Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
    De Golf heeft aanzienlijk meer ruimte binnenin en vooral op de achterbank. Bovendien is de binnenafwerking veel beter. Je kan dit makkelijk zien als je 2 shots van het interieur naast elkaar legt of eens in beide wagens stapt.

Veder dan dit ben ik niet geraakt - zodra ik in de Megane zat wou ik er weer uit
    Ik heb ook al met de nieuwe Megane Grandtour gereden en ik vond het een heel comfortabele, vlotte en mooi afgewerkte wagen. Een hele vooruitgang t.o.v. de vorige generatie. Spijtig dat wij geen Renault mogen leasen, anders zou ik het wel weten. Nu zal het (afhankelijk van budget en leaseprijzen) een Golf of Astra worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      De huidige eigenaar. (een forummer die blijkbaar anoniem wenst te blijven ) haalt nu na een week een verbruik van ongeveer 4,5 l !!!
      Het verbruik hangt veel af van de baan die je doet. De BM is zeer zuinig op binnenwegen 50-90km/h, en daar kan je dan 4 tot 4.5l halen. Bij meer dan 90km/h stijgt het snel door.
      Zodra de snelweg erbij komt moet je op 5.2 rekenen.

Ter info, de leasemaatschappijen rekenen aan een gemiddelde van 5.17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Heb onlangs ook een nieuwe bluemotion gereden en mijn bevindingen waren verrassend positief !

Het eerste wat me opviel was hoe stil die 1.6 common rail is, en bovendien erg soepel voor ene 1.6. Dat had ik totaal niet verwacht.

Eens op de baan was ik opnieuw verrast van hoe stil en rustig het is in de wagen, niet alleen de motor maar ook de rolgeluiden en rammeltjes beleven uit.

De motor had 3 km op de teller staan dus heb ik het erg rustig gehouden, maar je merkt toch dat de motor redelijk wat potentieel heeft en zeker niet moet onderdoen voor mijn vorige 1.9TDI.

De huidige eigenaar. (een forummer die blijkbaar anoniem wenst te blijven ) haalt nu na een week een verbruik van ongeveer 4,5 l !!!

De wagen is een standaar 5 deurs Bluemotion met het urban pack. En eigelijk is die voor dat geld al redelijk mooi uitgerust !
        Het feit dat hij 15mm lager staat maakt ook veel imho, hij heeft een mooie look.

Samengevat: Knappe wagen !
        De 2.0tdi met 110pk van mijn madam komt ook op 4.4, in praktijk als je tankt komt je op een 5 tot 5.5l per 100km. Dit is de gewone versie, geen bluemotion.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chase Bekijk Berichten
          Ik heb ook al met de nieuwe Megane Grandtour gereden en ik vond het een heel comfortabele, vlotte en mooi afgewerkte wagen. Een hele vooruitgang t.o.v. de vorige generatie.
          Mja, de Megane 3 is zeker niet slecht (vandaar dat ik hem vergeleken heb) maar de vraag was de vergelijking met de Golf 6. Heb je beide al gereden? Als ik in de Megane 3 de chauffeurszetel goed instel kan ik er achteraan niet meer in. Dan houdt het voor mij ook meteen op. Binnenafwerking kan persoonlijke smaak zijn, ik moest bij de Megane direct aan "plastic" denken, maar sommigen noemen de Golf dan weer "te grijs"

Overigens kan je bij de Megane 3 wel veel meer opties krijgen dan bij de Golf BM. Voor leasingrijdens slaat VW hier de bal behoorlijk mis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            De 2.0tdi met 110pk van mijn madam komt ook op 4.4, in praktijk als je tankt komt je op een 5 tot 5.5l per 100km. Dit is de gewone versie, geen bluemotion.
            WTF, 4.4l/100km bij een 2.0diesel 110pk, how the hell doet ge dat als gemiddeld verbruik? Dan moet ge minstens al ALTIJD een minimumafstand doen van bv 50km anders staat uw moteurke nog koud en in begin verbruikte meer.
            Ik die dagelijks woon-werk verkeer 15km heen en 15 km retour. En ik heb een gebruik van 5.4l/100km als ik "zuinig" rijd. En met zuinig wil ik zeggen, niet door en door gas geven, gewoon rustig optrekken, de snelheden rijden die toegelaten zijn overal en vooral, bij het naderen van bochten en kruispunten en lichten op voorhand op de motor beginnen afremmen zodat het verbruik ff op nul gaat.
            Als ik dit systeem niet toepas dan kom ik aan een hoger verbruik! En ok ik heb 18" velgen maar dat gaat em denk ik geen liter schelen hé.

Volgens mij is 4.4l echt overdreven, zeker als gemiddelde :p en trouwens als ge in begin vertrekt, dan schiet het verbruik naar bv 13 liter en zo stillekesaan zakt die. Aan elk licht dat ge stilstaat komt dat met 0.1 a 0.2 bij naargelang oelang je moet stilstaan enz...

Enige verklaring: uwen boordcomputer marsjeert denk ik niet tegoei OF de mijne :p

Comment

• Twijfel een beetje of ik zou wachten op de "echte" bluemotion of de huidige.
              Het model die momenteel in DE en NL in verkoop is, is toch een stuk mooier door de andere bumper, de stukken aan de zijkant. De donkere lichten achteraan. Het chroom boordje etc.
              De blauwe zetels binnenin zijn dan weer een gans stuk minder

Wanneer ik dit echter vraag aan enkele dealers hebben ze geen kennis van een nieuwe model
              Volgens autogids.be staat de golf bluemotion voor dec 09 op de lijst.

Zouden jullie wachten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                Twijfel een beetje of ik zou wachten op de "echte" bluemotion of de huidige.
                Het model die momenteel in DE en NL in verkoop is, is toch een stuk mooier door de andere bumper, de stukken aan de zijkant. De donkere lichten achteraan. Het chroom boordje etc.
                De blauwe zetels binnenin zijn dan weer een gans stuk minder

Wanneer ik dit echter vraag aan enkele dealers hebben ze geen kennis van een nieuwe model
                Volgens autogids.be staat de golf bluemotion voor dec 09 op de lijst.

Zouden jullie wachten?
                Op het volgend model kunt ge altijd wachten. Tegen dat dat er is wordt er dan wel iets nieuw aangekondigd.

Naar het schijnt komt er ook een BM met DSG-7 bak

Comment

• Wat nu in verkoop zit is een trendline met bluemotion technologie.
                  Last edited by ; 12/05/2011, 16:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chase Bekijk Berichten
                    Zijn wielschelen
                    Yep, de standaardschelen (die ook op de mijne staan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
                      Heb je beide al gereden?
                      Yep, en ik vind ze gelijkwaardig qua comfort, afwerking, ...

Comment

• Ik heb ook met Megane gereden. Wat mij stoorde waren :
                        - overdadig design met veel te veel golvingen e.d.
                        - veel opgekleefde plastiek aan de buitenkant die kan afschieten en moeilijk in onderhoud
                        - slechte zicht naar achter
                        - startknop (speelgoedachtig) en onhandige kwetsbare startkaart.
                        - dinkytoy klokkenhuis
                        - slechte verkoper die enkel geinteresseerd was in verkoop en geen uitleg gaf

Het rijden zelf viel goed mee, zelfs met de 85 pk.

De Golf daarentegen is qua stilte wel beter. En is zalig om te wassen door de gave panelen. Verbruikmeter geeft nu 4.5l/100 aan maar reeel is het 4,9.

Minpunt is dan weer de regenwaterafvoer van het dak waardoor water makkelijk de wagen in vloeit via een open raam, zoals vanmorgen. Ik had het pas door na 5 minuten en de armsteun van de rechter zit vooraan was bijna zeiknat. Het regende voorheen en de auto was nat.

Verder ben ik zéér tevreden over de wagen. De juiste keuze gemaakt te hebben geeft een zalig gevoel.
                        Last edited by ; 13/11/2009, 17:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                          Ik heb ook met Megane gereden. Wat mij stoorde waren :
                          - overdadig design met veel te veel golvingen e.d.
                          - veel opgekleefde plastiek aan de buitenkant die kan afschieten en moeilijk in onderhoud
                          - slechte zicht naar achter
                          - startknop (speelgoedachtig) en onhandige kwetsbare startkaart.
                          - dinkytoy klokkenhuis
                          - slechte verkoper die enkel geinteresseerd was in verkoop en geen uitleg gaf

Het rijden zelf viel goed mee, zelfs met de 85 pk.

De Golf daarentegen is qua stilte wel beter. En is zalig om te wassen door de gave panelen. Verbruikmeter geeft nu 4.5l/100 aan maar reeel is het 4,9.

Minpunt is dan weer de regenwaterafvoer van het dak waardoor water makkelijk de wagen in vloeit via een open raam, zoals vanmorgen. Ik had het pas door na 5 minuten en de armsteun van de rechter zit vooraan was bijna zeiknat. Het regende voorheen en de auto was nat.

Verder ben ik zéér tevreden over de wagen. De juiste keuze gemaakt te hebben geeft een zalig gevoel.
                          Dat water afvoerprobleem heb ik bij mijn scirocco ook. Als het hard regent en je opent de deur dan loopt water van het dak via de deuropening naar binnen. Wel niet superveel en moet ook al veel water zijn.
                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Dat waterprobleem kan je oplossen door een rubberen kleefstrip aan de dakrand boven de deuren te kleven. Werkt altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                              Dat waterprobleem kan je oplossen door een rubberen kleefstrip aan de dakrand boven de deuren te kleven. Werkt altijd.
                              en ziet er waarschijnlijk ook niet uit?

Comment

• Bij mij zijn dit meestal gewoon enkele druppels die binnenvallen in de wagen en niet echt "wateroverlast". Als het regent en het waait een beetje en je doet uw deur open dan heb je hetzelfde fenomeen. Niets om in mijn ogen wakker van te liggen dus

Comment

• Dit weekend eens een test gedaan met een Golf 2,0 diesel van 110 PK. In alle testen die je leest wordt de geluiddemping zo fantastisch goed genoemd, maar dit viel mij toch wel wat tegen. Rijgeluiden van ophanging en rijwind zijn idd. goed gedempt, maar de demping van motorgeluid is toch heel wat minder. Voor de rest degelijke wagen maar geeuw...saai

Comment

• En heb je met een Highline of Trendline gereden??? Want beiden zijn een groot verschil kwa uitzicht vind ik persoonlijk.
                                    Ik vind de Trendline er ook maar "saai" en "gewoon" uitzien maar de highline vind ik dan weer echte klasse, mooie en veel minder saaie afwerking.

Maar smaken verschillen natuurlijk en de discutie is onnodig te voeren omdat VW in principe altijd kiest bij de Golf voor een eenvoudige maar degelijke afwerking omdat ze zo ook het grootste publiek weten aan te spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                      En heb je met een Highline of Trendline gereden??? Want beiden zijn een groot verschil kwa uitzicht vind ik persoonlijk.
                                      Ik vind de Trendline er ook maar "saai" en "gewoon" uitzien maar de highline vind ik dan weer echte klasse, mooie en veel minder saaie afwerking.

Maar smaken verschillen natuurlijk en de discutie is onnodig te voeren omdat VW in principe altijd kiest bij de Golf voor een eenvoudige maar degelijke afwerking omdat ze zo ook het grootste publiek weten aan te spreken.
                                      Wat is er minder saai aan een Highline dan aan een Trendline ? Meer chroom ? Andere zetels ? An sich vind ik het verschil tussen beide modellen te verwaarlozen.

Als je een spannende auto wilt, dan koop je toch geen VW (Golf) ... Schaf je dan een Abarth 500 Esse-esse aan, ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                        Wat is er minder saai aan een Highline dan aan een Trendline ? Meer chroom ? Andere zetels ? An sich vind ik het verschil tussen beide modellen te verwaarlozen.

Als je een spannende auto wilt, dan koop je toch geen VW (Golf) ... Schaf je dan een Abarth 500 Esse-esse aan, ofzo
                                        Je gaat geen trendline Golf vgl met een Abart 500 eh
                                        Neem dan een GTI / R versie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                          Je gaat geen trendline Golf vgl met een Abart 500 eh
                                          Neem dan een GTI / R versie
                                          Neemt niet weg dat een Golf een Golf blijft, hé !! Of je nu een 1.4 met 80 of een R met 270 pk neemt. Voor een 'spannende' auto kan je best ergens anders gaan shoppen

Comment

Working...
                                          X