Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Omdat ESP als optie aanbieden geld in 't laadje brengt.

    Wat kost een gewone cruise control als optie? Is dat beschikbaar?

    'k Had het nog nooit gehad maar heb het nu wel op de renault en zou het eigenlijk niet meer willen missen voor km's af te malen.

    Comment


    • Dat is de merde van vele opties hé. Je mist ze niet zolang je ze niet hebt, maar vanaf je ze één keer gehad hebt wil je ze steeds opnieuw.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Dat is de merde van vele opties hé. Je mist ze niet zolang je ze niet hebt, maar vanaf je ze één keer gehad hebt wil je ze steeds opnieuw.
        'k Moet eerlijk toegeven dat ik het vooral graag heb omwille van de vele, vaak lange, stukken snelweg die ik tegenwoordig rijdt. In m'n vorige job deed ik zowat 75% van de tijd stadsverkeer of file en dan zou ik er geen geld insteken.

        Net als gekoelde handschoenkastjes, dubbele klimaatregeling L en R edm zijn zaken waar ik absoluut geen nood aan heb.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          'k Moet eerlijk toegeven dat ik het vooral graag heb omwille van de vele, vaak lange, stukken snelweg die ik tegenwoordig rijdt. In m'n vorige job deed ik zowat 75% van de tijd stadsverkeer of file en dan zou ik er geen geld insteken.

          Net als gekoelde handschoenkastjes, dubbele klimaatregeling L en R edm zijn zaken waar ik absoluut geen nood aan heb.
          Ja, gekoeld handschoenkastje en dergelijke hoef ik ook niet. Maar als ik nu met de wagen van m'n ouders rijd, dan mis ik toch verschillende opties die mijn wagen wel heeft. Xenon, cruise control, automatische ruitenwissers, automatische lichtmodule, .. Vooral die laatste 2 had ik nooit verwacht, omdat het zo banaal is eigenlijk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ja, gekoelde handschoenkastjes en dergelijke hoef ik ook niet. Maar als ik nu met de wagen van m'n ouders rijd, dan mis ik toch verschillende opties die mijn wagen wel heeft. Xenon, cruise control, automatische ruitenwissers, automatische lichtmodule, .. Vooral die laatste 2 had ik nooit verwacht, omdat het zo banaal is eigenlijk.
            Auto Airco en cruise controle is voor mij een must. Automatische lichten en ruitenwisser kan ik missen.
            Sinds ik Xenons heb ben ik er wel ferm aan gewoon geraakt ( 's nachts op een onverlichte autosnelweg heeft het echt zijn voordelen )

            Comment


            • Automatische ruitenwissers heb ik ook. 'k Had er hier op 't forum al vaak over gelezen maar het valt eerlijk gezegd wel wat tegen.

              Als het echt hevig regent werkt het perfect, 't is dan ook alles of niets, maar bij 'intervalregen' ben ik minder tevereden. Ofwel te snel, te traag...het is nooit 'perfect' laat ik het zeggen.

              Wat regen betreft, dat is ook zoiets dat je moeilijk kan 'vergeten'. Als het regent moet je gewoon de wissers aansteken anders zie je geen zak. Dus in die optie ben ik teleurgesteld.

              Automatische lichten daar zou ik misschien wel nog iets in zien. Ik heb het nu niet maar rij praktisch altijd, ook bij daglicht, met de lichten aan. Een gewoonte.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Automatische ruitenwissers heb ik ook. 'k Had er hier op 't forum al vaak over gelezen maar het valt eerlijk gezegd wel wat tegen.

                Als het echt hevig regent werkt het perfect, 't is dan ook alles of niets, maar bij 'intervalregen' ben ik minder tevereden. Ofwel te snel, te traag...het is nooit 'perfect' laat ik het zeggen.

                Wat regen betreft, dat is ook zoiets dat je moeilijk kan 'vergeten'. Als het regent moet je gewoon de wissers aansteken anders zie je geen zak. Dus in die optie ben ik teleurgesteld.

                Automatische lichten daar zou ik misschien wel nog iets in zien. Ik heb het nu niet maar rij praktisch altijd, ook bij daglicht, met de lichten aan. Een gewoonte.
                Bij mijn Micra stond er een intervalregeling op en die vond ik veel gemakkelijker en beter dan de regensensor van de MINI. Deze staat idd altijd te snel of te traag ( ook al kan je deze instellen ).
                Het voordeel van de lichtsensor is het automatisch aangaan van de lichten bij ontgrendeling of de folow me home-functie.
                Ik rij ook altijd met mijn lichten aan

                Comment


                • Hoi

                  Op de Golf VI is de licht- en zichtmodule niet echt nodig vind ik.
                  De koplampen gaan gewoon aan/uit met het contact.
                  Als je de koplampen toch afzet dan branden de daglichten (koplampen in het midden)
                  De regelbare interval werkt goed.

                  Het ESP is een pluspunt op deze wagen, spijtig genoeg is het nog steeds een betalende optie van ongeveer 350euro hetgeen wel veel minder is dan vroeger maar toch...

                  Als ik de prijzen goed bekijk dan valt de Golf VI toch heel goed mee tov Golf IV en V.

                  Ik vind de herkenbaarheid van een Golf en het feit dat de uiterlijke veranderingen beperkt gebleven zijn een pluspunt.
                  De grote verschillen voel je vooral bij het rijden (stiller, zuiniger) en qua afwerking aan de binnenkant die vooral bij de Highline premium aanvoelt.


                  Veel rijplezier gewenst,


                  Ciao!

                  TT

                  Comment


                  • nu vroeg ik mij het volgende af:

                    Als je in de trendline de optie "multifunctiestuur in leder", "centrale armsteun vooraan", "pack city" en "pack cool & sound" aanvinkt.

                    En vervolgens configureer je in highline de opties "pack city" en "pack cool & sound".


                    Is er dan qua afwerking binnenin nog een verschil tss de trendline & de highline? (behalve de alcantara zetels dan... )
                    Omdat ik hier en daar lees dat trendline er kaal uitziet en highline "premium", dus het zou handig zijn om te weten waar dan juist dat verschil zit (chroom afwerking? meer knopjes?...)

                    Comment


                    • golf 6

                      Prijzen van de tdi 110 pk hebben ze precies wel redelijk scherp gehouden. De 1.4 Tsi 122 was in de Golf 5 nog 300 euro goedkoper dan de 1.9 tdi 105 pk (zonder DPF, met was nog 700 euro supplement). In de Golf 6 is dezelfde 1.4 TSI ineens meer dan 1100 euro duurder dan de 2.0 Tdi 110 pk (met DPF). Zal wel te maken hebben met de totaal onlogische Belgische fiscaliteit waar je voor een 2.0 ineens een viervoudige inschrijvingstaks betaalt tov een 1.9 zeker ?

                      Verschil Highline / Trendline interieur zit hem vooral in de sportzetels met alcantara , andere sierstrips ,standaard middenarmsteunen en leder multifunctioneel sportstuur. Voor de rest weinig verschil denk ik.

                      Comment


                      • het ziet er naar uit dat deze golf binnen enkele weken zal besteld worden als mijn volgende leasingwagen. iemand een idee welke korting je bij de dealer kan lospeuteren bij zowel trendline als highline? krijg je ook fleetkorting of zo?
                        Leasingmaatschappij is "Alphabet" of zoiets. ik weet niet of dat kan schelen in prijs of zo...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                          het ziet er naar uit dat deze golf binnen enkele weken zal besteld worden als mijn volgende leasingwagen. iemand een idee welke korting je bij de dealer kan lospeuteren bij zowel trendline als highline? krijg je ook fleetkorting of zo?
                          Leasingmaatschappij is "Alphabet" of zoiets. ik weet niet of dat kan schelen in prijs of zo...
                          Je fleetkorting is meestal zowat je korting, die korting heeft de dealer meestal niet veel in te zeggen maar ligt op voorhand vast in de afspraken met de leasingmaatschappij. Alphabet was vroeger enkel BMW nu doen die ondertussen al enkele jaren alles, dat kan schelen in prijs met andere maatschappijen. Soms is dat goedkoper en soms is dat duurder
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Knappe configuratie:





                            Bron: www.autoweek.nl
                            freude am fahren

                            Comment






                            • Bron: www.autoweek.nl
                              freude am fahren

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                Met al die grijstinten tegenwoordig op de baan moet je niet veel meer doen om er een beetje uit te springen. Dit is een mooi voorbeeld van hoe je een "saai" golfje er leuk kunt doen uitzien!
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Ik vind hem mooier dan de V, alleen vind ik de prijs (basisversie) veel te hoog.
                                  MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

                                  Comment


                                  • vind het een verbetering ten opzicht van de vorige (die ik ook niet lelijk vond)
                                    en zeker de Gti is mooi!
                                    trek een beetje op de Golf gti W12 (concept)
                                    de voorkant toch.
                                    en eindelijk uitlaten rechts en links !


                                    Comment


                                    • Vet! Is dat een officiële foto?

                                      Comment


                                      • Ik vind hem niet denderend. Hij kan me niet bekoren zoals de V dat deed.

                                        De GTI versie daarentegen Die vind ik echt knap.

                                        Comment


                                        • Op TF1 is er iedere zondagmorgen een Auto programma, Auto Moto. Twas daar vandaag test tussen de Nieuwe Megane 3 en de Golf 6

                                          Volgens de programmamakers zou de wegligging van de Megane beter zijn dan de Golf. Zou dit kloppen? tzijn wel Fransen die dit verkondigen natuurlijk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X