Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Is verplicht vanaf 2012. Daarom dat de politiek van d'ieteren om dit als optie te zetten onbegrijpelijk is.
    Die politiek is allesbehalve onbegrijpelijk. Het komt puur door de onwetendheid van de consument. Het gros van de consumenten prefereert passieve veiligheid boven actieve veiligheid, zie Sibi. Dit terwijl ESP meer bijdraagt aan de effectieve veiligheid dan twee extra airbags. Voorkomen is namelijk beter dan genezen. Alleen geven die twee extra airbags een groter gevoel van veiligheid dan dat extra knopje en lampje op het dashboard.

    Volkswagen had op de Golf IV al standaard ESP zitten. Ze hebben ESP terug een optie gemaakt, omdat het systeem de klanten niet interesseerde, terwijl het wel een bak geld kostte.

    Het is wat laat, maar gelukkig is het verplicht gesteld vanaf 2012. Ben nu al benieuwd naar de statistieken van het aantal verkeersdoden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk Berichten
      Die politiek is allesbehalve onbegrijpelijk. Het komt puur door de onwetendheid van de consument. Het gros van de consumenten prefereert passieve veiligheid boven actieve veiligheid, zie Sibi. Dit terwijl ESP meer bijdraagt aan de effectieve veiligheid dan twee extra airbags. Voorkomen is namelijk beter dan genezen. Alleen geven die twee extra airbags een groter gevoel van veiligheid dan dat extra knopje en lampje op het dashboard.

      Volkswagen had op de Golf IV al standaard ESP zitten. Ze hebben ESP terug een optie gemaakt, omdat het systeem de klanten niet interesseerde, terwijl het wel een bak geld kostte.

      Het is wat laat, maar gelukkig is het verplicht gesteld vanaf 2012. Ben nu al benieuwd naar de statistieken van het aantal verkeersdoden
      ik zou er me niet aan verbazen dat dit maternalisme net meer ongevallen zal veroorzaken. Esp zal voor velen een gegeven zijn dat hen net aanspoort tot onvoorzichtigheid.(met de redenering: "ja, den auto doet toch alles vanzelf")

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        De GTD: 2.0TDI 170ps
        Is dat officieel dat er een "GTD" komt? Is dat dan een TDI170 met GTI looks?
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
          ik zou er me niet aan verbazen dat dit maternalisme net meer ongevallen zal veroorzaken. Esp zal voor velen een gegeven zijn dat hen net aanspoort tot onvoorzichtigheid.(met de redenering: "ja, den auto doet toch alles vanzelf")
          Zou kunnen, maar ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. De meerderheid van de bevolking in Nederland weet namelijk niet eens waar ESP voor staat en wat het doet, terwijl ze een airbag associëren met veiligheid.
          Met het verplicht stellen van ESP zullen waarschijnlijk wel meer mensen doorkrijgen wat ESP inhoudt, maar dan blijft nog het feit dat je ESP hebt moeten ervaren om er vertrouwen in te krijgen. Tegelijkertijd denken ze na het zien van al die crashtest reclames dat een airbag is zoals een comfortabel kussen.

          Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar toch denk ik dat de airbags en veel NCAP-sterren meer aansporen tot onvoorzichtigheid dan het aanwezig zijn van ESP.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk Berichten
            Zou kunnen, maar ik denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. De meerderheid van de bevolking in Nederland weet namelijk niet eens waar ESP voor staat en wat het doet, terwijl ze een airbag associëren met veiligheid.
            Met het verplicht stellen van ESP zullen waarschijnlijk wel meer mensen doorkrijgen wat ESP inhoudt, maar dan blijft nog het feit dat je ESP hebt moeten ervaren om er vertrouwen in te krijgen. Tegelijkertijd denken ze na het zien van al die crashtest reclames dat een airbag is zoals een comfortabel kussen.

            Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar toch denk ik dat de airbags en veel NCAP-sterren meer aansporen tot onvoorzichtigheid dan het aanwezig zijn van ESP.
            welja, uw eerste argument lijkt me net een argument tegen de verplichting. Het zal bekend worden bij het grote publiek (in de kranten, omdat ze een nieuwe wagen kopen en de verkoper hen daarop attent maakt etc.)

            Ook denk ik niet dat airbags aansporen tot gevaarlijk rijgedrag: je wagen is nog altijd beschadigt/je loopt er verwondingen bij op etc. terwijl ESP zal gesimplifieerd worden tot: "je kan er niet mee slippen"



            nuja het maakt niet uit. Ik vind de regulering volkomen nutteloos, zeker hier omdat de markt zichzelf aan het reguleren is/was...

            Comment


            • Het zal ook wel per land verschillen. Belgen zijn over het algemeen voorzichtiger in het verkeer dan Nederlanders. "De mijne heeft toch airbags" heb ik hier al vaak genoeg gehoord. Vandaar ook mijn redenering.

              Maar soit, terug on topic!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                welja, uw eerste argument lijkt me net een argument tegen de verplichting. Het zal bekend worden bij het grote publiek (in de kranten, omdat ze een nieuwe wagen kopen en de verkoper hen daarop attent maakt etc.)

                Ook denk ik niet dat airbags aansporen tot gevaarlijk rijgedrag: je wagen is nog altijd beschadigt/je loopt er verwondingen bij op etc. terwijl ESP zal gesimplifieerd worden tot: "je kan er niet mee slippen"
                Ik wist zelfs niet of onze wagens ESP hadden of niet tot een paar weken terug door het te lezen, maar het heeft geen invloed op mijn rijgedrag, net zoals dat bij het overgrote deel van de mensen zal zijn.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • D'ieteren is gewoon een grote geldwolf, ik vind het ook schandalig dat ESP niet standaard is.
                  Zelfs in mijn ibiza FR is dit standaard....

                  Mvg

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                    D'ieteren is gewoon een grote geldwolf, ik vind het ook schandalig dat ESP niet standaard is.
                    Zelfs in mijn ibiza FR is dit standaard....

                    Mvg
                    Das dan ook geen 'standaard' versie lijkt me... Bij zat genoeg merken is het pas vanaf bepaald uitrustingsniveau dat dergelijke dingen standaard voorzien zijn...

                    Comment


                    • Weet iemand of je de Rear assist camera apart kan bestellen met enkel de radio RC510 en zonder Park Assist?
                      De duitse car configurator en ook directlease.be geven aan dat dit wel kan.
                      Ik vind echter conflicterende info terug op het internet of je al dan niet één van de Park Assist systemen daarvoor moet hebben. In de folder staat het ook niet duidelijk en bij VW weten ze het blijkbaar zelf niet goed. Iemand die kan bevestigen dat de radio voldoende is om de camera als optie te kunnen bestellen?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                        D'ieteren is gewoon een grote geldwolf, ik vind het ook schandalig dat ESP niet standaard is.
                        Zelfs in mijn ibiza FR is dit standaard....

                        Mvg
                        Ja op een FR .. Ik vermoed dat het op een GTI ook wel standaard is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk Berichten
                          Het zal ook wel per land verschillen. Belgen zijn over het algemeen voorzichtiger in het verkeer dan Nederlanders. "De mijne heeft toch airbags" heb ik hier al vaak genoeg gehoord. Vandaar ook mijn redenering.

                          Maar soit, terug on topic!
                          De ongevallenstatistieken tonen aan dat het tegendeel waar is.
                          Tot voor enkele jaren vielen verhoudingsgewijs in Belgie 2x zoveel verkeersslachtoffers als in Nederland. Dankzij grote inspanningen (infrastructuuraanpassingen zoals rondepunten, conflictvrije kruispunten, flitspalen,...) is de toestand enigszins verbeterd.

                          In Europa presteren enkel een paar Zuiderse landen (Portugal, Griekenland) slechter dan Belgie.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                            De ongevallenstatistieken tonen aan dat het tegendeel waar is.
                            Tot voor enkele jaren vielen verhoudingsgewijs in Belgie 2x zoveel verkeersslachtoffers als in Nederland. Dankzij grote inspanningen (infrastructuuraanpassingen zoals rondepunten, conflictvrije kruispunten, flitspalen,...) is de toestand enigszins verbeterd.

                            In Europa presteren enkel een paar Zuiderse landen (Portugal, Griekenland) slechter dan Belgie.
                            Je trekt een verkeerde conclusie. Het is niet omdat er verhoudingsgewijs in België meer verkeersslachtoffers vallen dat Belgen onvoorzichtiger in het verkeer zouden zijn dan Nederlanders. België is een transitland, dus hoeveel verkeersslachtoffers zijn er gekomen door ongevallen door buitenlanders? En qua infrastructuur lopen we hopeloos achter op Nederland, waardoor er mss ook meer ongevallen (en verkeersslachtoffers) te "danken" zijn aan de gebrekkige infrastructuur. Het is maar om aan te tonen dat je niet te kort door de bocht mag gaan met uw conclusie

                            Comment


                            • Ik blijf erbij dat 300 euro willen besparen op een wagen die 22.000 euro kost, voor een optie die in nood je leven kan redden, gierig is.
                              Meer zelfs, dat een merk dat zichzelf profileert als de überbouwer van das auto' zoiets niet standaard plaatst op een middenklasser die men verkoopt voor bijna 1 miljoen belgische frank, weinig klantvriendelijk is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Ik blijf erbij dat 300 euro willen besparen op een wagen die 22.000 euro kost, voor een optie die in nood je leven kan redden, gierig is.
                                Ik geef je 200% gelijk. €300, dat is nog geen anderhalve procent van de aankoopprijs van de wagen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Meer zelfs, dat een merk dat zichzelf profileert als de überbouwer van das auto' zoiets niet standaard plaatst op een middenklasser die men verkoopt voor bijna 1 miljoen belgische frank, weinig klantvriendelijk is.
                                  Er zouden zelf mensen zijn die zouden klagen bij hun verkoper omdat ESP er standaard opzit, omdat ze dat helemaal niet nodig hebben en daar dus moeten voor bijbetalen (optie of niet, het wordt toch doorgerekend aan de klant).

                                  Ik vraag mij eigenlijk af, moesten ze het standaard inbouwen en ipv €22.000, €22.300 vragen. Is het dan wel klantvriendelijk?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Er zouden zelf mensen zijn die zouden klagen bij hun verkoper omdat ESP er standaard opzit, omdat ze dat helemaal niet nodig hebben en daar dus moeten voor bijbetalen (optie of niet, het wordt toch doorgerekend aan de klant).

                                    Ik vraag mij eigenlijk af, moesten ze het standaard inbouwen en ipv €22.000, €22.300 vragen. Is het dan wel klantvriendelijk?
                                    Klopt, en mijn antwoord is neen.
                                    Maar ik vind het wat decadent de klant standaard airco, elektrische spiegels, elektriche ruiten voor en achter en dergelijke meer standaard aan te bieden terwijl er 'bespaart' wordt op veiligheid.

                                    Die optiepolitiek zou omgedraaid moeten worden.

                                    Comment


                                    • Vind ik ook, maar zoals je hier in andere reacties ook al kunt lezen vinden mensen comfort belangrijker dan veiligheid. Liever bv. een middenarmsteun als ESP. Als je als fabrikant dan bv. alle soorten veiligheidsopties standaard gaat aanbieden, maar dan cruise control en airco bv. als optie, dan ga je eens wat horen. Al blijf ik akkoord dat ESP gewoon standaard moet zijn, wat sommige klanten daar nu ook van vinden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        Klopt, en mijn antwoord is neen.
                                        Maar ik vind het wat decadent de klant standaard airco, elektrische spiegels, elektriche ruiten voor en achter en dergelijke meer standaard aan te bieden terwijl er 'bespaart' wordt op veiligheid.

                                        Die optiepolitiek zou omgedraaid moeten worden.
                                        Ik ben het met je eens, maar voor de VAG groep is het gewoon 'not done' om veiligheid voorrang te geven in de standaarduitrusting, hoe vreemd dat ook mag klinken... De gemiddelde klant, zoals hier al is gezegd, geeft er geen ene moer om hoe veilig zijn Golf, A3 of weet ik veel wel is. Zelfs comfort is geen standaardvereiste. Maar wel eentje waar de VAG-klanten eerder bereid voor zijn extra te betalen dan voor veiligheidsfeatures.

                                        Persoonlijk vind ik dat ook vrij hallucinant, maar da's nu eenmaal de aard van het beestje. Weinig aan te doen, vrees ik... Misschien in het vervolg eens rondkijken bij merken die wel de kaart van de veiligheid trekken en heel dikwijls ook helemaal niet aan comfort hoeven in te boeten tegenover VAG... Alleen rijd je dan niet met VW of Audi, maar of dat nu zo'n ramp is? Ik kan niet zeggen dat ik het mij beklaagd heb!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Je trekt een verkeerde conclusie. Het is niet omdat er verhoudingsgewijs in België meer verkeersslachtoffers vallen dat Belgen onvoorzichtiger in het verkeer zouden zijn dan Nederlanders. België is een transitland, dus hoeveel verkeersslachtoffers zijn er gekomen door ongevallen door buitenlanders? En qua infrastructuur lopen we hopeloos achter op Nederland, waardoor er mss ook meer ongevallen (en verkeersslachtoffers) te "danken" zijn aan de gebrekkige infrastructuur. Het is maar om aan te tonen dat je niet te kort door de bocht mag gaan met uw conclusie
                                          De slechtere wegeninfrastructuur in Belgie leidt tot meer ongevallen, dat zal wel een feit zijn. In Vlaanderen zullen er ook meer op- en afritten zijn vanwege de stedenbouwkundige versnippering. Dus meer conflictsituaties.

                                          Wanneer ik echter over Nederlandse wegen rij valt het me steeds op hoe gedisciplineerd men er rijdt op de (biljartgladde) autowegen. Meer dan in Vlaanderen. De grotere pakkans zal wel mee spelen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X