JD op euro 95
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenNeen nog niet, maar na de wintermaanden gaat dit zeker gebeuren...
Twijfel nog steeds om bij Apec of JD te gaan...
Bij Apec kan ik het niet zien.
Is wel deftig natuurlijk, maar ik blijf het zeer contradictorisch vinden: meer vermogen meestal gecombineerd met een lager verbruik.
Comment
-
Ik had mijn vorige ook laten chippen bij Heinz, een Opel Astra 1.9cdti...
Op een totaal van 75k km geen enkel probleem gehad...
als je een normale rijstijl doet, daalt het verbruik inderdaad iets...
Maar dat heft zich natuurlijk op wanneer je het extra vermogen gaat aanspreken...
Snip zijne is bij Apec gedaan, en ik moet zeggen dat spel vliegt serieus ...
Had ik niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn, op een al niet trage wagen als de GTI...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenIk had mijn vorige ook laten chippen bij Heinz, een Opel Astra 1.9cdti...
als je een normale rijstijl doet, daalt het verbruik inderdaad iets...
Maar dat heft zich natuurlijk op wanneer je het extra vermogen gaat aanspreken...
Snip zijne is bij Apec gedaan, en ik moet zeggen dat spel vliegt serieus ...
Had ik niet verwacht dat het verschil zo groot ging zijn, op een al niet trage wagen als de GTI...
Comment
-
@Beta, er zijn natuurlijk wel motoren die minder goed enminder betrouwbaar zijn als andere. Als je de mindere dan nog eens gaat chippen kan je idd soms om problemen vragen. Een beetje marktonderzoek (lees internet afschuimen) kan je meteen veel leren.
De 1.9 JTD motor (Alfa,Fiat, Lancia) bijvoorbeeld is een oersterke motor (zeker de 8v).
Wat betreft de herverkoopwaarde: i krij zelf gechipt maar geef eerlijk toe dat ik ook niet happig zou zijn om een gechipte wagen te kopen. Het is niet zozeer het chippen zelf maar ook het onderhoud en de rijstijl die een gechipte wagen met zich meebrengt. Voor mezelf kan ik eerlijk zeggen dat ik mijn wagen steeds warm rij en een cooldown periode gun. Of dat nu het verschil maakt weet ik niet maar ijn auto rijdt wel nog steeds prima.... dus het kan zeker geen kwaad. Jammergenoeg heb je daar bij het kopen van een tweedehands gechipte wagen geen boodschap aan.... iedereen kan dat immers zeggen.
btw Ivm GTI's: De 200pk verveelt nog steeds niet, onze GTI blijft lekker ongechipt, ruim voldoende.
Comment
-
Mijn wagen is ongechipt en ik heb dat ding ook steeds met respect behandeld. Dus steeds warm gereden.
Dat de GTI je nog veel plezier verschaft, geloof ik graag. Ik heb het nogal voor die wagen, vooral de huidige dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMijn wagen is ongechipt en ik heb dat ding ook steeds met respect behandeld. Dus steeds warm gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk BerichtenJa tuurlijk, ik wilde ook niet insinueren dat dat niet zo is. Bij de GTI en de Clio is het ook zo hoor. Maar ik wilde zeggen dat het bij een gechipte wagen belangrijker is dat te doen
Diegene die de mijne overneemt, zal er tevreden over zijn, denk ik. Zeker gezien de prijzen waaraan tweedehandswagen tegenwoordig verkocht worden. En nee, ik zeg dit niet om interesse te wekken, want in principe heeft hij overmorgen een andere eigenaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten@Beta, er zijn natuurlijk wel motoren die minder goed enminder betrouwbaar zijn als andere. Als je de mindere dan nog eens gaat chippen kan je idd soms om problemen vragen. Een beetje marktonderzoek (lees internet afschuimen) kan je meteen veel leren.
De 1.9 JTD motor (Alfa,Fiat, Lancia) bijvoorbeeld is een oersterke motor (zeker de 8v).
btw Ivm GTI's: De 200pk verveelt nog steeds niet, onze GTI blijft lekker ongechipt, ruim voldoende.
Nu de huidige GTI verveelt zeker ook nog niet maar als je voelt wat het blok kan na een kuurtje verschiet je wel even...
Hij lijkt zich veel beter te voelen, veel vrijer en losser...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk BerichtenIk zal nooit een chip in mijn auto steken. Weten jullie wat er gebeurd met de garagties van volkswagen wanneer jullie een chip in de auto zetten?
En hopelijk passen jullie de verzekering aan nadat jullie deze chip geplaatst hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk BerichtenIk zal nooit een chip in mijn auto steken. Weten jullie wat er gebeurd met de garanties van volkswagen wanneer jullie een chip in de auto zetten?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi TT-boy Bekijk BerichtenHallo, weet iemand wat de gangbare kortingen zijn voor een golf 6 2.0tdi 136pk? Ik bedoel dan wel bovenop de saloncondities...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenIndien er motorschade ontstaat die mogelijk veroorzaakt is door chiptuning hebben ze het recht om af te zien van garantie.
Tenzij je bij abt bent geweest hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTenzij je bij abt bent geweest hé
Apec werkt samen met een VW garage daar in de buurt, indien er schade zou zijn aan de motor door de tuning kan je daar terecht.
Staat wel niet op papier dus weet niet dat dit effectief de waarheid is maar waarom zou hij liegen? Hij heeft al zoveel tuningen gedaan en tot nu toe volgens mij nog geen slechte reacties, dus dat zou wel heel toevallig zijn allemaal.
In het leven moet je soms eens een risico durven nemen, en indien er dan iets gebeurt dan moet je de gevolgen durven dragen. Als je liever geen risico's neemt blijf dan idd van die tuning vandaan. Maar vergeet niet dat zonder tuning er ook schade aan de motor kan komen
Comment
-
Vw Golf VI
Wij gaan een bluemotion aankopen. We hebben reeds 3 verschillende VW-dealers gedaan en geven telkens andere korting, 1ste 5.5 %, 2de , 5%, 3de 6%.
Wat zijn de hoogste kortingen dat ze kunnen geven? Ik lees hier 8% wat natuurlijk wel interessant zou zijn. Volgende week vrijdag gaan we eens naar het autosalon. Bestaat de mogelijkheid dat we daar extra kortingen krijgen of rekenen ze daar geen offertes uit? We hebben totaal geen ervaringen daarmee. We rijden reeds 10 jaar met dezelfde wagen, golfke III, en met zijn15e jaar gaan we hem (met beetje emotionele afscheid) vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Belleke44 Bekijk BerichtenWij gaan een bluemotion aankopen. We hebben reeds 3 verschillende VW-dealers gedaan en geven telkens andere korting, 1ste 5.5 %, 2de , 5%, 3de 6%.
Wat zijn de hoogste kortingen dat ze kunnen geven? Ik lees hier 8% wat natuurlijk wel interessant zou zijn. Volgende week vrijdag gaan we eens naar het autosalon. Bestaat de mogelijkheid dat we daar extra kortingen krijgen of rekenen ze daar geen offertes uit? We hebben totaal geen ervaringen daarmee. We rijden reeds 10 jaar met dezelfde wagen, golfke III, en met zijn15e jaar gaan we hem (met beetje emotionele afscheid) vervangen.
Ik weet niet voor welke golf jullie zijn gaan kijken. Maar mocht het zijn dat jullie opzoek zijn naar een 3 deurs, kijk dan ook eens bij audi, die heeft nu de nieuwe 1.6 tdi e (de e = bluemotion van VW), en heeft een uitstoot van 99 gram (15% Fiscale premie en 210 korting voor de diesel parkiet filter) CO2. Daarbij krijg je er voor 3400 euro aan opties bij, het pakket is zichtbaar op www.audisalon.be en noemt zich Pack Clima-X. Dat is metalliclak, electronische airco, boordcomputer met buitentemperatuur, cruise control en tapijten achterin. Bij VW kost dit pakket 600 euro.
Succes met jullie aankoop en onderhandelingen.
Tip: De fiscale premie mag berekend worden over de opties. Dit is voor de consument gunstiger. Houd er rekening mee dat de verkoper dit ook toepast.
Comment
Comment