Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    In ons land is VW vertegenwoordigt door D'Ieteren dus is het VW die hier uiteindelijk wel de eindverantwoordelijkheid voor heeft ...
    VW zegt dat ESP standaard is, D'Ieteren doet iets anders. Het is dan toch duidelijk wie de schuldige is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
      VW zegt dat ESP standaard is, D'Ieteren doet iets anders. Het is dan toch duidelijk wie de schuldige is.
      VW uiteindelijk, VW bepaalt wie hun vertegenwoordigt in een bepaald land. Als VW zegt ESP standaard en diegene die voor hun werken doen het anders, dan is het toch VW die de eindverantwoordelijkheid heeft. Als VW echt zegt van vanaf nu is ESP standaard op de Golf6 dan mogen ze bij D'Ieteren op hun kop gaan staan, dan zal het echt standaard zijn ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Is het dan niet aan VW om D'Ieteren op de vingers te tikken? Want het is VW die in België daardoor een "slechte" naam krijgt, want hoeveel mensen weten dat de oorzaak bij D'Ieteren ligt en niet bij VW?

En trouwens, als het in Duitsland toch standaard is zou VW daar ook geen afwijking kunnen op toelaten. Dan is het probleem direct opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk Berichten
          Is die ESP discussie hier nu nog altijd bezig?
          idd!

ik wil meer foto's zien
          en ervaringen lezen van mensen die er al effe mee rijden

Comment

• goe gesproken...........

Comment

VW uiteindelijk, VW bepaalt wie hun vertegenwoordigt in een bepaald land. Als VW zegt ESP standaard en diegene die voor hun werken doen het anders, dan is het toch VW die de eindverantwoordelijkheid heeft. Als VW echt zegt van vanaf nu is ESP standaard op de Golf6 dan mogen ze bij D'Ieteren op hun kop gaan staan, dan zal het echt standaard zijn ...
              Niet mee akkoord. De eindverantwoordelijkheid ligt bij D'ieteren, niet bij VW. D'Ieteren is de verdeler en verkoper en zij beslissen wat er met de auto's gebeurt. VW heeft er niks mee te zien. Die leveren aan D'Ieteren en dan houdt het ook op.

Comment

Niet mee akkoord. De eindverantwoordelijkheid ligt bij D'ieteren, niet bij VW. D'Ieteren is de verdeler en verkoper en zij beslissen wat er met de auto's gebeurt. VW heeft er niks mee te zien. Die leveren aan D'Ieteren en dan houdt het ook op.
                Maar het is VW die de "slechte" naam krijgt, niet D'Ieteren

Comment

Dus als D'Ieteren morgen beslist om alle VW's zonder logo te verkopen dan levert VW die gewoon zo aan?

Als VW zegt ESP standaard dan is ESP standaard, als VW zegt dat de invoerders kunnen kiezen dan kiezen de invoerders.
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ipv het nu over die 18duim banden te hebben,
                    Als JIJ mag kiezen tussen een radio of ESP. Wat kiest ge dan?
                    Want die velgen kosten wel 800€ maar daar krijg ik nog eens bij: Bandenspanningscontrol, getinte ruiten, de 18duim velgen, ... En voor die 300€ heb ik ENKEL EN ALLEEN die ESP.
                    Moesten ze een safetypakket gemaakt hebben, voor bv 800€ met ESP en nog wat rommel in. Wel dan zou ik ook 2 keer nadenken. Ik heb louter gedacht, waar haal ik voor mezelf het meeste voordeel uit prijs-kwaliteit vergeleken. Dus infeite had het nix met die ESP te maken. En omdat sommigen dit zo belangrijk vinden dat ESP er moet inzitten, dat is jullie recht, maar dat geeft u niet het recht om dit ook voor anderen te willen. Voor mij zijn schoon velgen, getinte ruiten enz... idd veel belangrijker dan ESP. Ik ben 26 en rij ondertussen 8 jaar met verschillende otto's zowel met als zonder ESP en ok der is idd een verschil dat zal ik nooit ontkennen, maar niet in die maten dat het voor mij al een wereld van verschil heeft uitgemaakt. Terwijl als ik een auto zie rijden met getinte ruiten en zonder, dat voor mij een groot verschil geeft. Of als ik men spanning van men banden als ze te laag gaan niet zelf moet nakijken, dan vind ik dat een serieus gemak.
                    Wat ik dus bedoel is, laat het aan iedereen zelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vinden van opties maar ESP zou denk ik voor iedereen wel standaard mogen uitgerust zijn. Einde van het ESP probleem denk ik nu wel

Kga trouwens nog 1 ding uitleggen wat ik ook bedoel.
                    ABS is een geweldig systeem. MAAR, in mijn ogen heeft het er wel voor gezorgd dat zeer veel automobilisten niet meer weten hoe ze moeten remmen in welke situaties. Je kan namelijk zelf evengoed het ABS systeem nadoen en dat is altijd de meest veilige manier. Nu hoeven de mensen hier niet meer naar te kijken met alle gevolgen vandien. ( in mijn ogen kunnen veel automobilisten door zo'n systemen veel minder goed rijden met de wagen ). Maar voor al diegene die idd niet goed kunnen rijden is het een supersysteem dat er effectief dezer dagen moet insteken.
                    Last edited by ; 25/02/2009, 13:03.

Comment

• Ik kies niet tussen radio en ESP, ik zou het alletwee nemen. Als dat er niet afkan ben je boven budget aan het shoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Ik kies niet tussen radio en ESP, ik zou het alletwee nemen. Als dat er niet afkan ben je boven budget aan het shoppen.
                        Mijn geval was wel uitzonderlijk. We hadden een Volvo V50 gekocht en een jaar niets dan probs mee gehad. Uiteindelijk verkocht voor 15.000€.
                        We moesten dan wel een nieuwe wagen kopen. En ik wou geen 2dehandse meer.
                        En ik ben tevens ook van het idee, als je een nieuwe koopt moet je je zin kopen dus ben ik gaan kijken wat ik moei en praktisch vond en dat was een Golf VI voor mij. De opties heb ik gekozen adhv een maximumbedrag. en dat was 22300€ inclusief de kortingen.
                        Moest mijn bedrag hoger geweest zijn zou ik de ESP idd genomen hebben alsook andere opties. Maar niets kon ik er uitlaten om die 300€ te switchen, buiten de metaallak dan. Maar ze hebben mij het advies gegeven dat als je een wagen voor bv 10 jaar wil je beter metaallak pakt omdat dit een extra laag is en dus in principe ook sterker tegen allerlei natuursomstandigheden. Leasing of dergelijk is dus een ander verhaal hé.
                        Vandaar mijn keuze dus om geen ESP te nemen.
                        Radio had ik nodig
                        Wintermodule ook, auto staat veel buiten, ... en geneen andere optie komt in de buurt van die 300€

Comment

• Maar zeg nu zelf, klinkt het niet een beetje belachelijk om moeilijk te doen voor 300 euro op een totaalbedrag van 22.300 euro? Dat gaat het toch echt niet maken neen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                            Ipv het nu over die 18duim banden te hebben,
                            Want die velgen kosten wel 800€ maar daar krijg ik nog eens bij: Bandenspanningscontrol, getinte ruiten, de 18duim velgen, ... En voor die 300€ heb ik ENKEL EN ALLEEN die ESP.
                            Moesten ze een safetypakket gemaakt hebben, voor bv 800€ met ESP en nog wat rommel in. Wel dan zou ik ook 2 keer nadenken. Ik heb louter gedacht, waar haal ik voor mezelf het meeste voordeel uit prijs-kwaliteit vergeleken. Dus infeite had het nix met die ESP te maken. En omdat sommigen dit zo belangrijk vinden dat ESP er moet inzitten, dat is jullie recht, maar dat geeft u niet het recht om dit ook voor anderen te willen. Voor mij zijn schoon velgen, getinte ruiten enz... idd veel belangrijker dan ESP. Ik ben 26 en rij ondertussen 8 jaar met verschillende otto's zowel met als zonder ESP en ok der is idd een verschil dat zal ik nooit ontkennen, maar niet in die maten dat het voor mij al een wereld van verschil heeft uitgemaakt. Terwijl als ik een auto zie rijden met getinte ruiten en zonder, dat voor mij een groot verschil geeft. Of als ik men spanning van men banden als ze te laag gaan niet zelf moet nakijken, dan vind ik dat een serieus gemak.
                            Wat ik dus bedoel is, laat het aan iedereen zelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vinden van opties maar ESP zou denk ik voor iedereen wel standaard mogen uitgerust zijn. Einde van het ESP probleem denk ik nu wel

ABS is een geweldig systeem. MAAR, in mijn ogen heeft het er wel voor gezorgd dat zeer veel automobilisten niet meer weten hoe ze moeten remmen in welke situaties. Je kan namelijk zelf evengoed het ABS systeem nadoen en dat is altijd de meest veilige manier. Nu hoeven de mensen hier niet meer naar te kijken met alle gevolgen vandien. ( in mijn ogen kunnen veel automobilisten door zo'n systemen veel minder goed rijden met de wagen ). Maar voor al diegene die idd niet goed kunnen rijden is het een supersysteem dat er effectief dezer dagen moet insteken.

Een beetje een vreemde post imo.
                            OK, op mijn wagen zit ook geen ESP. Ik wou er destijds ook niet in investeren. Ik heb wel een paar packs gekozen, maar ESP maakte daar geen deel van uit. Nu, getinte ruiten verkiezen boven ESP? Sorry, maar wat heb je nu aan getinte ruiten? Het ziet er goed uit, maar daar blijft het ook bij. Tijdens het rijden heb je daar niets aan. Moest je het nu nog hebben over een goeie airco en/of deftige radio, OK.
                            Nu, OK, les goûts et les couleurs ne se discutent pas.
                            Dat ABS slecht zou zijn, geloof ik niet. Idd, zonder ABS zouden de meeste mensen in noodsituaties te hard remmen en daardoor beginnen slippen. ABS zorgt ervoor dat de auto net niet zo hard remt dat hij gaat slippen. Wat is daar mis mee? De ongelukken verminderen er alleen maar door. En ik heb niet de indruk dat mensen er een vals gevoel van veiligheid door krijgen en sneller gaan rijden.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Maar zeg nu zelf, klinkt het niet een beetje belachelijk om moeilijk te doen voor 300 euro op een totaalbedrag van 22.300 euro? Dat gaat het toch echt niet maken neen?
                              Een meerkost van 1,3 procent lijkt me ook niet onoverkomelijk, maar ieder zijn keuze dient gerespecteerd .
                              Die 300 Euro verdien je trouwens grotendeels terug bij herverkoop na x aantal jaren, door de ESP optie kan je makkelijk 200 Euro toevoegen aan je vraagprijs, en waarschijnlijk krijgen ook.

Voor de ene is de verpakking het belangrijkste, voor een ander de inhoud
                              Gunsmoke kiest voor het eerste

Comment

Precies of zonder die ESP is het niet veilig, naar mijn mening is ESP alleen handig als je half ligt te racen, kheb keer getest met de A5 en die laat zien wanneer die ESP enz werkt want dan pinkt er een lichtje, die begint pas te werken als ik in de bochtjes mijn banden wat laat spinnen door het heen en weer gezwier met mijn stuurke in de bochten.

Maw, als je een wagen koopt zoals de A5 met bv 150pk en meer dan ga ik volledig akkoord dat je dingen neemt zoals ESP en andere veiligheidstoepassingen.
                                Als je het in een 110pk steekt heeft het in mijn ogen veel te weinig veiligheidsinvloed. Tenzij ik echt zou liggen racen en zotdoen, maar dat ligt dan volledig in je eigen keuze.
                                Dus het is niet zo zeer dat ik het niet extra veilig vind of van slecht waarde, maar als het echt een noodzakelijk iets zou zijn voor de veiligheid zoals een gordel bv dan zouden ze het er wel standaard bijsteken ook.
                                En nog iets, als de verkopers zouden zeggen, je krijgt ESP en betaald dezelfde prijs, dan kocht ik het ook, zelfs als ze zouden zeggen aan 50% van de prijs. Maar 300€ voor iets wat ik onnodig acht, ja dat vind ik veel geld. En zoals sommigen hier zeggen, ook al geef je 22000€ uit dit wil dan niet zeggen dat 300€ niet veel is. Ik heb serieus moeten puzzelen om niet over mijn bedrag te gaan dat ik wou en kan betalen. Dus die 300€ betekende wel veel in mijn geval... en moest iedereen denken het is maar 300€ dan reden we allemaal rond in een full option :p
                                Over andermans budget ga 'k niet oordelen (dat is elk voor zich en enkel die heeft gelijk), maar ik ga niet akkoord met je stelling over ESP.

ESP is niet gemaakt om half te liggen racen, het is er in de eerste plaats om een onverwachte reactie van de auto op te (helpen) vangen, b.v. plots uitbreken van de achteras bij het insturen in een natte bocht.
                                Iemand die half ligt te racen zet het ESP net af, in plaats van aan. Als je echt alles uit je kar wil halen (of veel) zijn de meeste ESP-systemen van de meeste wegauto's te veilig, en dus funbedervend, afgesteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                  Die 300 Euro verdien je trouwens grotendeels terug bij herverkoop na x aantal jaren, door de ESP optie kan je makkelijk 200 Euro toevoegen aan je vraagprijs, en waarschijnlijk krijgen ook.
                                  Geloof ik niet, opties zijn in de meeste gevallen niet terug te verdienen bij herverkoop. ESP is geen basisvereiste en zal dat niet snel worden denk ik, dus een meerprijs denk ik niet dat je er voor gaat krijgen. Je wagen gaat misschien gemakkelijker verkopen zoals met veel opties het geval is, maar meerwaarde is nog iets anders.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Geloof ik niet, opties zijn in de meeste gevallen niet terug te verdienen bij herverkoop. ESP is geen basisvereiste en zal dat niet snel worden denk ik, dus een meerprijs denk ik niet dat je er voor gaat krijgen. Je wagen gaat misschien gemakkelijker verkopen zoals met veel opties het geval is, maar meerwaarde is nog iets anders.
                                    bewijs dat de opties verloren gaan wordt geleverd door de berekening van de leasings : alle opties worden integraal verwerkt in de huurprijs (dus totaal afgelost tijdens het kontrakt)
                                    Daarom zijn de leasingwagens meestal enkel met de pack's uitgerust; losse dure opties als panoramisch dak, automaat, enz verhogen zodanig de huurprijs dat ze zelden geslekteerd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                      Een meerkost van 1,3 procent lijkt me ook niet onoverkomelijk, maar ieder zijn keuze dient gerespecteerd .

Voor de ene is de verpakking het belangrijkste, voor een ander de inhoud
                                      Gunsmoke kiest voor het eerste
                                      ik denk ook dat je niet veel extra zal krijgen voor ESP bij verkoop van je wagen. De meeste kopers zijn daar te dom voor en begrijpen niet eens de werking van ESP. Ze geven liever enkele euro's extra uit aan allerlei tralala aan de buitenkant. Ik zie trouwens niet in wat er mooi is aan een autootje met zwarte ruitjes achteraan en heldere ruiten vooraan. Dat doet me eerder denken aan een constructiefoutje waar ze per ongeluk achteraan verkeerde ruitjes hebben gemonteerd of aan een bestelwagentje. Die hebben ook vaak van die dichtgeschilderde ruitjes in hun laadbak.

Comment

Ipv het nu over die 18duim banden te hebben,

Rare reactie. Mijn mening: Als moet kiezen tussen velgen en wat rommel van 800€ en ESP van 300€ dan ben je verkeerd bezig. Als je het budget niet hebt om beide te nemen, ga dan naar een andere auto kijken...het is triestig dat er geld uitgegeven wordt aan de bling maar dat men veiligheid minder belangrijk vindt. Puur mijn mening hoor...

En euh... een ABS-systeem kan je NIET nadoen. Je kan pompend remmen en bij de meeste mensen gaat dat ofwel zo:

REM ... POMP ... KNAL ...

of

REM ... vergeet te pompen ... KNAL

Je kan geen systeem nadoen dat tientallen keren per seconde remt en terug loslaat. Dat is fysiek onmogelijk! ABS is een zeer goed systeem en staat niet voor niets standaard in bijna alle wagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichten
                                          ik denk ook dat je niet veel extra zal krijgen voor ESP bij verkoop van je wagen. De meeste kopers zijn daar te dom voor en begrijpen niet eens de werking van ESP. Ze geven liever enkele euro's extra uit aan allerlei tralala aan de buitenkant. Ik zie trouwens niet in wat er mooi is aan een autootje met zwarte ruitjes achteraan en heldere ruiten vooraan. Dat doet me eerder denken aan een constructiefoutje waar ze per ongeluk achteraan verkeerde ruitjes hebben gemonteerd of aan een bestelwagentje. Die hebben ook vaak van die dichtgeschilderde ruitjes in hun laadbak.
                                          Ik ben er van overtuigd dat ESP binnen een aantal jaren een niet te onderschatten invloed zal hebben op de herverkoopwaarde van je wagen.
                                          Wacht maar tot dit verplicht zal worden op nieuwe wagens.
                                          Of tot dit de NCAP rating zal beinvloeden.

Mensen zullen dit willen, al zullen de meeste kopers nog steeds de werking ervan niet begrijpen
                                          Last edited by ; 25/02/2009, 20:39.

Comment

Working...
                                          X