Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk BerichtenIk dacht zelfs dat het verplicht ging worden. Dus als jij nu een auto aankoopt zonder ESP ga je deze wss zelf moeilijker verkocht krijgen ...
Het merendeel van de kopers kent niks van al die systemen en die gaan daar absoluut niet over vallen. Je ziet dat ook niet aan een wagen en uw gebuur zeker al niet'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oeveel keer nog?? Het gaat em niet over dat ik GEEN ESP wil!! Het gaat em erom dat ik voor 800€ meerdere duurdere opties krijg omdat ze in een pack zaten. Ik heb dus een Highline versie genomen en daar ENKEL EN ALLEEN packs bijgenomen omdat deze veel opties bieden en toch voordeliger zijn!! Dermee dat ik zei, hadden ze ESP in een pack gestoken dan had ik het 9/10 ook gehad.
Ik ben gewoon prijs-kwaliteit bewust.
Als ik later men wagen wil verkopen heb ik door die optiepacks veel opties voor minder geld. Dus als je dan ligt te zeggen dat dit kan overeenkomen met die 300€ wel dat vind ik klare onzin dan!
En ik kan wel een ABS systeem nadoen. Je kan Veel handiger uitwijken. Zelf vind ik ABS op een nat wegdek zelfs ronduit gevaarlijk omdat je veel minder snel kan stoppen zelfs met een trage snelheid. Wat natuurlijk wel een waarheid is, mijn situatie dat ik nu uitleg zal veel zeldzamer zijn dan alle andere gevallen en daarom is ABS wel goed natuurlijk. Aan een systeem zijn altijd nadelen verbonden. Maar dat is juist de keuze dat ik maak dat voor mij die veiligheidssystemen op elektronische basis voor mij net niet nodig zijn. ik deed het liever zelf zoals vroeger... maar dat is louter mijn mening.
En idd 300€ op 22300€ is een peulschil, maar kzal je daar dan bijvertellen hé, als je zo begint kan je ook redeneren waarom je nog niet meer opties neemt?? ze kosten allemaal maar een beetje meer. Tzijn net die keuzes die je maakt om aan een voor u intressante wagen met een intressant bedrag te komen en dit is voor iedereen anders hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk BerichtenEn idd 300€ op 22300€ is een peulschil, maar kzal je daar dan bijvertellen hé, als je zo begint kan je ook redeneren waarom je nog niet meer opties neemt?? ze kosten allemaal maar een beetje meer. Tzijn net die keuzes die je maakt om aan een voor u intressante wagen met een intressant bedrag te komen en dit is voor iedereen anders hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenGeloof ik niet, opties zijn in de meeste gevallen niet terug te verdienen bij herverkoop. ESP is geen basisvereiste en zal dat niet snel worden denk ik, dus een meerprijs denk ik niet dat je er voor gaat krijgen. Je wagen gaat misschien gemakkelijker verkopen zoals met veel opties het geval is, maar meerwaarde is nog iets anders.
De Golf 6 is op de markt gebracht met standaard ESP net omdat die een basisvereiste wordt en om nu al tegemoet te komen aan de toekomstige regel.
Als de Golf 6 in 2012 nog gemaakt wordt (wat heel waarschijnlijk is) zal deze dus zowiezo standaard ESP moeten hebben. Dat maakt de keuze van D'Ieteren dus nog meer onbegrijpelijk. Ik hehaal dus, de keuze van D'Ieteren, niet die van VW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenIk val hier in herhaling maar ESP is wel een basisvereiste vanaf 2011 in de VS en 2012 in de EU. Waarom wordt hier volgehouden dat dit niet zo is?
De Golf 6 is op de markt gebracht met standaard ESP net omdat die een basisvereiste wordt en om nu al tegemoet te komen aan de toekomstige regel.
Als de Golf 6 in 2012 nog gemaakt wordt (wat heel waarschijnlijk is) zal deze dus zowiezo standaard ESP moeten hebben. Dat maakt de keuze van D'Ieteren dus nog meer onbegrijpelijk. Ik hehaal dus, de keuze van D'Ieteren, niet die van VW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenIk val hier in herhaling maar ESP is wel een basisvereiste vanaf 2011 in de VS en 2012 in de EU. Waarom wordt hier volgehouden dat dit niet zo is?
Ik vind het wel grappig dat Gunsmoke hier de volle lading krijgt terwijl het merendeel van het forum voor dezelfde keuze zou gaan, een wagen is nog altijd voor velen een statussymbool'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenAls VW er voor zou zorgen dat er geen afwijking op hun basisconfiguratie toegelaten kan worden, en ESP dus ALTIJD standaard maakt op eender welke config, dan kan D'Ieteren daar niets tegen inbrengen. Het feit dat D'Ieteren het als optie aanbiedt wil zeggen dat VW dat toelaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDan zou ik eerder een andere optie laten vallen dan ESP. Het is dat het bij mij standaard was, of ik had het ook genomen als optie. Ik ga altijd als volgt tewerk als ik een auto binnen een bepaald budget samenstel:
1) gewenste motorisatie + uitvoering
2) imo noodzakelijke opties (ESP, CruiseControl, ..)
3) opsmuk
En het is nu niet dat het op 300 euro komt. Ok, nogmaals, het zou standaard moeten zijn. Maar door 300 euro boven budget te gaan (anderhalve procent ofzo) heb je een niet onbelangrijke veiligheidsoptie. Ik snap niet dat er daar moet aan getwijfeld worden om die al dan niet te nemen.
AHA!
Dus jij geeft liever geld aan een dikkere motor dan aan een kleinere motor + ESP
Back to you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAHA!
Dus jij geeft liever geld aan een dikkere motor dan aan een kleinere motor + ESP
Back to you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk zal nooit een kale wagen kopen, dus sowieso passeer ik aan punt 2. En dan is ESP de eerste optie die ik aanvink. Al is dat niet nodig, ik koop enkel wagens die dat standaard aanbieden. Probleem opgelost
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDus nooit een 997 mk1 GT3 voor jou
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenNiemand ontkent dat hier dat dat niet verplicht gaat worden maar ik geloof gewoon niet in een invloed op de tweedehandsmarkt van die maatregel. Nu geeft de grote meerderheid van de mensen geen zak om ESP, al dan niet terecht, en dat zullen ze in de toekomst ook niet doen.
Ik vind het wel grappig dat Gunsmoke hier de volle lading krijgt terwijl het merendeel van het forum voor dezelfde keuze zou gaan, een wagen is nog altijd voor velen een statussymbool
Ben zeker dat 80% van de autokopers kijken naar het uiterlijk en hun wagen bezien als een statussymbool
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk bezie de mijne ook zo. Maar ik heb wel ESP
Er zijn zoveel wagens zonder esp..
Maar een golf kopen voor 22300 euro en geen ESP nemen is tamelijk "I don't care, zolang hij er maar hip uitziet"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk BerichtenJouw wagen kost ook meer dan 22300 Euro
Er zijn zoveel wagens zonder esp..
Maar een golf kopen voor 22300 euro en geen ESP nemen is tamelijk "I don't care, zolang hij er maar hip uitziet"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk bezie de mijne ook zo. Maar ik heb wel ESP
Comment
Comment