Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bizar, er zit precies relief in de lichtunits vooraan. En past het VW-embleem niet in de uitsparing van de motorklep?
    En dan de achterlichten, die zijn precies niet af...
    Kijk naar het doorschijnende plastic op de kofferklep.
    (of komt dat omdat er links een mistlicht inzit en langs de rechterkant een achteruitrijlicht?)
    Last edited by ; 04/08/2008, 19:05.

Comment

Kvin da achterlijken lijken op die van de Tourag. Kan fout zijn

Voor de rest: Nette wagen!

Comment

Eindelijk nog eens een wagen die niet te modern oogt

Comment

Een verbetering tegenover de V, heeft weer een beetje meer de stijl van de IV... wat goed is.

Comment

Mooi...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calli 2.0i Bekijk Berichten
              Ook mijn gedacht.

Jah, ' t is dus een Golf é. Mag er best wezen, maar niks spectaculairs.
              Ziet er nog altijd beter uit dan een Auris.

Comment

Als je die achterlichten in een golf V zet ga je je dood moeten staren op de verschillen met een V.
                Enkel de snoet is wat breder uitgevallen

Comment

wat een tegenvaller, de mooie ronde achterlichten à la Bravo I vervangen door die lelijke überduitse Touareg exemplaren. bah...
                  never change a winning team is natuurlijk de leuze van VW, maar na de gedurfde Scirocco had ik me hier niet aan een stap achterwaarts verwacht.

Comment

mooie golf

Comment

't werd tijd dat ze die 1.9 TDI uit het gamma schrapten.

Mooi!

Comment

Hmmmm...

Hij ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan de V, maar moeilijk is dat niet. Dat was veruit de lelijkste Golf die er ooit op onze wegen heeft rondgereden.

De voorkant is niks wereldschokkends, maar best wel ok. Kijkt beetje agressiever, met de Scirocco invloeden.
                        De achterkant ziet er nu al ouderwets uit (de lichtunits), maar is toch ook een verbetering ivm de V, want dat was pas triestig. 't Was precies een minibusje: veel te hoog op z'n poten, en onderaan dan nog eens met dat shitty plastic. Dan is deze dus een pak beter, heeft trouwens véél weg van de Touareg.
                        Het interieur is niet helemaal m'n ding. Het is een symmetrisch interieur geworden, which I like, maar het is ook een iets te verticaal interieur geworden als je begrijpt wat ik bedoel, which I don't like.

Sjah. Een designwonder is het niet, maar deze valt terug onder de categorie saai, alledaags en zal dus lekker versmelten in het straatbeeld, terwijl de vorige ronduit lelijk was en dus een onaangename -veel voorkomende- verschijning was.

Opm.: m'n negatief commentaar op de V geldt niet voor de GTI. Dat is een mooi bakske.

Comment

Wat een grappige velgen trouwens, waarmee hij wordt voorgesteld. Ze doen me denken aan velgen die men op concept cars plaatsten begin/medio jaren '90.

Ik zou hem liever eens zien in wat ik als mooie velgen beschouw. Hij zou er op slag een stuk beter uit zien.

Edit:
                          Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
                          wat een tegenvaller, de mooie ronde achterlichten à la Bravo I vervangen door die lelijke überduitse Touareg exemplaren. bah...
                          never change a winning team is natuurlijk de leuze van VW, maar na de gedurfde Scirocco had ik me hier niet aan een stap achterwaarts verwacht.
                          Helemaal gelijk.
                          De Touareg achterlichten zien er misschien als mooie cirkeltjes uit als je recht voor ze staat, vanop zekere afstand bekeken, maar vanaf je ze vanuit een hoek bekijkt is het gewoon een grote rommel. Ik heb graag achterlichten die een mooie strakke vorm vertonen als ze aanstaan. En dat had de golf V wel. Mooie perfect afgelijnde oogjes. Jammer dat ze dit nu veranderen voor die Touareg achterlichten die zelf niet eens volledige bollen lijken te zijn, afgaande op de eerste foto's. Ik denk dat de Golf niet mooi zal zijn als je hem 's nachts ziet passeren. Jammer, ik hou nochtans van zulke details (Vb.: Bravo, Audi's met LED-achterlichtjes, BMW's met "angel eyes" - ik denk dat ze zo noemen -, ...).
                          Last edited by ; 05/08/2008, 01:59.

Comment

Dit is wat een groot deel van de massa wil hoor, en VW geeft de massa waar ze naar verlangt.
                            Als je een model hebt dat al jaar en dag de verkooplijsten aanvoert, dan kan je wel met de nodige zekerheid zeggen dat je een goede formule hebt ontwikkeld.
                            Wanneer je als merk deze formule consequent gebruikt en jaar na jaar verder fijn slijpt, dan neem je gewoon voorsprong.
                            Als mensen een Golf willen, enkel en alleen omdat het een Golf is (én omdat ze de Golf met deze succesformule associëren) dan ben je waar je moet zijn.
                            Of niet?
                            Ik bedoel maar, objectief gezien is dit toch een steengoed product :
                            Design is subjectief maar door de neutraliteit van het geheel schrik je weinig mensen af.
                            Het design is ook niet inspiratieloos of uitermate duf omdat het herkenbaar is als een Golf en toch enige vorm van discrete dynamiek uitstraalt.
                            Het motorenpalet is volledig fijngeslepen met commonrails en erg leuke TSI motoren, eventueel gekoppeld aan een al even schitterende DSG-bak.
                            De kwaliteitsbeleving is (hoogstwaarschijnlijk) van hoog niveau en zoals we al weten van de Golf V is de ruimte zowel voor- als achteraan dik in orde.
                            De auto staat op een modern én bovengemiddeld goed onderstel met veel potentieel (zie Golf GTI = referentiemateriaal).
                            De prijzen zijn modaal en het waardebehoud uitstekend.
                            Succes gegarandeerd…

Comment

'k heb een vergelijking gevonden tss de achterlichten van de oude Golf, de Touareg, en de nieuwe Golf!
                              en idd, de lichten gelijken op die van de Touareg, al zijn die van de Golf iets smaller..

freude am fahren

Comment

Dit is idd zoals de B6 A4 naar de B7 A4.

Geen nieuw model, gewoon een heel grondige facelift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Dit is idd zoals de B6 A4 naar de B7 A4.

Geen nieuw model, gewoon een heel grondige facelift.
                                  Dit is toch nog wel anders als de B6-B7 overgang hoor. Die twee audi's hadden hun dashbord en vele koetswerkpanelen gemeen. Voor zover ik de golf V ken, zie ik geen enkele zichtbaar onderdeel dat gemeenschappelijk is. Tegelijk worden er allemaal nieuwe dieselmotoren in gelepeld. En de naam veranderd, deze wagen is echt wel bedoeld als een nieuw model, en zo beschouw ik hem ook.

Comment

Ik vind hem eigenlijk niet mis. Buiten die achterlichten, daar heb ik wat mijn twijfels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calli 2.0i Bekijk Berichten

Voor de rest: Nette wagen!

was ook mijn gedacht

voor de rest niks speciaals,een gemiste kans op beter!
                                      Nora!

Comment

Een shopje

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Een shopje

Now this looks yummie!

Comment

Working...
                                          X