Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
    Mooi, mijne ga ik deze week bestellen, zelfde versie (wel refelxzilver). Opties ben ik nu aan het bekijken. Verbaast me een beetje dat je zoveel opties neemt maar geen ESP wat toch wezenlijk aan de veiligheid bijdraagt?!
    De veiligheid van de wagen hangt voor een groot deel van de chauffeur af. In elke wagen waar ik mee gereden heb, momenteel A5 en ik zet ESP op of af merk ik bijna geen verschil met gewone snelheden. Wanneer het regent of gesneeuwd heeft moet je zowieso rustiger omgaan met de wagen, dus in mijn geval is het een nutteloze en dure optie. En als het toch zo veiligdenkend is, dan moeten ze het maar standaard aanbieden.

Derest van de opties vind ikzelf handig of mooier uitzien Dat is het enige waar ik naar kijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
      De veiligheid van de wagen hangt voor een groot deel van de chauffeur af. In elke wagen waar ik mee gereden heb, momenteel A5 en ik zet ESP op of af merk ik bijna geen verschil met gewone snelheden. Wanneer het regent of gesneeuwd heeft moet je zowieso rustiger omgaan met de wagen, dus in mijn geval is het een nutteloze en dure optie. En als het toch zo veiligdenkend is, dan moeten ze het maar standaard aanbieden.

Derest van de opties vind ikzelf handig of mooier uitzien Dat is het enige waar ik naar kijk.
      Dus als veiligheidsgordels een optie waren nam je ze ook niet? Daar merk je ook geen verschil bij gewone snelheden

Comment

• ESP was bij mij standaard, maar anders was het één van de eerste opties die ik zou aanvinken. Maar dat moet ieder voor zicht uitmaken natuurlijk.

Comment

Uiteraard merk je er onder normale omstandigheden niets van. Heb onlangs gelezen dat de veralgemening van ESP meer levens zou redden dan de veralgemening van airbags de laatste jaren. Het is trouwens schandalig dat VW (of beter gezegd invoerder d'Ieteren) , dat zich zo beroept op zijn veilge auto's , hier nog een meerprijs voor durft vragen terwijl dit in Duitsland reeds in 2002/2003 op de laatste modellen van de Golf 4 standaard voorzien was.ESP is dus één van de eerste opties die ik aankruis en daar laat ik graag die velgskes met dikkere bandjes voor vallen. D'Ieteren houdt zijn klanten blijkbaar voor onnozelaars en zet er liever allerlei minder belangrijke dingen standaard op dan echt nuttige dingen.
          Als je nog twijfelt volg dan maar eens een Driver Training cursus bij BMW . Je zal direct overtuigd zijn.

Comment

• Het gaat er niet om dat ik ESP niet belangrijk vind, en dat ik een gordel niet belangrijk vind. Ik vind alleen niet dat ik daar nog eens extra 300€ voor moet betalen. Zo'n dingen steek je er idd standaard in of ik moet ze gewoon niet hebben.

Kgeef een voorbeeld. In elke wagen steekt tegenwoordig ABS. Terwijl als je ZELF leert Remmen op een ABS manier je veel beter kan anticiperen. Mensen leren gewoon niet meer defensief rijden omdat ze rekenen op de elektronica die dat allemaal wel eens voor hun zal regelen. En dan 1 blokkeringkje in uw systeem en gebt prijs.

Conclusie die ik trek: Zit het erin voor de aankoopprijs dan ben ik er mee akkoord, moet je er extra voor betalen, dan vind ik het gewoon bullshid.
            Ik betaal 22000€ voor een wagen, dus wil ik dat ie er uitziet dat het die 22000€ waard is, en in mijn ogen gaat ESP daar niets aan veranderen. En met alle wagens waar ik vroeger mee gereden heb ZONDER ESP voelde ik mij niet minder veilig in hoor.

En een gordel vergelijken met ESP dat vind ik eerlijk gezegd al even belachelijk.
            Nogmaals, wanneer word je wagen instabiel?? Als je niet op een normaal wegdek rijd, laat ons zeggen regen of sneeuw, als je in die omstandigheden uw snelheid aanpast dan heb je nooit een ESP nodig.

Comment

Nogmaals, wanneer word je wagen instabiel?? Als je niet op een normaal wegdek rijd, laat ons zeggen regen of sneeuw, als je in die omstandigheden uw snelheid aanpast dan heb je nooit een ESP nodig.
              Soms kun je je niet tijdig aanpassen aan de omstandigheden.

Comment

Het gaat er niet om dat ik ESP niet belangrijk vind, en dat ik een gordel niet belangrijk vind. Ik vind alleen niet dat ik daar nog eens extra 300€ voor moet betalen. Zo'n dingen steek je er idd standaard in of ik moet ze gewoon niet hebben.

Kgeef een voorbeeld. In elke wagen steekt tegenwoordig ABS. Terwijl als je ZELF leert Remmen op een ABS manier je veel beter kan anticiperen. Mensen leren gewoon niet meer defensief rijden omdat ze rekenen op de elektronica die dat allemaal wel eens voor hun zal regelen. En dan 1 blokkeringkje in uw systeem en gebt prijs.

Conclusie die ik trek: Zit het erin voor de aankoopprijs dan ben ik er mee akkoord, moet je er extra voor betalen, dan vind ik het gewoon bullshid.
                Ik betaal 22000€ voor een wagen, dus wil ik dat ie er uitziet dat het die 22000€ waard is, en in mijn ogen gaat ESP daar niets aan veranderen. En met alle wagens waar ik vroeger mee gereden heb ZONDER ESP voelde ik mij niet minder veilig in hoor.

En een gordel vergelijken met ESP dat vind ik eerlijk gezegd al even belachelijk.
                Dus had de standaardprijs €22.300 geweest maar met ESP in ..

En je gaat toch wat kort door de bocht vind ik, je kan je nog zo goed aanpassen aan de omstandigheden, dat wil niet zeggen dat je op alles voorbereid bent. Je moet natuurlijk niet enkel en alleen vertrouwen op de electronica, veilig rijden begint bij jezelf. Maar als het eens nodig is is het altijd leuker dat je nog een backup hebt dan helemaal niets. En voor die €300 zou ik mij dat echt niet laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

En je gaat toch wat kort door de bocht vind ik, je kan je nog zo goed aanpassen aan de omstandigheden, dat wil niet zeggen dat je op alles voorbereid bent. Je moet natuurlijk niet enkel en alleen vertrouwen op de electronica, veilig rijden begint bij jezelf. Maar als het eens nodig is is het altijd leuker dat je nog een backup hebt dan helemaal niets. En voor die €300 zou ik mij dat echt niet laten.
                  Ik geef je idd deels gelijk, elektronica kan wel degelijk veiligheid brengen. Maar je kon ook als optie zijdelingse airbags nemen, enz enz... waar het mij om gaat is, als het "effectief" zoveel meerwaarde geeft aan de veiligheid dan moeten ze het standaard leveren. Indien je zelf de keuze zal moeten maken neem ik dat op als het kan handig zijn maar het is niet echt van levensbelang.

Net zoals sensoren, het is handig als je niet goed kan parkeren of dergelijke. Maar ik denk dat voor heel veel mensen die wel goed kunnen parkeren dit overbodig is. En ok ja kan dan zeggen dat je soms niet alles kan zien wat er voor en achter je gebeurt. Maar dan moeten ze alle auto's standaard met alles uitrusten

En sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind 300€ toch veel geld hoor.

Comment

• Valt te zien hoe je het bekijkt. Op zich vind ik €300 ook veel geld, maar als het gaat om €22.000 of €22.300 dan vind ik het niet veel geld om toch een extra veiligheidsoptie te hebben.

Comment

• ESP vind ik in alle omstandigheden een nuttige optie. Ik meen gelezen te hebben dat auto's, die in de toekomst de hoogste veiligheidsquotering (nieuwe norm) willen halen, standaard met ESP dienen uitgerust te zijn.

Andere opties kunnen interessant zijn naargelang de omstandigheden. Zijairbags achteraan hebben weinig zin voor een koppel zonder kinderen, maar voor een jong gezin zeer aan te bevelen.

Zelfs een radio (optie bij de Golf) is ten dele een veiligheidsoptie, al is het maar voor de verkeersinformatie. Onbegrijpelijk dat zoiets basic nog optie is in 2009.

Minder interessant vind ik bvb licht- en zichtmodule met regensensor. Enkel handmatige bediening van de ruitenwissers kan 100% aan ieders wensen voldoen. En dat is gratis.

Knoppen bedienen, schakelen, ...enz hoort bij het autorijden m.i.
                      Niets is zo erg als in een wagen te rijden als een plant waarin je niets hoeft te doen. Opties die de bestuurder gemakzuchtig maken zijn gewoon overbodig en maken het autorijden net saai.
                      Last edited by ; 09/02/2009, 22:40.

Comment

ESP vind ik in alle omstandigheden een nuttige optie. Ik meen gelezen te hebben dat auto's, die in de toekomst de hoogste veiligheidsquotering (nieuwe norm) willen halen, standaard met ESP dienen uitgerust te zijn.

Andere opties kunnen interessant zijn naargelang de omstandigheden. Zijairbags achteraan hebben weinig zin voor een koppel zonder kinderen, maar voor een jong gezin zeer aan te bevelen.

Zelfs een radio (optie bij de Golf) is ten dele een veiligheidsoptie, al is het maar voor de verkeersinformatie. Onbegrijpelijk dat zoiets basic nog optie is in 2009.

Minder interessant vind ik bvb lucht- en zichtmodule met regensensor. Enkel handmatige bediening van de ruitenwissers kan 100% aan ieders wensen voldoen. En dat is gratis.

Knoppen bedienen, schakelen, ...enz hoort bij het autorijden m.i.
                        Niets is zo erg als in een wagen te rijden als een plant waarin je niets hoeft te doen. Opties die de bestuurder gemakzuchtig maken zijn gewoon overbodig en maken het autorijden net saai.
                        Over 5 jaar is ESP even vanzelfsprekend als ABS en airbags nu zijn. Enkel Lada's en andere technisch achterhaalde modellen zullen dan nog zonder ESP geleverd worden.

Comment

• Golf R20T

Golf R20T ?

Bron: Autoexpress.co.uk

Comment

• Knap!!!

Bron: www.autoweek.nl
                            freude am fahren

Comment

• Die is inderdaad heel knap!
                              Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

...
                                ...
                                Tja, als je een eigen radio hebt die nog perfect speelt, waarom dan niet die gewoon in je nieuwe wagen laten steken? Bij veel merken die standaard een radio aanbieden moet ik hier dus al beginnen knoeien.
                                Tegenwoordig zou ik dus mijn autoradio moeten weggooien en gigantisch veel geld geven voor een nieuwe van het merk die alles kan wat mijn huidige radio kan... Maar hij is dan wel mooi geïntegreerd in het dashboard...
                                Nee, ik vind in deze situatie die radio als optie niet slecht. Het geeft de klant meer keuze.

Comment

• Het zou dan wel een gratis optie mogen zijn.

Comment

• Dat vind ik ook wel, maar de optiepolitiek van sommige merken is nooit erg logisch, eh.
                                    Een reservewiel bijv. krijg je tegenwoordig vaak ook niet meer gratis, hoewel er meestal wel nog de plaats voor is.

Comment

• Nog wat foto's...

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Vind ik ook. Bijna 1 miljoen oude belgische frankskes neertellen voor een eenvoudige C-segmenter is vandaag de normaalste zaak ter wereld maar ocharme 300 euro neertellen voor een optie die in geval van nood je leven kan redden...oooh nee hoor, wat denkt men wel, de volle 300 euro.

Vreemde hersenkronkel vind ik.

'k Zie hem trouwens niet zoveel rijden, de nieuwe Golf. Net als de variant, van de IV rijden er massa's rond, de V verkoopt duidelijk een pak minder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          'k Zie hem trouwens niet zoveel rijden, de nieuwe Golf. Net als de variant, van de IV rijden er massa's rond, de V verkoopt duidelijk een pak minder...
                                          Nog wat vroeg voor de nieuwe Golf denk ik. De meesten die in januari bestelden hebben hem pas in april.

Comment

Working...
                                          X