Nog altijd geen nieuws over komst van de B2B versie?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten9000 euro voor een Golfke met 60000 km dat 4 jaar geleden 21000 koste is inderdaag een fenomenaal aanbod.
Hehe, lol idd, daarmee is aangetoond dat een VW even veel in waarde mindert dan andere merken....
Voor mijn seat ibiza krijg ik van de VW garage 8000 eur, 77000 km en van 2004, zo zie je maar he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk BerichtenHehe, lol idd, daarmee is aangetoond dat een VW even veel in waarde mindert dan andere merken....
Voor mijn seat ibiza krijg ik van de VW garage 8000 eur, 77000 km en van 2004, zo zie je maar he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenDus jij vind het normaal dat je op een golf zo goed als geen korting krijgt (volkswagen algemeen) en bij alle andere merken wel, zowel goedkope als dure.
Volgens mij is dat gewoon iets dat niet klopt, het is natuurlijk aan de klant om deze keuze te maken, maar volgens mij zijn ze niet goed bezig, ok ze verkopen weer het meeste in 2008. Maar wel omdat het grootste deel leasings zijn. Er gaat volgens mij eens een moment komen dat bedrijven ook goedkopere wagens gaan bevelen en dan is het volgens mij gedaan met zingen.
Langs de andere kant, het systeem van je krijgt alleen korting als je er naar vraagt werpt uiteraard ook vruchten af, in x-aantal % van de gevallen krijg je de volle pot en enkel de mensen die wat aandringen geef je dan een korting. Als je de korting aan iedereen geeft maak je minder winst. Maar langs de andere kant loop je het risico door geen korting te geven dat je minder verkoopt, tis dus maar te zien wat hun verkoopstrategie is hé
Vraag bij je dealer maar eens achter de kortingen op de jetta bijvoorbeeld... je zal je verschieten wat kortingen daar nu op zijn. Ze zullen zeker en vast niet in procenten praten gelijk de andere merken het in de verf zetten maar uitgeteld krijg je nu zeker meer dan 10% korting, als het geen 15% is nu ze met die tankkaarten bezig zijn op stockmodellen.
En wat er gezegd wordt van de restwaardes... die van vw zijn zeker gezakt maar ze verkopen nu nog op de 2dehandsmarkt. Maar zoek zeker eens achter een megane of een focus van hetzelfde bouwjaar en km's... ik wil niet weten hoelang sommige al te koop staan zonder reactie.
Greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk BerichtenSommige zouden liever hebben dat ze de golf standaard prijzen aan 24000€ en daar 20% korting op geven denk ik. Voor het gevoel van "YES, ik heb een goede korting kunnen afdwingen!" Denk dat er veel mensen een golf van 25000€ met 20% korting sneller zouden kopen dan ene van 21000€ met 5,5% korting. Gewoon omdat ze denken een goede prijs te krijgen.
Vraag bij je dealer maar eens achter de kortingen op de jetta bijvoorbeeld... je zal je verschieten wat kortingen daar nu op zijn. Ze zullen zeker en vast niet in procenten praten gelijk de andere merken het in de verf zetten maar uitgeteld krijg je nu zeker meer dan 10% korting, als het geen 15% is nu ze met die tankkaarten bezig zijn op stockmodellen.
En wat er gezegd wordt van de restwaardes... die van vw zijn zeker gezakt maar ze verkopen nu nog op de 2dehandsmarkt. Maar zoek zeker eens achter een megane of een focus van hetzelfde bouwjaar en km's... ik wil niet weten hoelang sommige al te koop staan zonder reactie.
Greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk BerichtenSommige zouden liever hebben dat ze de golf standaard prijzen aan 24000€ en daar 20% korting op geven denk ik. Voor het gevoel van "YES, ik heb een goede korting kunnen afdwingen!" Denk dat er veel mensen een golf van 25000€ met 20% korting sneller zouden kopen dan ene van 21000€ met 5,5% korting. Gewoon omdat ze denken een goede prijs te krijgen.
Greetz
Als je wil vergelijken moet je gewoon alles naast mekaar zetten, een Golf kan je al niet vergelijken met een Jetta. Maar als je bv een Peugeot 308 vergelijkt met een Golf met ongeveer dezelfde motor dan zit je ok voor 80% aan dezelfde prijs.
Dus als gij voor uw golf dan een startwaarde gaat geven van 25000€ ipv bv 20000€ bij peugeot. Dan denk ik dat ge al niets gaat verkopen.
En het zou niet mogen zijn omdat het een Golf is geven we niets. De seat ibizia is bv ook nieuw en daar zijn wel kortingen op!!
Comment
-
Dat schrijf ik hier al meer dan 2 jaar. De restwaarde van VW is vanzelfsprekend gezakt. Of net niet, de restwaarde van de concurenten is gestegen maar het resultaat blijft hetzelfde.
Waar je vroeger een VW kocht om zeker te zijn meer geld over te houden bij eventuele verkoop is dat vandaag een heel pak minder.
Hun restwaarde blijft iets hoger liggen tov directe concurenten maar niet opvallend veel. Hetgene je bij nieuwkoop meer betaald krijg je bij herverkoop terug. Enkel ligt dat hier op 't forum nogal gevoelig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenDikke flauwekul
Als je wil vergelijken moet je gewoon alles naast mekaar zetten, een Golf kan je al niet vergelijken met een Jetta. Maar als je bv een Peugeot 308 vergelijkt met een Golf met ongeveer dezelfde motor dan zit je ok voor 80% aan dezelfde prijs.
Dus als gij voor uw golf dan een startwaarde gaat geven van 25000€ ipv bv 20000€ bij peugeot. Dan denk ik dat ge al niets gaat verkopen.
En het zou niet mogen zijn omdat het een Golf is geven we niets. De seat ibizia is bv ook nieuw en daar zijn wel kortingen op!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk Berichtenga eens rijden met de verschillende auto's, en nogmaals kijk wat je betaalt en waarmee je dan rijdt he...
Het feit dat een wagen meer kost dan een andere in jouw ogen gelijkwaardige wagen is toch genoeg om de goedkoopste te nemen.
De automarkt is toch een markt van vraag en aanbod, dus VW of eender welk merk biedt aan tegen de prijs die hij wil. Het is aan de koper om te kiezen. Dus als VW of een ander merk zich duur prijst en er toch kopers zijn dan is dit toch geen probleem. Dat die wagens echt meer waard zijn of niet dat doet niet ter zake.
Het feit dat iemand zaagt over de korting bij VW voor een Golf zegt vooral dat hij die Golf heel hard wil. Het feit dat iemand zegt een Jetta is geen Golf geeft duidelijk aan waarom VW zijn Jetta iets scherper prijst, terwijl een Jetta meer is dan een Golf (vanuit economisch oogpunt).'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHier zit wel een waarheid in, altijd dat gezaag over dit of dat merk is te duur in vergelijking met concurrenten. Dat is toch simpel, koop dan die andere wagens, ieder zijn smaak.
Het feit dat een wagen meer kost dan een andere in jouw ogen gelijkwaardige wagen is toch genoeg om de goedkoopste te nemen.
De automarkt is toch een markt van vraag en aanbod, dus VW of eender welk merk biedt aan tegen de prijs die hij wil. Het is aan de koper om te kiezen. Dus als VW of een ander merk zich duur prijst en er toch kopers zijn dan is dit toch geen probleem. Dat die wagens echt meer waard zijn of niet dat doet niet ter zake.
Het feit dat iemand zaagt over de korting bij VW voor een Golf zegt vooral dat hij die Golf heel hard wil. Het feit dat iemand zegt een Jetta is geen Golf geeft duidelijk aan waarom VW zijn Jetta iets scherper prijst, terwijl een Jetta meer is dan een Golf (vanuit economisch oogpunt).
Wat ik bedoel is net het omgekeerde, of je nu een dacia koopt of een VW, als je wagens wil verkopen moet je zeker met deze periode kortingen geven.
En nog een punt dat ik totaal oneerlijk vind is het volgende, waarom zijn er verschillende prijslijsten voor partikulieren en mensen die via de zaak kopen?? En niet alleen de BTW hé echt de prijzen. Kvind dat gewoon totaal oneerlijk, niet dat er iets aan te doen is, maar ze zitten tegen partikulieren wel te zeggen, onze marge is bv 5% op die bepaalde wagen, en als je dan gaat horen om hem via de zaak te kopen, blijken de gewone prijzen helemaal niet van toepassing te zijn maar lagere prijzen, en ga zo maar door.
En ik zeg niet dat ik niet blij ben met de korting op een golf, alleen dat tov andere merken het deze keer zeer mager is. Je krijgt 2 jaar extra garantie waar je in 85% van de gevallen niets mee bent. en je krijgt op bv een volkswagen golf slechts 250€ korting op een STOCKwagen. Wil dus zeggen, ik koop een nieuwe auto dat niet 100% mijn ding is want ik neem iets dat in stock is...
Dus als puntje bij paaltje komt krijg je op een bedrag van pakweg bv 22000€ slechts 0% korting (in mijn geval dan) via de salonkondities omdat ik met die 2 jaar extra garantie niets ben, ik zeker geen stockwagen neem EN het enige wat je krijgt is 2.5% of 3% en de 200€ premie die ze zelf oek trugkrijgen.
Als je 22000 een laag bedrag vind of de "beste" wagen datter rondrijd omdat het toevallig ne golf is, welja dat vind ik dan idd bullshid, niet tegenstaande dat idd de keuze bij de klant ligt. Maar wat die je eraan als een auto 100% jouw ding is, je hem kunt betalen maar je wil graag wat extra korting of een extra optietje hier en daar.
En als laatste, moesten ze mij ipv die 2 jaar extra garantie, dit gegeven hebben in korting, of extra optie of iets anders dan zou ik reeds een Golf gekocht hebben. Nu verkopen ze misschien veeeeeel minder en moeten ze binnenkort zowieso meer van de prijs doen en komt hun dat slechter uit. Anyway we zien wel hé, ik wacht allessinds rustig af tot ze met een redelijk voorstel over de brug komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenHet gaat er ons helemaal niet om dat een VW niet meer mag kosten? Dat is wat jij vind, jij vind dat omdat het een volkswagen is en geen Dalcia dat vw geen korting hoeft te geven...
Wat ik bedoel is net het omgekeerde, of je nu een dacia koopt of een VW, als je wagens wil verkopen moet je zeker met deze periode kortingen geven.
En nog een punt dat ik totaal oneerlijk vind is het volgende, waarom zijn er verschillende prijslijsten voor partikulieren en mensen die via de zaak kopen?? En niet alleen de BTW hé echt de prijzen. Kvind dat gewoon totaal oneerlijk, niet dat er iets aan te doen is, maar ze zitten tegen partikulieren wel te zeggen, onze marge is bv 5% op die bepaalde wagen, en als je dan gaat horen om hem via de zaak te kopen, blijken de gewone prijzen helemaal niet van toepassing te zijn maar lagere prijzen, en ga zo maar door.
En ik zeg niet dat ik niet blij ben met de korting op een golf, alleen dat tov andere merken het deze keer zeer mager is. Je krijgt 2 jaar extra garantie waar je in 85% van de gevallen niets mee bent. en je krijgt op bv een volkswagen golf slechts 250€ korting op een STOCKwagen. Wil dus zeggen, ik koop een nieuwe auto dat niet 100% mijn ding is want ik neem iets dat in stock is...
Dus als puntje bij paaltje komt krijg je op een bedrag van pakweg bv 22000€ slechts 0% korting (in mijn geval dan) via de salonkondities omdat ik met die 2 jaar extra garantie niets ben, ik zeker geen stockwagen neem EN het enige wat je krijgt is 2.5% of 3% en de 200€ premie die ze zelf oek trugkrijgen.
Als je 22000 een laag bedrag vind of de "beste" wagen datter rondrijd omdat het toevallig ne golf is, welja dat vind ik dan idd bullshid, niet tegenstaande dat idd de keuze bij de klant ligt. Maar wat die je eraan als een auto 100% jouw ding is, je hem kunt betalen maar je wil graag wat extra korting of een extra optietje hier en daar.
En als laatste, moesten ze mij ipv die 2 jaar extra garantie, dit gegeven hebben in korting, of extra optie of iets anders dan zou ik reeds een Golf gekocht hebben. Nu verkopen ze misschien veeeeeel minder en moeten ze binnenkort zowieso meer van de prijs doen en komt hun dat slechter uit. Anyway we zien wel hé, ik wacht allessinds rustig af tot ze met een redelijk voorstel over de brug komen.
- Weet niet welke garage jij hebt maar als je de golf op de zaak zet heb je helemaal geen betere prijs. Anders is natuurlijk als je bij een firma werkt en een groot wagenpark hebt, dan krijg je extra kortingen, zoals overal dus. Bij skoda is het bijvoorbeeld wel zo dat iedereen die zelfstandige is of een zaak heeft ineens fleetkorting krijgt, zeker niet het geval bij vw. Dus daar ben je toch fout.
- En dan nog maar eens, momenteel krijg je geen 250€ stockkorting op de modellen uit stock, op een golf van ongeveer 20.000€ krijg je nu zeker 800€ tot 1000€ korting, zonder rekening te houden met die extra garantie en zonder rekening te houden met die DPF-korting.
- 22.000€ ?? ik zou me toch wat beter informeren voordat ik zo'n uitspraken zou doen... Er rijden al veeeeel golf 6 types rond die makkelijk onder de 20000€ liggen met al behoorlijk wat opties. Maarja zal ook wel bullshit zijn zeker
- Wat die extra garantie betreft geef ik je gelijk, ze hadden beter de klanten de keuze gelaten tussen cash-korting of garantie. Heb je toch niet nodig op een vw hè!
- Misschien nog eens naar je dealer gaan want gelijk ik het zeg had je er al lang eentje gekocht niet?
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenEn als laatste, moesten ze mij ipv die 2 jaar extra garantie, dit gegeven hebben in korting, of extra optie of iets anders dan zou ik reeds een Golf gekocht hebben. Nu verkopen ze misschien veeeeeel minder en moeten ze binnenkort zowieso meer van de prijs doen en komt hun dat slechter uit. Anyway we zien wel hé, ik wacht allessinds rustig af tot ze met een redelijk voorstel over de brug komen.
Wat VW geeft of niet geeft heeft er vooral mee te maken dat als jij hem niet koopt iemand anders hem wel zal kopen aan die prijs. Als de vraag voor de Golf daalt zal ook de prijs dalen. Omdat er minder vraag is naar bijvoorbeeld een Jetta zijn de kortingen op dat model wel te krijgen.
De prijzen voor particulieren en bedrijven is inderdaad een verschil, maar de fleetmarkt is gewoon heel interessant voor een merk. Over het algemeen zijn dat veel "betere" klanten dan particulieren.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Volkswagen vernieuwt Golf Variant volgend jaar
Volgende maand lanceert Volkswagen de nieuwe Golf drie- en vijfdeurs. Maar wat gebeurt er met de Variant breakversie, die nog maar sinds vorig jaar op de markt is?
Zoals eerder gemeld kan de Golf Variant per direct profiteren van de motorische verbeteringen van de Golf VI. Zowel de nieuwe 1.4 TSI met 122 en 160 pk als de 2.0 TDI common rail (140 pk) komen in de breakversie.
Het uiterlijk van de Golf Variant blijft nog even zoals het is. Terwijl de Golf VI drie- en vijfdeurs voor pakweg 60 procent nieuw zijn, zal de Golf Variant minder sterk evolueren. In de zomer van 2009 krijgt het model een facelift. De techniek verandert niet maar de auto zal wel lijken op de nieuwe Golf hatchback.
Het recept doet denken aan de Golf III cabrio die met een nieuwe neus, bumpers en stuurwiel tot een Golf IV cabrio werd omgebouwd. Net als de Golf Variant ondergaat de Golf Plus een soortgelijke metamorfose. Dat type krijgen we in december in Bologna te zien en is vanaf maart 2009 te koop.
bron: euroscoops.eu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk Berichten- Weet niet welke garage jij hebt maar als je de golf op de zaak zet heb je helemaal geen betere prijs. Anders is natuurlijk als je bij een firma werkt en een groot wagenpark hebt, dan krijg je extra kortingen, zoals overal dus. Bij skoda is het bijvoorbeeld wel zo dat iedereen die zelfstandige is of een zaak heeft ineens fleetkorting krijgt, zeker niet het geval bij vw. Dus daar ben je toch fout.
- En dan nog maar eens, momenteel krijg je geen 250€ stockkorting op de modellen uit stock, op een golf van ongeveer 20.000€ krijg je nu zeker 800€ tot 1000€ korting, zonder rekening te houden met die extra garantie en zonder rekening te houden met die DPF-korting.
- 22.000€ ?? ik zou me toch wat beter informeren voordat ik zo'n uitspraken zou doen... Er rijden al veeeeel golf 6 types rond die makkelijk onder de 20000€ liggen met al behoorlijk wat opties. Maarja zal ook wel bullshit zijn zeker
- Wat die extra garantie betreft geef ik je gelijk, ze hadden beter de klanten de keuze gelaten tussen cash-korting of garantie. Heb je toch niet nodig op een vw hè!
- Misschien nog eens naar je dealer gaan want gelijk ik het zeg had je er al lang eentje gekocht niet?
grtz
ACM: 22.778,94€ - 3.5% korting en die extra 2 jaar garantie (waar ik nix mee ben) + 200€ premiekorting = 21781,68€ + extra garantie waarde (virtuele waarde 21781.68 - 495€ = 21286,68€)
Clissens: 22.778,94€ -5% +200€ premiekorting = 21439,99€ (maar geen garantie van 495€ waarde)
Den eerst dat mij een korting geeft van 5% en ook de waarde van die 495€ in cash OF andere optie heeft in principe een wagen verkocht. Zolang dat niet gebeurd hou ik mijn been ook stijf :p
Ik wel zelfs extra opties nemen om nog 22000€ in totaal te betalen omdat dat mijn maximum bedrag is. Het enige wat ik wil is een korting die idd de moeite waard is tov mijn aankoopbedrag van de wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenHij kost mij momenteel bij: (Versie Highline 2.0 Diesel 110pk) metalic en zwarte alcantara zetels, manueel 5 vitesse, 5-deurs. Optie Sportpack met vancouver velgjes en optie cool & sound radio cd 310.
ACM: 22.778,94€ - 3.5% korting en die extra 2 jaar garantie (waar ik nix mee ben) + 200€ premiekorting = 21781,68€ + extra garantie waarde (virtuele waarde 21781.68 - 495€ = 21286,68€)
Clissens: 22.778,94€ -5% +200€ premiekorting = 21439,99€ (maar geen garantie van 495€ waarde)
Den eerst dat mij een korting geeft van 5% en ook de waarde van die 495€ in cash OF andere optie heeft in principe een wagen verkocht. Zolang dat niet gebeurd hou ik mijn been ook stijf :p
Ik wel zelfs extra opties nemen om nog 22000€ in totaal te betalen omdat dat mijn maximum bedrag is. Het enige wat ik wil is een korting die idd de moeite waard is tov mijn aankoopbedrag van de wagen...
Comment
-
Ik mag morgen mijn wagen eindelijk afhalen!
Besteld tijdens het lanceringsweekend, geleverd begin december en wegens wat administratieve rompslomp pas morgen afgehaald... Mijn geduld zal beloond worden
Golf VI
2.0 TDI 110PK
3 deurs
Versie: Highline
Exterieur: Deep Blak pareleffect
Interieur: Vienna Truffel leder
Belangrijkste opties:
Pack City
Pack Cool & Sound + RNS 510
Wintermodule
Bandenspanningscontrole
In principe had ik ook graag xenon besteld, maar dit is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk. De wintermodule zit er al op, nu maar hopen dat die xenon lampen er op termijn nog komen...
Verdere plannen zijn een Fiscon bluetooth kit, een subtiele verlaging en een 18 of 19 duims velg (genre BBS Le Mans).
Voor de bargain hunters; ik had 3% korting + 200€ korting voor de filter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door starkiller Bekijk BerichtenIk mag morgen mijn wagen eindelijk afhalen!
Besteld tijdens het lanceringsweekend, geleverd begin december en wegens wat administratieve rompslomp pas morgen afgehaald... Mijn geduld zal beloond worden
Golf VI
2.0 TDI 110PK
3 deurs
Versie: Highline
Exterieur: Deep Blak pareleffect
Interieur: Vienna Truffel leder
Belangrijkste opties:
Pack City
Pack Cool & Sound + RNS 510
Wintermodule
Bandenspanningscontrole
In principe had ik ook graag xenon besteld, maar dit is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk. De wintermodule zit er al op, nu maar hopen dat die xenon lampen er op termijn nog komen...
Verdere plannen zijn een Fiscon bluetooth kit, een subtiele verlaging en een 18 of 19 duims velg (genre BBS Le Mans).
Voor de bargain hunters; ik had 3% korting + 200€ korting voor de filter
Comment
Comment