Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenVW zegt dat ESP standaard is, D'Ieteren doet iets anders. Het is dan toch duidelijk wie de schuldige is.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenVW zegt dat ESP standaard is, D'Ieteren doet iets anders. Het is dan toch duidelijk wie de schuldige is.
En trouwens, als het in Duitsland toch standaard is zou VW daar ook geen afwijking kunnen op toelaten. Dan is het probleem direct opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk BerichtenIs die ESP discussie hier nu nog altijd bezig?
ik wil meer foto's zien
en ervaringen lezen van mensen die er al effe mee rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVW uiteindelijk, VW bepaalt wie hun vertegenwoordigt in een bepaald land. Als VW zegt ESP standaard en diegene die voor hun werken doen het anders, dan is het toch VW die de eindverantwoordelijkheid heeft. Als VW echt zegt van vanaf nu is ESP standaard op de Golf6 dan mogen ze bij D'Ieteren op hun kop gaan staan, dan zal het echt standaard zijn ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenNiet mee akkoord. De eindverantwoordelijkheid ligt bij D'ieteren, niet bij VW. D'Ieteren is de verdeler en verkoper en zij beslissen wat er met de auto's gebeurt. VW heeft er niks mee te zien. Die leveren aan D'Ieteren en dan houdt het ook op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenNiet mee akkoord. De eindverantwoordelijkheid ligt bij D'ieteren, niet bij VW. D'Ieteren is de verdeler en verkoper en zij beslissen wat er met de auto's gebeurt. VW heeft er niks mee te zien. Die leveren aan D'Ieteren en dan houdt het ook op.
Als VW zegt ESP standaard dan is ESP standaard, als VW zegt dat de invoerders kunnen kiezen dan kiezen de invoerders.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ipv het nu over die 18duim banden te hebben,
Als JIJ mag kiezen tussen een radio of ESP. Wat kiest ge dan?
Want die velgen kosten wel 800€ maar daar krijg ik nog eens bij: Bandenspanningscontrol, getinte ruiten, de 18duim velgen, ... En voor die 300€ heb ik ENKEL EN ALLEEN die ESP.
Moesten ze een safetypakket gemaakt hebben, voor bv 800€ met ESP en nog wat rommel in. Wel dan zou ik ook 2 keer nadenken. Ik heb louter gedacht, waar haal ik voor mezelf het meeste voordeel uit prijs-kwaliteit vergeleken. Dus infeite had het nix met die ESP te maken. En omdat sommigen dit zo belangrijk vinden dat ESP er moet inzitten, dat is jullie recht, maar dat geeft u niet het recht om dit ook voor anderen te willen. Voor mij zijn schoon velgen, getinte ruiten enz... idd veel belangrijker dan ESP. Ik ben 26 en rij ondertussen 8 jaar met verschillende otto's zowel met als zonder ESP en ok der is idd een verschil dat zal ik nooit ontkennen, maar niet in die maten dat het voor mij al een wereld van verschil heeft uitgemaakt. Terwijl als ik een auto zie rijden met getinte ruiten en zonder, dat voor mij een groot verschil geeft. Of als ik men spanning van men banden als ze te laag gaan niet zelf moet nakijken, dan vind ik dat een serieus gemak.
Wat ik dus bedoel is, laat het aan iedereen zelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vinden van opties maar ESP zou denk ik voor iedereen wel standaard mogen uitgerust zijn. Einde van het ESP probleem denk ik nu wel
Kga trouwens nog 1 ding uitleggen wat ik ook bedoel.
ABS is een geweldig systeem. MAAR, in mijn ogen heeft het er wel voor gezorgd dat zeer veel automobilisten niet meer weten hoe ze moeten remmen in welke situaties. Je kan namelijk zelf evengoed het ABS systeem nadoen en dat is altijd de meest veilige manier. Nu hoeven de mensen hier niet meer naar te kijken met alle gevolgen vandien. ( in mijn ogen kunnen veel automobilisten door zo'n systemen veel minder goed rijden met de wagen ). Maar voor al diegene die idd niet goed kunnen rijden is het een supersysteem dat er effectief dezer dagen moet insteken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk kies niet tussen radio en ESP, ik zou het alletwee nemen. Als dat er niet afkan ben je boven budget aan het shoppen.
We moesten dan wel een nieuwe wagen kopen. En ik wou geen 2dehandse meer.
En ik ben tevens ook van het idee, als je een nieuwe koopt moet je je zin kopen dus ben ik gaan kijken wat ik moei en praktisch vond en dat was een Golf VI voor mij. De opties heb ik gekozen adhv een maximumbedrag. en dat was 22300€ inclusief de kortingen.
Moest mijn bedrag hoger geweest zijn zou ik de ESP idd genomen hebben alsook andere opties. Maar niets kon ik er uitlaten om die 300€ te switchen, buiten de metaallak dan. Maar ze hebben mij het advies gegeven dat als je een wagen voor bv 10 jaar wil je beter metaallak pakt omdat dit een extra laag is en dus in principe ook sterker tegen allerlei natuursomstandigheden. Leasing of dergelijk is dus een ander verhaal hé.
Vandaar mijn keuze dus om geen ESP te nemen.
Radio had ik nodig
Wintermodule ook, auto staat veel buiten, ... en geneen andere optie komt in de buurt van die 300€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenIpv het nu over die 18duim banden te hebben,
Als JIJ mag kiezen tussen een radio of ESP. Wat kiest ge dan?
Want die velgen kosten wel 800€ maar daar krijg ik nog eens bij: Bandenspanningscontrol, getinte ruiten, de 18duim velgen, ... En voor die 300€ heb ik ENKEL EN ALLEEN die ESP.
Moesten ze een safetypakket gemaakt hebben, voor bv 800€ met ESP en nog wat rommel in. Wel dan zou ik ook 2 keer nadenken. Ik heb louter gedacht, waar haal ik voor mezelf het meeste voordeel uit prijs-kwaliteit vergeleken. Dus infeite had het nix met die ESP te maken. En omdat sommigen dit zo belangrijk vinden dat ESP er moet inzitten, dat is jullie recht, maar dat geeft u niet het recht om dit ook voor anderen te willen. Voor mij zijn schoon velgen, getinte ruiten enz... idd veel belangrijker dan ESP. Ik ben 26 en rij ondertussen 8 jaar met verschillende otto's zowel met als zonder ESP en ok der is idd een verschil dat zal ik nooit ontkennen, maar niet in die maten dat het voor mij al een wereld van verschil heeft uitgemaakt. Terwijl als ik een auto zie rijden met getinte ruiten en zonder, dat voor mij een groot verschil geeft. Of als ik men spanning van men banden als ze te laag gaan niet zelf moet nakijken, dan vind ik dat een serieus gemak.
Wat ik dus bedoel is, laat het aan iedereen zelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vinden van opties maar ESP zou denk ik voor iedereen wel standaard mogen uitgerust zijn. Einde van het ESP probleem denk ik nu wel
Kga trouwens nog 1 ding uitleggen wat ik ook bedoel.
ABS is een geweldig systeem. MAAR, in mijn ogen heeft het er wel voor gezorgd dat zeer veel automobilisten niet meer weten hoe ze moeten remmen in welke situaties. Je kan namelijk zelf evengoed het ABS systeem nadoen en dat is altijd de meest veilige manier. Nu hoeven de mensen hier niet meer naar te kijken met alle gevolgen vandien. ( in mijn ogen kunnen veel automobilisten door zo'n systemen veel minder goed rijden met de wagen ). Maar voor al diegene die idd niet goed kunnen rijden is het een supersysteem dat er effectief dezer dagen moet insteken.
Een beetje een vreemde post imo.
OK, op mijn wagen zit ook geen ESP. Ik wou er destijds ook niet in investeren. Ik heb wel een paar packs gekozen, maar ESP maakte daar geen deel van uit. Nu, getinte ruiten verkiezen boven ESP? Sorry, maar wat heb je nu aan getinte ruiten? Het ziet er goed uit, maar daar blijft het ook bij. Tijdens het rijden heb je daar niets aan. Moest je het nu nog hebben over een goeie airco en/of deftige radio, OK.
Nu, OK, les goûts et les couleurs ne se discutent pas.
Dat ABS slecht zou zijn, geloof ik niet. Idd, zonder ABS zouden de meeste mensen in noodsituaties te hard remmen en daardoor beginnen slippen. ABS zorgt ervoor dat de auto net niet zo hard remt dat hij gaat slippen. Wat is daar mis mee? De ongelukken verminderen er alleen maar door. En ik heb niet de indruk dat mensen er een vals gevoel van veiligheid door krijgen en sneller gaan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMaar zeg nu zelf, klinkt het niet een beetje belachelijk om moeilijk te doen voor 300 euro op een totaalbedrag van 22.300 euro? Dat gaat het toch echt niet maken neen?
Die 300 Euro verdien je trouwens grotendeels terug bij herverkoop na x aantal jaren, door de ESP optie kan je makkelijk 200 Euro toevoegen aan je vraagprijs, en waarschijnlijk krijgen ook.
Voor de ene is de verpakking het belangrijkste, voor een ander de inhoud
Gunsmoke kiest voor het eerste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenPrecies of zonder die ESP is het niet veilig, naar mijn mening is ESP alleen handig als je half ligt te racen, kheb keer getest met de A5 en die laat zien wanneer die ESP enz werkt want dan pinkt er een lichtje, die begint pas te werken als ik in de bochtjes mijn banden wat laat spinnen door het heen en weer gezwier met mijn stuurke in de bochten.
Maw, als je een wagen koopt zoals de A5 met bv 150pk en meer dan ga ik volledig akkoord dat je dingen neemt zoals ESP en andere veiligheidstoepassingen.
Als je het in een 110pk steekt heeft het in mijn ogen veel te weinig veiligheidsinvloed. Tenzij ik echt zou liggen racen en zotdoen, maar dat ligt dan volledig in je eigen keuze.
Dus het is niet zo zeer dat ik het niet extra veilig vind of van slecht waarde, maar als het echt een noodzakelijk iets zou zijn voor de veiligheid zoals een gordel bv dan zouden ze het er wel standaard bijsteken ook.
En nog iets, als de verkopers zouden zeggen, je krijgt ESP en betaald dezelfde prijs, dan kocht ik het ook, zelfs als ze zouden zeggen aan 50% van de prijs. Maar 300€ voor iets wat ik onnodig acht, ja dat vind ik veel geld. En zoals sommigen hier zeggen, ook al geef je 22000€ uit dit wil dan niet zeggen dat 300€ niet veel is. Ik heb serieus moeten puzzelen om niet over mijn bedrag te gaan dat ik wou en kan betalen. Dus die 300€ betekende wel veel in mijn geval... en moest iedereen denken het is maar 300€ dan reden we allemaal rond in een full option :p
ESP is niet gemaakt om half te liggen racen, het is er in de eerste plaats om een onverwachte reactie van de auto op te (helpen) vangen, b.v. plots uitbreken van de achteras bij het insturen in een natte bocht.
Iemand die half ligt te racen zet het ESP net af, in plaats van aan. Als je echt alles uit je kar wil halen (of veel) zijn de meeste ESP-systemen van de meeste wegauto's te veilig, en dus funbedervend, afgesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk BerichtenDie 300 Euro verdien je trouwens grotendeels terug bij herverkoop na x aantal jaren, door de ESP optie kan je makkelijk 200 Euro toevoegen aan je vraagprijs, en waarschijnlijk krijgen ook.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGeloof ik niet, opties zijn in de meeste gevallen niet terug te verdienen bij herverkoop. ESP is geen basisvereiste en zal dat niet snel worden denk ik, dus een meerprijs denk ik niet dat je er voor gaat krijgen. Je wagen gaat misschien gemakkelijker verkopen zoals met veel opties het geval is, maar meerwaarde is nog iets anders.
Daarom zijn de leasingwagens meestal enkel met de pack's uitgerust; losse dure opties als panoramisch dak, automaat, enz verhogen zodanig de huurprijs dat ze zelden geslekteerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk BerichtenEen meerkost van 1,3 procent lijkt me ook niet onoverkomelijk, maar ieder zijn keuze dient gerespecteerd .
Die 300 Euro verdien je trouwens grotendeels terug bij herverkoop na x aantal jaren, door de ESP optie kan je makkelijk 200 Euro toevoegen aan je vraagprijs, en waarschijnlijk krijgen ook.
Voor de ene is de verpakking het belangrijkste, voor een ander de inhoud
Gunsmoke kiest voor het eerste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenIpv het nu over die 18duim banden te hebben,
Als JIJ mag kiezen tussen een radio of ESP. Wat kiest ge dan?
Want die velgen kosten wel 800€ maar daar krijg ik nog eens bij: Bandenspanningscontrol, getinte ruiten, de 18duim velgen, ... En voor die 300€ heb ik ENKEL EN ALLEEN die ESP.
Moesten ze een safetypakket gemaakt hebben, voor bv 800€ met ESP en nog wat rommel in. Wel dan zou ik ook 2 keer nadenken. Ik heb louter gedacht, waar haal ik voor mezelf het meeste voordeel uit prijs-kwaliteit vergeleken. Dus infeite had het nix met die ESP te maken. En omdat sommigen dit zo belangrijk vinden dat ESP er moet inzitten, dat is jullie recht, maar dat geeft u niet het recht om dit ook voor anderen te willen. Voor mij zijn schoon velgen, getinte ruiten enz... idd veel belangrijker dan ESP. Ik ben 26 en rij ondertussen 8 jaar met verschillende otto's zowel met als zonder ESP en ok der is idd een verschil dat zal ik nooit ontkennen, maar niet in die maten dat het voor mij al een wereld van verschil heeft uitgemaakt. Terwijl als ik een auto zie rijden met getinte ruiten en zonder, dat voor mij een groot verschil geeft. Of als ik men spanning van men banden als ze te laag gaan niet zelf moet nakijken, dan vind ik dat een serieus gemak.
Wat ik dus bedoel is, laat het aan iedereen zelf uitmaken wat hij of zij belangrijk vinden van opties maar ESP zou denk ik voor iedereen wel standaard mogen uitgerust zijn. Einde van het ESP probleem denk ik nu wel
Kga trouwens nog 1 ding uitleggen wat ik ook bedoel.
ABS is een geweldig systeem. MAAR, in mijn ogen heeft het er wel voor gezorgd dat zeer veel automobilisten niet meer weten hoe ze moeten remmen in welke situaties. Je kan namelijk zelf evengoed het ABS systeem nadoen en dat is altijd de meest veilige manier. Nu hoeven de mensen hier niet meer naar te kijken met alle gevolgen vandien. ( in mijn ogen kunnen veel automobilisten door zo'n systemen veel minder goed rijden met de wagen ). Maar voor al diegene die idd niet goed kunnen rijden is het een supersysteem dat er effectief dezer dagen moet insteken.
En euh... een ABS-systeem kan je NIET nadoen. Je kan pompend remmen en bij de meeste mensen gaat dat ofwel zo:
REM ... POMP ... KNAL ...
of
REM ... vergeet te pompen ... KNAL
Je kan geen systeem nadoen dat tientallen keren per seconde remt en terug loslaat. Dat is fysiek onmogelijk! ABS is een zeer goed systeem en staat niet voor niets standaard in bijna alle wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk Berichtenik denk ook dat je niet veel extra zal krijgen voor ESP bij verkoop van je wagen. De meeste kopers zijn daar te dom voor en begrijpen niet eens de werking van ESP. Ze geven liever enkele euro's extra uit aan allerlei tralala aan de buitenkant. Ik zie trouwens niet in wat er mooi is aan een autootje met zwarte ruitjes achteraan en heldere ruiten vooraan. Dat doet me eerder denken aan een constructiefoutje waar ze per ongeluk achteraan verkeerde ruitjes hebben gemonteerd of aan een bestelwagentje. Die hebben ook vaak van die dichtgeschilderde ruitjes in hun laadbak.
Wacht maar tot dit verplicht zal worden op nieuwe wagens.
Of tot dit de NCAP rating zal beinvloeden.
Mensen zullen dit willen, al zullen de meeste kopers nog steeds de werking ervan niet begrijpen
Comment
Comment