Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
[quote=Bart-VW;3104865]Ze hebben inderdaad de nieuwe TDi bewust goedkoper gemaakt omdat het voor België een wat minder interessante motor is. Zodra de 1.6 uitkomt zal deze motor dus ook in prijs verhogen. Voor wie graag een 2.0 rijdt is op dit moment kopen dus de beste keuze.
Mij is verteld dat de 1.6 D de 2.0 D 110 pk zal vervangen. (De huidige prijs zou dan de prijs van de 1.6 D worden).
Persoonlijk vind ik een trendline met sportpack een betere keuze dan een highline. Het is iets goedkoper en er is bijna geen verschil meer . ( En ik ben geen liefhebber van dat chroom gedoe)
2.0TDi 110pk 5V rijdt eerlijk gezegd heel goed.
Er is een groot verschil tussen Golf V en Golf VI, meer dan het verschil in uiterlijk doet vermoeden.
Beter gefilterde ophanging, afwerking dashboard, geluiddemping zijn er het meest op vooruit gegaan.
De versnellingsbak is wel nogal lang gespreid hetgeen de wagen trager maakt in hernemingen. In top-gear 120km/h aan +/- 2.100tr/min, 165km/h aan +/- 3.000tr/min als ik mij niet vergis. De stilte aan boord aan deze snelheden is een wereld van verschil in vergelijking met de Golf V.
De spiegels zijn verder in te klappen dan vroeger.
woensdag 10 december 2008 - (fu) - Volkswagen levert de nieuwe Golf 6 nu ook af fabriek in BiFuel-uitvoering. Dat moet een waarborg zijn voor een degelijke installatie en een optimale motorafstelling. Deze VW BiFuel mag dan nog 9,3 liter verbruiken, met een LPG-prijs aan de pomp van euro 0,415 heb je die 10% meerverbruik gauw terugverdiend.
Volgens de VW-ingenieurs is de motor van de Golf nu beter aangepast aan het verbranden van LPG-gas dan een krachtbron die pas later wordt omgebouwd. Verder blijft de fabriekswaarborg onverkort van kracht. De Golf BiFuel krijgt een gastank van 41 liter die precies in de ruimte voor het reservewiel past, onder de laadvloer van de koffer. Ook de normale benzinetank van 55 liter blijft behouden, wat deze VW in principe een autonomie bezorgt van zowat 1.100 km wanneer van gas op benzine wordt overgeschakeld. Dat wordt trouwens aangeraden omdat de droge verbranding van het LPG-gas liefst af en toe wordt gecompenseerd door het verbranden van normale benzine. De vuldop voor de LPG werd gemonteerd naast deze voor de benzine. Op het dashboard kan met een schakelaar eenvoudig van LPG naar benzine worden overgeschakeld en omgekeerd.
De viercilinder van de Golf BiFuel levert een vermogen van 98 pk, voor een CO2-uitstoot van 149 gram per kilometer. Hij produceert 80% minder koolstofmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx) dan een normale Golf benzine. Een schone Golf dus, wat zelfs estheten niet zullen ontkennen. Nog geen nieuws over de Golf BiFuel op de VW-site. Stof voor later zeker, wanneer ook de prijzen zullen vastliggen.
Heeft iemand een idee of de Golf Variant ook een face lift gaat krijgen zoals de Golf Plus recent??
Het uiterlijk van de Golf Variant blijft nog even zoals het is. Terwijl de Golf VI drie- en vijfdeurs voor pakweg 60 procent nieuw zijn, zal de Golf Variant minder sterk evolueren. In de zomer van 2009 krijgt het model een facelift. De techniek verandert niet maar de auto zal wel lijken op de nieuwe Golf hatchback.
Het recept doet denken aan de Golf III cabrio die met een nieuwe neus, bumpers en stuurwiel tot een Golf IV cabrio werd omgebouwd.
- karig uitgerust (een wagen van die prijs mag standaard radio & elektrische ramen achter hebben)
- interieur (golf V) is saai tov concurentie
Ik ben dus, weliswaar na 2 weken, vrij tevreden over de keuze. De overstap qua rijcomfort (2500km/week) van een Renault naar een VW op lange afstanden is duidelijk te voelen. Het salon van de Renault inruilen voor en harde zetels van de VW zal nog enige tijd wennen worden. De zithouding lijkt wel beter te zijn.
Over de dealer kan ik nog weinig zeggen. Wel viel het feit dat de wagen ongewassen & met slechts 1/4 diesel in de tank afgeleverd werd tegen.
Proficiat en veel rijplezier gewenst met de Golf variant.
Raar, ik dacht dat de Golf Variant standaard 4 elektrische ruiten had.
De Golf heeft inderdaad hardere zetels dan diene franse rommel, ik weet wel dat ik fitter uitstap na een lange rit op harde Golf-zetels dan bij de meeste franse wagens.
Nog een vraagje, werk jij bij Groep Colruyt of zo???
Het uiterlijk van de Golf Variant blijft nog even zoals het is. Terwijl de Golf VI drie- en vijfdeurs voor pakweg 60 procent nieuw zijn, zal de Golf Variant minder sterk evolueren. In de zomer van 2009 krijgt het model een facelift. De techniek verandert niet maar de auto zal wel lijken op de nieuwe Golf hatchback.
Het recept doet denken aan de Golf III cabrio die met een nieuwe neus, bumpers en stuurwiel tot een Golf IV cabrio werd omgebouwd.
greetz
juist
ik vind het een beetje boerenbedrog als men weet hoe beter de VI geworden is dan de V
iemand die weinig van kent een voor het koestwerk van de Variant valt, koopt een technisch achterhaald voertuig
idem eigenlik voor de Plus...
Hallo, dit is mijn eerste post en al meteen een vraag :
Is er al duidelijkheid omtrent de concrete datum wanneer de nieuwe Golf Bluemotion te verkrijgen zal zijn? Ik wens hem te kopen zo simpel is het
Zijn er trouwens enige nadelen verbonden aan de ecoversie, rekening houdende met de ervaring met vorige Bluemotion versies?
Zelf zie ik alleen maar voordelen maar lees toch over speciale olien, speciale banden met lage rolweerstand, aangepaste stroomlijning en meer gespreide versnellingsbak. Dat laatste zie ik niet als een probleem, ben een rustige rijder. Maar die aangepaste voorzieningen, heeft dat geen invloed op bvb onderhoud (duurder) enz. ? (Zoniet koop ik de gewone versie 1.6 tdi 105 pk)
Het uiterlijk van de Golf Variant blijft nog even zoals het is. Terwijl de Golf VI drie- en vijfdeurs voor pakweg 60 procent nieuw zijn, zal de Golf Variant minder sterk evolueren. In de zomer van 2009 krijgt het model een facelift. De techniek verandert niet maar de auto zal wel lijken op de nieuwe Golf hatchback.
Het recept doet denken aan de Golf III cabrio die met een nieuwe neus, bumpers en stuurwiel tot een Golf IV cabrio werd omgebouwd.
greetz
Dank je voor de info.
Een face lift vind ik oké, want de huidige vormgeving valt niet zo in de smaak. De rest van de wagen bevalt me echter prima. Heb er al mee testgereden. Het kan zijn dat de Golf VI beter is, die heb ik nog niet aan de tand gevoeld. De hoofdreden waarom ik uitkijk naar die face lift is echter de 1.6TDI met commonrail.
Zeg je nu dat ze die niet in de face lift gaan leggen deze zomer..?
Hallo, dit is mijn eerste post en al meteen een vraag :
Is er al duidelijkheid omtrent de concrete datum wanneer de nieuwe Golf Bluemotion te verkrijgen zal zijn? Ik wens hem te kopen zo simpel is het
Zijn er trouwens enige nadelen verbonden aan de ecoversie, rekening houdende met de ervaring met vorige Bluemotion versies?
Zelf zie ik alleen maar voordelen maar lees toch over speciale olien, speciale banden met lage rolweerstand, aangepaste stroomlijning en meer gespreide versnellingsbak. Dat laatste zie ik niet als een probleem, ben een rustige rijder. Maar die aangepaste voorzieningen, heeft dat geen invloed op bvb onderhoud (duurder) enz. ? (Zoniet koop ik de gewone versie 1.6 tdi 105 pk)
Eigenlijk zijn er weinig of geen nadelen aan vind ik persoonlijk, natuurlijk zijn die lagerolweerstand banden wat duurder dan gewone banden. Maar als ik het vergelijk bij de polo en polo BM dan maakt het zuinig rijden dat verschil zeker goed. Ikzelf ben eerder benieuwd hoe de basisprijs gaat liggen, welke onderdelen ze zruit halen of ze aanpassen. Bv. Bij de polo Bluemotion is de achterbank slechts in 1 deel neerklapbaar ipv in 2 delen, dit allemaal om gewicht te besparen. Hopelijk gaat die met de overheidskorting goed meevallen. Het laatste wat ik vernomen heb is dat we de golf BM het 2de semester mogen verwachten, nog geen vaste releasedatum.
Dank je voor de info.
Een face lift vind ik oké, want de huidige vormgeving valt niet zo in de smaak. De rest van de wagen bevalt me echter prima. Heb er al mee testgereden. Het kan zijn dat de Golf VI beter is, die heb ik nog niet aan de tand gevoeld. De hoofdreden waarom ik uitkijk naar die face lift is echter de 1.6TDI met commonrail. Zeg je nu dat ze die niet in de face lift gaan leggen deze zomer..?
Voorlopig nog niet echt meer info over maar ik heb het vermoeden dat de motoren toch mee veranderen. Kunnen ze eigenlijk niet maken vind ik van voor een paar jaar nog die 1.9TDi te gebruiken terwijl het merendeel nu al overgeschakeld is. Ben zelf ook heel erg benieuwd naar die 1.6CRTDI... alleen beetje jammer want blijkbaar gaan ze de 2.0TDI 110pk dan niet meer maken. We zullen wel zien.
- karig uitgerust (een wagen van die prijs mag standaard radio & elektrische ramen achter hebben)
- interieur (golf V) is saai tov concurentie
Ik ben dus, weliswaar na 2 weken, vrij tevreden over de keuze. De overstap qua rijcomfort (2500km/week) van een Renault naar een VW op lange afstanden is duidelijk te voelen. Het salon van de Renault inruilen voor en harde zetels van de VW zal nog enige tijd wennen worden. De zithouding lijkt wel beter te zijn.
Over de dealer kan ik nog weinig zeggen. Wel viel het feit dat de wagen ongewassen & met slechts 1/4 diesel in de tank afgeleverd werd tegen.
Hey Stefanus, welke versie van Golf Variant heb je gekocht?
Vandaag voor 't eerst zien staan op straat. Miljaar, viel dat tegen zeg. Ik dacht dat hij er wat "kloeker" zou uitzien dan de vorige Golf, aangezien hij lager en breder is, maar wat zag hij er smallekes uit. En echt schandalig saai. Jaja, 't is z'n trademark, whatever. Ik was echt onaangenaam verrast, zélf de saaiheidsfactor in achting genomen.
Je kan er ongetwijfeld wel weer een prachtige wagen van maken (getuige de GTI), maar de gewone versie is echt...hij vind zijn gelijke in de Corolla. Van belediging gesproken.
Vandaag voor 't eerst zien staan op straat. Miljaar, viel dat tegen zeg. Ik dacht dat hij er wat "kloeker" zou uitzien dan de vorige Golf, aangezien hij lager en breder is, maar wat zag hij er smallekes uit. En echt schandalig saai. Jaja, 't is z'n trademark, whatever. Ik was echt onaangenaam verrast, zélf de saaiheidsfactor in achting genomen.
Je kan er ongetwijfeld wel weer een prachtige wagen van maken (getuige de GTI), maar de gewone versie is echt...hij vind zijn gelijke in de Corolla. Van belediging gesproken.
Eigenlijk zijn er weinig of geen nadelen aan vind ik persoonlijk, natuurlijk zijn die lagerolweerstand banden wat duurder dan gewone banden. Maar als ik het vergelijk bij de polo en polo BM dan maakt het zuinig rijden dat verschil zeker goed. Ikzelf ben eerder benieuwd hoe de basisprijs gaat liggen, welke onderdelen ze zruit halen of ze aanpassen. Bv. Bij de polo Bluemotion is de achterbank slechts in 1 deel neerklapbaar ipv in 2 delen, dit allemaal om gewicht te besparen. Hopelijk gaat die met de overheidskorting goed meevallen.
Het laatste wat ik vernomen heb is dat we de golf BM het 2de semester mogen verwachten, nog geen vaste releasedatum.
Comment