Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Vind ik ook. Bijna 1 miljoen oude belgische frankskes neertellen voor een eenvoudige C-segmenter is vandaag de normaalste zaak ter wereld maar ocharme 300 euro neertellen voor een optie die in geval van nood je leven kan redden...oooh nee hoor, wat denkt men wel, de volle 300 euro.

    Vreemde hersenkronkel vind ik.

    'k Zie hem trouwens niet zoveel rijden, de nieuwe Golf. Net als de variant, van de IV rijden er massa's rond, de V verkoopt duidelijk een pak minder...
    Ik vind het ook veel geld voor een basis Golf.

    Over die ESP, dat zou standaard moeten staan op elke auto ( van een Lada tot een dacia tot een Ford etc ). Erg dat het op een Golf nog niet standaard staat ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      'k Zie hem trouwens niet zoveel rijden, de nieuwe Golf. Net als de variant, van de IV rijden er massa's rond, de V verkoopt duidelijk een pak minder...
      Ik zie de golf 6 niet zo veel rondrijden. En als je dan nog eentje ziet denk ik in mezelf : wat een banale auto ( zeker die kont ).

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
        Ik zie de golf 6 niet zo veel rondrijden. En als je dan nog eentje ziet denk ik in mezelf : wat een banale auto ( zeker die kont ).
        Het is maar hoe je het bekijkt.

        Het is net de soberheid (geen banaliteit!) die ik waardeer.
        Het is geen trendwagentje dat na 4 jaar gedemodeerd is zoals dat bvb bij de nieuwe Renault Mégane het geval gaat zijn. Het Golf ontwerp berust op traditie.

        De nieuwe Golf vind ik overigens samen met de MK3 de mooiste uit de lange serie.

        De snuit bvb, doodeenvoudig maar zéér overtuigend.
        De achterkant is vrij klassiek, maar ten opzichte van de V fel verbeterd : breder en lager, idem voor de achterlichten.

        Ik ben ook blij dat die verschrikkelijke plastic strips op de zijdeuren verdwenen zijn zodat het zuivere vormenspel beter tot zijn recht komt. De schoonheid zit in de details. Less is more.

        Hoedje af voor de ontwerpers die beseffen dat een auto niet mooier wordt wanneer hij wordt overladen met allerhande plastic opsmuk en hyperkinetische golvingen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
          Het is maar hoe je het bekijkt.

          Het is net de soberheid (geen banaliteit!) die ik waardeer.
          Het is geen trendwagentje dat na 4 jaar gedemodeerd is zoals dat bvb bij de nieuwe Renault Mégane het geval gaat zijn. Het Golf ontwerp berust op traditie.

          De nieuwe Golf vind ik overigens samen met de MK3 de mooiste uit de lange serie.

          De snuit bvb, doodeenvoudig maar zéér overtuigend.
          De achterkant is vrij klassiek, maar ten opzichte van de V fel verbeterd : breder en lager, idem voor de achterlichten.

          Ik ben ook blij dat die verschrikkelijke plastic strips op de zijdeuren verdwenen zijn zodat het zuivere vormenspel beter tot zijn recht komt. De schoonheid zit in de details. Less is more.

          Hoedje af voor de ontwerpers die beseffen dat een auto niet mooier wordt wanneer hij wordt overladen met allerhande plastic opsmuk en hyperkinetische golvingen.
          ik vind het juist spijtig dat ze besparen (volgens mij de enige echte reden om dat weg te laten) op rubberstrips op de flanken en de bumpers. Altijd handig tegen de deuren van je buren op krappe parkeerplaatsen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
            ik vind het juist spijtig dat ze besparen (volgens mij de enige echte reden om dat weg te laten) op rubberstrips op de flanken en de bumpers. Altijd handig tegen de deuren van je buren op krappe parkeerplaatsen.
            't is toch een pak mooier zonder die strips... als er stootlijsten waren, dan wou iedereen ze in koetswerkkleur, als je dan de auto naast je raakt zijn ze net zo goed beschadigd enz.... Of dan heb je stootlijsten en parkeert er een Q7 langs u die half uw deur in 2 plooit als die zijn deur "per ongeluk" opengooit. Doe mij maar mooi zonder en een veilige parkeerplaats.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
              Dat vind ik ook wel, maar de optiepolitiek van sommige merken is nooit erg logisch, eh.
              Een reservewiel bijv. krijg je tegenwoordig vaak ook niet meer gratis, hoewel er meestal wel nog de plaats voor is.
              Oef, bij Audi nog wel.

              @Bart-VW: Max. 3 foto's per post aub.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk Berichten
                't is toch een pak mooier zonder die strips... als er stootlijsten waren, dan wou iedereen ze in koetswerkkleur, als je dan de auto naast je raakt zijn ze net zo goed beschadigd enz.... Of dan heb je stootlijsten en parkeert er een Q7 langs u die half uw deur in 2 plooit als die zijn deur "per ongeluk" opengooit. Doe mij maar mooi zonder en een veilige parkeerplaats.
                ik parkeer zowiezo nooit naast kamionetten en aanverwante voertuigen

                Comment


                • De GTD: 2.0TDI 170ps

                  Comment


                  • Precies of zonder die ESP is het niet veilig, naar mijn mening is ESP alleen handig als je half ligt te racen, kheb keer getest met de A5 en die laat zien wanneer die ESP enz werkt want dan pinkt er een lichtje, die begint pas te werken als ik in de bochtjes mijn banden wat laat spinnen door het heen en weer gezwier met mijn stuurke in de bochten.

                    Maw, als je een wagen koopt zoals de A5 met bv 150pk en meer dan ga ik volledig akkoord dat je dingen neemt zoals ESP en andere veiligheidstoepassingen.
                    Als je het in een 110pk steekt heeft het in mijn ogen veel te weinig veiligheidsinvloed. Tenzij ik echt zou liggen racen en zotdoen, maar dat ligt dan volledig in je eigen keuze.
                    Dus het is niet zo zeer dat ik het niet extra veilig vind of van slecht waarde, maar als het echt een noodzakelijk iets zou zijn voor de veiligheid zoals een gordel bv dan zouden ze het er wel standaard bijsteken ook.
                    En nog iets, als de verkopers zouden zeggen, je krijgt ESP en betaald dezelfde prijs, dan kocht ik het ook, zelfs als ze zouden zeggen aan 50% van de prijs. Maar 300€ voor iets wat ik onnodig acht, ja dat vind ik veel geld. En zoals sommigen hier zeggen, ook al geef je 22000€ uit dit wil dan niet zeggen dat 300€ niet veel is. Ik heb serieus moeten puzzelen om niet over mijn bedrag te gaan dat ik wou en kan betalen. Dus die 300€ betekende wel veel in mijn geval... en moest iedereen denken het is maar 300€ dan reden we allemaal rond in een full option :p

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                      De GTD: 2.0TDI 170ps
                      kvind die velgen echt supper, alleen kan je ze niet kiezen in België. Ze zijn enkel in Duitsland te kiezen. Spijtig Spijtig

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                        Precies of zonder die ESP is het niet veilig, naar mijn mening is ESP alleen handig als je half ligt te racen, kheb keer getest met de A5 en die laat zien wanneer die ESP enz werkt want dan pinkt er een lichtje, die begint pas te werken als ik in de bochtjes mijn banden wat laat spinnen door het heen en weer gezwier met mijn stuurke in de bochten.

                        Maw, als je een wagen koopt zoals de A5 met bv 150pk en meer dan ga ik volledig akkoord dat je dingen neemt zoals ESP en andere veiligheidstoepassingen.
                        Als je het in een 110pk steekt heeft het in mijn ogen veel te weinig veiligheidsinvloed. Tenzij ik echt zou liggen racen en zotdoen, maar dat ligt dan volledig in je eigen keuze.
                        Dus het is niet zo zeer dat ik het niet extra veilig vind of van slecht waarde, maar als het echt een noodzakelijk iets zou zijn voor de veiligheid zoals een gordel bv dan zouden ze het er wel standaard bijsteken ook.
                        En nog iets, als de verkopers zouden zeggen, je krijgt ESP en betaald dezelfde prijs, dan kocht ik het ook, zelfs als ze zouden zeggen aan 50% van de prijs. Maar 300€ voor iets wat ik onnodig acht, ja dat vind ik veel geld. En zoals sommigen hier zeggen, ook al geef je 22000€ uit dit wil dan niet zeggen dat 300€ niet veel is. Ik heb serieus moeten puzzelen om niet over mijn bedrag te gaan dat ik wou en kan betalen. Dus die 300€ betekende wel veel in mijn geval... en moest iedereen denken het is maar 300€ dan reden we allemaal rond in een full option :p
                        500 euro voor dikkere bandjes die 2 cm breder zijn is inderdaad een spotprijs in vergelijking met die schandalige 300 euro voor ESP

                        Comment


                        • Ik rij al sinds het halen van mijn rijbewijs met een auto zonder ESP (ca. 5 jaar en ca. 100.000 km). Hell, 3 van de 4 auto's hier thuis hebben dat niet en in de andere heb ik 't in het jaar dat we 'm nog maar hebben ook nog nooit weten werken (op sneeuw uitgezonderd natuurlijk).
                          Ge kunt ook leren verantwoordelijk rijden en weten wat uw auto aankan en wat niet i.p.v. te denken zo'n laatste reddingsmiddel als ESP ooit nodig te hebben. Veiligheid begint immers bij de chauffeur. Als ik een beperkt budget heb, en 'k moet ook de afweging maken tussen, 'k zeg maar iets, een cruise control, middenarmsteun (of, in mindere mate voor mij persoonlijk: bredere bandjes), en ESP, dan pak ik toch ook wel gegarandeerd die eerste optie hoor. Ik heb ESP in mijn huidige wagen nog nooit gemist, maar een armsteun of cruise control al héél vaak.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                          Comment


                          • ESP is nog niet standaard neen, maar hopelijk komt dat wel zo (airbags waren vroeger ook optioneel bvb.). Ook niet iedereen rijdt z'n auto in puin, dan heb je de airbags ook niet nodig. ESP heeft geen zak te maken met racen. Stel je voor dat je een afrit neemt aan de toegelaten 90km/h, maar er ligt een oliespoor en je achterkant begint bvb. te slippen, zonder ESP zal het bidden worden of je het kunt corrigeren, met ESP zal dat al een stuk makkelijker worden.

                            Zo'n dingen moeten (gelukkig) niet te veel werken (airbags, esp, abs, ...), maar in de situaties dat ze ten hulp komen kan het toch veel doen, soms zelfs levens redden.

                            Dat verhaal van dat oliespoor is niet verzonnen btw, een kameraad van me heeft dit tegengekomen en gelukkig had z'n wagen ESP.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Ik rij al sinds het halen van mijn rijbewijs met een auto zonder ESP (ca. 5 jaar en ca. 100.000 km). Hell, 3 van de 4 auto's hier thuis hebben dat niet en in de andere heb ik 't in het jaar dat we 'm nog maar hebben ook nog nooit weten werken (op sneeuw uitgezonderd natuurlijk).
                              Ge kunt ook leren verantwoordelijk rijden en weten wat uw auto aankan en wat niet i.p.v. te denken zo'n laatste reddingsmiddel als ESP ooit nodig te hebben. Veiligheid begint immers bij de chauffeur. Als ik een beperkt budget heb, en 'k moet ook de afweging maken tussen, 'k zeg maar iets, een cruise control, middenarmsteun (of, in mindere mate voor mij persoonlijk: bredere bandjes), en ESP, dan pak ik toch ook wel gegarandeerd die eerste optie hoor. Ik heb ESP in mijn huidige wagen nog nooit gemist, maar een armsteun of cruise control al héél vaak.
                              Als we die redenering doortrekken kan je evengoed stellen dat de veiligheidsgordel en de airbag overbodige zaken zijn. Als iedereen rijdt zoals 'ie moet heb je dat immers ook niet nodig.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Als we die redenering doortrekken kan je evengoed stellen dat de veiligheidsgordel en de airbag overbodige zaken zijn. Als iedereen rijdt zoals 'ie moet heb je dat immers ook niet nodig.
                                Da's dan een foute doortrekking, vind ik. ESP corrigeert enkel maar jouw eigen stommiteiten... airbags en gordels zijn nodig omdat je niet alles zelf in de hand hebt, je bent niet alleen op de baan.
                                Voor een extra set airbags zou ik waarschijnlijk wél opteren. Mijn huidige auto heeft ten anderen de destijds optionele airbag voor de passagier vooraan zitten.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bart-VW Bekijk Berichten
                                  Nog wat foto's...





                                  Greetz
                                  spammer

                                  Die wat in het showroom staat (grijze) vind 'k het knapst.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                    Da's dan een foute doortrekking, vind ik. ESP corrigeert enkel maar jouw eigen stommiteiten... airbags en gordels zijn nodig omdat je niet alles zelf in de hand hebt, je bent niet alleen op de baan.
                                    Voor een extra set airbags zou ik waarschijnlijk wél opteren. Mijn huidige auto heeft ten anderen de destijds optionele airbag voor de passagier vooraan zitten.
                                    Enkel je eigen stommiteiten? Wat met plotse uitwijkmaneuvers die je moet doen door stommiteiten van andere weggebruikers? Dat is het grootste en meeste gevaar. Zelfs wanneer je 50 km/h rijdt kan het gevaar plots om de hoek opduiken....

                                    Wikipedia geeft een duidelijke uitleg over het systeem. Vooral onderstaande passage moet je eens lezen. In ieder geval, iedereen doet wat hij wil, maar ESP is imo de nuttigste optie die je je maar kan indenken.

                                    ...
                                    Effectiviteit van het systeem
                                    De technologie wordt door experts omschreven als de belangrijkste veiligheidsbijdrage sinds de autogordel en de airbag. Heel wat internationaal onderzoek toont aan dat minstens 40 procent van alle verkeersongevallen met fatale afloop veroorzaakt wordt door slippen. Volgens deze onderzoeken kan ESP het risico op slippen verminderen met niet minder dan 80 procent.
                                    Volgens een studie van de Universiteit van Keulen kan de standaardinvoering van ESP in Europa alleen al elk jaar 4.000 levens redden en 100.000 gewonden voorkomen. Een onderzoek van Mercedes toont aan dat door het standaard installeren van ESP op al haar modellen het aantal ongevallen met 1 voertuig met 29% gedaald is. Volgens datzelfde onderzoek is het aantal auto-ongevallen algemeen met 15% gedaald. Volgens een onderzoek van Toyota in Japan vertonen voertuigen met ESP 35% minder ongevallen met 1 voertuig en 25% minder frontale botsingen.
                                    ...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                      Enkel je eigen stommiteiten? Wat met plotse uitwijkmaneuvers die je moet doen door stommiteiten van andere weggebruikers? Dat is het grootste en meeste gevaar. Zelfs wanneer je 50 km/h rijdt kan het gevaar plots om de hoek opduiken....
                                      Tja, ik zal 't dan moeten leren op de harde manier zeker ?
                                      Ik kom ook stommiteiten op de weg tegen hoor, maar 'k heb me al altijd kunnen redden. Vele stommiteiten zie je ten anderen al van ver aankomen, mits defensief rijgedrag voorkom je zo'n situaties dus al voor een groot deel. En voor degene die je niet kon voorspellen, tja, 't zal wss aan mij liggen, maar 'k vind dat je met zelf- en wagenbeheersing dan al een heel end kan komen.
                                      Dat voorbeeld van hierboven ergens, van een afrit nemen aan 90 per uur, dat ga je mij dus ook nooit zien doen. Of 't moet één van de zeldzame lange afritten in ons landje zijn, afritten die ik quasi nooit tegenkom. En dan nog, 'k weet dat mijn auto bij putten in een bocht wel 's de neiging heeft van op te springen en bij 't landen raar te doen (nadeel van een oncomfortabele ouwe Zweed te rijden, je voelt echt alles ); ik doe dan ook 't tegenovergestelde van uitlokken: trager rijden, zelfs vrachtwagens rijden dan soms van mij weg.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                      Wikipedia geeft een duidelijke uitleg over het systeem. Vooral onderstaande passage moet je eens lezen. In ieder geval, iedereen doet wat hij wil, maar ESP is imo de nuttigste optie die je je maar kan indenken.
                                      Ik zeg niet dat het niet nuttig kan zijn hé. Ik zou een verplichte ESP-installatie voor elke nieuwe wagen enkel maar kunnen toejuichen, enkel indien uitschakelbaar natuurlijk... bij ABS maken de meeste merken deze flater bvb. al (al levert 't wel spektakel op op sneeuw en ijs ). Maar ik acht het nut van een optie als bvb. cruise control nu eenmaal hoger.
                                      Elke consument legt zijn verdeling van nut nu eenmaal anders en 'k probeer met een bepaald budget mijn nut te maximaliseren (iedereen doet dat, onbewust), cruise control valt daar dus eerder in dan ESP.
                                      Last edited by sibi; 16/02/2009, 21:53.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                      Comment


                                      • Je zal het idd moeten leren op de harde manier. Ik ben op een afrit waar 70 de toegelaten snelheid is en waar ik 50 reed geslipt op een spoor van plantaardige vetten. Wagen stak in de vangrail. Ben ik dan zo'n onbekwaam chauffeur? Had ik daar ESP gehad, dan had ik mss meer kans gehad om die vangrail te ontwijken. Gelukkig was er niemand gewond, dankzij de lage snelheid op het moment van de impact.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                          ESP is nog niet standaard neen, maar hopelijk komt dat wel zo (airbags waren vroeger ook optioneel bvb.).
                                          Is verplicht vanaf 2012. Daarom dat de politiek van d'ieteren om dit als optie te zetten onbegrijpelijk is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X