Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Golf VI

    De zesde generatie van de Golf is uit de VW-garage gereden. Hij behoudt zijn klassieke lijnen maar krijgt modernere techniek en uitrusting.

    De Golf is onlosmakelijk verbonden met Volkswagen. De Duitse constructeur kan (wil) het cliëntele van de beroemde berline, waarvan al 26 miljoen exemplaren werden gebouwd, dus niet bruskeren. Het is dan ook geen verrassing dat de Golf VI een uiterlijk krijgt dat niemand voor de borst stoot en dat een mengeling is tussen de Golf V en de Scirocco. Alle motoren voldoen aan de Euro 5-norm (die verplicht zijn vanaf september 2009) en de automatische versnellingsbakken zijn geschrapt ten voordele van de DSG. Qua snufjes kan de Golf worden uitgerust met ACC (een actieve snelheidsregelaar met afstandsbewaking), een adaptieve ophanging DCC en een automatische parkeerhulp die bijna het hele manoeuver voor de bestuurder doet (Park Steering Assistant). Het ESP werd op punt gesteld en de auto krijgt zeven airbags en anti-whiplashhoofdsteunen. VW benadrukt dat erg veel aandacht werd besteed aan de geluiddemping, met onder andere een dempende folie op de voorruit.

    Onder de motorkap zal het aanbod uiteraard gevarieerd en erg uitgebreid zijn. De TDI's zijn verkrijgbaar met vermogens van 90 pk (66 kW) tot 170 pk (125 kW) en krijgen standaard een roetfilter. Bij de lancering zijn aanvankelijk twee 2.0 TDI's met 110 pk (81 kW) en 140 pk (103 kW) verkrijgbaar. Het benzineaanbod van de Golf VI zal aan het begin van zijn carrière bestaan uit vier mogelijkheden, twee atmosferische krachtbronnen met 80 en 102 pk (59 en 75 kW) en twee met drukvoeding van 122 en 160 pk (90 en 118 kW). Alle motoren zijn erg zuinig en stoten dus weinig CO2 uit. Zo volstaat 4,5 l/100 km voor de 2.0 TDI 110 (119 g/km) en is het verbruik van de 80 pk sterke benzine-instapper gedaald van 6,9 naar 6,4 l/100 km.

    Wie niet graag zelf schakelt, kan voortaan enkel nog voor de DSG-versnellingsbak kiezen. Die overbrenging met dubbele koppeling heeft zes of zeven trappen afhankelijk van de motor. Ook hier is de bedoeling om de energiebalans gunstiger te maken. Zo vervangt de combinatie 1.4 TSI met 160 pk en DSG-7 de vroegere 2.0 FSI met 150 pk en zestrapsautomaat. Daardoor is het verbruik gedaald van 8,3 naar 6,5 l/100 km, een verbetering van liefst twee liter.

    Deze zesde generatie van de Golf wordt onthuld in oktober op het salon van Parijs. De verkoopsstart volgt daarna op het Europese continent. Later zal hij ook in de rest van de wereld worden verkocht.







    Bron: http://www.autogids.be/artikel/nieuw...urce=autoforum
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

    Opel Astra ST Sport (sold)

    Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

  • #2




    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

    Opel Astra ST Sport (sold)

    Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

    Comment


    • #3
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

      Opel Astra ST Sport (sold)

      Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

      Comment


      • #4
        Zijn die foto's al officieel?

        Comment


        • #5
          zo te zien wel.

          Hans.

          Comment


          • #6
            Niks verslaat de Golf III

            Comment


            • #7
              Het blijft een saaie auto, hij ziet er niets moderner uit dan de Golf V.

              Hans.

              Comment


              • #8
                Saaier dan de V. Vooral de achterkant is zonder ook maar een greintje fantasie. Gemiste kans. Misschien tijd dat Luc Donckerwolke naar de designstudio van VW gaat.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Saaier dan de V. Vooral de achterkant is zonder ook maar een greintje fantasie. Gemiste kans. Misschien tijd dat Luc Donckerwolke naar de designstudio van VW gaat.
                  Goed punt, mij ligt vooral de achterkant niet. Ik zou gewoon een scirocco kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                    Niks verslaat de Golf III
                    de 2 heeft anders ook een mooi aandeel in de autogeschiedenis!!!
                    BMW E10 1600ti 1967
                    BMW E10 2002tii 1973
                    BMW E30 325i sedan 1986
                    BMW E36 318is cabrio 1995
                    BMW E36 320i cabrio 1994
                    BMW E91 318d touring 2006
                    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

                    Comment


                    • #11
                      Mooie snuit, en ook in profiel is ie leuk (4de foto), maar het blijft een gemiste kans. Vooral in het design van o.a. het dashboard hadden ze wat meer vernieuwing mogen steken...

                      Comment


                      • #12
                        Ik dacht dat er zo snel een VI kwam omdat de V te braaf was?
                        Deze is nog altijd te braaf
                        Ik vind de IV nog altijd het knapst. Maar toen had hij tenminste nog niet die lelijke MPV-trekken.

                        Comment


                        • #13
                          Niet mis! Misschien een tikkie "saai" (in de zin van: niet wereldschokkend), maar helemaal niet mis.

                          In ieder geval een PAK beter dan de Golf V, naar mijn mening. De vijfde generatie Golf heb ik nooit echt knap gevonden (het is in mijn ogen ook de lelijkste versie van de auto die nu z'n zesde generatie ingaat, met ruime voorsprong zelfs), veel te hoog en te smal om echt knap te zijn, en vooral z'n achterkant was eigenlijk écht om te huilen (met die enorme achterbumper die dan ook nog 'es half in plastic was).
                          De VI doet het toch beter, wat minder op een minibusje lijkend, breder ogend, en vooral "vetter" op z'n poten staand. 't Interieur vind ik wel zeer triest aandoend, maar er is nog maar één interieurpic dus afwachten.
                          Last edited by ; 04/08/2008, 03:40.

                          Comment


                          • #14
                            Kan mij niet echt bekoren !
                            Mocht ik onze 2e auto momenteel moeten kiezen dan was het de Scirocco
                            Sintruin till I die

                            Comment


                            • #15
                              Mja... Ik had er stukken meer verwacht. Ik hoopte dat er meer van de Scirocco in het design zou zitten.
                              2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                              2016 Audi A3 G-tron

                              Comment


                              • #16
                                Nice

                                ie staat lekker stoer op z'n poten, net zoals de IV

                                knappe neus, de achterkant is effe wennen met die grote lichtblokken

                                Comment


                                • #17
                                  Mischien is dit de derde Golf. De 1 & 2 zijn ntuurlijk de Golfjes door hun strakke eenvoud. En dat hoort een Golf te zijn,strak en somber. Dat maakt hem juist echt. Een Golf moet een beetje agressief zijn,dat zit in zijn imago. (Bende van Nijvel,cleaned style,...). De Golf V was dat niet,die lachte even erg als een Citroën.

                                  Eerlijk gezegd kan ik me niet terugvinden in dit imago maar ik respecteer het wel.En dat verdient de Golf.

                                  Wat de techniek betreft zie ik eerder evolutie van de TDI en (T)FSI techniek en en vooral erg benieuwd naar de 1.6 TDI (toch de eerste echte kleine diesel van VWhé,de 3cyl 1.4 was geen partij voor de PSA 1.6)
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                                    de 2 heeft anders ook een mooi aandeel in de autogeschiedenis!!!


                                    vooral de Golf 2 GTI vind ik een prachtauto

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lijkt meer op een hele deftige facelift dan op een nieuw model.. :s Jezus, wat een saai geval is me dat Wanneer gaat VW nu eindelijk eens met modellen komen waarvan je direct kunt zeggen: "Wauww, Gimme Gimme Gimme". Als ik dit zo zie, heb ik geen goed oog op de nieuwe Polo.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                                        Mooie snuit, en ook in profiel is ie leuk (4de foto), maar het blijft een gemiste kans. Vooral in het design van o.a. het dashboard hadden ze wat meer vernieuwing mogen steken...
                                        Idd!
                                        de snuit valt beter mee dan verwacht,
                                        'k vind het dashboard wel heel erg saai (want wie koopt nu in feite écht die hippe kleuren?!!!)
                                        en aan de achtterkant is het net een mini-Touareg, dus weinig vernieuwend..

                                        soit, da's ook het sterke punt van de Golf zeker?! evolueren, zonder ook maar iemand voor het hoofd te stoten
                                        freude am fahren

                                        Comment

                                        Working...
                                        X