrustingsniveau en comfort zetten traditionele klassenindeling op scherp
• TDI, TSI en DSG zorgen voor 28 procent lager brandstofverbruik
• Alle introductiemodellen voorzien van groen label
Leusden, 7 augustus 2008 – Volkswagen onthult het belangrijkste automotive nieuws van het jaar: de nieuwe Golf. Het nieuwe model – met meer dan 26 miljoen verkochte exemplaren Europa’s succesvolste auto – is op alle fronten beter dan zijn voorgangers. ‘De zesde generatie Golf zet nieuwe maatstaven in zijn klasse op het gebied van kwaliteit en comfort en biedt de consument nog meer waar voor zijn geld dan voorheen’, zegt prof. dr. Martin Winterkorn, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Volkswagen AG. De nieuwe Golf wordt in oktober geïntroduceerd op de Europese markt. Daarna volgen Afrika, Azië, Australië en Noord-Amerika.
Het heldere en krachtige design van de nieuwe Golf staat model voor de designtoekomst van Volkswagen. Het geluidsniveau in en om de auto en het algehele comfort zijn van een ongekend hoog niveau voor deze klasse. Innovatieve motoren en transmissies stellen de berijder in staat het brandstofverbruik met bijna 30 procent terug te brengen. Alle benzine- en dieselmotoren voldoen nu al aan de toekomstige Euro5-emissienorm. Alle uitvoeringen die dit jaar nog geleverd worden, zijn voorzien van een groen label.
Met optionele ondersteuningsystemen zoals ‘adaptive cruise control’, ‘dynamic drive control’ en ‘park assist’ heeft Volkswagen de Golf voorzien van toptechnologie. Een nieuw ESP-systeem met een verder verfijnde afstelling, geoptimaliseerde botsveiligheidsvoorzieningen, zeven airbags waaronder een knie-airbag, speciale hoofdsteunen die whiplash tegengaan, gordeldetectie die voor het eerst ook achterin te vinden is, en dagverlichting – behorend tot de standaarduitrusting – bieden optimale veiligheid voor de inzittenden.
Exterieur
De hoge kwaliteit van de nieuwe Golf komt voor een groot deel tot uitdrukking in zijn stijlvolle ontwerp; alle beeldbepalende elementen van de carrosserie zijn opnieuw ontworpen. ‘We hebben de kenmerkende stijlelementen van de Golf in een nieuwe mal gegoten’, zegt Walter de’Silva. Het Italiaanse hoofd van de designafdeling van Volkswagen vervolgt: ‘De Golf wordt wereldwijd gezien als een icoon. Het ontwerp en de vorm zijn dan ook absoluut helder en uniek.’ Tegelijkertijd is de zesde Golf sportiever en heeft de auto een gedistingeerder voorkomen dan zijn voorvaderen. De’Silva: ‘Het model is uitgesprokener vormgegeven en ruimtelijker dan zijn voorganger, met heldere lijnen en randen, en subtiel geproportioneerde vlakken en uitsparingen.
Hoeveel de nieuwe Golf is veranderd, wordt duidelijk als de zesde generatie met de vijfde generatie Golf wordt vergeleken. Het team, aangevoerd door De’Silva en Bischoff, heeft het “essentiële DNA” van het model uitgekristalliseerd. Karakteristieke kenmerken zijn onder meer de strakke neus van de eerste generatie en de in de vierde generatie geperfectioneerde vormgeving van de C-stijl. Het dak rust nu – net als dat van de nieuwe Scirocco – op stevige “schouders”. Verantwoordelijk hiervoor is een prominente, gebogen lijn – als een tot de laatste vezel getrainde spierbundel – die de nieuwe Golf van opzij gezien een krachtige gespierde, sportieve uitstraling geeft.
Alle oppervlakken van de carrosserie hebben een rustiger, atletischer uitstraling. Aan de voorkant komen de tussen de koplampen geplaatste strips van de grille uit de eerste generatie Golf terug. De grille zelf is uitgevoerd in hoogglanszwart. De lijnen van de bumper komen overeen met die in de grille. Hieronder bevindt zich een tweede luchtinlaat. Ook de chromen behuizingen van de koplampen zijn geplaatst op een zwarte achtergrond.
De achterkant van de nieuwe Golf wordt gedomineerd door horizontale lijnen. De zeer brede achterlichtunits zijn zeer herkenbaar door hun unieke nacht-design. De kristalheldere lijnen voor de knipperlichten en de achteruitrijverlichting doen denken aan de achterlichtunits van de Touareg.
Samenvattend is het beeld van de nieuwe Golf – in de wisselwerking tussen de verschillende ontwerpkenmerken – er een van een auto die aanzienlijk breder en platter is en die zelfs in een hoger segment lijkt thuis te horen.
Interieur
De exceptionele kwaliteit van de auto komt ook tot uiting in het nieuw ontworpen interieur. De verfijnde materialen en uitrusting zetten de huidige klassenindeling compleet op zijn kop. Dat is niet alleen zichtbaar, maar dat kun je ook voelen, vooral in het bestuurdersgedeelte. De vormgeving en aanwezigheid van materialen en details als geborsteld chromen accenten en ronde instrumenten, afgeleid van de Passat CC, wekken de indruk dat je in een auto zit uit een hoger segment. Ook op het gebied van ergonomie is het interieur van de auto verder ontwikkeld. Zo zijn alle instrumenten nog eenvoudiger te bedienen. Dit geldt onder meer voor de bediening van het automatische klimaatbeheersingsysteem Climatronic – voor het eerst toegepast in de Passat CC – en ook de knoppen van de elektrisch bedienbare ruiten, die verder naar voren in de deur zijn geplaatst.
Een ding blijkt steeds weer in de nieuwe Golf: aandacht voor perfectie komt terug in elk detail en dat is typisch Volkswagen. Neem bijvoorbeeld gordelwaarschuwing achterin: als de Golf achterin is uitgerust met zijairbags, dan kan de bestuurder boardcomputer per stoel zien of de inzittenden op de achterbank hun gordel omhebben of niet. Of neem de lederen bekleding: hiervoor is een robuustere leersoort gebruikt. Een ander voorbeeld is te vinden in de bagageruimte: vier praktische haken zorgen ervoor dat de boodschappen niet uit de tassen kunnen vallen en door de bagageruimte rollen.
Ook in de vorm van de buitenspiegels komt het oog voor detail terug. Door hun optimale aerodynamische design worden ze aanzienlijk minder snel vies. Ook zijn de spiegels eenvoudiger in te stellen. Net als de bedieningsknoppen van het raam is de bediening van de spiegels verder naar voren geplaatst in de deur.
Geluidsniveau
De nieuwe Golf is bijzonder stil. Een speciale geluiddempende film in de voorruit beperkt de rijgeluiden, net als de nieuw ontworpen portier- en raamrubbers. De opnieuw vormgegeven buitenspiegels leveren ook een aanzienlijke bijdrage aan de afname van het windgeruis. Verder is het motorcompartiment beter akoestisch afgesloten van het passagierscompartiment. Banden die weinig rolgeluid produceren en nieuwe motorlagers zorgen tot slot ook voor de nodige geluidsreductie.
Dieselmotoren
De uitzonderlijk stille TDI motoren met common-railinspuiting worden voor het eerst in de Golf geleverd en zijn in grote mate verantwoordelijk voor de stilte in en rond de auto. Twee balansassen elimineren vibraties.
De geplande motorvermogens lopen van 66 kW/90 pk tot 125 kW/170 pk. Bij de marktintroductie levert Volkswagen de Golf met keus uit twee 2.0 liter TDI motoren, met een vermogen van 81 kW/110 pk en 103 kW/140 pk.
De nieuwe TDI motoren zijn standaard uitgerust met een dieselroetfilter (DRF) en gaan uiterst efficiënt met brandstof om. Het gemiddelde verbruik van de 110 pk versie bedraagt slechts 4,5 liter/100 km (119 g CO2/km), 0,6 liter minder dan voorheen. Zelfs de 140 pk versie verbruikt slechts 4,9 liter/100 km (129 g CO2/km), ook een verlaging van 0,6 liter.
Benzinemotoren
Bij de introductie is er keuze uit vier benzinemotoren, met vermogens van 59 kW/80 pk, 75 kW/102 pk, 90 kW/122 pk en 118 kW/160 pk. De TSI motoren met 122 pk en meer zijn voorzien een compressor en/of turbo. Ook de benzinemotoren behoren tot de meest brandstofefficiënte van dit moment. Per honderd kilometer verbruikt de geoptimaliseerde 80 pk motor slechts 6,4 liter (149 g CO2/km), 0,5 liter minder dan zijn voorganger. De TSI motoren zijn ook toonbeelden van efficiëntie: de Golf 1.4 TSI met 122 pk verbruikt slechts 6,2 liter/100 km (144 g CO2/km), een verlaging van 0,1 liter. Zelfs de sterkste 1.4 TSI met 160 pk noteert een uitstekende waarde van 6,3 liter/100 km. Dat is 1,6 liter minder dan de 150 pk sterke FSI motor die niet langer geleverd wordt.
DSG
Met uitzondering van de minst sterke varianten, kunnen alle benzine- en dieselmotoren gekoppeld worden aan Volkswagens transmissie met dubbele koppeling (DSG). Afhankelijk van het motorkoppel gaat het om de DSG-versnellingsbak met zes of zeven versnellingen. In de Golf vervangt de uiterst efficiënte en soepele DSG-transmissie dus de klassieke automaat met koppelomvormer. Hoe efficiënt de combinatie van TSI en DSG is, blijkt uit het gemiddelde brandstofverbruik van de 1.4 TSI met 160 pk en zeventraps-DSG: 6,0 liter/100 km (139 g CO2/km). Dit hightech duo vervangt de 2.0 FSI met 150 pk en automatische zestrapstransmissie, die gemiddeld 8,3 liter/100 km verbruikt. Dat komt neer op een besparing van 2,3 liter/100 km ofwel 28 procent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk maak daar een verschil in, weet niet of de constructeur dat ook doet. Elektrisch inklapbaar is in mijn ogen niet hetzelfde als automatisch inklapbaar. Het eerste is op knopke duwen zodat ze inklappen, het tweede is dat ze inklappen als je de auto vergrendelt. Zou zie ik het toch
Op mijne A3 is het met een knopje, ik had het liever ook automatisch gehad, nog makkelijker
Comment
-
Ik vind hem niet mis. Toch niet voor een Golf. Een Golf moet gewoonweg saai zijn.
Overigens, het belooft al voor de GTI: gegarandeerd komt daar de nieuwe (de motor zou effect compleet nieuw zijn, maar wel met dezelfde cilinderinhoud als de oude) 2.0 TFSI met 211 pk en 340 of 350 Nm (I don't remember exactly). Een kleine vermogensstijging dus, maar dat koppel! De oude 2.0 TFSI heeft trouwens 280 Nm.
Daar nog een gepaste, niet al te opvallende bodykit bij, en de nieuwe GTI wordt een beest van wagen. En hopelijk met sperdifferentieel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenAutocar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk vind hem niet mis. Toch niet voor een Golf. Een Golf moet gewoonweg saai zijn.
Overigens, het belooft al voor de GTI: gegarandeerd komt daar de nieuwe (de motor zou effect compleet nieuw zijn, maar wel met dezelfde cilinderinhoud als de oude) 2.0 TFSI met 211 pk en 340 of 350 Nm (I don't remember exactly). Een kleine vermogensstijging dus, maar dat koppel! De oude 2.0 TFSI heeft trouwens 280 Nm.
Daar nog een gepaste, niet al te opvallende bodykit bij, en de nieuwe GTI wordt een beest van wagen. En hopelijk met sperdifferentieel.
Qua R versie schat ik op dezelfde motor als de passat R36.
De 300pk sterke motor, of in dit geval de 280 pk(gedowntunede).
Lijkt me realistisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenIk ben ook benieuwd naar de GTI.
Qua R versie schat ik op dezelfde motor als de passat R36.
De 300pk sterke motor, of in dit geval de 280 pk(gedowntunede).
Lijkt me realistisch
Of zou de R een viercilinder krijgen? De 2.0 TFSI wordt ook al geleverd met vermogens van niet veel minder dan 300 pk ...
Edit:
Dat zou dan een R20 worden. Fuck.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZe zullen met niet veel minder dan dat moeten komen als ze een verschil met de GTI willen.
Of zou de R een viercilinder krijgen? De 2.0 TFSI wordt ook al geleverd met vermogens van niet veel minder dan 300 pk ...
Edit:
Dat zou dan een R20 worden. Fuck.
Maarja het kan allemaal, kijk maar naar audi met zijn audi TT club of zoiets met lage raampjes...292pk en dat voor een 4cilinder...
Ik zou het toch spijtig vinden dat een R een 4cilinder krijgt, dat verkracht gewoon héél het concept...ik moet die roffel horen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenLOL
Maarja het kan allemaal, kijk maar naar audi met zijn audi TT club of zoiets met lage raampjes...292pk en dat voor een 4cilinder...
Ik zou het toch spijtig vinden dat een R een 4cilinder krijgt, dat verkracht gewoon héél het concept...ik moet die roffel horen
Damn, als de nieuwe GTI uitkomt, moet ik die zeker gaan testen.
Comment
-
Pfeu, dat zijn zo momenten als je 16 jaar bent dat je het leven niks meer kan schelen...
Het enigste wat ik wil zijn 3 pedalen...
Een leeg parkeerplaats, and have fun
Altijd dat wachten maar voordat je is in een wagen mag rijden (dreaming...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenPfeu, dat zijn zo momenten als je 16 jaar bent dat je het leven niks meer kan schelen...
Het enigste wat ik wil zijn 3 pedalen...
Een leeg parkeerplaats, and have fun
Altijd dat wachten maar voordat je is in een wagen mag rijden (dreaming...)
Je mag altijd eens meegaan als ik een testritje ga maken, maar het zal wel niet direct bij uw deur zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAh, je bent nog minderjarig?
Je mag altijd eens meegaan als ik een testritje ga maken, maar het zal wel niet direct bij uw deur zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenHehe, leuk aanbod Maarja ik zal nog wel een paar jaartjes verder dromen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIn feite zou ik eerst eens de huidige GTI moeten testrijden, kwestie van te kunnen vergelijken. Hmmm.
Er zijn genoeg VW dealers met GTI demowagens
Comment
-
zeer saaie wagen, de achterkant is veel te braaf, de zijkant te passat-achtig.
Nuja was te verwachten dat ze bij deze golf terughoudender zouden zijn aangezien ze het verkooppotentiel van de scirocco niet in gevaar willen brengen, hopen dat ze bij de midlife update wat (veel) mooiere lichtblokken er insteken. De passat(achtige) zijkant heeft mij evenmin nooit kunnen bekoren, de deurklinken staan veel te laag.
De golf V was voor mij de eerste golf die ik mooi vond (aan de buitenkant), deze VI zal het moeten hebben van zijn minder zichtbare kwaliteiten, maar ik zou hem zelf niet kopen.
na geslaagde nieuwe massa productie wagens met een toffe sportieve lijn heb ik (na het zien van onder meer de toekomstige megane) de indruk dat men weer graag lelijke auto's uit wil brengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
bron Autobild
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenDe basisdiesel wordt een 2 liter 110 pk met een uitstoot van -120 gr co2. Das dan een extra fiscaal voordeel zeker?
De 3deurs BM heeft 3%, de 5deurs niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenEen impressie van de GTI:
Meer moet dat niet zijn
Comment
-
Scoop: New VW Golf GTI
Volkswagen will launch a new high-performance VW Golf GTI soon after its standard flagship hatchback, company sources have revealed.
It should arrive in showrooms in spring 2009, but we may get a sneak preview of the new GTI as soon as October, when a concept is tipped to be unveiled.
The new Volkswagen Golf GTI will keep the current car’s well-judged balance of ride, handling and refinement, although an extra edge will be added to improve steering and handling. This will help close the gap with the sporty new Scirocco, which makes today’s GTI feel a little soft.
Power will come from a 211bhp turbocharged 2.0-litre version of the group’s new global EA888 engine, equipped with the new valve-lift system developed by Audi.
Volkswagen is keen to make maintenance easier, and access to the turbo and oil cooler will be improved in a bid to cut servicing costs.
The VW GTI will get beefed-up looks too. It will have new bumpers front and rear, as well as different head and tail-lights. The headlights will have Audi-style LED running lights. Five-spoke 18in alloys will be standard, with 19in items on the options list.
The bad news for six-cylinder Golf fans is that there are no plans to replace the current R32 version, mainly because of EU emissions legislation.
Instead, VW plans to launch a four-wheel-drive R variant with a 265bhp version of the GTI engine.
Comment
Comment