Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Unda Bekijk Berichten
    Is er iemand een beetje op de hoogte van de opties op de golf want ik kom over heel wat dingen tegenstrijdige berichten tegen...

Ik heb hier op forum al gelezen dat automatische vergrendeling tijdens het rijden niet beschikbaar isbij de Golf 6 , terwijl in Autogids staat dat dit standaard uitrusting is ....

In de Golf catalogus op de VW site staat ook dat in combinatie met een RCD 510 radio of GPS 510 en parkeerhulp er een Achteruitrij camera is die het beeld van achter de auto op de radio of gps weergeeft maar ik kan daar voor de rest niks over terug vinden ...

Weet iemand hier meer over want bij de officiele voorstelling van de Golf zijn wel meer opties aangekondigd waar achteraf geen spoor van terug te vinden is ..
    De automatische vergrendeling springt meteen aan van zodra je vertrekt. Ik geloof ook dat je het via de boordcomputer kan instellen (maar dit durf ik niet 100% zeker te zeggen... ik zou het eens moeten nakijken).

Ik heb een RNS 510 en de parkeerhulp (sensoren) is aanwezig en werkt bij het in achteruit zetten van de wagen (voor vooruit heb je een knop aan je versnellingspook). De achteruitrijcamera is, correct me if i'm wrong, nog een extra optie. Ik heb deze alvast niet op mijn wagen zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door starkiller Bekijk Berichten
      De automatische vergrendeling springt meteen aan van zodra je vertrekt. Ik geloof ook dat je het via de boordcomputer kan instellen (maar dit durf ik niet 100% zeker te zeggen... ik zou het eens moeten nakijken).
      Klopt, je kan dit wijzigen in de boordcomputer.

Oorspronkelijk geplaatst door starkiller Bekijk Berichten
      Ik heb een RNS 510 en de parkeerhulp (sensoren) is aanwezig en werkt bij het in achteruit zetten van de wagen (voor vooruit heb je een knop aan je versnellingspook). De achteruitrijcamera is, correct me if i'm wrong, nog een extra optie. Ik heb deze alvast niet op mijn wagen zitten.
      Jep parkeersensoren worden geactiveerd bij het in achteruitzetten. Als je de 510 radio of gps hebt komt er ook een optische weergave van je sensoren ( met lijntjes waar je juist te dicht zit).
      Als je de camera bijpakt ( €200 vermoed ik) komt er in de plaats van de optische weergave je camerabeeld.

Comment

• owkey bedankt voor de info , wel vreemd dat die camera nergens is terug te vinden op de carconfigurator ( op de belgische site dan toch )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
          CRDTI 2.O (11O pk) of CRDTI 1.6 (90 pk) ?

Mijn vrouw wil haar golf IV sdi vervangen door een golf VI.
          Een blik op de cc levert het volgende resultaat:
          2.O Trendline 5 d metaalkleur + sportpack + Pack City + ESP + Hill Hold Control + Radio 31O + Tapijten ..............22098.62 €
          Idem met 1.6 motor :............................23018.62 €

D.i. dus een verschil van : 92O € bij aankoop, maar als je ook de B.I.V. en de verzekering in rekening brengt is het verschil redelijk klein.

DUS : wat is de beste keuze ?

probleem opgelost : de tdi 11O pk is 193O € duurder geworden
          (op stockwagens in mindering te brengen)
          stond vandaag in plaatselijke krant.

Comment

• week 18 beginnen ze er eindelijk aan

Comment

• wtf, als je de car configurator bekijkt zie je dat alle TDI's zomaar eventjes een kleine 2000 euro duurder zijn geworden! de 1.6 kost nu kaal net geen 20000, de 2.0 110pk kost bijna 21000... véél geld voor een golf, zeker als je weet dat ze quasi geen korting geven

vanwaar die forse prijsstijging?

Comment

• Ik vraag mij ook af waarom ze ineens opgeslagen zijn, een goede verkoop tov 2008 hebben ze niet, integendeel. Vorig jaar zaten ze nog in top3 en volgens een site dat ik ergens gelezen heb zouden ze daar niet meer inzitten momenteel. Dus je zou dan denken, ok we verlagen de boel een beetje en verkopen zo meer wagens OF we geven een iets grotere korting...
                Ze vertrouwen er blijkbaar op dat de met nieuwe 1.6 dieselmotor, de mensen 15% terugtrekken en dan maar ff de prijzen lekker naar omhoog zetten. En raar maar waar, die kerel van ACM waar ik mijn auto gekocht heb heeft dit tegen mij gezegd, dat als ik op de 1.6 zou wachten ik dit bedrag gewoon bij de auto zou bijbetalen en dat ze als verkopers een deel van die 15% in hun zak willen steken om zo de slechte cijfers te minderen in 2009 zonder dat het echt vele opvalt volgens hun.
                Alleen denk ik dat de meeste mensen die een auto willen kopen toch wat research zullen verrichten want het is tenslotte een immens bedrag dat je ff uitgeeft.
                Kortom die kerel had wel gelijk en ben blij dat ik hem dan toch al had besteld...

PS. Heeft er echt niemand mooie fotokes van die Vancouver 18 duim velgen??

Comment

• Op naar de golf VII ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                    Op naar de golf VII ...
                    Waarom? Denkte dat die minder gaat kosten dan? :p
                    Koopt u anders ne fiat dan zijde goedkoper gesteld :p (hopelijk ebde dan ni voor zoals kik da uw deurklinken beginnen af te brokkelen, of dat uw koffer nimeer sluit, of uw deur slepen, of uw dak spontaan begint te lekken, ... khebber allemaal meegemaakt)
                    Last edited by ; 07/04/2009, 14:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                      Ze vertrouwen er blijkbaar op dat de met nieuwe 1.6 dieselmotor, de mensen 15% terugtrekken en dan maar ff de prijzen lekker naar omhoog zetten. En raar maar waar, die kerel van ACM waar ik mijn auto gekocht heb heeft dit tegen mij gezegd, dat als ik op de 1.6 zou wachten ik dit bedrag gewoon bij de auto zou bijbetalen en dat ze als verkopers een deel van die 15% in hun zak willen steken om zo de slechte cijfers te minderen in 2009 zonder dat het echt vele opvalt volgens hun.

Check eens wat de basisprijs in Duitsland is (zonder btw) en vergelijk die met de Belgische. Zijn ze daar ook duurder geworden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Check eens wat de basisprijs in Duitsland is (zonder btw) en vergelijk die met de Belgische. Zijn ze daar ook duurder geworden?
                        Das moeilijk te bezien é, in Duitsland tellen ze der ineens ook alle kosten bij. In België moogde die achteraf allemaal nogis apart betalen. En ik weet ook niet echt meer de oude kostprijs, misschien zijn er anderen die dat wel nog weten..?
                        In Duitsland geven ze ook die schrootpremie, maar misschien niet die 15% dus tzou kunnen dat dat enkel in België zo is, of hier onder een andere vorm of ...

Comment

Das moeilijk te bezien é, in Duitsland tellen ze der ineens ook alle kosten bij. In België moogde die achteraf allemaal nogis apart betalen. En ik weet ook niet echt meer de oude kostprijs, misschien zijn er anderen die dat wel nog weten..?
                          In Duitsland geven ze ook die schrootpremie, maar misschien niet die 15% dus tzou kunnen dat dat enkel in België zo is, of hier onder een andere vorm of ...

Over welke kosten hebt gij het? Ge kunt toch gewoon prijzen ex btw vergelijken met mekaar?

Comment

• is de carconfig in Dtl wel uptodate? kzie daar de 90 pk nog ni eens opstaan...

Comment

Over welke kosten hebt gij het? Ge kunt toch gewoon prijzen ex btw vergelijken met mekaar?
                              BIV kosten... kben allessinds zeker dat er kosten zijn die in het buitenland meteen in de prijs gerekend worden en hier in Belgie niet. Daarom is een wagen in Belgie in principe kwa cataloogprijs steeds goeikoper. Je moet ze maar eens afgaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                is de carconfig in Dtl wel uptodate? kzie daar de 90 pk nog ni eens opstaan...
                                Ik dacht dat ze in Duitsland andere motorversies hadden idd, alsook andere opties...

Comment

BIV kosten... kben allessinds zeker dat er kosten zijn die in het buitenland meteen in de prijs gerekend worden en hier in Belgie niet. Daarom is een wagen in Belgie in principe kwa cataloogprijs steeds goeikoper. Je moet ze maar eens afgaan.
                                  Nee, dat is niet waar

Dat geldt enkel in Nederland. Duitse en Belgische prijzen ex btw kan je perfect vergelijken.

Comment

Nee, dat is niet waar

Dat geldt enkel in Nederland. Duitse en Belgische prijzen ex btw kan je perfect vergelijken.

mmm dan zijn de auto's in Duitsland opmerkelijk duurder dan hier in Belgie, want als ik 3 maanden geleden carconfigs deed, was ik in Belgie steeds beter af. En ik was toen ook gaan kijken in andere landen en overal betaalde ik meer. strange, dan zullen wij een goedkoop autolandje zijn zeker :p

Comment

mmm dan zijn de auto's in Duitsland opmerkelijk duurder dan hier in Belgie, want als ik 3 maanden geleden carconfigs deed, was ik in Belgie steeds beter af. En ik was toen ook gaan kijken in andere landen en overal betaalde ik meer. strange, dan zullen wij een goedkoop autolandje zijn zeker :p
                                      Dat lijkt me sterk. Ik kan nu alleen spreken voor Porsche en Nissan, maar daar zijn de prijzen quasi gelijk tussen beide landen. Ik heb zelfs mijn vorige auto in Duitsland gekocht omdat de wachttijd daar een pak korter was dan in Belgie. De prijs was gelijk.

Comment

Dat lijkt me sterk. Ik kan nu alleen spreken voor Porsche en Nissan, maar daar zijn de prijzen quasi gelijk tussen beide landen. Ik heb zelfs mijn vorige auto in Duitsland gekocht omdat de wachttijd daar een pak korter was dan in Belgie. De prijs was gelijk.
                                        Kijk eens naar bv de metaallak, daar betaal je in Belgie minder voor dan in Duitland :p En zo zijn er nog veel dingen hoor, als ik 3 maand geleden mijn Highline config ook in Duitsland deed betaalde ik wel veel meer. Het zal em geen 1000den eurokes schelen, maar voor enkele 100den kundet toch ook al doen é :p
                                        Ik denk dat veel zal afhangen welke config ge juist maakt.....

Comment

Kijk eens naar bv de metaallak, daar betaal je in Belgie minder voor dan in Duitland :p En zo zijn er nog veel dingen hoor, als ik 3 maand geleden mijn Highline config ook in Duitsland deed betaalde ik wel veel meer. Het zal em geen 1000den eurokes schelen, maar voor enkele 100den kundet toch ook al doen é :p
                                          Ik denk dat veel zal afhangen welke config ge juist maakt.....
                                          De prijzen van de optielijsten zijn niet altijd 100% identiek nee, daar moet je inderdaad wat mee opletten.

Comment

Working...
                                          X