Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat ik nog krijg van de dealer ? Niks ... Zijn excuus is dat hij er niks aan kan doen. Het enige waar ze hun klanten mee trachten te overtuigen, is de tankkaart en de extra garantie.

Ik heb ondertussen trouwens een gewone Trendline besteld. De enige reden waarom ik oorspronkelijk een BM wilde, was die premie van 15%.

Comment

• Omg, je besteld een BM, ze vertellen je dat hij niet de exacte levertermijn zal hebben.
      Ze stellen een zwak alternatief voor waar jij serieus je broek aan scheurt en je gaat dan nog akkoord ook...
      Als ik van jou was, je mag binnen de 7 dagen kostenvrij zowieso uw bestelling annuleren. Ik zou naar andere dealers gaan van VW en daar uw probleem aankaarten en als ze overal moeilijk doen, gewoon een ander merk kiezen. De meeste merken werken iets sneller momenteel dan VW. Oa renault enzo.
      Ik vind dat als zij in de fout gaan door iets niet te kunnen leveren dat ze dan een waardig alternatief moeten bieden waar de consument geen schade aan heeft, en dit is in mijn ogen niet het geval :p

Maar als jij er gelukkig mee bent zoals het is, dan kan je idd de zaak laten zoals ze is.

Comment

• Ik scheur mijn broek daar toch niet aan ... Of zie ik dat verkeerd ?

En naar een andere dealer stappen, zet niet veel zoden aan de dijk. Die krijgen nl. dezelfde leveringstermijnen. Naar een ander merk overstappen is al helemaal geen optie. Ik zie me nl. niet rondrijden in een Peugeot 308 of een Renault Megane

Een collega van mij heeft 9 maand op zijn Audi A3 1.4 TSI moeten wachten. In Duitsland mochten de gedupeerden zonder meerprijs een 1.8 TSI bestellen, maar de mensen in ons belgenlandje mochten op hun kin kloppen.

Comment

• Bluemotion is geen verschil met een gewone Trendline zeg jij? Want je zegt dat je er je broek niet aan scheurt.

Je betaald minder aan taxen, aan verzekering, je betaald minder aan Diesel EN je krijgt 15% van de overheid. Als je dat allemaal uitrekent ga je zien dat je een groot verschil hebt hoor... en als ze daar dan zo goed als niks tegenoverstellen dan zou idd mijn conclusie snel getrokken zijn.

Maar nogmaals, het is aan de consument om het onderste uit de kan te halen hé. Ze gaan u niks gratis geven hoor. De meeste van die gasten krijgen bv een comissie of worden volledig op comissie betaald... en hoe meer ze voor een verkochte wagen krijgen, hoe meer ze dus verdienen hé. Het is het proberen waard.

De levertermijn zal idd NIET veranderen, maar wel de kostprijs in totaal. Wat denk ik toch nog steeds het belangrijkste is meestal. Als ik een maand langer moet wachten en daarmee 15% minder moet betalen is mijn keuze snel gemaakt.

Toch veel succes, en als jij er gelukkig mee bent dan ik ook hoor, geef alleen ff mijn idee er rond.

Comment

• heeft iemand ervaring met DCC optie? Ik dacht die optie te nemen daar ik graag comfortabele vering heb en Golf VI lijkt me iets sportiever afgeveerd dan de vorige; Of is dat een overbodije optie?

Gr,

rob

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
              Bluemotion is geen verschil met een gewone Trendline zeg jij? Want je zegt dat je er je broek niet aan scheurt.

Je betaald minder aan taxen, aan verzekering, je betaald minder aan Diesel EN je krijgt 15% van de overheid. Als je dat allemaal uitrekent ga je zien dat je een groot verschil hebt hoor... en als ze daar dan zo goed als niks tegenoverstellen dan zou idd mijn conclusie snel getrokken zijn.

Maar nogmaals, het is aan de consument om het onderste uit de kan te halen hé. Ze gaan u niks gratis geven hoor. De meeste van die gasten krijgen bv een comissie of worden volledig op comissie betaald... en hoe meer ze voor een verkochte wagen krijgen, hoe meer ze dus verdienen hé. Het is het proberen waard.

De levertermijn zal idd NIET veranderen, maar wel de kostprijs in totaal. Wat denk ik toch nog steeds het belangrijkste is meestal. Als ik een maand langer moet wachten en daarmee 15% minder moet betalen is mijn keuze snel gemaakt.

Toch veel succes, en als jij er gelukkig mee bent dan ik ook hoor, geef alleen ff mijn idee er rond.
              Euhm, qua tax en verzekering scheelt het niks, hoor ... En het verschil in verbruik is marginaal klein. De 15% overheidspremie wordt dat weer gecompenseerd door de Think Blue premie van D'Ieteren zelf.

De enige geste die VW Belgium doet, is de tankkaart van 500€ en 2 jaar extra garantie.

En er is een verschil tussen 1 en 4 maand uitstel, hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk Berichten
                heeft iemand ervaring met DCC optie? Ik dacht die optie te nemen daar ik graag comfortabele vering heb en Golf VI lijkt me iets sportiever afgeveerd dan de vorige; Of is dat een overbodije optie?

Gr,

rob
                Gewone golf is comfortabel genoeg imo, de bluemotion zou harder zijn van vering heeft men mij verteld.

Comment

• de bluemotion is 2 cm verlaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                    de bluemotion is 2 cm verlaagd.
                    de gti ook

Comment

• Hoeveel cm is een Golf VI verlaagd als je een sportuitrusting hebt genomen???

Comment

• ook 2 dacht ik

Comment

• Ik heb gisteren een minpuntje aan de Golf ontdekt. Bij hevige regenval doe je best niet de achterste deur open want dan valt er een ware waterval op de buitenrand van de achterbank, gelukkig net op de stofzone en niet op het Alcantara zitvlak.

Verder vind ik de zwarte stijl aan de buitenrand van de voorste deuren zeer krasgevoelig, zeker wanneer je de gewoonte hebt de deur te sluiten met de hand tegen die zwarte rand en niet met de deurklink. Ik probeer erop te letten de deurklink te gebruiken.

Ook ben ik verbaasd te lezen dat de Golf de tweede best verkochte wagen is in 2009!

Waar rijden al die Golfjes???

Ik zie er nooit één en ben nog steeds in de waan in een collector's item te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                            Ik heb gisteren een minpuntje aan de Golf ontdekt. Bij hevige regenval doe je best niet de achterste deur open want dan valt er een ware waterval op de buitenrand van de achterbank, gelukkig net op de stofzone en niet op het Alcantara zitvlak.

Verder vind ik de zwarte stijl aan de buitenrand van de voorste deuren zeer krasgevoelig, zeker wanneer je de gewoonte hebt de deur te sluiten met de hand tegen die zwarte rand en niet met de deurklink. Ik probeer erop te letten de deurklink te gebruiken.

Ook ben ik verbaasd te lezen dat de Golf de tweede best verkochte wagen is in 2009!

Ik zie er nooit één en ben nog steeds in de waan in een collector's item te rijden
                            in lochristi nen zwarten en nen silveren gti vanaf morgen ^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                              Ik heb gisteren een minpuntje aan de Golf ontdekt. Bij hevige regenval doe je best niet de achterste deur open want dan valt er een ware waterval op de buitenrand van de achterbank, gelukkig net op de stofzone en niet op het Alcantara zitvlak.

Ik zie der regelmatig rijden hoor en in alle geuren en kleuren Wel zie je heel weinig highline versies rijden maar dat vind ik niet erg dan is de mijne unieker En zeker met mijn 18duim Vancouvers

Wanneer je de koffer opent, valt er ook water in het koffergedeelte, das dus ook een negatief punt.

Mijn wagen kraakt ook veel als ik bochten of hobbelige wegen neem. Zou infeite niet mogen denk ik, hoe is dit bij jullie?

Als ik heuvel neem heb ik soms achteraan de wagen zo een geklik dat ik hoor, precies iets dat loshangt en ergens tegentikt, zoals een knikker die op de grond valt en 2 keer botsts. Zeer moeilijk uit te leggen, je zou het eigenlijk zelf moeten horen.

Dat van die deurstijlen heb ik ook, zeer krasgevoelig, zelfs met dure microvezeldoekjes heb ik reeds meerdere swirls gemaakt, en op de autolak zo goed als nihil krassen. Zeer spijtig, als heeft het wel meer uitstraling dan de standaard plastic :p

Nadeel voor mij ook is dat sigarettenbake dat je nergens voor kan gebruiken als je niet rookt. Ze hadden die sigarettenbak beter als optie gegeven en er standaard een gewoon bakkie van gemaakt om uw gsm of dergelijk in te leggen (echt zonde in mijn geval)

Waar zit de Antenne van een Golf 6 highline?? zou deze in de ruit zitten???

Nog een minpunt bij mijn Golf en ik denk ook bij de meeste andere VW's, zijn de rubbers rond de deuren aan de bovenkant in mijn ogen niet ferm afgewerkt omdat ze harig zijn, en als je met doekjes van microvezel uw auto poetst of detailed dan blijven er soms haartjes en stof aanhangen en dan begint dat te pluizen, redelijk vervelend en geen uitzicht als get mij vraagt.

Voor derest pracht van een wagen, zeeeeeer tevreden gebruiker
                              Last edited by ; 10/07/2009, 15:27.

Comment

Nog een minpunt bij mijn Golf en ik denk ook bij de meeste andere VW's, zijn de rubbers rond de deuren aan de bovenkant in mijn ogen niet ferm afgewerkt omdat ze harig zijn, en als je met doekjes van microvezel uw auto poetst of detailed dan blijven er soms haartjes en stof aanhangen en dan begint dat te pluizen, redelijk vervelend en geen uitzicht als get mij vraagt.
                                Wanneer ik het interieur stofzuig (1 maal per maand) dan ga ik ook eens over die harige rubbers zodat het zand en stof eruit is, en voor de rest blijf ik er vanaf.

Wat ook zéér makkelijk krast zijn de cirkelvormige transparante tellerplaatafschermingen.
                                Wanneer de auto uit de fabriek komt dan zit daar blauwachtige beschermingsfolie opgekleefd.

Er waren al cirkelvormige krassen te zien toen mijn wagen werd afgeleverd, waarschijnlijk door iemand die met een doek in laatste instantie wat stofresten heeft willen wegvegen. Met cirkelvormige krasjes als gevolg. Bij bepaalde zonnestand vallen ze zeer fel op, wanneer het bewolkt is zie je ze gelukkig niet.

Absoluut vanaf blijven en hoogstens het stof wegblazen zou ik zeggen.

Het verbaast me wel dat die plastiek zo makkelijk krast. Echt minderwaardig materiaal.

Voor de rest ben ik ook zeer tevreden, op alle gebied.

Kraakgeluiden heb ik nog niet gemerkt.

Ons wegennet is wel een zware beproeving voor de auto's. De stilte van de wagen merk je pas wanneer je rijd op nieuw aangelegd asfalt. Dan pas besef je hoe stil de wagen is. Maar goed wegdek is helaas zeldzaam in Belgie.
                                Last edited by ; 11/07/2009, 14:46.

Comment

Ik zie der regelmatig rijden hoor en in alle geuren en kleuren Wel zie je heel weinig highline versies rijden maar dat vind ik niet erg dan is de mijne unieker En zeker met mijn 18duim Vancouvers

Wanneer je de koffer opent, valt er ook water in het koffergedeelte, das dus ook een negatief punt.

Mijn wagen kraakt ook veel als ik bochten of hobbelige wegen neem. Zou infeite niet mogen denk ik, hoe is dit bij jullie?

Als ik heuvel neem heb ik soms achteraan de wagen zo een geklik dat ik hoor, precies iets dat loshangt en ergens tegentikt, zoals een knikker die op de grond valt en 2 keer botsts. Zeer moeilijk uit te leggen, je zou het eigenlijk zelf moeten horen.

Dat van die deurstijlen heb ik ook, zeer krasgevoelig, zelfs met dure microvezeldoekjes heb ik reeds meerdere swirls gemaakt, en op de autolak zo goed als nihil krassen. Zeer spijtig, als heeft het wel meer uitstraling dan de standaard plastic :p

Nadeel voor mij ook is dat sigarettenbake dat je nergens voor kan gebruiken als je niet rookt. Ze hadden die sigarettenbak beter als optie gegeven en er standaard een gewoon bakkie van gemaakt om uw gsm of dergelijk in te leggen (echt zonde in mijn geval)

Waar zit de Antenne van een Golf 6 highline?? zou deze in de ruit zitten???

Voor derest pracht van een wagen, zeeeeeer tevreden gebruiker
                                  Dat geklik dat je hoort na een heuvel te nemen zijn de rubberen balletjes die aan de koort van de hoedenplank hangen,bij gesloten kofferdeur zijn deze loshangend.is inderdaad vervelend !

Groetjes,

Comment

• Ok die balletjes vliegen eraf dan Het was precies of er was iets met mijn veringen aan de hand :p

Nu wil ik enkel nog dat gekraak weg !!! Dit is echt irritant, de wagen is deze keer van superieure kwaliteit tov van vorige modellen en nu heb ik gekraak :p Precies een goedkope fiat :p Die Stylo van mijn vader had dat gekraak ook. Hiervoor ga ik hem toch eens binnendoen, misschien is het de combinatie van 18" velgen + die sportuitvoering???

Gisteren lang ritje gedaan naar de Ardennen en onderweg tijdens het regenen als mijn ruitenwisser op laagste stand wiste, dan bleef de rechterwisser op 5 cm van het einde haperen en maakte hij precies een wipje, als de ruitenwisser in continu ging dan had hij dit niet meer. Ook piepen de ruitenwissers bij het heen en weergaan. Zou toch niet mogen hé???

Die folie over die tellerplastiekjes die heb ik eigenlijk nooit gezien, dus volgens mij hadden ze die er zelf al afgenomen bij mijn garage. Heb gisteren de auto binnenin gekuist en heb eigenlijk niets negatiefs tegengekomen. Geen krasjes of niets. Ik gebruik wel Detailingproducten en deftige microvezeldoeken. Misschien kan je dat eens proberen???

Comment

• niet mis

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Golf VI multifunctioneel stuur

Ik zit met een vraagje over de Golf VI & het multifunctioneel stuur.
                                        Een maandje geleden heb ik de Golf VI besteld
                                        1.6 Cr Tdi met o.a. het sport-pack.
                                        Nu had k graag het mulifuncioneel stuur gehad als optie, maar dit kan echter niet besteld worden in combinatie met het sport-pack.
                                        Volgens D'ieteren kan het eventueel achteraf geplaats worden.
                                        Heeft er iemand hier enige info over?
                                        Prijs voor plaatsing achteraf zou rond de 500 Euro zitten
                                        Het is soms een ramp met de optiepacketten van VW ..
                                        Bestelde versie
                                        1.6 Cr Tdi 105 pk trendline
                                        Pack City
                                        Pack GPS Cool & Sound
                                        Pack sport
                                        en enkele bijkomende opties

Thanks 4 the reply

Comment

• En waarom zou dat niet gaan??? Ik heb ook multifunc stuur en sportpack vancouver... dus lijkt mij dat ze bij dieteren niet op de hoogte zijn van hun eigen wagens.

Misschien omdat ge een bluemotion pakt? maar dat lijkt me sterk :p

Owww ik zie het al, volgens mij is het omdat je Trendline versie neemt, ik heb de highline en dan is dat standaard

Comment

Working...
                                          X