Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    'k Ben aangenaam verrast door de nieuwe Golf. De V is de lelijkste ooit, dit gaat weer de goeie kant op.

Alleen de prijs...men had bij het ontwerp belooft dat de VI amper duurder zou worden dan de V...
    is toch ook het geval?

ik heb de Belgische prijzen es vergeleken met de Duitse CC en hij is maar een goeie 200 euro duurder geworden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      is toch ook het geval?

ik heb de Belgische prijzen es vergeleken met de Duitse CC en hij is maar een goeie 200 euro duurder geworden
      Voor de basisversies wel. Bij de iets meer uitgeruste versie's is er meer verschil. Deels door een betere uitrusting, maar 't geld moet wel gelegd worden.

Comment

• zo ver had ik nog niet gekeken, ben kik maar nen arme sukkelaar, ik kan mij geen duurdere versie permitteren

Comment

• ben benieuwd wat die R versie gaat worden.. ik hoor hier tegenstrijdige berichten

langs de ene kant de 2.0TFSI uit de S3 met 265pk en 4Motion, langs de andere kant zouden ze toch met een VR5 motor afkomen met bijna 300pk

Comment

• gisteren effe achter de schermen bij claessens de eerste int echt gezien, dit is toch geen "golfke" meer ze. ik vind het bijna op niveau van een a3 zelfs, was dat de bedoeling van vw ?

trouwens scirocco is echt een knap ding, maar zicht rondom is sterk beperkt ...
            4 rings driver

Comment

• Als ik mij niet vergis is meer dan 80% van de Golfjes voor de leasemarkt. En daar houdt men van luxe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Als ik mij niet vergis is meer dan 80% van de Golfjes voor de leasemarkt. En daar houdt men van luxe.
                Een Golf is vaak maar een standaardleasebak met een minimum aan opties. Leaserijders hechten wel veel belang aan imago en als er nog maar enigzins een A3 e.d. tot de mogelijkheden behoort, dan gaan ze daarvoor maar dan wel mager uitgerust.

VW hoopt waarschijnlijk meer klanten bij haar te houden door de Golf een meer premium-uitstraling te geven, zodat leaserijders eerder kiezen voor een Golf mét opties dan een A3 zonder.

Comment

• Persoonlijk vind ik de Golf geen premiumuitstraling hebben.
                  Een Golf is doorsnee en een grotere velg bv. zal daar volgens mij niet veel aan veranderen.
                  En dat doorsnee-imago heeft hij ook.
                  Zo hoort het trouwens.

Comment

• Vandaag ook eens in 't echt gaan bekijken. Doet me echt niks, zo saai. Ik was er zelfs gewoon voorbij gelopen. Je hebt direct de indruk dat die auto al jaren bestaat en zelfs al wat verouderd is.

't Is natuurlijk zo gestyled dat de auto geschikt is voor iedereen, man of vrouw en welke leeftijd dan ook.

De Scirocco daarentegen kan me wel bekoren
                    nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                      toch een saaie kont zulle.....man man

Bwof, ik vind eigenlijk dat ge er met die zwarte rok niet zoveel over kunt zeggen. Need better pic!

Comment

• Iemand een idee welke korting op de nieuwe golf VI te verkrijgen is bij aankoop tijdens de voorstelling volgend weekend ?

Comment

• Comment

• Comment

• Vandaag heb ik de nieuwe Golf van dichtbij bekeken. Zoals verwacht heeft het design me niet kunnen boeien, maar in't echt ziet hij er minder 'lelijk' uit dan op foto. Het wordt wennen aan die massieve achterlichten.
                              Het interieur is wel verbeterd t.o.v. de Golf 5, maar het beperkt zich tot de bovenkant van het dashboard in zachte plastics, want voor de rest zie merk je duidelijk dat de 6 niet meer dan een 5-restyling is. Sommige onderdelen in het interieur zijn dan ook identiek aan de 5.
                              Los daarvan was mijn 1ste indruk zeker positief. Ik zou de auto wel willen testen, maar zolang de 1.6 TDI niet beschikbaar is (pas volgende zomer volgens de verkoper) komt die niet in aanmerking om mijn oude A4 te vervangen. de vraag is of ik zolang zal wachten...

Comment

• Zojuist ook eens gaan zien naar de nieuwe Golf. 't Was heel vroeg op de middag en op dat moment weinig volk aanwezig.
                                Had de wagen nog amper bekeken en er werd me al gevraagd of ik eens wou testrijden. Effe perplex en nog juist 'ja' kunnen mompelen...
                                Ingestapt, wat uitleg gekregen en weg ermee.

Golf VI 2.0 tdi, commonrail, 136 pk, metallic grijs, climatronic, navigatie, 6 versnellingen.

Hmmm, niet mis. Opletten met die power als ge dat niet gewend zijt. Zeer veel koppel
                                onderin, zaaaalig.
                                Motor idd een stuk minder geluidruchtig dan bij de V. Niet echt duidelijk of dat komt door de commonrail dan wel door de geluidswerende
                                ruiten en extra isolatie, zowat overal voorzien.

Motor blijft hoorbaar bij accelereren maar daar blijft het bij. Wel duidelijk hoorbaar de rolgeluiden van de banden.
                                Moeilijk om te oordelen omdat, bij afwezigheid van motorgeluid, je als vanzelf gaat concentreren op andere geluiden....

Wagen na een kwartiertje zonder blutsen en builen binnengebracht. 'k Was toch overdonderd. Al was dat meer door die 136 pk waarschijnlijk.

Voor de rest, interieur en exterieur, kwestie van persoonlijke smaak en dat
                                is ieder voor zich. Interieur is er toch op verbeterd, oogt in ieder geval kwalitatief.
                                Exterieur breekt geen potten maar valt best mee.

Overigens, vandaag werden veel Golf V Rabbits verkocht.
                                Prijs werd nog eens verlaagd....voor wie het moest interesseren
                                Last edited by taiko; 20/10/2008, 08:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                  Na klar! Das ist ja richtig.
                                  Es gibt jedoch auch andere Unterschieden. Verschiedene Farben und so weiter...

Dat zou me toch verwonderen... waarom zou D'Ieteren de Dolfjes mogen krijgen in andere kleuren? Lijkt me dat de informatie verstrekt door de Belgische importeur (zoals zo vaak) niet correct/volledig is.

Comment

• ben ook eens gaan zien vandaag, is toch maar een saaie wagen, de sirroco daar in tegen

Comment

• Ben daarstraks ook eens even binnengesprongen bij een VW-dealer. Die Golf VI is enorm saai. Het zal wel weer verkopen omdat het een Golf is...
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                                        Ben daarstraks ook eens even binnengesprongen bij een VW-dealer. Die Golf VI is enorm saai. Het zal wel weer verkopen omdat het een Golf is...
                                        jup Ik heb de nieuwe Golf voor het eerst mogen zien bij Garage Willems Genk. Er stonden maar liefst 3 Golf's en 2 Scirocco's (één oude).

De Golf vind ik niet overweldigend mooi. Maar het is een verbetering, da's zeker.

De Scirocco . Staat zoveel mooier dan de nieuwe Golf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                          jup Ik heb de nieuwe Golf voor het eerst mogen zien bij Garage Willems Genk. Er stonden maar liefst 3 Golf's en 2 Scirocco's (één oude).

De Golf vind ik niet overweldigend mooi. Maar het is een verbetering, da's zeker.

De Scirocco . Staat zoveel mooier dan de nieuwe Golf.
                                          Zijt gij niet bij Jaspers geweest? Dacht dat uw pa zijn Q7 daar stond. VKU-...?

Stond een zwarte golf met een lelijk (veel te) beige interieur. En een zilveren Scirocco 1.4 160 met zwart stof. Die nieuwe radio met kleurenscherm is wel knap. Daar een dynaudio installatie bij, en is voorlopig al knap genoeg. Ook panoramisch dak is wel knap, maar ik zou mijn geld er niet in steken. Is enkel open te klappen... Beetje jammer.

Ik ging er ook een eventjes in zitten... Tsjong jonge! Dat zit goed! Lekker ingepakt. ik vind het zalig dat het dashboard zo hoog komt. Echt een knap interieur, en in mijn ogen nog genoeg up-to-date. Alleen die grijze dakhemel, bah! Is er een zwart te krijgen? Of enkel met het bruin lederen interieur. In mijn zitpositie, ik zit wel graag kort bij het stuur, kon ik nog meer dan comfortabel achter mijn eigen zitten. Met overschot (en dat voor 1.84m) maar hoofdruimte is toch vrij beperkt boven 1.80m.

Ik vind de Scirocco echt megaknap! Maar xenon MOET erin zitten. En ja, als je met Audi rijdt, en op details let, merk je toch waar VW niet aan Audi kan tippen. Die 1.4 TSI Scirocco die er stond had nog een motorkap zonder pompjes, en moet je vastzetten met zo'n staafje/houder.
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X