Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
    In wezen is het dezelfde wagen. Wat plastic opsmuk hier en daar en een iets sterkere motor lijken me het enige verschil. Of je nu in 8 of 11 seconden aan 100 zit maakt ook niet zoveel uit in het dagelijkse verkeer. Met de 1.6 tdi kan ik de toegelaten maximum snelheid met 60% overschrijden en met de Gti 90% . In beide gevallen ben ik , terecht , mijn rijbewijs kwijt
    Zeg nooit tegen een die hard opel fan dat een volkswagen hetzelfde is of omgekeerd want denk dat je dit toch niet in dank afgenomen word.
    Daarbij kunnen die 3 sec een ongeluk vermijden of veroorzaken. Denk daar maar eens over na.
    Last edited by Fredje07; 26/10/2009, 21:34.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Mijn boardcomputer lijkt te flippen.

Gemiddeld algemeen verbruik gedurende de eerste 12.000km bijna steeds op 4,6 l/100km en vandaag na een slotrit van 30 km (met cruise control) staat het plots op 4,1 l/100km.
      Ben benieuwd of hij zich morgenvroeg hersteld heeft.

Comment

• Normaal is het zo dat in praktijk, bij mij toch allessinds het verbruik lager ligt met Cruise Control dan zonder cruise control. Dit omdat je volgens mij manueel iets sneller op het gaspedaal gaat drukken als je bv net iets harder wil en dan weer remmen enz... en een cruise control regelt de snelheidsschommelingen veel precieser en dus volgens mij minder verbruik.

Het zou dus kunnen dat op die 30km je verbruik minder ligt dan normaal en misschien speelden er op die moment nog andere redenen mee dat dat verschil hebben gemaakt

Laat ons het verdere verloop maar weten

Comment

• Ja, cruise control is zuiniger. Ik heb alles even nageteld.

De computer geeft na 12008km een gemidd. verbruik van 4,3 liter aan.
          (tot voor eergisteren was dit doorgaans 4,6 liter).
          Er zit nog voor een 'reichweite' van 710 km in de tank.

In totaal werd 631,59 liter diesel getankt. Reëel gemidd. verbruik is bijgevolg 4,97l/100km.

Dat is 0,7l/100km meer dan de boordcomputer aangeeft.

De foutenmarge (15.5%) van de boordcomputer is vrij groot vind ik.
          Last edited by ; 27/10/2009, 21:16.

Comment

• Deze offerte werd me deze week opgemaakt:

Golf 6 Bluemotion
            1.6TDI 105pk, 5-bak
            Basisprijs 22399,13
            United Grey metaalkleur 392,04
            Pack Urban 330,33
            centrale armsteun vooraan 142,78
            elek.ruiten achteraan 185,13
            mistlampen 249,26
            verdonkerde ruiten 269,83
            multifunctioneel lederen stuur 252,89
            pack Cool&Sound GPS RNS 510 DVD 2657,16

Subtotaal: 26878,55€
            Korting: 15% CO² stuff + 7,5% VW (-210€ dpf)
            -6257€
            Totaal: 20620,88 €

Zie ik nog ergens een essentiële optie over het hoofd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
              Ja, cruise control is zuiniger. Ik heb alles even nageteld.

De computer geeft na 12008km een gemidd. verbruik van 4,3 liter aan.
              (tot voor eergisteren was dit doorgaans 4,6 liter).
              Er zit nog voor een 'reichweite' van 710 km in de tank.

In totaal werd 631,59 liter diesel getankt. Reëel gemidd. verbruik is bijgevolg 4,97l/100km.

Dat is 0,7l/100km meer dan de boordcomputer aangeeft.

De foutenmarge (15.5%) van de boordcomputer is vrij groot vind ik.
              Ik vind uw verbruik vanop de boordcomputer zowieso al laag, ikzelf heb een highline 110pk diesel versie en ik verbruik gemiddeld 5.4l/100km. Ik doe wel voor woon-werk verkeer maar redelijk korte afstanden van +- een kwartier a 20 minuten. Van zodra ik langere afstanden doe is dit beter. En ook een groot verschil heb je met je rijstijl uiteraard, als je voor elke bocht op je motor al afremt zodat je niet moet remmen net voor of tijdens de bocht dan zakt hij ook lekker. Maar dat hangt dan van jezelf af.
              Ikzelf rij zeer afwisselend en heb wel sportophanging met 18" velgen. Dat zal in verbruik al "ietske" hoger liggen dan standaard.
              Maar toch 4.6 en 5.4 is nog groot verschil :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                Deze offerte werd me deze week opgemaakt:

Golf 6 Bluemotion
                1.6TDI 105pk, 5-bak
                Basisprijs 22399,13
                Pack Urban 330,33
                mistlampen 249,26

-6257€

Als ik van jou was, ga voor de highline versie als je deze kan nemen op bluemotion, een wereld van verschil met bv de Trendline. Al weet ik zelf niet wat mogelijk is bij de bluemotion.

Comment

• "bluemotion" is zelf een afwerkingsversie op zijn eigen en staat naast trendline en highline, dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                    In wezen zijn alle wagens hetzelfde, ze hebben allemaal 4 wielen en een motor, enkel wat uiterlijke details verschillen. Schandalig dat een lamborghini meer kost dan een dacia.
                    Dacia biedt in elk geval meer waar en ruimte voor zijn geld dan dat Lambo dinges. Afwerking is zeker ook niet slechter.

Comment

Afwerking is zeker ook niet slechter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                        Deze offerte werd me deze week opgemaakt:

Golf 6 Bluemotion
                        1.6TDI 105pk, 5-bak
                        Basisprijs 22399,13
                        Pack Urban 330,33
                        mistlampen 249,26

-6257€

ESP, of zit dat er ondertussen in?

Comment

• ESP is standaard op een Bluemotion.

Het verbruik van mijn - normale - 1.6 CRTDI is ondertussen naar 5,4 l/100km gezakt. Nog een klein half litertje en je hoort me niet meer klagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                            Waar blijft dat toch van komen.

Straks gaat die nog beweren dat zo een Tata Nano van in Indië "de auto" is. Goedkoop en alles wat een mens nodig heeft.
                            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                            2014 Opel Astra OPC
                            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                              Waar blijft dat toch van komen.

Straks gaat die nog beweren dat zo een Tata Nano van in Indië "de auto" is. Goedkoop en alles wat een mens nodig heeft.
                              exactly his reasoning apparantly gewoon negeren en op tijd eens van genieten om volledig strike te gaan

Comment

• Een Tata Nano komt niet in aanmerking voor mij. Veiligheidsniveau is beneden alle peil (geen ABS, ESP , airbags)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                  exactly his reasoning apparantly gewoon negeren en op tijd eens van genieten om volledig strike te gaan
                                  Indeed !

Best grappig om zijn naïeve, misplaatste commentaar te lezen.
                                  freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                    ESP is standaard op een Bluemotion.

Het verbruik van mijn - normale - 1.6 CRTDI is ondertussen naar 5,4 l/100km gezakt. Nog een klein half litertje en je hoort me niet meer klagen
                                    Proficiat met uw zeer degelijke 1.6 CRTDI. Veruit te verkiezen boven een GTI en dergelijke

Comment

Proficiat met uw zeer degelijke 1.6 CRTDI. Veruit te verkiezen boven een GTI en dergelijke
                                      Moest hij financieel haalbaar zijn, dan had ik me een vette GTD gekocht, hoor Ooit schaf ik me nog eens een auto met belachelijk veel pk's aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                        Moest hij financieel haalbaar zijn, dan had ik me een vette GTD gekocht, hoor Ooit schaf ik me nog eens een auto met belachelijk veel pk's aan
                                        OLE OLE

CO2 CO2

Comment

• Blijkbaar is er in Duitsland een 1.8TFSI uit met 160pk in een Limited Edition.

Ik sta op het punt die te kopen in opdracht van mijn moeder.

Zij wil zoiezo een DSG en die wagen heeft het.

Het is een uitgebreide highline met het vancouver pack, getinte ruiten, multif. stuur, ...

Iemand die hier opmerkingen op heeft ?

Comment

Working...
                                          X