Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Blijkbaar is er in Duitsland een 1.8TFSI uit met 160pk in een Limited Edition.

Ik sta op het punt die te kopen in opdracht van mijn moeder.

Zij wil zoiezo een DSG en die wagen heeft het.

Het is een uitgebreide highline met het vancouver pack, getinte ruiten, multif. stuur, ...

Iemand die hier opmerkingen op heeft ?
    zeker doen!
    Ik heb de 1.4 met 160pk ook met DSG. heerlijk om mee te rijden!

Peddels zijn soms wel eens leuk ( 100 euro optie in belgië). Het touchscreen scherm zou ik ook nemen( €200 extra) aangezien dit veel stijlvoller oogt.
    Voor de rest is mijn wagen identiek!

Ik zou hem trouwens graag eens binnen doen bij u voor wat krassen + detailing. mailtje sturen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bonné Bekijk Berichten
      zeker doen!
      Ik heb de 1.4 met 160pk ook met DSG. heerlijk om mee te rijden!

Peddels zijn soms wel eens leuk ( 100 euro optie in belgië). Het touchscreen scherm zou ik ook nemen( €200 extra) aangezien dit veel stijlvoller oogt.
      Voor de rest is mijn wagen identiek!

Ik zou hem trouwens graag eens binnen doen bij u voor wat krassen + detailing. mailtje sturen?
      Yup, mailtje graag

Comment

• Ga je zeker niet over klagen, die vancouver velgen zijn echt subliem vind ik. Zeer mooi op mijn Golfje.
        De getinte ruitjes vind ik iets te licht, ik vergelijk ze met mijn polo van 2006 en daar waren ze denk ik iets donkerder. misschien gezichtsbedrog maar ik vind van wel.

Comment

Het is een uitgebreide highline met het vancouver pack, getinte ruiten, multif. stuur, ...

Zeker doen, lijkt heel interessante versie voor België, overigens, net onder de 163pk grens en tunebaar tot 240 pk...

Comment

• Ik vind de Golf VI - nu hij al een tijdje uit is en je hem al vaak op straat tegenkomt - écht terug een verbetering tegenover de V. Hij staat terug op IV-niveau, wat voor mij nog altijd de oer-golf is wat betreft de "modernere" reeksen (van III tot VI laat ons zeggen)

Comment

• Hoe zit dat eigenlijk juist met die blue motion (technologie)?

Momenteel is er een 104gr versie te koop in belgie. Deze zou echter niet de echte blue motion zijn.
              In duitsland zit men met de 99gr versie in verkoop die op die iia te zien was.

Wanneer komt de 99gr versie te koop in belgie? Deze heeft zoals ik kan zien op de duitse site toch wel mooie velgen standaard in plaats van de domme schijven op de belgische blue motion.

Gr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                Hoe zit dat eigenlijk juist met die blue motion (technologie)?

Momenteel is er een 104gr versie te koop in belgie. Deze zou echter niet de echte blue motion zijn.
                In duitsland zit men met de 99gr versie in verkoop die op die iia te zien was.

Wanneer komt de 99gr versie te koop in belgie? Deze heeft zoals ik kan zien op de duitse site toch wel mooie velgen standaard in plaats van de domme schijven op de belgische blue motion.

Gr
                Lichtmetalen velgen zijn standaard op een Bluemotion, behalve in België, waar je ze zelfs niet kan bestellen ...

In se is de échte BM quasi dezelfde auto als de BM Technology. En aangezien in België alle auto's die minder dan 105gr uitstoten dezelfde premie krijgen, heeft de échte BM eigenlijk weinig tot geen nut.

Stond de BM niet gepland voor 2010 ?

Comment

• Vandaag gelezen....

BRON: www.autointernationaal.nl

DSG problemen bij Volkwagen 08-11-2009 06:06

Het Volkswagen concern roept wereldwijd tienduizenden auto’s terug naar de dealer. Er zijn problemen met de DSG transmissie. Bij circa 2.500 exemplaren kan de dubbele koppeling een eigen leven gaan leiden. Het probleem openbaart zich door een knipperende schakelindicator waarna de acceleratie schokkend verloopt. In bepaalde gevallen kan ook de trekkracht sterk afnemen en de koppeling zelfs volledig dienst weigeren. Het probleem doet zich voor bij een groot aantal modellen van het Volkswagen concern.
                  Voor de zekerheid roept Volkswagen 57.000 exemplaren van haar eigen modellen terug. Ook auto’s van Audi met de S-tronic transmissie moeten terug, evenals diverse modellen van Seat en Skoda. Concreet gaat het om de typen de Golf, de Scirocco, de Eos, de Jetta, de Passat, de Touran, de Caddy, de A3, de TT, de Leon, de Altea, de Octavia en de Superb die tussen september 2008 en august 2009 werden geproduceerd.
                  De terug te roepen modellen krijgen in de werkplaats een zogeheten software update. De handeling duurt circa een half uur. Volgens Volkswagen zijn zoals gezegd in totaal 2.500 auto’s met deze verkeerde versnelingsbaksoftware geleverd, maar het is niet meer te traceren welke auto’s dit precies zijn. Daarom worden voor de zekerheid alle potentiële probleemgevallen uitgenodigd om naar de dealer te komen voor een kostenloze ingreep.

Comment

Ze hebben de 1.8 voorlopig ook in de Golf gelepeld omdat de productiecapaciteit voor de 1.4 te laag is. Dit gaat echter maar tijdelijk zijn.

Comment

• Vraagje over de blue motion.

Op de duitse site (niet carconfig) en op de nederlands config tool toont men een bluemotion met ander voorbumper, chroom lijntje en highline achterlichten.

Op de belgische site is daar niets van te bespeuren.
                      Weet er iemand of het in belgie ook deze versie is die momenteel in verkoop is?
                      Last edited by ; 12/05/2011, 16:59.

Comment

• De versie die momenteel in België verkocht wordt is die met 104g (en die wordt BlueMotion Technology genoemd), de 99g van bovenstaande link wordt bij ons pas begin volgend jaar (?) verwacht. Optisch ligt de 104g dichter bij een gewone Golf. Hij heeft dus niet de aangepaste bumpers, zijlijsten, velgen etc. hebben, maar wel andere aanpassing om de lage CO2 te halen (start-stop e.d.).

Zie test autogids: http://www.autogids.be/artikel/gedet...ogy-13057.htm#

Comment

• Die blauwe zetels in de blue motion vinnek wel niet zo mooi.
                          Last edited by ; 12/05/2011, 17:00.

Comment

• Heb onlangs ook een nieuwe bluemotion gereden en mijn bevindingen waren verrassend positief !

Het eerste wat me opviel was hoe stil die 1.6 common rail is, en bovendien erg soepel voor ene 1.6. Dat had ik totaal niet verwacht.

Eens op de baan was ik opnieuw verrast van hoe stil en rustig het is in de wagen, niet alleen de motor maar ook de rolgeluiden en rammeltjes beleven uit.

De motor had 3 km op de teller staan dus heb ik het erg rustig gehouden, maar je merkt toch dat de motor redelijk wat potentieel heeft en zeker niet moet onderdoen voor mijn vorige 1.9TDI.

De huidige eigenaar. (een forummer die blijkbaar anoniem wenst te blijven ) haalt nu na een week een verbruik van ongeveer 4,5 l !!!

De wagen is een standaar 5 deurs Bluemotion met het urban pack. En eigelijk is die voor dat geld al redelijk mooi uitgerust !
                            Het feit dat hij 15mm lager staat maakt ook veel imho, hij heeft een mooie look.

Samengevat: Knappe wagen !

Comment

Heb onlangs ook een nieuwe bluemotion gereden en mijn bevindingen waren verrassend positief !

Het eerste wat me opviel was hoe stil die 1.6 common rail is, en bovendien erg soepel voor ene 1.6. Dat had ik totaal niet verwacht.

Eens op de baan was ik opnieuw verrast van hoe stil en rustig het is in de wagen, niet alleen de motor maar ook de rolgeluiden en rammeltjes beleven uit.

De motor had 3 km op de teller staan dus heb ik het erg rustig gehouden, maar je merkt toch dat de motor redelijk wat potentieel heeft en zeker niet moet onderdoen voor mijn vorige 1.9TDI.

De huidige eigenaar. (een forummer die blijkbaar anoniem wenst te blijven ) haalt nu na een week een verbruik van ongeveer 4,5 l !!!

De wagen is een standaar 5 deurs Bluemotion met het urban pack. En eigelijk is die voor dat geld al redelijk mooi uitgerust !
                              Het feit dat hij 15mm lager staat maakt ook veel imho, hij heeft een mooie look.

Hé alles inorde met je gechipte GTI.?

Comment

Heb onlangs ook een nieuwe bluemotion gereden en mijn bevindingen waren verrassend positief !

Leuk deze mening te horen.
                                Ik heb het geluk een auto te krijgen van mijn werk.
                                Door de co2 van de bluemotion komt een highline uitvoering niet in aanmerking omdat deze slechts 75% aftrekbaar is ipv 90% voor de blue motion.

Het is dus niet zo dat deze versie van alles prijs moet geven.
                                Enkel jammer van de stalen wielen met deksels.
                                Zelf als optie kan je deze niet vervangen.

Gr

Comment

• Kan je de renault megane 1,5 dci vergelijken met een golf blue motion?
                                  Of is er nog steeds een pos. voordeel voor de golf?

Comment

Kan je de renault megane 1,5 dci vergelijken met een golf blue motion?
                                    Of is er nog steeds een pos. voordeel voor de golf?
                                    Dat is natuurlijk persoonlijk hé, maar voor mij staat de Golf VI pakken hoger dan de Megane.

Rij er eens mee, en je weet waarom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                      Lichtmetalen velgen zijn standaard op een Bluemotion, behalve in België, waar je ze zelfs niet kan bestellen ...
                                      Standaard staan er deze op:

Geen idee of dit lichtmetalen velgen zijn, het zijn alleszinds niet de volle stalen potten die je soms ziet...
                                      Last edited by Garf; 12/11/2009, 16:15. Reden: juiste link

Comment

Kan je de renault megane 1,5 dci vergelijken met een golf blue motion? Of is er nog steeds een pos. voordeel voor de golf?
                                        De Golf heeft aanzienlijk meer ruimte binnenin en vooral op de achterbank. Bovendien is de binnenafwerking veel beter. Je kan dit makkelijk zien als je 2 shots van het interieur naast elkaar legt of eens in beide wagens stapt.

Veder dan dit ben ik niet geraakt - zodra ik in de Megane zat wou ik er weer uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
                                          Standaard staan er deze op:

Geen idee of dit lichtmetalen velgen zijn, het zijn alleszinds niet de volle stalen potten die je soms ziet...
                                          Zijn wielschelen

Comment

Working...
                                          X