Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
    Wanneer ik echter over Nederlandse wegen rij valt het me steeds op hoe gedisciplineerd men er rijdt op de (biljartgladde) autowegen. Meer dan in Vlaanderen. De grotere pakkans zal wel mee spelen.

Je bedoelt constant links plakken aan 100 km/h ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Ze rijden in ieder geval trager dan hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        In Holland zijn het zeer zware boetekes als ge links blijft rijden zonder rede En gatplakken daar lachen ze ginder ook niet mee :p

Ivm die ESP,
        Als ik mijn wagen kocht, en bv ipv 8 boxkes maar 6 boxkes en ESP in de plaats, of bv iets anders dat standaard is en minder "belangrijk" en dan in de plaats ESP geven dan zou ik ook niet klagen hoor en ik denk vele anderen ook niet.
        Maar ik blijf erbij, veiligheid dat "belangrijk is" moet standaard aanwezig zijn of het is niet aan mij besteed als ik ze als optie moet nemen. Voor mij is een optie iets dat ik ECHT wil en nee dan denk ik niet meteen ik moet ESP pakke want ik kan eens ergens slecht rijden en het nodig hebben. Bij mij zijn opties iets dat mij die wagen er mooier en beter doen uitzien of dat mijn rijcomfort verbeteren. En ESP is puur en alleen voor de veiligheid dus MOET gewoon standaard zijn als het echt zo belangrijk is.
        kortom fout van de distributeurs en niet van de consument.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten

Wat is dat voor een "Amerikaanse" redenering.

Als gij morgen uw lippen verbrandt aan de koffie bij McDo is het ook hun fout zeker? Aja, als da echt te heet is om te drinken zouden ze diene wel wa minder warm serveren.

OMFG

Comment

Bij mij zijn opties iets dat mij die wagen er mooier en beter doen uitzien of dat mijn rijcomfort verbeteren. En ESP is puur en alleen voor de veiligheid dus MOET gewoon standaard zijn als het echt zo belangrijk is..
            Dat komt nog wel. Maar tot het zover is neem ik die betaalbare 300 Euro er graag bij, wetende dat het misschien ooit mijn redding zal zijn.

300 Euro mogelijk in ruil voor voor een mensenleven. De beste verzekering die ik ooit heb afgesloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
              Dat komt nog wel. Maar tot het zover is neem ik die betaalbare 300 Euro er graag bij, wetende dat het misschien ooit mijn redding zal zijn.

300 Euro mogelijk in ruil voor voor een mensenleven. De beste verzekering die ik ooit heb afgesloten.
              Het grappige is, moest het er standaard bijzitten maar de basisprijs dan €300, hij had wss plots dan een budget gehad van €22.300

Comment

In Holland zijn het zeer zware boetekes als ge links blijft rijden zonder rede En gatplakken daar lachen ze ginder ook niet mee :p

Ivm die ESP,
                Als ik mijn wagen kocht, en bv ipv 8 boxkes maar 6 boxkes en ESP in de plaats, of bv iets anders dat standaard is en minder "belangrijk" en dan in de plaats ESP geven dan zou ik ook niet klagen hoor en ik denk vele anderen ook niet.
                Maar ik blijf erbij, veiligheid dat "belangrijk is" moet standaard aanwezig zijn of het is niet aan mij besteed als ik ze als optie moet nemen. Voor mij is een optie iets dat ik ECHT wil en nee dan denk ik niet meteen ik moet ESP pakke want ik kan eens ergens slecht rijden en het nodig hebben. Bij mij zijn opties iets dat mij die wagen er mooier en beter doen uitzien of dat mijn rijcomfort verbeteren. En ESP is puur en alleen voor de veiligheid dus MOET gewoon standaard zijn als het echt zo belangrijk is.
                Dat is wel waar. Brede18' ballonbandjes verbeteren spectaculair het comfort en het geluidsniveau van je wagen in vergelijking met de standaard 16'. Veel belangrijker dus dan ESP in feite :-) . Over 5 jaar zijn wagens zonder ESP hopeloos verouderd

Comment

• Het gaat er helemaal niet om of de consument nu bereid is om voor ESP te betalen of niet. Het gaat erom dat Volkwagen in de officiële press release van de mk6 Golf duidelijk zegt dat ESP tot de standaard uitrusting behoort om de auto veiliger te maken.
                  Dat D'Ieteren beslist om dit niet tot de standaard uitrusting te laten behoren is gewoon goedkope geldklopperij.

A new ESP system, with finer response over its control range, further optimized crash properties, seven airbags including knee airbag, the special head restraints (WOKS) that counteract whiplash trauma, a "seatbelt detection" feature debuting in the rear seating area of the Golf and daytime running lights – that are standard equipment – provide for a maximum level of safety.

Comment

Ivm die ESP,

Niet bij Volvo langsgaan: die geldkloppers stoppen zelfs standaard actieve veiligheidssystemen in hun wagens, en ze hebben zelfs dure opties met autobrake e.d. Wie wil daar nu voor betalen

Comment

• Ga jij in elk VAG topic over Volvo beginnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                        Het gaat er helemaal niet om of de consument nu bereid is om voor ESP te betalen of niet. Het gaat erom dat Volkwagen in de officiële press release van de mk6 Golf duidelijk zegt dat ESP tot de standaard uitrusting behoort om de auto veiliger te maken.
                        Dat D'Ieteren beslist om dit niet tot de standaard uitrusting te laten behoren is gewoon goedkope geldklopperij.
                        Volledig mee akkoord, en dat bedoel ik ook met niet onze fout. Maar als ge ne koffie gaat vergelijken met ESP jah, sterk bezig dan
                        En waarom kopen jullie dan ook niet die extra airbag optie, en de bandenspanningsoptie enz. Die dragen allemaal bij tot veiligheid. Want als uw banden te plat staan kunde ook problemen hebben. Dus als ge met al die dingen begint rekening te houden dan komt er gewoon geen einde aan.
                        En de rede dat ik die 18" velgen neem dat is idd niet voor de veiligheid maar omdat ik ze mooi vind onder deze wagen MAG HET? Vind het wel straf dat ge u ligt te moeien met het feit dat ik 18duim velgen op mijn wagen wil. Waar gaat het toch allemaal naar toe.
                        Ik zou 22000€ moeten spenderen maar ik mag geen 18duim velgen steken want dan ben ik te onveilig bezig.

En dat is in mijn ogen niet over Volvo beginnen, wat hij misschien wil bedoelen is het feit dat sommige merken WEL voor meer veiligheid gaan, dus mensen die een meer standaard veilige wagen willen die zoeken dan best een ander merk dan momenteel de VW golf VI.

Comment

Het gaat er helemaal niet om of de consument nu bereid is om voor ESP te betalen of niet. Het gaat erom dat Volkwagen in de officiële press release van de mk6 Golf duidelijk zegt dat ESP tot de standaard uitrusting behoort om de auto veiliger te maken.
                          Die standaard zal volgens d'Ieteren alleen gaan over die daytime running lights

Comment

Volledig mee akkoord, en dat bedoel ik ook met niet onze fout. Maar als ge ne koffie gaat vergelijken met ESP jah, sterk bezig dan
                            En waarom kopen jullie dan ook niet die extra airbag optie, en de bandenspanningsoptie enz. Die dragen allemaal bij tot veiligheid. Want als uw banden te plat staan kunde ook problemen hebben. Dus als ge met al die dingen begint rekening te houden dan komt er gewoon geen einde aan.
                            En de rede dat ik die 18" velgen neem dat is idd niet voor de veiligheid maar omdat ik ze mooi vind onder deze wagen MAG HET? Vind het wel straf dat ge u ligt te moeien met het feit dat ik 18duim velgen op mijn wagen wil. Waar gaat het toch allemaal naar toe.
                            Ik zou 22000€ moeten spenderen maar ik mag geen 18duim velgen steken want dan ben ik te onveilig bezig.
                            300 euro voor ESP (een niet onbelangrijke veiligheidsoptie) is teveel, maar voor 18" velgen is er dan wel budget. Ik vind het ook maar een rare hersenkronkel.

En ik heb al die veiligheidsopties genomen. Al zaten die er allemaal al standaard op buiten bandenspanningscontrole

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              300 euro voor ESP (een niet onbelangrijke veiligheidsoptie) is teveel, maar voor 18" velgen is er dan wel budget. Ik vind het ook maar een rare hersenkronkel.

En ik heb al die veiligheidsopties genomen. Al zaten die er allemaal al standaard op buiten bandenspanningscontrole
                              Ik vind dat vrij normaal. Wie gaat er nu ESP of een partikelfilter optioneel nemen als ze daardoor de veel knappere 18 inch velgen moet laten vallen?

Comment

Ik vind dat vrij normaal. Wie gaat er nu ESP of een partikelfilter optioneel nemen als ze daardoor de veel knappere 18 inch velgen moet laten vallen?
                                Dan zou ik eerder een andere optie laten vallen dan ESP. Het is dat het bij mij standaard was, of ik had het ook genomen als optie. Ik ga altijd als volgt tewerk als ik een auto binnen een bepaald budget samenstel:

1) gewenste motorisatie + uitvoering
                                2) imo noodzakelijke opties (ESP, CruiseControl, ..)
                                3) opsmuk

En het is nu niet dat het op 300 euro komt. Ok, nogmaals, het zou standaard moeten zijn. Maar door 300 euro boven budget te gaan (anderhalve procent ofzo) heb je een niet onbelangrijke veiligheidsoptie. Ik snap niet dat er daar moet aan getwijfeld worden om die al dan niet te nemen.
                                Last edited by caoimhin; 24/02/2009, 12:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Ga jij in elk VAG topic over Volvo beginnen?
                                  Neen hoor, het gaat hier niet zozeer over Volvo maar wel over de veiligheidsaspecten van de Golf VI. Ik vond de reactie van ddk vreemd (zoals jijzelf trouwens ook), daarom dat ik even Volvo aanhaalde

Maar ik ben van mening dat ESP op een deftige auto standaard zou moeten zijn. Maar ja ...

Comment

• zoals iemand hierboven al opmerkte ligt dat blijkbaar meer aan D'Ieteren dan aan VW zelf...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                      Maar ik ben van mening dat ESP op een deftige auto standaard zou moeten zijn. Maar ja ...
                                      Een mening die ik deel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                        zoals iemand hierboven al opmerkte ligt dat blijkbaar meer aan D'Ieteren dan aan VW zelf...
                                        In ons land is VW vertegenwoordigt door D'Ieteren dus is het VW die hier uiteindelijk wel de eindverantwoordelijkheid voor heeft ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Is die ESP discussie hier nu nog altijd bezig?
                                          Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Comment

Working...
                                          X